Auteur Topic: Aflevering 3. De doolhof  (gelezen 17612 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Aflevering 3. De doolhof
« Gepost op: 19-09-2013, 19:18:34 »
Vanavond aflevering 3 met wederom weer een spectaculaire proef.

 Het speelveld bestaat uit een levensgroot doolhof waar beide kampen geblinddoekt doorheen moeten. Voor iedere kandidaat is er ergens in het doolhof een emmer te vinden. Zodra ze alle emmers gevonden hebben, zoeken beide kampen zo snel mogelijk de uitgang. Dan mogen de blinddoeken af en begint het laatste onderdeel van deze proef.

Verderop op het strand staan twee torens. De kandidaten moeten een weg zien te vinden naar deze torens. Probleem is dat ze de grond niet mogen aanraken, vandaar de emmers. Hoe gaan de kandidaten dit oplossen? Welke strategie passen ze toe om zo snel mogelijk naar de torens te komen zonder het zand te raken, want dan moeten ze opnieuw beginnen. Het kamp dat als eerste volledig de toren weet te bereiken, wint immuniteit en hoeft niet naar de eilandraad.



*informatie afkomstig van de facebook pagina van Expeditie Robinson



Heb je trouwens al gestemd voor Expeditie Robinson voor de Ring ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline sylvana81

  • Forumlid
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #1 Gepost op: 19-09-2013, 20:01:11 »
Ben benieuwd hoe deze aflevering gaat worden.
Heb trouwens nog niet gestemd

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #2 Gepost op: 19-09-2013, 20:51:57 »
Slimme tactiek van Sef en Geza, om te doen alsof ze geen vrienden zijn.
Heel slim, het beste voor hun zou zijn dat ze allebei in een verschillend kamp terecht komen, dan kennen ze beide kanten van de vrouwen goed en kunnen ze elkaar goede info geven daarover.
Hoop dat de mannen winnen, wil niet dat Everon er nu al uit gaat, niet nu hij zijn draai heeft gevonden.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline sylvana81

  • Forumlid
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #3 Gepost op: 19-09-2013, 21:01:17 »
leuke afl

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #4 Gepost op: 19-09-2013, 21:04:53 »
Ladies rulez 8)

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #5 Gepost op: 19-09-2013, 21:45:39 »
Leuke episode. Maar dom van Kees dat hij niet samen met Everon op Hans gestemd heeft.
Snap überhaupt niet waarom ze niet Hans als doelwit namen, want Hans had 9 stemmen.
Kees had samen met Everon op Hans moeten stemmen, dan was de man met 9 stemmen meteen weg, snap niet dat Sef en Geza dat niet konden bedenken, Everon is geen bedreiging voor ze.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Slowdive

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveless
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #6 Gepost op: 19-09-2013, 21:49:41 »
Ja..

Vond het eigelijk niet zo'n hele leuke aflevering. Er gebeurde niet heel erg veel. Dat er nu 4 eilanden zijn, irriteert me een beetje. Ik vind het onoverzichtelijk en ik vind steeds oneerlijker worden hoe Paulien en Robert bevoorrecht worden (al weten we natuurlijk nog niet helemaal wat hen te wachten staat).

Ik had het ook een beetje met Everon te doen. Dat de hele groep opeens zegt dat ze op jou gaan stemmen, is natuurlijk wel een hele klap. Ik zelf zou een stuk bozer zijn tegen de groep, meer met het besef dat je er eventueel uit zou gaan. Ik vraag me af: stel Everon overwint duivelseiland, zou hij dan zijn zwarte stemmen nog terughebben? Vast niet?

Verder vind ik het een beetje jammer dat Sanne en Geraldine zo weinig aan het woord geweest zijn. Voornamelijk van Geraldine vind ik dit jammer, want haar hebben we vorige week ook vrij weinig gezien. Ik was ook wel een beetje benieuwd hoe de rest van de meiden zou reageren op de terugkomst van Edith, maar dat is verder ook niet ten sprake gekomen. Jammer.

Go Edith!!
And when it all looks brighter.. just turn around and smile..

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #7 Gepost op: 19-09-2013, 21:55:28 »
Snap überhaupt niet waarom ze niet Hans als doelwit namen, want Hans had 9 stemmen.

Als ze dat geweten hadden, hadden ze dat wellicht wel gedaan. Feit is dat ze dat niet van elkaar weten. Wellicht een schatting, maar zeker niet precieze totaal.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #8 Gepost op: 19-09-2013, 22:28:55 »
De doolhof...? ??? ::)
Geniet nooit met mate...

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #9 Gepost op: 19-09-2013, 22:36:07 »
De doolhof...? ??? ::)

De doolhof is feitelijk gezien beter dan het doolhof, maar het doolhof wordt in de praktijk meer gebruikt. Beide zijn grammaticaal correct.
Bron: https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/de-het-doolhof
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #10 Gepost op: 19-09-2013, 22:36:36 »
Ik ben het eens met Slowdive. Ik miste een aantal dingen die ik graag had willen zien, zoals de reactie van de vrouwengroep na de eilandraad. Ik bedoel maar, hoe denken Geraldine en Sanne over het feit dat Edith niet weg ging.

Er zijn naar mijn idee ook te veel eilanden waardoor je telkens maar een heel klein stukje van elke groep ziet. En dat vind ik jammer.

Wel een leuke proef trouwens, heel slim van de meiden met de emmers niet omgekeerd en met het (uiteindelijk) apart van elkaar emmers zoeken.

Geza en Sef, heel slim gespeeld, maar toch hoop ik dat de rest van de heren gaat beseffen dat ze maar mooi in een vooropgezet plannetje zijn getrapt. Het eerste mannencomplot. Ik vind complotten meestal leuk, door de spanning die het geeft aan Robinson. Maar ik kan er ook heel erg van genieten, misschien zelfs wel meer, als een complot totaal niet lukt. Of wel lukt maar het op een later moment de complotbedenkers in de staart bijt.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #11 Gepost op: 19-09-2013, 22:54:40 »
De doolhof is feitelijk gezien beter dan het doolhof, maar het doolhof wordt in de praktijk meer gebruikt. Beide zijn grammaticaal correct.
Bron: https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/de-het-doolhof

Toch vind ik het niet klinken. ::ohno:: ;D
Geniet nooit met mate...

Online KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #12 Gepost op: 20-09-2013, 00:00:02 »
Geza en Sef, heel slim gespeeld, maar toch hoop ik dat de rest van de heren gaat beseffen dat ze maar mooi in een vooropgezet plannetje zijn getrapt. Het eerste mannencomplot. Ik vind complotten meestal leuk, door de spanning die het geeft aan Robinson. Maar ik kan er ook heel erg van genieten, misschien zelfs wel meer, als een complot totaal niet lukt. Of wel lukt maar het op een later moment de complotbedenkers in de staart bijt.

Het is wel een interessante ontwikkeling, dit complot: vooral het idee van Geza en Sef om allebei hun eigen complotten te gaan vormen en elkaar daarvan dan op de hoogte te houden. Dat is namelijk een tactiek die ook zou willen gebruiken (heb ik hier op het forum al gedaan in een online Survivor  :P).

Maar het laat wel meteen een nadeeltje zien van het feit dat het BN'ers zijn: het is wat mij betreft eigenlijk leuker als mensen elkaar niet kennen en alle contacten pas op het eiland, voor de camera, vorm krijgen. Vorig jaar vond ik het ook vrij waardeloos dat er een tweeling meedeed + een goede vriendin: met zo'n hechte band maak je het de anderen behoorlijk lastig.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #13 Gepost op: 20-09-2013, 00:46:34 »
Zitten we hier bij een Nederlandse les?


OT: De aflevering viel mij ook tegen... Wel een leuke proef maar niet heel uitdagend... Weinig gebeurd die dagen?
Het viel mij wel op hoeveel was er bij de vrouwen hingen?! Ik dacht dat ze altijd maar 1 setje kleren/bikini mochten hebben?

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #14 Gepost op: 20-09-2013, 02:52:11 »
Zo te zien zitten Sef en Geza straks weer in hetzelfde team (team Paulien)
Zullen zij doorgaan met hun stemafspraken en complotjes?

Ik had overigens wel het idee dat Anna bij de proef, ondanks de blinddoek, wel iets kon zien. Zeker toen zij alleen op zoek ging naar de laatste emmer  ;)
« Laatst bewerkt op: 20-09-2013, 04:54:10 door willy »

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #15 Gepost op: 20-09-2013, 06:23:10 »
Ik beantwoord mijn eigen vraag even: waarom Geza en Sef niet Hans als doelwit namen.
Dat zou te verdacht zijn aangezien iedereen op Everon wilde gaan stemmen.
En waarschijnlijk weten ze inderdaad niet dat Hans zoveel stemmen heeft.
Wat ik me gisteren afvroeg was waarom ze het aan Everon vertelde dat ze op hem gingen stemmen, maar dat deden ze natuurlijk zodat Hans en Kees stemmen in zouden zetten omdat ze verwachten dat Everon in de tegenaanval ging.
Wat hij verrassend genoeg dus niet deed.
Al snap ik dat ook wel een beetje, als je zo eruit gewipt word en duidelijk niet meer welkom bent in een groep dan zou ik daar ook niet meer willen blijven.
Hij is volgens mij een gevoelige jongen voor dat soort dingen en ik zou er dan ook geen trek meer in hebben. Volgens mij had hij ook maar 4 of 5 stemmen.

De proef was saai, en het vrouwenkamp ook.
Had gehoopt dat Edith Veronica goed aan zou pakken maar dat bleef uit.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #16 Gepost op: 20-09-2013, 07:46:41 »
Toch vind ik het niet klinken. ::ohno:: ;D

Ben het met je eens.  :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #17 Gepost op: 20-09-2013, 09:04:54 »
Tja als je gelijk hebt heb je gelijk ::trots::


maar Emiel heeft een punt ;)

Ik hoop dat het vanaf volgende week iets boeiender wordt. Het is nu wel heel gezellig overal. 1 proef op 70 minuten uitzending is ook gewoon te weinig. Volgende week met het duel zijn er in ieder geval twee proeven dus dat wordt al wat spannender ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #18 Gepost op: 20-09-2013, 10:17:31 »
Ik vond het eigenlijk wel een leuke aflevering. 1 proef is wel wat weinig, maar volgende week komt daar natuurlijk de proef op duivelseiland bij. Ik hoop wel dat die proef interessanter is dan vorig jaar. Ik vind het wel leuk om te zien dat Sef en vooral Geza zo tactisch spelen. Wel jammer als ze straks weer samen op een eiland zitten, was leuker geweest voor het spel als ze gescheiden kwamen te zitten. Benieuwd hoe ze het dan zouden spelen.

Ik ben heel benieuwd hoe de groep volgende week gaat reageren op de komst van Pauline en Robert.

Offline Senorita_88

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3. De doolhof
« Reactie #19 Gepost op: 20-09-2013, 10:57:49 »
Prima aflevering, inderdaad weinig gezien van de dames, hopelijk volgende keer meer!

Trouwens erg grappig om te zien dat Zimra gelijk begint met opdrukken en oefeningen doen, nadat ze bericht krijgt over concurrentie op Duivelseiland.
Arienne