Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 37871 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 7
« Reactie #60 Gepost op: 25-10-2014, 14:35:42 »
Ik ben zeker niet anti extra stemmen, maar het moeten er alleen niet te veel gaan worden.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 7
« Reactie #61 Gepost op: 25-10-2014, 14:42:43 »
Ik ben zeker niet anti extra stemmen, maar het moeten er alleen niet te veel gaan worden.

Dat heb ik ook

Er zijn nu mensen in staat om bijna in hun eentje iemand eruit te stemmen. Dat vind ik persoonlijk wat ver gaan
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 7
« Reactie #62 Gepost op: 25-10-2014, 14:43:53 »
mwah dan maken ze van zichzelf een target.
Elke ingreep (extra stemmen, andere proeven) heeft consequenties waar de spelers opnieuw over na moeten denken. Het heeft wel wat en maakt het weer even onvoorspelbaar.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #63 Gepost op: 25-10-2014, 14:44:47 »
De drie van vorig jaar zaten in de finale door extra stemmen (en dankzij andere idiote fouten van de productie..).

Ik zal er over nadenken of ik een heel pleidooi ga houden waarom die stemmen (en laat staan de overvloed aan extra stemmen) niet oké is.  ;)

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #64 Gepost op: 26-10-2014, 01:33:18 »
Kijk dat doet Remy dan best slim. Handig het gevoel van fairplay dat in deze groep heerst (en ik erg kan waarderen) uitgebuit en de eerste individuele proef zo naar zijn hand gezet. Het verknalde de proef een beetje die veel meer spektakel had moeten geven, maar ik kan zo'n ingreep wel waarderen. Had ik niet achter hem gezocht. Helaas overschaduwd de inbreng van 80! .... juist ja, 80 ... 80 extra %#$@%& stemmen deze subtiliteit. Ik ben het helemaal met Theezakje eens, wel of niet veel eten had van invloed moeten zijn op het behalen van immuniteit, niet zoiets volslagen belachelijks als dit. Jammer, verder vond ik dit een leuke aflevering. Kristel met dat brood op het eind ::rofl:: was dat broodje nou zo groot of is zij zo klein?

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #65 Gepost op: 27-10-2014, 18:30:17 »
Manuel heeft immuniteit, maar wat betekent dat?  Er was geen stemming :)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 7
« Reactie #66 Gepost op: 27-10-2014, 18:32:03 »
zal dan waarschijnlijk voor de volgende stemming zijn ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #67 Gepost op: 27-10-2014, 18:34:26 »
Maar hoe moet het dan met de winnaar van de volgende proef?  Twee mensen met immuniteit?   ;)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 7
« Reactie #68 Gepost op: 27-10-2014, 18:38:43 »
of geen immuniteitsproef maar een "hemelse" prijs ?
your guess is as good as mine
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #69 Gepost op: 27-10-2014, 19:14:57 »
Ik denk dat Manuel niet hoeft mee te doen, en de winnaar ook immuniteit wint.. (zoals met Jan en Kees verleden jaar)  :)

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #70 Gepost op: 27-10-2014, 22:59:21 »
Ik denk dat Manuel niet hoeft mee te doen, en de winnaar ook immuniteit wint.. (zoals met Jan en Kees verleden jaar)  :)

Ja, of hij doet wel mee, wint weer en heeft dan 2x immuniteit  ;D
zou toch grappig zijn   ::hypocriet::
I will follow my inner gold

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #71 Gepost op: 30-10-2014, 12:24:01 »
Kijk dat doet Remy dan best slim. Handig het gevoel van fairplay dat in deze groep heerst (en ik erg kan waarderen) uitgebuit en de eerste individuele proef zo naar zijn hand gezet. Het verknalde de proef een beetje die veel meer spektakel had moeten geven, maar ik kan zo'n ingreep wel waarderen. Had ik niet achter hem gezocht. Helaas overschaduwd de inbreng van 80! .... juist ja, 80 ... 80 extra %#$@%& stemmen deze subtiliteit. Ik ben het helemaal met Theezakje eens, wel of niet veel eten had van invloed moeten zijn op het behalen van immuniteit, niet zoiets volslagen belachelijks als dit. Jammer, verder vond ik dit een leuke aflevering. Kristel met dat brood op het eind ::rofl:: was dat broodje nou zo groot of is zij zo klein?

88 extra stemmen he, die van krystl er ook nog bij. Volgens mij zijn dat er meer dan alle normale stemmen bij elkaar die vanaf nu tot het einde van het spel kunnen worden uitgebracht. Dat is nogal wat.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #72 Gepost op: 30-10-2014, 14:05:10 »
88 extra stemmen he, die van krystl er ook nog bij. Volgens mij zijn dat er meer dan alle normale stemmen bij elkaar die vanaf nu tot het einde van het spel kunnen worden uitgebracht. Dat is nogal wat.

Met Krystl erbij, zijn er 10 kandidaten nog over. Dus wel 80 stemmen. Maar het blijft ongelofelijk veel!

Ik hoop dat vanavond een keer een leuke aflevering wordt.

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: Aflevering 7
« Reactie #73 Gepost op: 30-10-2014, 15:04:27 »
Met Krystl erbij, zijn er 10 kandidaten nog over. Dus wel 80 stemmen. Maar het blijft ongelofelijk veel!


Er werden toch ook weer stembriefjes ingeruild voor eten ? Of heb ik het nu helemaal mis.

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #74 Gepost op: 30-10-2014, 15:26:38 »
Er werden toch ook weer stembriefjes ingeruild voor eten ? Of heb ik het nu helemaal mis.

Ja, maar op een zeker moment zijnn er dus ¨even¨ 80 extra stemmen uitgebracht. Die zijn idd in aantal afgenomen omdat ze ze voor eten in gingen ruilen, maar er zijn nog steeds meer extra stemmen dan ooit in omloop.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #75 Gepost op: 6-11-2014, 15:55:43 »
Ik weet dat ik laat ben, maar ik wil dit toch nog ff kwijt, wie weet wordt het opgepakt door de Robinson-crew  ;)

Ik vond de samensmeltingsproef slecht in elkaar gezet. Dit is in mijn ogen slechts een proef die om eten of luxe zou moeten gaan, meer niet.

Het idee van de kooi is niet goed om het volgende: stel dat er al strijd is (tussen bijvoorbeeld 2 groepen) om als eerst uit de kooi te komen, dan moet er dus altijd 1 persoon zijn uit elke groep die achterblijft in de kooi. Ik denk niet dat iemand vrijwillig zich opoffert om in de kooi te blijven. Gevolg: De groep helpt iedereen uit de kooi.

De rest van de 'stormbaan' (zo kan je het niet eens noemen) was meer als bijzaak bedoeld, maar werd uiteindelijk het hoofdelement. Sterker nog: De lengte bepaalde of je deze proef won of niet.
Ik vind het erg spijtig voor Anouk. Ze was een sterke en slimme kandidate die nog voor veel vuur had kunnen zorgen in de individuele fase.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #76 Gepost op: 6-11-2014, 18:44:58 »
Mollenmania: ik begrijp niet waarom er altijd 1 persoon van elke groep achter zou moeten blijven? Nu kwam toch ook iedereen er uit?

Volgens mij had je zelfs groepjes van slechts 3 of 4 mensen kunnen hebben die elkaar zouden helpen en dan snel wegsprinten. Het zou dan van belang zijn snel een coalitie te vormen en daarmee vond ik de opzet van de proef eigenlijk buitengewoon geslaagd: kun je mensen vinden die je willen helpen en vertrouw je elkaar voldoende zodat er iemand is het aandurft als laatste uit de kuil geholpen te worden.

Het is gewoon jammer dat niemand tegen Remy's voorstel in durfde te gaan.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 7
« Reactie #77 Gepost op: 6-11-2014, 18:48:22 »

Ik vind het erg spijtig voor Anouk. Ze was een sterke en slimme kandidate die nog voor veel vuur had kunnen zorgen in de individuele fase.
Maar niet slim genoeg om te bedenken dat ze beter niet iedereen uit de kuil had kunnen helpen...
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #78 Gepost op: 6-11-2014, 19:58:43 »
Mollenmania: ik begrijp niet waarom er altijd 1 persoon van elke groep achter zou moeten blijven? Nu kwam toch ook iedereen er uit?


Ja daar heb je gelijk in.

Citaat
Het is gewoon jammer dat niemand tegen Remy's voorstel in durfde te gaan.

Niet durven? Hoe bedoel je dat? Het kan ook  voor velen juist een slimme zet zijn. Nog even geen vijanden maken. En Freddy en Kay, zij zitten er nu ook nog in zonder hun vriendschap te moeten prijsgeven.

Maar niet slim genoeg om te bedenken dat ze beter niet iedereen uit de kuil had kunnen helpen...

Anouk wist echter niet dat de balkestoren zo hoog was dat mensen haar eruit konden kicken. Dat verwacht je immers ook niet op een Robinsonproef. Op snelheid zou ze het gehaald hebben.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 7
« Reactie #79 Gepost op: 7-11-2014, 01:17:06 »
Anouk wist echter niet dat de balkestoren zo hoog was dat mensen haar eruit konden kicken. Dat verwacht je immers ook niet op een Robinsonproef. Op snelheid zou ze het gehaald hebben.
Daar gaat het niet om, het was gewoon dom. Sowieso, er zaten nog super veel sterke mannen in het spel die allemaal snel zijn. Met het rennen zat ze ook bij de laatste vier. Als ze het goed strategisch had gespeeld dan lag ze er niet uit.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human