Auteur Topic: Aflevering 3. De doolhof  (gelezen 17611 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #20 Gepost op: 20-09-2013, 12:45:22 »
Prima aflevering, inderdaad weinig gezien van de dames, hopelijk volgende keer meer!

Trouwens erg grappig om te zien dat Zimra gelijk begint met opdrukken en oefeningen doen, nadat ze bericht krijgt over concurrentie op Duivelseiland.

Ja echt knap dat ze zich nog zo manifesteert. Enorme wilskracht en fysiek sterk zo te zien. Blijf me dan toch afvragen waarom ze zo dik laatste werd in de eerste proef. Nog teveel vet van het vele eten in NL misschien?  ;D

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #21 Gepost op: 20-09-2013, 13:59:59 »
Zo te zien zitten Sef en Geza straks weer in hetzelfde team (team Paulien)
Zullen zij doorgaan met hun stemafspraken en complotjes?

Ik had overigens wel het idee dat Anna bij de proef, ondanks de blinddoek, wel iets kon zien. Zeker toen zij alleen op zoek ging naar de laatste emmer  ;)
oh oh, dat zou toch wel raar zijn. In 2010 hadden ze ook al zoiets (John die duidelijk door zijn blinddoek heen kon zien). Daar zou de productie toch van geleerd moeten hebben. (Als het idd zo is, heb er niet zo goed op gelet eigenlijk).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #22 Gepost op: 20-09-2013, 15:47:16 »
Nee hoor Paulien had toch: Jan, Everon en Sef in haar team, Geza zat er niet bij.
misschien neemt ze die er nog bij nu Everon weg is.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #23 Gepost op: 20-09-2013, 17:37:09 »
Ik beantwoord mijn eigen vraag even: waarom Geza en Sef niet Hans als doelwit namen.
Dat zou te verdacht zijn aangezien iedereen op Everon wilde gaan stemmen.
En waarschijnlijk weten ze inderdaad niet dat Hans zoveel stemmen heeft.
Wat ik me gisteren afvroeg was waarom ze het aan Everon vertelde dat ze op hem gingen stemmen, maar dat deden ze natuurlijk zodat Hans en Kees stemmen in zouden zetten omdat ze verwachten dat Everon in de tegenaanval ging.
Wat hij verrassend genoeg dus niet deed.
Al snap ik dat ook wel een beetje, als je zo eruit gewipt word en duidelijk niet meer welkom bent in een groep dan zou ik daar ook niet meer willen blijven.
Hij is volgens mij een gevoelige jongen voor dat soort dingen en ik zou er dan ook geen trek meer in hebben. Volgens mij had hij ook maar 4 of 5 stemmen.

De proef was saai, en het vrouwenkamp ook.
Had gehoopt dat Edith Veronica goed aan zou pakken maar dat bleef uit.

Waarschijnlijk heeft Everon ook zitten rekenen en al bedacht dat hij er met zijn stemmen vast niet zou komen. Want dat er waarschijnlijk meer stemmen ingezet zouden worden door de andere heren. En misschien hoopte hij op een herkansing. Een duivelseiland is in ieder geval niet iets nieuws bij Robinson. En dan kon hij zijn stemmen behouden voor het geval hij toch nog terug zou kunnen komen.
Er zitten heel veel alsen aan deze theorie, maar waarom zou je de gok niet wagen als je eigenlijk toch wel weet dat je niet tegen kan houden dat je weggestemd wordt?

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #24 Gepost op: 20-09-2013, 20:56:26 »
Mooie aflevering maar eigenlijk had hij ook wel tien minuten korter mogen zijn. Op het einde werd het "wat gaat Everon doen" wel erg lang uitgesmeerd.
Nog even niks.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #25 Gepost op: 20-09-2013, 21:39:03 »
Mooie aflevering maar eigenlijk had hij ook wel tien minuten korter mogen zijn. Op het einde werd het "wat gaat Everon doen" wel erg lang uitgesmeerd.

Helemaal mee eens. Ik vind het dit jaar erg langdradig allemaal. Ik zie liever een extra opdracht dan dit eindeloze gewauwel.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #26 Gepost op: 20-09-2013, 22:12:41 »
Prima aflevering, inderdaad weinig gezien van de dames, hopelijk volgende keer meer!

Trouwens erg grappig om te zien dat Zimra gelijk begint met opdrukken en oefeningen doen, nadat ze bericht krijgt over concurrentie op Duivelseiland.

Volgens mij was dat gewoon een grapje van de montage. Waarschijnlijk doet ze elke dag dat soort oefeningen, maar was het nu een leuk moment om het in de aflevering te monteren.  ;)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #27 Gepost op: 20-09-2013, 22:42:31 »
Volgens mij was dat gewoon een grapje van de montage. Waarschijnlijk doet ze elke dag dat soort oefeningen, maar was het nu een leuk moment om het in de aflevering te monteren.  ;)

Allemaal montage ja  ::jaja::
Het lijkt alsof ze meteen begint op de drukken na het lezen van de brief,
maar natuurlijk is dat niet zo  ;)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #28 Gepost op: 21-09-2013, 04:10:56 »
Of een grapje van Zimra, dat kan toch ook? Lijkt me eerlijk gezegd nogal overdreven (en ook dom) om dat dagelijks te doen, aangezien ze zo weinig binnen krijgen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #29 Gepost op: 21-09-2013, 04:15:22 »
Nee hoor Paulien had toch: Jan, Everon en Sef in haar team, Geza zat er niet bij.
misschien neemt ze die er nog bij nu Everon weg is.

Geza zat inderdaad eerst niet in haar team, maar toen Paulien zei dat ze Valentijn eigenlijk kwijt wou nam Robert Valentijn over, en ruilde er Geza voor..
« Laatst bewerkt op: 23-09-2013, 08:23:45 door willy »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #30 Gepost op: 21-09-2013, 10:12:33 »
Allemaal montage ja  ::jaja::
Het lijkt alsof ze meteen begint op de drukken na het lezen van de brief,
maar natuurlijk is dat niet zo  ;)

Jullie onderschatten Zimra dr gevoel voor humor. Dat opdrukken en dat luchtboksen was wel spontaan denk ik hoor. Ze heeft er zin in!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #31 Gepost op: 21-09-2013, 14:41:44 »
Leuke opdracht, met daarna (zoals al door meerderen gezegd) te veel 'gezeur'over het stemmen op Everon. Jammer dat er niet meer aandacht aan de opdrachten wordt besteed, want het lijkt wel alsof het ieder jaar minder wordt. Misschien toch maar weer een tweede opdracht erbij?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #32 Gepost op: 22-09-2013, 09:29:28 »
Geza zat inderdaad eerst niet in haar team, maar toen Paulien zei dat ze Valentijn eigenlijk kwijt wou nam Robert Valentijn over, en ruilde er Geza voor..

Zoals het er nu voorlopig uitziet:

Team Robert is nu ook nog eens Everon kwijt (in ieder geval evt. tot de samensmelting), en bestaat nu uit 2 mannen (Hans en Kees) en 3 vrouwen (Sanne, Valentijn en Edith)
Team Paulien bestaat uit 3 mannen (Jan, Sef en Geza) en 3 vrouwen (Geraldine, Veronica en Anna Alicia)

Hm oke denk dat het nadelig is voor de strategie van Sef en Geza om bij elkaar te komen, apart van elkaar hadden ze meer info kunnen verzamelen.
Maar denk dat ze in dit team wel de minste kans lopen om eruit gewipt te worden.
Al zouden Hans en Kees ook niet op hun stemmen, heben ze al gezegd.
Denk dat die twee er doorheen vliegen omdat iedereen ze aardig vind.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #33 Gepost op: 23-09-2013, 08:44:53 »
Ik snap bij nader inzien die 'reservebank' niet van Everon (P) en Geraldine (R).
Nu Everon (tijdelijk?) is afgevallen, bij welk team komt Geraldine straks ?
« Laatst bewerkt op: 23-09-2013, 09:54:12 door willy »

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #34 Gepost op: 23-09-2013, 11:07:04 »
Trouwens: als ze nieuwe teams moeten maken (en ze Jan erbij kiezen omdat hij sterk is) zijn ze ZO stom omdat hij zowiezo tot de samen-smelting veilig is en als ze dan verliezen maken ze zowiezo meer kans eruit gestemd te worden. Ze kiezen altijd teams gebaseerd op 'sterkte en wie de groep vol sereniteit houden' maar als je écht héél slim bent kies je op z'n minst 1 of 2 team-leden waarvan je zeker weet dat ze daar op zullen stemmen (als Negative bijv omdat ze die al snel irritant zouden vinden, als hij er nog in zat) want je kunt nou eenmaal niet elke proef winnen en als je dan verliest weet je i.i.g dat je veilig bent bij het stemmen.

Zo stom dat ze hier nooit aan gedacht hebben. Nog iets stoms opgevallen uit het vrouwen-team: toen ze niemand wilden wegstemmen, ze waren met 6-en als ze nou allemaal OP elkaar hadden gestemd, kwamen ze gelijk uit en had een spel (of zoals nu blijkt: wie eerder binnenkwam) uitgemaakt wie eruit ging. Zat echt met 'zijn jullie nou écht zo stom? Stem dan allen op elkaar! Zien jullie het dan niet?' soms moet je gewoon inventief en creatief nadenken.

Ik vind dat je wel erg gemakkelijk zegt dat de kandidaten stom bezig zijn. Eerlijk gezegd vind ik jouw theorieën ook niet bepaald handig. Je kiest natuurlijk niet een aantal onpopulaire mensen om veilig te zitten op een eilandraad. Ruzie en strijd kost enorm veel energie (die je dan niet kunt gebruiken om een proef te winnen) en bovendien maakt het de expeditie niet leuk; negatieve mensen wil je er het liefst zo snel mogelijk uit hebben en kies je dus al helemaal niet in je team.

En dan bij de vrouwen: ze zeggen wel dat ze niet willen stemmen, maar stiekem hebben ze natuurlijk wel een voorkeur. Zo wilde Anna-Alicia bijvoorbeeld liever de in haar ogen zwakkere kandidate Valentijn eruit stemmen. En bovendien gaat jouw systeem wel erg uit van vertrouwen: als je afspreekt dat je allemaal op een ander stemt, kan één iemand die zich daar niet aan houdt de stemming volledig naar haar hand zetten.

Kortom allebei jouw theorieën vind ik niet uitblinken in slimheid; jouw oordelen dat de kandidaten enorm stom bezig zijn vind ik dan ook niet op zijn plaats.

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #35 Gepost op: 23-09-2013, 11:37:14 »
Ja als het niet op inhoud kan dan moet het maar op de persoon, niet? Je voelt je wel erg gekrenkt door een enkele kleine mening zeg, bad day my friend?

Ik denk dat je zelf een heel goed voorbeeld geeft van op de man spelen. Nee, ik heb geen slechte dag en ik voel me ook niet gekrenkt, al is jouw reactie wat mij betreft nodeloos kwetsend, erg jammer! In mijn reactie heb ik willen aangeven dat je wel heel gemakkelijk zegt dat kandidaten stom spelen. De alternatieve theorieën die jij oppert vind ik zelf tactisch niet slim en dat heb ik met argumenten willen laten zien. Over de teamsamenstelling bijvoorbeeld: een niet zo populair teamlid kan de sfeer danig verpesten, zie bijvoorbeeld de ruzies tussen Negative en Kees. Dat wil je op een eiland niet (omdat het veel energie kost, de kans vergroot dat je inderdaad naar de eilandraad moet en je tijd op het eiland minder leuk maakt). En ook mijn tegenargument bij jouw stemsysteem bij de vrouwen (allemaal op elkaar stemmen en dan de uitslag laten bepalen door een proef) staat volgens mij nog steeds. De vrouwen moeten elkaar wel heel erg vertrouwen, want dit systeem werkt alleen als iedereen zich er ook aan houdt.

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #36 Gepost op: 23-09-2013, 12:00:37 »
good-riddance, je kraamt best wel onzin uit. Die eerste theorie over die zwakkeling selecteren voor je kamp, daar kan ik nog enigszins inkomen, maar om de redenen die jolmolletje geeft lijkt me dat uiteindelijk niet zo slim. Die tweede theorie over die dames is echt hilarisch, vooral de stelligheid waarmee je het stom noemt om niet met z'n allen op elkaar te stemmen, hahaha.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #37 Gepost op: 23-09-2013, 13:20:50 »
Je gaat er bij voorbaat al vanuit dat Paulien en Robert hier niet over nadenken. Maar wat nou als ze dat wel doen? Wij kunnen toch niet in hun hoofd kijken?

En niet op elkaar willen stemmen dus dan maar allemaal op elkaar is al helemaal onzin. Allemaal op elkaar stemmen is hetzelfde als allemaal op Veronica stemmen, aangezien zij als laatst aankwam in de landingsproef.Dit weten de kandidaten zelf ook ( zoals we Kees hebben horen zeggen), daar zou Veronica dus nooit aan meewerken.



« Laatst bewerkt op: 23-09-2013, 15:04:56 door Mollenmania »

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #38 Gepost op: 23-09-2013, 16:12:51 »
Okee, maar dan is het dus eerder zo dat jij naïef bent, dan dat de kandidaten dom zijn.  ::) ;)

Overigens is het inderdaad wel verstandig een kandidaat mee te nemen die je als ballast kunt afwerpen bij een eventuele eilandraad. Beter dat dan 'snijden in eigen vlees' (=bondgenoten wegstemmen) of zelf weggestemd worden. En in het geval van Robert en Paulien: die moeten er nu voor zorgen dat er iemand binnen hun kamp is die er zwakker voorstaat dan zijzelf, anders liggen ze er zelf mogelijk direct als eerste uit.

Maar dan moet die ballast-kandidaat natuurlijk niet iemand zijn die tegelijkertijd voor heel veel gezeik en ruzie zorgt, of die zelf met allerlei complotten begint. Want dan heb je er alleen maar last van, zoals jolmolletje terecht zegt.

Uiteindelijk is dat dus verdomd lastig in te schatten voor Robert en Paulien. Ik zou alleen kunnen bedenken dat je dan bijvoorbeeld een 'brave, stille' kandidate als Valentijn zou meenemen, om haar bij een mogelijke nederlaag de schuld te geven en weg te stemmen. De gehaaidere kandidaten zullen namelijk proberen met een tegencomplot te komen om zichzelf te redden.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #39 Gepost op: 23-09-2013, 18:31:50 »
zullen we persoonlijke aanvallen gewoon niet doen?
Dat vind ik namelijk STOM. (en is niet toegestaan op deze site)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.