Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 36409 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 2
« Reactie #40 Gepost op: 18-09-2014, 22:12:25 »
Ik heb braaf op de zwakste gestemd, maar heb je mij horen huilen, toen anderen dat blijkbaar minder nuttig vonden  ;) ;D

Juliette was degene die het meest stemmen aan het ronselen was tegen Loek, dus misschien zien ze haar als de meest tactische van de twee? 
Oh ik doelde niet op je exit eigenlijk :P

Jup daar zit wat in maar dan nog, je hebt een enorme achterstand en zij hoorde bij de 3 sterksten van het kamp. Als je dan bang bent voor extra stemmen waar je helemaal geen aanwijzing voor hebt snap ik niet dat je dan op haar stemt en niet op Loek of voor tactische zekerheid op Krystl.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #41 Gepost op: 18-09-2014, 22:12:38 »
Ik had al een gevoel dat Juliette er uit zou gaan..ze was erg veel aan het woord/in beeld...
Vond haar reactie erg kinderachtig trouwens.... Wel een leuke aflevering opzich. Mooie pref en er wordt niet soft omgegaan met onze "BN-ers"

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #42 Gepost op: 18-09-2014, 22:13:33 »
Best leuk so far! Leuke proef ook. Tussen Hemel en Aarde zal wel elke keer een klein duel zijn (volgende week blijkbaar een grote bal duwen). Hopelijk tussen Hel en Aarde elke keer een knallende proef. Al lijkt het er op dat ze volgende week lekkernijen gaan eten. Ach, zo heeft team Hel ook nog een kans  ;D

Verder: mooi om te zien dat er al tactisch gespeeld wordt. Waarom reageerde Juliette nou zo? Deed zij niet precies hetzelfde? En ik denk ook niet dat Loek de zwakste is. Speaking of Loek.. ik ben blij dat ie er nog in zit, ik mag hem wel, maar ga nou niet strootje trekken om te bepalen op wie je gaat stemmen. Ugh.  

Tijd dat team Blauw uit de Hel gaat, want Freddy moet gewoon.. winnen! Ja laat ik het maar gewoon zeggen  :P Gaat niet gebeuren maar ach.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #43 Gepost op: 18-09-2014, 22:14:05 »
Tja, het is misschien ook niet zo snugger van de rest. Maar ik vond haar reactie toch wel erg overdreven.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 2
« Reactie #44 Gepost op: 18-09-2014, 22:14:15 »
Dat Dennis die vuurstick ging uitdelen vond ik wel weer uhm ja apart.
Ik weet niet wat ik daarvan vind.
Andere jaren moesten ze er gewoon doorheen bijten, sommigen helemaal zonder eten.
Of gewoon zelf je vuur maken tot het lukte.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 2
« Reactie #45 Gepost op: 18-09-2014, 22:15:25 »
ik zat te denken, dat ze een gast met een bril hadden moeten hebben.
Ik heb het op mijn lijstje mocht ik ooit meedoen. Lenzen thuis laten, bril opzetten.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 2
« Reactie #46 Gepost op: 18-09-2014, 22:16:10 »
Tja, het is misschien ook niet zo snugger van de rest. Maar ik vond haar reactie toch wel erg overdreven.
Snap dat ze zich op dat moment genaaid voelt en reactie is natuurlijk ook heel primair dus ook gewoon teleurstelling, wat het dus ook jammer maakt dat ze eruit ligt omdat ze dus heel fanatiek was
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #47 Gepost op: 18-09-2014, 22:18:17 »
Dat Dennis die vuurstick ging uitdelen vond ik wel weer uhm ja apart.
Ik weet niet wat ik daarvan vind.
Andere jaren moesten ze er gewoon doorheen bijten, sommigen helemaal zonder eten.
Of gewoon zelf je vuur maken tot het lukte.

Ik zat hierover na te denken. Maar ze kunnen nu bijvoorbeeld ook geen water koken. En bij survivor krijgen ze ook vaak vuurstokjes na een eilandraad. En het ziet er ook niet naar uit dat ze voorlopig hier wegkomen, dus zouden ze nog dagen zonder eten kunnen zitten.

Offline credo93

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #48 Gepost op: 18-09-2014, 22:40:47 »
Dat Dennis die vuurstick ging uitdelen vond ik wel weer uhm ja apart.
Ik weet niet wat ik daarvan vind.
Andere jaren moesten ze er gewoon doorheen bijten, sommigen helemaal zonder eten.
Of gewoon zelf je vuur maken tot het lukte.
Inderdaad jammer dat die vuurstick gewoon aan ze uitgedeeld werd. Hier had namelijk meer ingezeten. Ik zat te denken dat team Hel het ook had kunnen verdienen op voorwaarde dat niemand een extra stem inzet en zodra iemand dat toch doet uit lijfsbehoud, dan werd de vuurstick niet aan ze gegeven. Dat lijkt me wel interessant om te zien hoe dat zich zou uitpakken.

Offline Lovecooking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #49 Gepost op: 18-09-2014, 22:41:49 »
Dat Dennis die vuurstick ging uitdelen vond ik wel weer uhm ja apart.
Ik weet niet wat ik daarvan vind.
Andere jaren moesten ze er gewoon doorheen bijten, sommigen helemaal zonder eten.
Of gewoon zelf je vuur maken tot het lukte.
Toen gaven ze weliswaar niet zo een vuurstick weg maar ik kan me nog wel een editie herinneren waar ze ook geen vuur konden maken todat er na een paar dagen "toevallig" een mannetje langs kwam op een bootje die prima vuur kon maken of er spoelde "toevallig" een visnet aan haha.

Maargoed, ik vond het wel een leuke aflevering. Ik ben waarschijnlijk in de minderheid maar ik zie liever gewoon 2 kampen dan hel, aarde en hemel. Kamp Geel? heb ik amper gezien nu. Ik erger me trouwens nu al dood aan Remy. Op een of andere manier mag ik die man gewoon niet, overdreven fanatiek..

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #50 Gepost op: 19-09-2014, 00:01:08 »
Welbeschouwd wordt team Hel tweemaal benadeeld: ze ondervinden de meeste hinder van de locatie én hebben in tegenstelling tot de andere teams maar eenmaal de kans om immuniteit te winnen. De vuurproef van deze aflevering werd gebracht als een proef om de Hemel, maar de bijbehorende immuniteit is natuurlijk veel belangrijker. Team Hemel en team Aarde hebben gewoonweg twee kansen om immuniteit te winnen. Mijns inziens zou het logischer zijn om alle drie de teams in de eerste proef te laten meestrijden. Het winnende team krijgt immuniteit en promoveert één niveau: Hel promoveert bij winst naar de Aarde waardoor de Aarde afzakt naar de Hel, de Aarde promoveert naar de Hemel waardoor de Hemel de aardse sferen mag uitproberen en de Hemel strijd slechts om locatie- en lijfsbehoud. De twee verliezende teams, strijden vervolgens in de tweede proef om immuniteit. Op deze manier heeft elk kamp in ieder geval twee kansen om immuniteit te winnen en wordt team Hel niet buitensporig benadeeld ten opzichte van de andere kampementen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 2
« Reactie #51 Gepost op: 19-09-2014, 01:15:08 »
Ik weet niet, vind de expeditie tot nu toe nog zo kleurloos. We zien de kandidaten niet, geen grappige momenten, geen persoonlijke momenten. Geen enkele kandidaat kan een echte indruk achter laten bij me. De eerste proef was erg simpel, tweede was wel weer leuk daarentegen.

Favoriet tot nu toe is Nadia, die heeft in ieder geval nog een soort van persoonlijkheid. Hoewel die wel in het minst leuke team zit.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 2
« Reactie #52 Gepost op: 19-09-2014, 01:43:22 »
Welbeschouwd wordt team Hel tweemaal benadeeld: ze ondervinden de meeste hinder van de locatie én hebben in tegenstelling tot de andere teams maar eenmaal de kans om immuniteit te winnen. De vuurproef van deze aflevering werd gebracht als een proef om de Hemel, maar de bijbehorende immuniteit is natuurlijk veel belangrijker. Team Hemel en team Aarde hebben gewoonweg twee kansen om immuniteit te winnen. Mijns inziens zou het logischer zijn om alle drie de teams in de eerste proef te laten meestrijden. Het winnende team krijgt immuniteit en promoveert één niveau: Hel promoveert bij winst naar de Aarde waardoor de Aarde afzakt naar de Hel, de Aarde promoveert naar de Hemel waardoor de Hemel de aardse sferen mag uitproberen en de Hemel strijd slechts om locatie- en lijfsbehoud. De twee verliezende teams, strijden vervolgens in de tweede proef om immuniteit. Op deze manier heeft elk kamp in ieder geval twee kansen om immuniteit te winnen en wordt team Hel niet buitensporig benadeeld ten opzichte van de andere kampementen.

Ben het hier wel mee eens geloof ik.
Natuurlijk is het hun eigen schuld dat ze door zoveel voor stemmen te gaan in de eerste proef ( Die ze nu bijna allemaal alweer kwijt zijn, dus lekker nutteloos ::) ) in de hel kwamen. Maar op deze manier gaat kamp hel waarschijnlijk gewoon uitgeroeid worden, en zullen we over 1 of 2 afleveringen wel weer 'gewoon' op 2 eilanden zitten, met 2 teams.
Jammer, want wat mij betreft was het leuker geweest als we iets langer met 3 teams door waren gegaan.
You'll never walk alone

Offline alexm

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #53 Gepost op: 19-09-2014, 08:18:02 »
Wat ik wel jammer vind, is dat je niet ziet hoe ze de nacht doorbrengen.
Hoe ze gaan slapen en weer wakker worden.
Het lijkt nu of dat ze 's nachts ergens in een hotel slapen of iets.
En waar hebben ze ineens al die slaapmatten/materialen vandaan (hel)?
En kan me niet voorstellen dat er niet overal gewoon water te krijgen is.
En de hel valt dus best mee als je er zo lekker kan zwemmen (eb/vloed).
En..en..en.. vragen..vragen..vragen  ???

Offline robinsonmol98

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Het leven is een spel, hoe speel jij?
Re: Aflevering 2
« Reactie #54 Gepost op: 19-09-2014, 08:46:32 »
ik zat te denken, dat ze een gast met een bril hadden moeten hebben.
Ik heb het op mijn lijstje mocht ik ooit meedoen. Lenzen thuis laten, bril opzetten.

Wat nou als ze Leo hadden? Zou de productie die vuurstick alsnog geven of zouden ze dan zeggen gebruik Leo's bril maar. ???

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #55 Gepost op: 19-09-2014, 12:13:51 »
Proeven, afspraken, eilandraad ... en verder? Ik betwijfel of ik dit seizoen uitkijk als dit zo door gaat, jammer hoor. Van de week heb ik wat oude afleveringen survivor zitten kijken, dat heb ik nog nooit gezien en daar ligt de focus toch wel elders, zoals voorheen in ER. Echt zonde, want ik vind dit leuke deelnemers. Doodzonde dat we vrijwel niets te zien krijgen (tot nu toe) van het reilen en zeilen in de kampen.

In eerste instantie vond ik de constructie van 1 proef voor hel tegenover 2 voor diens tegenstander wel goed, omdat ik dacht dat dat echt een nadeel zou worden. De proef tussen hemel en aarde zou een uitputtingsslag moeten zijn om de balans in het spel te behouden, maar nu heeft team hel gewoon een twee keer zo hoge kans als de andere teams om daar te blijven.

En dan die vuurstick ... had ze een fakkel gegeven. Eenmalig vuur en zie het maar te beheren.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 2
« Reactie #56 Gepost op: 19-09-2014, 12:20:32 »
Mij valt het seizoen tot nu toe mee. Eindelijk weer eens 2 proeven, en met name die tweede proef gisteren was leuk! Met lekker fanatieke deelnemers.

Gelukkig is Juliette naar huis. Haar reactie na haar wegstemmen was wel heel gefrustreerd. Ik ben benieuwd of ze ook zo had gereageerd als Krystl ipv zijzelf was weggestemd...

Verder wordt team hel zo wel erg klein. Wat dat voor gevolgen heeft? Geen idee, maar het zou ook kunnen als ze weer zouden verliezen dat een van de kandidaten van een ander team bij team hel wordt gevoegd.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #57 Gepost op: 19-09-2014, 12:23:12 »
Verder wordt team hel zo wel erg klein.

Misschien dat de verliezer van het duel tussen aarde en hemel een speler af moet staan aan team hel?

Offline Vuurproef

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #58 Gepost op: 19-09-2014, 12:29:05 »
Verder: mooi om te zien dat er al tactisch gespeeld wordt. Waarom reageerde Juliette nou zo? Deed zij niet precies hetzelfde?

Nee, Juliette deed precies het omgekeerde, ze was namelijk 100% eerlijk over op wie ze ging stemmen tegen de teamgenoten die daarom vroegen. Manuel gaf haar daarentegen de illusie dat hij niet op haar ging stemmen, terwijl hij dat wel van plan was.

Deze aflevering is een schoolvoorbeeld van het spreekwoord "zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten."
Juliette was eerlijk, en dacht dus dat Manuel ook eerlijk tegen haar was.
Manuel was oneerlijk, en dacht dus ook dat Juliette ook oneerlijk tegen hem was.

Precies het omgekeerde dus.
Ik snap wel dat dat pijn doet voor Juliette, zeker nadat Manuel aangeeft haar niet vertrouwd te hebben.

Ook geen slimme zet van Manuel trouwens, als hij zich over zijn instinctieve wantrouwen heen had gezet en gewoon zijn kop had gebruikt had hij kunnen afleiden dat Juliette de waarheid sprak, en iemand zo naïef als Juliette is goed te manipuleren later in het spel. Veel beter dan Krystl, die de hele aflevering haar vinger aan de pols heeft gehouden. Voor Krystl mogen de mannen nog opletten als ze haar niet snel wegkrijgen.

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #59 Gepost op: 19-09-2014, 13:59:59 »
Dat Dennis die vuurstick ging uitdelen vond ik wel weer uhm ja apart.
Ik weet niet wat ik daarvan vind.
Andere jaren moesten ze er gewoon doorheen bijten, sommigen helemaal zonder eten.
Of gewoon zelf je vuur maken tot het lukte.

Ik waardeer het juist wel dat ze zo open en bloot die stick geven, beter dan dat de kandidaten hem 'toevallig' vinden. Ze kunnen niet overleven zonder vuur en krijgen het ook niet voor elkaar om vuur te maken. Het was gewoon niet verantwoord om ze nog langer zonder enig voedsel te laten zitten (en bovendien worden de proeven dan ook erg saai, wat televisietechnisch weer niet goed werkt).