Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 38357 keer)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #20 Gepost op: 11-09-2014, 21:23:51 »
Kay mag nog een keer..... lucky Kay en de rest van het gele team....

oei.... Rick kan niet puzzelen...
« Laatst bewerkt op: 11-09-2014, 21:26:59 door de_witte »
Wit is ook een kleur!

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 1
« Reactie #21 Gepost op: 11-09-2014, 21:41:24 »
Zou Kay dan ook 2 keer stemmen mogen pakken?
Eerste keer heeft hij niks gepakt volgens mij.

Tot nu toe vind ik team geel het leukst qua alle kandidaten die erin zitten. Zit niemand bij die ik niet leuk vind, en ze hadden gewoon gewonnen als Rick niet zo had staan klungelen bij dat touwtje.
Begrijpelijk wel hoor, maar toch.
Vind eigenlijk dat zij op de ''aarde'' het meest het robinson gevoel te pakken hebben, strand, zee en de jungle.
en meteen al vuur.

Dom trouwens van het blauwe team dat ze geen vuurstick gepakt hadden.  ::rofl::
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1
« Reactie #22 Gepost op: 11-09-2014, 21:42:39 »
oké eerste indruk van de drie eilanden?

Mooi concept. Die mensen in de hel en de mensen in de hemel wat een verschil. Je zit ze meteen ook op een andere manier op elkaar reageren. Prachtig ::bravo::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 1
« Reactie #23 Gepost op: 11-09-2014, 21:47:17 »
Het lijkt me trouwens dat er niemand weg hoeft nu.
Coosje is er al uit.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #24 Gepost op: 11-09-2014, 21:51:18 »
prachtige aflevering.. mooie proef.. ben echt helemaal tevreden over dit begin.
er was eens......

Offline sylvana81

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #25 Gepost op: 11-09-2014, 21:58:46 »
toch 2 personen eruit

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #26 Gepost op: 11-09-2014, 21:59:58 »
Ondanks Dennis dit jaar dan toch maar weer eens kijken, met name vanwege het drie-eilanden-concept. Erg leuk concept zoals Lukie hierboven ook al aangeeft. Vooral omdat de verhoudingen in de hel direct op scherp staan.

Het hele medische gedoe met Coosje had voor mij met 1 zin in de voiceover afgedaan kunnen worden (Coosje gaat vanwege medische problemen naar huis), dat uitgebreide in beeld brengen haalde me steeds uit de expeditiesfeer.

De deelnemersgroep lijkt me wel interessant, ik ken er slechts twee (Rick en Ferrie), dus dat scheelt weer.

Het eerste half uur was erg saai (weer het vliegtuig etc...)
En die Dennis met z'n overbodige vragen
(-"ging het vormen van de groepen snel"; ja natuurlijk, dat hebben we net gezien toch! -"wat vond je van het feit dat er dire groepen waren" alsof dat zo'n schok is? -"ben je tevreden over je groep?" alsof hij iets anders zou zeggen als prima)

"De proef was goed in beeld gebracht, spannend. En die val op de balk (Nicolette: "en over ballen gesproken, is er nog iets van die van jou over?" haha).

Eilandraad.... mwoah (wel een leuk achtergrond deuntje)

Presentatie; Nicolette gaat wel, eens kijken hoe dat verder gaat.
Dennis; pfffffff, geef mij Eddie maar weer terug.

Ondanks dat kijk ik wel uit naar de volgende aflevering, mooi concept, interessante groep en hopelijk zijn er meer proeven zoals deze; ik heb er zin in ;D
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #27 Gepost op: 11-09-2014, 22:02:52 »
fijn dat er twee naar huis gaan, dat schept duidelijkheid.
er was eens......

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 1
« Reactie #28 Gepost op: 11-09-2014, 22:03:07 »
hahaha welke sukkels hebben er zoveel stemmen ingezet?  ::rofl::
die ene meid had er 3 ingezet en Manuel misschien nog een paar? Of iemand anders?
Kan me niet voorstellen dat Manuel zo snel zijn stemmen weg zou geven maar goed.

Ancilla naar huis, kan er niet rouwig om zijn, maar vind het wel hilarisch dat ze de rest zo leeg gespeeld heeft, zonder zelf maar een stem in te zetten haha.  ::rofl::

Geweldige aflevering!
Leuk concept met die 3 eilanden, en tot nu toe veel leuke kandidaten.
Remy, Kay, Ferry, Freddy, Rick en Juliette vind ik tot nu toe erg leuk.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Aflevering 1
« Reactie #29 Gepost op: 11-09-2014, 22:04:35 »
Wel beter Hemel Aarde en Hel te introduceren onthoud je makkelijk dan een kamp zuid of een kamp noord.
Ik vind dat sommige wel al gelijk lopen te zaniken over ditjes en datjes vooral Nadia en dat Anchilla eruit is vind ik niet zo erg.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Aflevering 1
« Reactie #30 Gepost op: 11-09-2014, 22:06:31 »
Leuke aflevering! Goeie eerste proef. De Hemel is echt superleuk! Anouk is wat mij betreft de beste aanwinst voor de serie. Ancilla eruit, meest terecht. Kijk uit naar de volgende aflevering.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #31 Gepost op: 11-09-2014, 22:08:12 »
Leuke eerste aflevering met een interessante eerste proef. Leuk zo'n dilemma, of je voor het team gaat of voor jezelf. En mooi dat het voor jezelf gaan, genadeloos afgestraft lijkt te worden.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #32 Gepost op: 11-09-2014, 22:08:51 »
Overigens hoop ik niet dat ze continue extra stemmen gaan uitdelen, minder is meer wat mij betreft.
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #33 Gepost op: 11-09-2014, 22:14:33 »
Ja, die extra stemmen zijn verschrikkelijk. Maar het feit dat ze nu moesten kiezen tussen een goede tijd voor het team, of extra stemmen voor zichzelf, gaf er nog wel enigzins een leuke twist aan. Maar het blijft irritant dat mensen op deze manier aan hele massa's stemmen kunnen komen en dan in hun eentje het hele spel kunnen gaan bepalen. Wat de onvoorspelbaarheid niet ten goede komt.

Offline robinsonmol98

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Het leven is een spel, hoe speel jij?
Re: Aflevering 1
« Reactie #34 Gepost op: 11-09-2014, 22:17:05 »
Ik had eigenlijk gehoopt op de terugkomst van de immuniteitsmunten, het was voor mij dus wel een tegenvaller van die stemmen.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #35 Gepost op: 11-09-2014, 22:18:23 »
Zo, nu gaan we echt beginnen! Nee.. weer vliegtuig?


Ja toch! Begonnen! Het idee van 3 teams bevalt me wel. Zorgt denk ik ook voor een interessantere samensmelting. Leuke proef! Direct hard aan de bak. Maar dan, uit het niets.. krijg ik me daar een klap in het gezicht! ?. EXTRA STEMMEN?! Leren ze het dan nooit..! Man man man (Rob Geus). Misschien als er ergens een stem stiekem te verdienen viel.. Maar nee, laten we de kandidaten weer lekker overspoelen met extra stemmen. Alles is fout hier aan. Of mis ik echt iets positiefs?

Nou ja, zoals ik al zei; wel een leuke proef. En de Hel is ook best wel een Hel. Dus die brug wordt opgetakeld? Hoe is er dan afgesproken om Ancilla weg te stemmen? Hadden ze haar even snel in de modderpoel gegooid en toen afgesproken om op haar te stemmen? ;D

De onnozelheid van de extra stemmen kwam direct bij de eerste eilandraad al naar voren. En die vragen na de uitslag van de stemming hoeft voor mij ook echt niet. De vragen zijn sowieso altijd maar een beetje knullig.

wel positief: geen verliezerseiland! Dus ook niet weer een winnaar/winnares die wint "omdat ze zo knap heeft volgehouden in haar eentje"..
« Laatst bewerkt op: 11-09-2014, 22:20:38 door TheeZakje »

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #36 Gepost op: 11-09-2014, 22:20:29 »
Ik vond het een leuke aflevering en er zitten veel kandidaten in die ik tot nu toe leuk vind. De leukste tot nu toe vind ik Remy, Loek, Kay, Leo, Anouk en Juliette. Ik vond het niet erg dat Ancilla er uit ging, als ik had moeten stemmen had ik ook op haar gestemd. Ze was gewoon de zwakste. De proef vond ik leuk en ook de drie eilanden vond ik goed bedacht. Al is het verschil tussen hemel en hel echt groot.

Offline SeriouslyDaph

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #37 Gepost op: 11-09-2014, 22:21:36 »
Ik had eigenlijk gehoopt op de terugkomst van de immuniteitsmunten, het was voor mij dus wel een tegenvaller van die stemmen.

Misschien dat die komen na een eventuele samensmelting?

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #38 Gepost op: 11-09-2014, 22:35:34 »
Geen sensationele opening van de Expeditie waar de kijkers nog lang over na zullen praten maar toch wel een onderhoudende eerste aflevering. De kandidatengroep is gebalanceerd en bestaat vanuit mijn perspectief overwegend uit onbekenden (hetgeen ik als positief ervaar). De extra stemmen zijn dit keer gelukkig niet massaal rondgestrooid waardoor de invloed waarschijnlijk beperkt zal blijven. Hopelijk gaan de kandidaten zich daardoor meer focussen op andere tactieken en strategieën. Iemand ‘doodgooien’ met stemmen vergt enkel basale rekenvaardigheden en is derhalve niet bepaald een indrukwekkende spelingreep. Het hemel-aarde-hel concept doet enigszins afbreuk aan de formule maar is wél interessant vanwege de invloed die het ongetwijfeld zal hebben op de geestelijke en lichamelijke gesteldheid van de kandidaten. Ik vraag me overigens wel af in hoeverre de Hel-bewoners verplicht worden om hun tijd door te brengen op het plateau. Afgaande op de muggen, de beschikbare ruimte en het uitzicht zou ik er zo min mogelijk tijd doorbrengen om tenminste de moraal levend te houden. Wellicht zijn ze enkel verplicht om er te slapen en/of te koken?
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #39 Gepost op: 11-09-2014, 22:39:59 »
De extra stemmen zijn dit keer gelukkig niet massaal rondgestrooid waardoor de invloed waarschijnlijk beperkt zal blijven.

Even hengelen voor 3 stemmen gaat wat mij betreft rap genoeg..