Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 38360 keer)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #40 Gepost op: 11-09-2014, 22:49:18 »
Even hengelen voor 3 stemmen gaat wat mij betreft rap genoeg..

Ja, als iedereen massaal voor de extra stemmen was gegaan hadden we wellicht weer een seizoen gehad waarin de nadruk zou liggen op dit sluipende gevaar. Gelukkig dwarsboomden de meeste kandidaten deze mogelijkheid.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #41 Gepost op: 11-09-2014, 23:33:47 »
Toch wel jammer om Ancilla nu al te zien vertrekken. Niet dat het onverdiend is overigens. Langzaam de proef gedaan en ook tactisch niks uit de kast gehaald. Ze had bijv met een Krystl kunnen samenspannen tegen een man.

Maar ik had 1 kandidaat deze aflevering voldoende gevonden. Dus had haar graag zien blijven of in geel zien belanden ( dit het liefst, dit zodat blauw z'n numerieke minderheid krijgt ten opzichte van de rest). Ook wel een gemis wat betreft uitzicht  ::oink::

Verder veel interessante spelers op het eerste oog. Veel diversiteit. Veel zin in de komende weken.

Tot slot hoop ik echt Rick Brandsteder Dennis Weening vervangt zodra hij eruit ligt.  ::rofl::

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #42 Gepost op: 11-09-2014, 23:47:47 »
Loek was de laatste die mocht vertrekken. Bij de tafel met de survivalspullen "zag hij alleen nog een mes en een pan".
Maar toen Remy voor hem er kwam, lagen er twee pannen, een mes en een vuurstick..Remy nam een pan mee.
Loek heeft een beetje dom de vuurstick niet gepakt (of niet gezien)  :)
« Laatst bewerkt op: 12-09-2014, 00:34:33 door willy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #43 Gepost op: 11-09-2014, 23:55:54 »
Leuke eerste aflevering. De hel is ook wel echt een hel. Ben benieuwd wat er gebeurd als we van 3 teams terug gaan naar 2, wat er dan vervalt, of dat we dan twee aardes krijgen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 1
« Reactie #44 Gepost op: 12-09-2014, 00:10:56 »
Ik vond het geen spetterende opening, kwam langzaam op gang omdat ze niet gelijk begonnen en er eerst weer mensen werden voorgesteld enz. Proef was dan weer wel leuk ::ok::. Gingen ook weinig mensen voor extra stemmen :o. Ik was sowieso voor een paar extra stemmen gegaan.

Eilandraad ook niets tactisch gebeurd, alleen maar domme dingen zoals opeens extra stemmen verspillen aan Ancilla.

Tot nu toe, concept-> Super, de rest-> mwah
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 1
« Reactie #45 Gepost op: 12-09-2014, 00:33:56 »
Gingen ook weinig mensen voor extra stemmen :o. Ik was sowieso voor een paar extra stemmen gegaan.

Komt misschien ook doordat het ( in ieder geval bij het eerste deel ) in het zicht van de kandidaten was. En eigenlijk bij andere delen indirect ook, want dan hadden ze geen eten bij etc.

Vond ik trouwens echt extreem dom van Manuel. Wat mij betreft de reden waarom blauw deze proef verloor. Manuel ging openlijk voor extra stemmen. Waardoor de rest van het team zoiets had van : ' Wij kunnen niet achterblijven tacktisch gezien' . Had Manuel dan beter bij het vissen of de modderbak kunnen doen ;).

Maar bijvoorbeeld Loek had inderdaad wel wat meer stemmen kunnen pakken ja, aangezien ze toch al in een kansloze positie lagen. Het was juist een voordeel als laatste te mogen starten
You'll never walk alone

Offline xenopus

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #46 Gepost op: 12-09-2014, 00:54:45 »
Dus die brug wordt opgetakeld? Hoe is er dan afgesproken om Ancilla weg te stemmen? Hadden ze haar even snel in de modderpoel gegooid en toen afgesproken om op haar te stemmen? ;D
Ik vermoed dat ze het daar wel over gehad hebben tijdens de proef zelf, aangezien ze met z'n vijven daar toch maar een potje zaten te schimmelen op dat moment...
Vaarwel Ancilla  ::zwaai::! Ik had toch al niet veel zin in een Zinnia-scenario nr. 2. De modder heeft wel grappige momenten met haar opgeleverd! Ook zalig hoe team blauw haar allemaal vals beschuldigden van stemmen halen terwijl ze gewoon vast zaten in de modder  ::rofl::, om dan vervolgens iedereen leeg te spelen.
De kandidaten lijken me hartstikke leuk! :-) De landingsproef van de vorige editie vond ik wel een stuk leuker, en ergens vond ik het ook een beetje flauw dat er geholpen mocht worden bij de touwknooppuzzel.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #47 Gepost op: 12-09-2014, 03:52:03 »
Sja, vond afl.1 van verleden jaar toch leuker.. :)
En inderdaad; waar verleden jaar streng werd toegezien dat er niet geholpen werd bij de tasjesproef, was dat nu toegestaan.
« Laatst bewerkt op: 16-09-2014, 06:52:41 door willy »

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 1
« Reactie #48 Gepost op: 12-09-2014, 06:43:42 »
Er zijn niet zo heel veel mensen met extra stemmen volgens mij, Ferry heeft er denk ik het meeste met 4 stuks.
Er waren er verrassend veel niet voor stemmen gegaan.

Ik zou dat dus altijd wel doen, niet openlijk natuurlijk, maar onderweg.
De proef was wel leuk om te zien, maar niet super spectaculair.
Dan nog vond ik het een erg leuk begin van de expeditie en heb ik alweer zin in volgende week.
« Laatst bewerkt op: 12-09-2014, 07:15:59 door Rogue »
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #49 Gepost op: 12-09-2014, 10:14:12 »
Die constructie met de drie eilanden vind ik wel leuk toen ik eenmaal door had dat de verliezer van elke aflevering daar terecht komt en dit niet de vaste eiland verdeling is. Speel je op zwak en ga je voor extra stemmen (ik verwacht dat er vaker momenten zullen komen waarop ze stemmen kunnen winnen), vertrouw je op je kracht en zet je je in om in (relatieve) weelde te belanden, je kracht op peil te houden en niet op die eilandraad terecht te komen, of ga je voor de pure robinson ervaring met minder eten en dus meer risico om af te glijden naar de hel. Iemand in de productie heeft Nietzsche goed begrepen.

Dit zou een interessante balans zijn, maar als er geen extra stemmen meer te winnen zijn is er iets anders dat me blij maakt: deze waardeloze eilandraad. Hup, zo de helft van alle extra stemmen het spel uit. Dat zal het verdere verloop van de serie naar mijn mening zeker ten goede komen.

Ik vind het wel jammer dat de hele aflevering weer om een proef en een eilandraad ging. Ik had graag meer van de kampen en omgeving gezien. Maar goed, het was een leuke proef en die kampen krijgen we vast meer van te zien. Ik vraag me ook af in hoeverre ze dingen mogen aanpassen. Als ik daar in die hel zou zitten zou ik proberen dat platform groter te maken. We hebben gezien dat ze een afdakje maken, dus dat mag wel. En die brug, die kun je toch gewoon vastbinden? Als dat niet mag, bouw je lekker je eigen brug :) Ben benieuwd wat ze op het aarde eiland gaan bouwen. Daar mocht tot nu toe altijd alles als je de materialen vond en de tijd en energie had
« Laatst bewerkt op: 12-09-2014, 10:18:48 door Dannyboy »

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #50 Gepost op: 12-09-2014, 12:00:16 »
Prachtige eerste aflevering ik heb ontzettend genoten!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #51 Gepost op: 12-09-2014, 12:05:38 »
Twee afvallers al..... (Coosje vanwege lichamelijke problemen) en Ancilla omdat ze weggestemd werd.
Betekent dit dat er ergens een aflevering komt zonder afvallers? Of komt er in aflevering 2 nog een vrouw bij in kamp geel? (Ancilla? of een nieuwe?)

Wit is ook een kleur!

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #52 Gepost op: 12-09-2014, 13:59:39 »
Die constructie met de drie eilanden vind ik wel leuk toen ik eenmaal door had dat de verliezer van elke aflevering daar terecht komt en dit niet de vaste eiland verdeling is. Speel je op zwak en ga je voor extra stemmen (ik verwacht dat er vaker momenten zullen komen waarop ze stemmen kunnen winnen), vertrouw je op je kracht en zet je je in om in (relatieve) weelde te belanden, je kracht op peil te houden en niet op die eilandraad terecht te komen, of ga je voor de pure robinson ervaring met minder eten en dus meer risico om af te glijden naar de hel. Iemand in de productie heeft Nietzsche goed begrepen.

Dit zou een interessante balans zijn, maar als er geen extra stemmen meer te winnen zijn is er iets anders dat me blij maakt: deze waardeloze eilandraad. Hup, zo de helft van alle extra stemmen het spel uit. Dat zal het verdere verloop van de serie naar mijn mening zeker ten goede komen.

Ik vind het wel jammer dat de hele aflevering weer om een proef en een eilandraad ging. Ik had graag meer van de kampen en omgeving gezien. Maar goed, het was een leuke proef en die kampen krijgen we vast meer van te zien. Ik vraag me ook af in hoeverre ze dingen mogen aanpassen. Als ik daar in die hel zou zitten zou ik proberen dat platform groter te maken. We hebben gezien dat ze een afdakje maken, dus dat mag wel. En die brug, die kun je toch gewoon vastbinden? Als dat niet mag, bouw je lekker je eigen brug :) Ben benieuwd wat ze op het aarde eiland gaan bouwen. Daar mocht tot nu toe altijd alles als je de materialen vond en de tijd en energie had

Je schrijft precies op wat ik ook dacht. Ik vind het nieuwe element van hel, aarde en hemel echt geweldig. Je krijgt meteen een enorme tegenstelling tussen de kandidaten die voor de groep gaan en kandidaten die voor zichzelf gaan. Ook zijn de kampen gemakkelijk herkenbaar. Wel heb ik mijn twijfels hoelang deze constructie kan werken. De mensen in hemel en op aarde zullen veel langer op krachten blijven waardoor ze echt een voorsprong hebben bij fysieke proeven en dus gemakkelijker deze positie kunnen verdedigen. Tegelijkertijd heeft het hel-team een enorme motivatie om hieruit te komen (zij zullen niet zo snel meer voor extra stemmen gaan).

Wat betreft de hel: het lijkt me niet bepaald gezond om kandidaten hier lang aan bloot te stellen. Willen ze eten vinden, zullen ze door (hoogstwaarschijnlijk) vervuild water moeten waden en dan heb je het nog niet over de grote hoeveelheid muggen die allerlei ziektes met zich mee kunnen dragen. Ik denk dat de productie de kandidaten moeilijk kan tegenhouden de ophaalbrug gewoon vast te zetten of te overnachten op het land. Als kandidaat zou ik daar in ieder geval niet braaf gaan zitten wachten op een miniplatformpje.

Offline Lovecooking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #53 Gepost op: 12-09-2014, 15:59:18 »
Leuke eerste aflevering! Kwam wel een beetje langzaam op gang..
Opzich vind ik Hemel, Hel en Aarde leuk bedacht maar ik zie toch liever "traditioneel" 2 eilanden. Wel fijn dat er dit jaar geen verliezers eiland is. D'r uit is er dus ook echt uit! Heb me vorige seizoenen dood geërgerd als die ene irritante kandidaat eruit gestemd was maar toch nog een kans kreeg op verliezers eiland.. 

Anyways dit klinkt misschien stom maar ik zou liever op aarde zitten dan in de hemel? Voor zover ik heb gezien zit je in de hemel nog steeds op een soort platform, weliswaar met een paar hangmatten en een wc maar ik zou liever de ruimte hebben van een eiland en dan maar op een matje liggen en in de zee plassen haha. Al is dat extra eten op Hemel natuurlijk wel een enorme bonus. 
Wat ik trouwens wel grappig vond dat Lone? zo blij was met die tandenborstels maar dat ze die wel moesten delen. Ik zou nog liever mijn tanden niet poetsen dan er eentje delen.. Een mensen mond is zo'n beetje het vieste wat er is haha. Maar goed ik ben benieuwd naar de volgende aflevering.
Trouwens ik mis Evi! Ik vind Nicolette echt 3x niks..
« Laatst bewerkt op: 12-09-2014, 16:04:48 door Lovecooking »

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #54 Gepost op: 12-09-2014, 16:14:28 »
Ze hebben daar in de hemel ook een strand. Daar zie je even een shot van als ze met de boot aankomen.

Wat betreft de hel: het lijkt me niet bepaald gezond om kandidaten hier lang aan bloot te stellen.

Mee eens. In eerste instantie vroeg ik me af welk waardeloos figuur dacht dat dit een goed idee was, maar nu dit als zwaar machtsmiddel kan gaan werken denk ik dat het in een heel interessant deel van het tactische spel binnen het spel gaat uitmaken. Maar idd, te lang daar zitten is niet gezond en te lang zitten doe je daar al vrij snel denk ik.

Offline Rikkeltje

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #55 Gepost op: 13-09-2014, 02:04:55 »
Eerste gewin is kattengespin. Team blauw had hier een hele grote slag kunnen slaan door gewoon vol voor de stemmen te gaan. Het lijkt er op dat ze dat niet gedaan hebben, maar misschien is dat vooralsnog uit beeld gehouden. Sowieso inderdaad weinig voor extra stemmen gegaan. Trendbreuk met voorgaande jaren. Hoop wel dat de kandidaten een beetje tactisch ingesteld zijn, wat dat betreft vond ik vorig seizoen een topper !

Ik voorspel trouwens dat het haantjesgedrag van Remy snel op de zenuwen gaat werken en dat hij de laatste 12 niet gaat halen.
« Laatst bewerkt op: 13-09-2014, 10:09:32 door Lukie4, Reden: 2 berichten samengevoegd »

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #56 Gepost op: 13-09-2014, 10:22:35 »
Sowieso inderdaad weinig voor extra stemmen gegaan. Trendbreuk met voorgaande jaren. Hoop wel dat de kandidaten een beetje tactisch ingesteld zijn.

De trendbreuk is dat er nu een element is dat het tactische spel veranderd. Niemand wil in die zompige zooi zitten dus de belangen liggen anders. Daar weg blijven kan belangrijker zijn dan de stemmen. Vooralsnog hoef je denk ik niet bang te zijn dat de spelers minder tactisch zijn. Ze moeten beter nadenken, wat het spel juist interessanter maakt (wat mij betreft). Wie lukt het bijvoorbeeld om stemmen te pakken zonder in dat kamp te belanden? Stukken sexier dan het graai feest van voorgaande jaren. Ik hoop dat dit een betere mix geeft tussen het robinson van de laatste paar jaar en dat van toen, zodat we er allemaal weer echt van kunnen genieten. Voor mij en anderen ook hier is dat toch al weer even geleden.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 1
« Reactie #57 Gepost op: 13-09-2014, 17:20:37 »
Dit was een heel mooie aflevering, met een verrassende proef!
Ich bin ein Bärliner!

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Aflevering 1
« Reactie #58 Gepost op: 13-09-2014, 19:10:42 »
Vond het ook een hele leuke aflevering!  Het is nog moeilijk te zeggen of hemel/hel/aarde constructie een goed idee is, maar vond het in deze aflevering echt enorm tof. Zag ik nu in het voorstukje voor volgende week heel snel twee verschillende proeven voorbij komen?  ::vergroot:: Dat zou in ieder geval top zijn  :)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #59 Gepost op: 13-09-2014, 19:39:47 »
Wat denk, eerst duel hemel vs aarde. De verliezer gaat naar de aarde. Daarna duel aarde vs hel. De verliezer gaat naar de hel én de eilandraad.