Auteur Topic: camera / geluid crew  (gelezen 6309 keer)

Offline oliviavia

  • Forumlid
camera / geluid crew
« Gepost op: 2-10-2014, 22:02:02 »
Ik vraag me af hoe de camera / geluid crew die alles filmen bivakkeren op de eilanden.
Hebben zij wel eten en hoe houden ze dat weg (of niet) van de deelnemers?
Hebben ze interactie off camera met de deelnemers?
Werken ze in ploegen per eiland of roteren ze?

Iemand hier een idee over?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: camera / geluid crew
« Reactie #1 Gepost op: 2-10-2014, 22:04:55 »
Ze slapen en eten gewoon in een resort. Op eten stelen van de crew stonden altijd ernstige sancties en volgens mij mogen ze geen persoonlijk contact hebben met kandidaten.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: camera / geluid crew
« Reactie #2 Gepost op: 2-10-2014, 22:17:48 »
Ze verblijven niet continu op het eiland, ' s nachts zijn ze er bijv niet. Soms missen ze cruciale momenten, is in eerdere seizoenen gebleken
Keep calm and eat chocolates!

Offline oliviavia

  • Forumlid
Re: camera / geluid crew
« Reactie #3 Gepost op: 3-10-2014, 13:27:59 »
Hoe weten jullie dat? of gokken jullie?  ::tandpastasmiley::

het lijkt mij namelijk heel moeilijk zowel voor als achter de camera om totaal geen interactie met elkaar te hebben...

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: camera / geluid crew
« Reactie #4 Gepost op: 3-10-2014, 13:37:00 »
Dit klopt(e) allemaal.
Vroeger, in de tijd van de OBN-ers waren er een aantal seizoenen lang deelnemers aan de expeditie op het forum aan het meeposten, daar komt deze informatie (ten dele?) uit eerste hand vandaan.
Ik weet niet hoe het in de huidige tijd zit, maar ik neem aan dat dat niet heel erg veranderd is.

Heel soms zie ik overigens "Fraba" nog wel eens ingelogd zijn geloof ik, je zou het hem eens kunnen vragen. Hij is een oud-deelnemer.
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: camera / geluid crew
« Reactie #5 Gepost op: 3-10-2014, 13:38:58 »
Wat Dwaastoo zegt. Ook wel eens in interviews gelezen met EP.

Sterker nog bij Peking Expres, waar de teams een eigen cameraman bij zich hadden, mocht er ook niet met de cameramannen gesproken worden. Uiteraard was dat nauwelijks te doen. Bij ER lijkt het me een stuk makkelijker, omdat ze idd gewoon niet de hele dag filmen.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: camera / geluid crew
« Reactie #6 Gepost op: 3-10-2014, 19:32:26 »
Ik heb Fraba uitgebreid gesproken bij de opnames van de finale met Hans en Yin. En inderdaad hebben ook andere oudkandidaten wel eens iets verteld hier. Erg leuk, jammer dat dat is weggevallen nu met de BN-ers
Keep calm and eat chocolates!