Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 37873 keer)

Offline robinsonmol98

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Het leven is een spel, hoe speel jij?
Re: Aflevering 7
« Reactie #40 Gepost op: 23-10-2014, 22:24:46 »
Aflevering was wel oké maar had er meer van verwacht. En hoe lang was de race eigenlijk? 500 meter of zoiets? :P

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Aflevering 7
« Reactie #41 Gepost op: 23-10-2014, 22:57:46 »
pfff echt niet. Vond vorig jaar de samensmelting tien keer leuker.

Hmmm ik vond de samensmelting vorig jaar een beetje vreemd, heel ongepast om 2 kandidaten 'aan het kruis te hangen' ...
Ik vond dit wel een tactische wending, maar 8 stemmen is wel gewoon TE VEEL.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 7
« Reactie #42 Gepost op: 23-10-2014, 23:01:25 »
Hmmm ik vond de samensmelting vorig jaar een beetje vreemd, heel ongepast om 2 kandidaten 'aan het kruis te hangen' ...
Ik vond dit wel een tactische wending, maar 8 stemmen is wel gewoon TE VEEL.
Ik vond dat kruis juist wel een leuke twist. Het extra stemmen inruilen voor eten ook hoor. Maar de proef was echt een grote teleurstelling, terwijl die van vorig jaar goed in elkaar zat.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #43 Gepost op: 24-10-2014, 01:13:42 »
Vond het een leuke aflevering ondanks dat de proef wel heel makkelijk was.

En iemand opgevallen dat Loek een gedaanteverwisseling had ondergaan. Hij was in beeld en ineens kwam er Leo bij te staan ::rofl::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 7
« Reactie #44 Gepost op: 24-10-2014, 01:51:50 »
Deze proef had best leuk kunnen zijn.

Maar ja dit is ER, dus we roepen eerst met z'n allen dat we het eerlijk gaan spelen en de zwaksten vinden het vervolgens niet eerlijk als ze afvallen.

Ben het hier wel mee eens geloof ik  ::jaja::

Verder vind ik de twist met extra stemmen of eten superleuk bedacht, maar vind ik het ook veel te veel stemmen. Echter zat er wel een grote sociale controle op deze twist, waardoor men denk ik wel in kon schatten dat er niet heel erg veel voor de stemmen gegaan werd.
Wat dat betreft zitten Kristl en Ferry nu goed. Krystl kan doen alsof ze geen stemmen heeft gekregen en Ferry heeft er meer dan iedereen denkt.
You'll never walk alone

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 7
« Reactie #45 Gepost op: 24-10-2014, 06:25:34 »
Leuke aflevering op zich, Loek weg, tja jammer voor hem maar ik zal hem niet echt missen.
Nadia weg, zelfde gevoel een beetje.
Anouk eruit, ja gelukkig maar.

Fijn dat Krystl nog even mag blijven en ik vind het leuk dat ze zoveel stemmen gepakt heeft. Als ze snugger is houd ze dat hele aspect dus even voor zich. Dat ze nog mocht eten en dus stemmen gehad heeft.

De proef had inderdaad mooi kunnen zijn, maar Remy wist iedereen snel om te lullen tot een slaapverwekkend democratisch gedoe waarbij iedereen als brave zieltjes naar boven gehengeld werd.
Tja dat was nou niet echt wat ik had verwacht.
Ik had eerder lord of the flies beelden verwacht.

Wel hilarisch was dat gedoe bij die paal met blokjes.
Freddy die gewoon even iedereen zijn blokje omver douwt voor zijn eigen, die meiden die vochten voor elke centimeter.
Erg grappig.

Jammer dat Polska de immuniteit niet won, had het hem wel gegund.
Maar gunde het Manuel ook.
Niet zo snugger van hem om niet eerlijk te zijn over hoeveel stemmen hij had ingezet als iedereen kan zien hoeveel eten je op je bord heb liggen.

Van mij hoeven die extra stemmen niet, maar nu met het eten was het wel een geinige twist.
Ferry zit idd goed, die heeft er dus veel meer dan iedereen denkt.
Ben heel benieuwd naar volgende week.
Zullen ze meteen een eilandraad gaan doen?
Lijkt me sterk dat ze nu nog een immuniteitsproef gaan doen en dat er straks 2 man met zo'n ketting zit.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #46 Gepost op: 24-10-2014, 09:13:42 »
Vond het een leuke aflevering ondanks dat de proef wel heel makkelijk was.

En iemand opgevallen dat Loek een gedaanteverwisseling had ondergaan. Hij was in beeld en ineens kwam er Leo bij te staan ::rofl::

Ja dat zag ik ook inderdaad  ::rofl::
I will follow my inner gold

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Aflevering 7
« Reactie #47 Gepost op: 24-10-2014, 09:44:08 »
Ik vond dat kruis juist wel een leuke twist. Het extra stemmen inruilen voor eten ook hoor. Maar de proef was echt een grote teleurstelling, terwijl die van vorig jaar goed in elkaar zat.

Oh ja, ik dacht eigenlijk alleen maar aan 'het diner' maar de proef was dit jaar idd behoorlijk slecht, vorig jaar kwam het aan op veel meer krachtpunten en vielen ook echt de zwakste af (Sanne, Paulien)

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #48 Gepost op: 24-10-2014, 12:04:55 »
Ik snap de teleurstelling om de proef eigenlijk niet zo. De makers hadden er duidelijk op gegokt dat iedereen al heel tactisch zou gaan spelen in de kuil, maar ik denk dat de deelnemers daar gewoon geen zin in hadden. Er zijn grenzen wat je iemand in een spel kunt aandoen en iemand in een claustrofobische kuil laten zitten zou voor mij (als deelnemer) zeker een brug te ver zijn. Ik vind het juist wel leuk dat de deelnemers feitelijk een lange neus trekken naar de televisiemakers en gewoon zeggen 'hier doen wij niet aan mee'. Ik vind dit juist getuigen van karakter, dus top!

Wat mij wel verbaasde was dat de kandidaten opeens in druk bevolkt gebied rondliepen. Juist die totale afzondering van de buitenwereld maakte Robinson voor mij altijd zo speciaal (en nu lopen ze gewoon doodleuk door een stadje?).

Volgens mij was het duel tussen Krystl en Anouk trouwens een zoveelste productionele noodgreep. De makers wilden niet dat er vier mensen in 1 aflevering naar huis zouden gaan; dat zou wel heel veel zijn. Krystl heeft mij trouwens enorm verbaasd deze aflevering. Ze is nu mijn favoriet, wat een kracht, doorzettingsvermogen en focus heeft ze! Ik hoop dat ze goed wraak gaat nemen (ze speelt in ieder geval al tactisch door weinig stemmen in te zetten om te eten.)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 7
« Reactie #49 Gepost op: 24-10-2014, 13:05:57 »
Maar dan alsnog stelde de proef niets voor. 500 meter rennen en een blokje in een ding gooien pfff. Plus de deelnemers die aan het begin nog zoiets hebben van oh laten we sociaal doen en iedereen eruit halen en aan het einde roepen 'dat het niet eerlijk is, want ik was er eerder'. Ja je had ook gewoon eerder kunnen gaan rennen of mensen in de kuil kunnen laten zitten ofso ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #50 Gepost op: 24-10-2014, 14:09:39 »
De proef viel wel een beetje tegen (hoewel ik de acties wel volledig begrijp)

maar die twist van de stemmen en eten kopen vind ik dan wel echt goed,
want enkel Ferry en Krystl hebben echt goed gescoord terwijl anderen oftewel
veel stemmen hebben uitgegeven oftewel weinig gegeten hebben terwijl iedereen weet dat
ze nog veel stemmen hebben.

Iets waaraan ik nu ook denk:Freddy had toch nog 1 stem over toch? Zodoende heeft hij ook 5 stemmen?
klaar voor de strijd

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #51 Gepost op: 24-10-2014, 14:47:50 »
Ik snap de teleurstelling om de proef eigenlijk niet zo. De makers hadden er duidelijk op gegokt dat iedereen al heel tactisch zou gaan spelen in de kuil, maar ik denk dat de deelnemers daar gewoon geen zin in hadden. Er zijn grenzen wat je iemand in een spel kunt aandoen en iemand in een claustrofobische kuil laten zitten zou voor mij (als deelnemer) zeker een brug te ver zijn. Ik vind het juist wel leuk dat de deelnemers feitelijk een lange neus trekken naar de televisiemakers en gewoon zeggen 'hier doen wij niet aan mee'. Ik vind dit juist getuigen van karakter, dus top!

Wat mij wel verbaasde was dat de kandidaten opeens in druk bevolkt gebied rondliepen. Juist die totale afzondering van de buitenwereld maakte Robinson voor mij altijd zo speciaal (en nu lopen ze gewoon doodleuk door een stadje?).

Volgens mij was het duel tussen Krystl en Anouk trouwens een zoveelste productionele noodgreep. De makers wilden niet dat er vier mensen in 1 aflevering naar huis zouden gaan; dat zou wel heel veel zijn. Krystl heeft mij trouwens enorm verbaasd deze aflevering. Ze is nu mijn favoriet, wat een kracht, doorzettingsvermogen en focus heeft ze! Ik hoop dat ze goed wraak gaat nemen (ze speelt in ieder geval al tactisch door weinig stemmen in te zetten om te eten.)

Maar ze deden het niet om de productie te "dwarsbomen" maar omdat het Remy goed uit kwam omhet zo te doen en de rest ging daar als makke schaapjes in mee ;)

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Aflevering 7
« Reactie #52 Gepost op: 24-10-2014, 23:09:31 »
Bijzondere aflevering. Sowieso vond ik de puzzelproef tussen Nadia en Sabrina niet echt boeiend, dat was hij de eerste keer ook al niet. Verder vond ik het idee van die kuil wel ontzettend tof en het zag er ook heerlijk uit, 'jammer' dat de kandidaten het zo oploste, al vind ik het inderdaad wel mooi dat ze gewoon kiezen om de strijd niet op zo'n barbaarse manier te spelen.

Loek werd er maar even in vijf minuten uitgewipt, voelde een beetje raar. Zere arm, au, au, dokter en naar huis. Kwam een beetje raar over vond ik.

Diner was leuk, de twist met het eten was ook erg interessant, hadden wel wat stemmen minder mogen zijn, maar levert onvoorspelbare eilandraden op denk ik. En ze weten van te voren dat iedereen stemmen kan hebben, dus tactisch kunnen ze er rekening mee houden. De proef tussen Anouk en Krystl vond ik daarentegen wel heel leuk, omdat hij zo simpel was.


Maar ik miste wel een mooie dramatische exit net als vorig jaar waar Sanne toen dramatisch en sereen van een kruis afstorte  :)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 7
« Reactie #53 Gepost op: 24-10-2014, 23:54:09 »
.. al vind ik het inderdaad wel mooi dat ze gewoon kiezen om de strijd niet op zo'n barbaarse manier te spelen.
Heb je dat gezien met die blokjes, dat geduw en getrek? lol

Ik vond dat veel barbaarser dan het gewoon zelf zorgen dat je uit die kuil komt :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 7
« Reactie #54 Gepost op: 25-10-2014, 00:11:45 »
en je armen nog relatief wat kracht hebben ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Rikkeltje

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #55 Gepost op: 25-10-2014, 01:36:31 »
Vond het een briljant bedachte proef van de productie ! Had heel veel tactiek en dramatiek op kunnen leveren. Maar ja, soms bedenken kandidaten oplossingen waar je niet bij stil staat. Had nog even de hoop dat de eerste die boven kwamen het alsnog op een lopen zouden zetten. Al denk ik dat dat 1 of 2 afleveringen later ook genadeloos afgestraft zou zijn.

Grappig dat alle kandidaten in eerste instantie allemaal blij waren met het "kado" van 8 extra stemmen. Beseffen ze niet dat die net zo goed tegen ze gebruikt kunnen worden als iedereen dat aantal krijgt ?? Overigens denk ik dat de macht van extra stemmen ernstig overschat wordt. Zeker in deze fase kun je ze nauwelijks verdedigend inzetten (op wie dan en wanneer ?). In voorgaande edities is wel gebleken dat mensen met de meeste extra stemmen vaak juist het eerste doelwit zijn.

Die Krystel maakte op mij wel indruk. Wat een focus ! Als ze dat kan vasthouden kunnen we nog veel van haar verwachten !

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #56 Gepost op: 25-10-2014, 10:18:22 »
Niemand die verwachtte dat ze in de kuil elke voor zich gaten zouden gaan maken in de wanden, om zo naar boven te komen?


Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #57 Gepost op: 25-10-2014, 12:49:49 »
In voorgaande edities is wel gebleken dat mensen met de meeste extra stemmen vaak juist het eerste doelwit zijn.

Het mooie is, dat nu niemand weet dat Ferry 5 stemmen heeft in plaats van 1 zoals de meesten denken, en als Krystl haar mond houdt, weet niemand dat ze er 6 heeft. Dus dat kan best leuk worden. Van de rest kan iedereen inderdaad wel enigszins inschatten hoeveel de ander heeft. Ben benieuwd of Manuel het moeilijk krijgt over 2 afleveringen, omdat hij ook een stuk of 5? extra stemmen heeft.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 7
« Reactie #58 Gepost op: 25-10-2014, 13:43:33 »
Een redelijke aflevering ditmaal. Het idee van de proef was goed bedacht, alleen zorgden de kandidaten ervoor dat hij, met name in het begin, minder interessant werd. (misschien als de kuil ietsje minder hoog was geweest dat men er met veel moeite zelf uit had kunnen klimmen dat men meer voor zichzelf was gegaan?) Maar goed, het 'gevecht' met de naamstenen aan het eind maakte veel goed...

Het idee van het kopen van voedsel voor het samensmeltingsdiner was ook goed bedacht, alleen, zoals al door velen hier gezegd, was 8 stemmen wel erg veel. Maar goed, helaas zijn die extra stemmen nu in het spel, en kan het echte tactische werk gaan beginnen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #59 Gepost op: 25-10-2014, 14:24:06 »
ik snap niet zo goed waarom de meesten hier zo anti extra stemmen zijn, eilandraden worden er zo heerlijk onvoorspelbaar door!

stel nou dat de anderen extra stemmen hadden gehad, hoe zou het dan met de drie vorig jaar zijn verlopen, of met Yin en Hans...
Keep calm and eat chocolates!