Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 36411 keer)

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Aflevering 2
« Reactie #60 Gepost op: 19-09-2014, 22:49:16 »
Ik vond het een mooie aflevering! Leuke proeven, alleen zijn het nog wel heel veel kandidaten die ik allemaal moet onthouden. Deze aflevering weer drie gezien die ik de vorige keer heb gemist  ::schaam:: Maar zal in de loop van het spel beter worden  :) Vind de twee proeven in ieder geval leuk om naar te kijken!

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #61 Gepost op: 20-09-2014, 19:55:44 »
Ik snap eigenlijk één ding niet aan de reden voor het stemmen op Juliette.
Manuel zei dat hij niet wist hoeveel stemmen Juliette had, maar konden ze dat niet zien aan wat ze bijhad.
Als ze haakjes, bloem en meel en een  attribuut bijhad, had ze toch geen stemmen kunnen pakken?
klaar voor de strijd

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 2
« Reactie #62 Gepost op: 20-09-2014, 19:56:47 »
In sommige kokers zaten 1 of 2 of 3 stembriefjes (bijvoorbeeld bij het hengelen) dus dan weet je niet hoeveel er zijn.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #63 Gepost op: 20-09-2014, 20:38:43 »
Maar dat was toch of stemmen of haakjes.
Dus als ze haakjes had,  kan ze toch
Geen stemmen hebben.
klaar voor de strijd

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 2
« Reactie #64 Gepost op: 20-09-2014, 20:39:41 »
dat klopt, maar de hoeveelheid stemmen (ik dacht dat je je dat afvroeg) is niet bekend.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #65 Gepost op: 20-09-2014, 21:16:28 »
Ben nu bezig met aflevering 2 ... echt Nadia ... brrr ...

Uitzending nu afgelopen, bijzondere eilandraad, er worden al echte spelletjes gespeeld, als Survivor speler houd ik daar wel van, al kan ik me voorstellen dat Juliette het helemaal niks vind.
« Laatst bewerkt op: 20-09-2014, 21:51:14 door Daisy »

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #66 Gepost op: 20-09-2014, 22:01:32 »
dat klopt, maar de hoeveelheid stemmen (ik dacht dat je je dat afvroeg) is niet bekend.

Juliette zei dat ze geen stemmen had.
Dus moet ze toch altijd materiaal genomen hebben,  en dan weet iedereen dat toch.  Tenzij ze gewoon gelopen heeft en niks gepakt heeft.
klaar voor de strijd

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #67 Gepost op: 21-09-2014, 00:07:34 »
Het lijkt weer een herhaling te worden van vorig jaar: de mannen beginnen vanaf dag 1 al met complotten op basis van paranoia. Manuel met name is nogal hysterisch, dat hij achter elke boom een spook ziet zitten. Hij gedraagt zich alsof hij in het eindspel van de finale zit.

Loek is een onnozele idioot met zijn domme 'strootje-trek'-methode. En laat dat nu toevallig (?) Juliette zijn, die het kortste strootje had. jaja..... Achterbakse methode. Zo lijkt het net alsof hij niet met het complot van Manuel meedoet.

Het zou van enige intelligentie getuigen om de fysiek zwakste speler naar huis te sturen. Nu gaan ze never nooit meer uit het moeras komen.
Dus Juliette heeft wel degelijk een punt als ze de logica-loze stupiditeit van de mannen niet begrijpt.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 2
« Reactie #68 Gepost op: 21-09-2014, 01:51:19 »
Waarschijnlijk net als afgelopen 3 jaar een fysieke proef.

Ik ben zelf meer voorstander van het stemmen. Dat geeft een extra element aan het spel. De mensen die je wegstemt, moeten later nog op jouw willen stemmen dus je moet het erg slim spelen. Nu kan je letterlijk iemand zo kwaad en gemeen mogelijk wegstemmen als je wilt zonder dat daar echte consequenties aan zitten. Stemmen zorgt dus voor een slimmer spel.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 2
« Reactie #69 Gepost op: 21-09-2014, 01:55:52 »
Mijne ook stemmen.

Anders ben je bij voorbaat dus al kansloos als je niet atletisch bent aangezien je de finale nooit kan winnen ::)


En ik vind dat het gaat om overleven en dat je daar niet per se atletisch voor moet zijn


Em ik zag net een eekhoorn
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 2
« Reactie #70 Gepost op: 21-09-2014, 02:10:34 »
en dit dus:
Anders ben je bij voorbaat dus al kansloos als je niet atletisch bent aangezien je de finale nooit kan winnen ::)
En ik vind dat het gaat om overleven en dat je daar niet per se atletisch voor moet zijn


Voor mij gaat de finale om fysiek, sociaal en tactisch spel. Oftewel, als je niet fysiek sterk bent heb je ook een kans om te winnen.

Mijn voorkeur kwa finale is ook een fysieke proef omdat ik dat een veel spannendere finale vind, bij stemmen kun je al ongeveer uitrekenen wie wint, puur kijken tegenover wie de afgevallen kandidaten rancune voelden en wie hun voorkeur in het spel had.
Het is natuurlijk niet altijd zo dat er gestemd wordt op degene die ze het liefst vinden. Er zijn meer elementen waarvan een belangrijke is: wie heeft het spel het beste gespeeld?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #71 Gepost op: 21-09-2014, 11:03:59 »
Eens met D*N, juist de combinatie van tactiek,  proeven en overleven maakt het spel zo interessant.  Ik vind het echt verschrikkelijk dat de finale tegenwoordig door een proef wordt bepaald.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #72 Gepost op: 21-09-2014, 11:19:02 »
ben ook voor een combinatie van skills voor de eindproef..

voor mij is de enige gruwel de publieksstem en die is bij ER gelukkig afgeschaft..
er was eens......

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #73 Gepost op: 21-09-2014, 11:25:56 »
Waarschijnlijk net als afgelopen 3 jaar een fysieke proef.

Ik ben zelf meer voorstander van het stemmen. Dat geeft een extra element aan het spel. De mensen die je wegstemt, moeten later nog op jouw willen stemmen dus je moet het erg slim spelen. Nu kan je letterlijk iemand zo kwaad en gemeen mogelijk wegstemmen als je wilt zonder dat daar echte consequenties aan zitten. Stemmen zorgt dus voor een slimmer spel.

Ah the good old days :) Spijker op de kop D*N. Dit heeft ook mijn voorkeur gehad. Eindproef als ultieme beslissing en studio's hoeven voor mij niet zo. Liever een proef om er twee in de finale te krijgen en dan een stemming door de kandidaten van na de samensmelting, zoals dat in de beginjaren gebeurde.
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #74 Gepost op: 21-09-2014, 12:26:28 »
Stemmen! Alsjeblieft!  Die onnozele finaleproef.. ugh. Speelt iemand het hele spel tactisch perfect.. moet ie zich uiteindelijk bewijzen door een stukje te peddelen en proberen een fakkel in een wok te gooien. Komop zeg.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 2
« Reactie #75 Gepost op: 21-09-2014, 13:34:32 »
Dat laatste is nog ergst ja, dat daardoor de winnaar bepaald wordt ::)

Komt nog geluk bij kijken ook tenzij je toevallig heel goed bent in fakkels gooien
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 2
« Reactie #76 Gepost op: 21-09-2014, 14:57:32 »
Ja, maar vorig jaar was dat al minder belangrijk toch dat gooien ?
You'll never walk alone

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 2
« Reactie #77 Gepost op: 21-09-2014, 15:04:19 »
Ja klopt toen was het iets met emmertjes vullen dus niet geluk volgens mij.

Maar jaren daarvoor wel iig.

Ik vind zo'n proef leuk en spannend om te zien maar vind het niet geschikt als finale, dan liever als bijvoorbeeld laatste immuniteitsproef.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline mrmikey

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #78 Gepost op: 21-09-2014, 22:45:28 »
Mijn favoriete manier zou zijn je strijd eerst welk team laatste word die gaat dan naar de eliminatie ronde direct na de proef stemmen de 2 laagst geindigde strijden in een proef wie er naar huis gaat zo krijg je toch nog het belang van stemmen maar word niet gelijk degene die het minst populair of te goed is of "tactisch" stemt er gelijk uit ligt want laten we eerlijk zijn vorig jaar zaten er ook 2 mensen in de finale die er al heel vroeg uit lagen en eentje daarvan wint de expeditie. en ik vind het toch het leukste als daadwerkelijk alles klopt mr Robinson is voor mij degene die van alle kwaliteiten iets beschikt en niet door pech weg gaat. ::tandpastasmiley::