Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 38291 keer)

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #60 Gepost op: 30-10-2014, 22:22:36 »
De term "hij/zij is niet robinsonwaardig en moet daarom weg" is wel helemaal verdwenen. Het is nu juist andersom, ben je een sterke speler dan is de kans dat je de finale haalt vrij klein.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 8
« Reactie #61 Gepost op: 30-10-2014, 22:22:53 »
Wij zijn het redelijk oneens toch ;D
Rick blijft zich ook gedragen als een kwalletje. Ik ging paraderen met mijn ketting ::kots::

ja oke maar het heeft even geduurd voordat het hier op het forum ook een beetje begon te broeien, net zoals op de eilanden vind ik.
Maar we zijn het idd vaak oneens, ook nu over Rick weer haha.

Die blijf ik tot nu toe ook leuk vinden.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #62 Gepost op: 30-10-2014, 22:23:36 »
misschien wordt er volgende week weer politiek correct gestemd en gaat bv Polska er uit. Die zit nu ook wel op de schopstoel..
er was eens......

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #63 Gepost op: 30-10-2014, 22:26:30 »
Wat is politiek correct? De zwakste schakel? Ik vind Polska niet de zwakste schakel, als er überhaupt nog van zwakke schakels gesproken kan worden (Sabrina misschien, maar puur omdat ze zo nietszeggend is).

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #64 Gepost op: 30-10-2014, 22:28:24 »
en Lobke.. ben ervan overtuigd dat de laatste extra stem van Lobke kwam
Of Krystl..  Zij kwam bij de dames tenslotte met het idee op Remy te stemmen.. ;)

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 8
« Reactie #65 Gepost op: 30-10-2014, 22:29:03 »
misschien wordt er volgende week weer politiek correct gestemd en gaat bv Polska er uit. Die zit nu ook wel op de schopstoel..

Hm dat kan ik me niet voorstellen.
Die is zo sluw dat hij wel weer een uitweg vind.

Mensen onderschatten hem namelijk compleet.
Zelfde geld voor Freddy, waar die twee toch de gevaarlijkste spelers zijn in mijn ogen.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #66 Gepost op: 30-10-2014, 22:29:52 »
politiek correct als in samen stemmen met team geel en één voor één de anderen er uit werken. Polska zou dan een aardig doelwit vormen. Hoewel.. die lijkt zonder Remy een stuk minder gevaarlijk.

yeps.. ben het met je eens dat Freddy en Polska gevaarlijk zijn. Zelf vind ik Ferry ook gevaarlijker dan de meeste misschien denken
« Laatst bewerkt op: 30-10-2014, 22:32:02 door Stormpie »
er was eens......

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #67 Gepost op: 30-10-2014, 22:32:21 »
Ferry en Krystl zijn het gevaarlijkst met al hun stemmen. Vraag is, hoe gaan ze daar mee om. Ze komen niet zoveel in beeld. Zolang ze in de underdog positie zitten en conflicten uit de weg gaan kunnen ze ver komen. Op het moment dat de Freddy's en Polska denken toe te slaan kunnen ze met al die stemmen de rest wegvagen.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 8
« Reactie #68 Gepost op: 30-10-2014, 22:32:43 »
Zal Krystl ook niet nog een hartig woordje met Manuel gaan spreken ? Daar is toch ook heel anders gestemd? Of blijft ze gewoon lief en aanhankelijk doen?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #69 Gepost op: 30-10-2014, 23:15:47 »
Wat een heerlijke aflevering! Naieve Krystl die de stemming onbewust totaal veranderd, Lobke die iets zegt over kameraadschap terwijl ze eerst een oude kameraad wil wegstemmen en zich dan bedenkt en een nieuwe kameraad wegstemt (en Remy die denkt dat de mannen dat gedaan hebben). Veelbelovend voor volgende week. Individuele fase is echt zoveel leuker, en extra stemmen ook, heerlijk!

Ik vond het niet verrassend dat de proef eindigde in een duel tussen Polska en Rick, hun bordjes zaten het meest links, wie in het midden zit heeft de meeste kans er snel uitgegooid te worden natuurlijk.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #70 Gepost op: 31-10-2014, 01:57:13 »
Domme Krystl, die er werkelijk weer niets van begrijpt!!! Het groepje op winnaarseiland is het allergevaarlijkste en dat zit na deze aflevering al min of meer op rozen, omdat die nu kunnen prijsschieten.
Lobke heeft ook een slap ruggetje, door het gevaar óók niet in te zien en haar nieuwe bondgenoot, de enige die haar terzijde kan staan tégen de vier, gelijk kapotschiet en nu als aangeschoten wild rondhinkt. En dan die hypocriete reactie aan het eind.... om je te bescheuren!!! Nee meisje, je hebt jezelf niet gered door te switchen, je hebt jezelf de strop om je nek gelegd. Kay was al zo goed als zeker eruit.
En samen met Sabrina denken de dames een kans te maken door bij elkaar te blijven. zucht. Met Lobke erbij...., die vrijwel van aanvang al op de schopstoel zit!?
Zo weten we gelijk weer waarom er geen (goede) vrouwelijke schakers bestaan?

Offline Rikkeltje

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #71 Gepost op: 31-10-2014, 02:11:16 »
Denk dat Remy niet zo snel besefte wie er precies op hem gestemd had, anders had hij vast anders gereageerd.

Lobke heeft in een te vroeg stadium hoog spel gespeeld. Eerst zich keren tegen haar voormalige team en vervolgens draaien. Ik denk dat haar rol vrij snel duidelijk zal worden in de groep en iedereen (behalve Krystel en Sabrina) zich tegen haar gaat keren. Met name Polska zou het wel eens persoonlijk op kunnen nemen. Ik voorspel dan ook dat het de volgende eilandraad zal gaan tussen Polska en Lobke (tenzij 1 van de 2 immuniteit wint). Lekker voor alle anderen, die kunnen de extra stemmen dan lekker op zak houden.

Leuke aflevering ! Kwam allemaal maar langzaam op gang, maar nu lijkt het spel toch echt begonnen !

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 8
« Reactie #72 Gepost op: 31-10-2014, 06:18:50 »
Ik vond eigenlijk dat Freddy nogal een risico nam door geen extra stemmen in te zetten op Lobke om Kay's hachje te redden.
Zij wisten natuurlijk niet wat de rest ging doen, en waren zwaar in de minderheid.
Voor hetzelfde geld was iedereen op Kay gegaan, dan was hij nu weg geweest.

Hij rekende uit wat hij dacht dat er ging gebeuren en schatte het gelukkig voor Kay, dit keer ongeveer goed in, maar ik vond het nogal risky.
Het was dat die meiden ineens op Remy gingen dat zijn hachje werd gered.

Vind Freddy wel de slimste speler tot nu toe.
Ja mooie aflevering gisteren, eindelijk weer eens eentje waar je half nerveus van de proef word en vol verwachting naar de eilandraad uitkijkt.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #73 Gepost op: 31-10-2014, 09:41:00 »
Ik vond het niet verrassend dat de proef eindigde in een duel tussen Polska en Rick, hun bordjes zaten het meest links, wie in het midden zit heeft de meeste kans er snel uitgegooid te worden natuurlijk.

Inderdaad. De bordjes hadden gewoon kris-kras door elkaar gemoeten. Slordig van de spelbedenkers.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #74 Gepost op: 31-10-2014, 09:56:44 »
Hé hé, eindelijk iemand die het met me eens is. Elk jaar krijg je daarom weer een (relatief) zwakke finale, dit spel hoort te zijn voor de mentaal en fysiek sterkste vind ik, de echte doorzetters, nu is het tactische element zeer cruciaal, heel jammer. Jammer dat hij eruit is, met hem in de finale (eventueel tegen Kay, Lobke en Manuel) was het pas écht spannend geweest!

Als ik persoonlijk het spel zou spelen zou ik de sterkste spelers juist niet weg spelen, weliswaar niet slim uit tactisch oogpunt maar ben je nou werkelijk trots op jezelf als je achteraf wint van zwakkere kandidaten? Ik ben veel trotser als je wint, met de sterksten als tegenstanders. Dan word je namelijk pas écht op je kunnen getest, als je strijd tegen de sterksten. Maarja, daar draait het dus niet meer om, het maakt niet uit hoe en wat zolang ze maar winnen. Ook in Survivor zie je het, Ozzy Lusth die nooit wint.

Het is de strategie van de hyena, die alleen maar jaagt in groepjes, omdat er individueel weinig excellent aan zit.
Bij ER is met name het middenspel na de samensmelting interessant en vervolgens in de finale zit je naar een wedstrijd tussen halfgare middenmoters te kijken. Zelfs het kansloze stemvee zal nog verder komen dan de leeuwen van de savanne.
« Laatst bewerkt op: 31-10-2014, 10:05:17 door Brinta »

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #75 Gepost op: 31-10-2014, 10:04:08 »
Opmerkelijk is dat de dames er zoveel stemmen tegenaan gesmeten hebben om Remy eruit te krijgen. Ze waren toch "100 % zeker", dat de mannen op Remy gingen stemmen.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #76 Gepost op: 31-10-2014, 11:46:48 »
met al die extra stemmen duurt het voorlezen wel erg lang ::niet-ok::
er was eens......

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #77 Gepost op: 31-10-2014, 12:05:35 »
met al die extra stemmen duurt het voorlezen wel erg lang ::niet-ok::

Als iedereen tegelijk alle stemmen inzet.. is het een hele aflevering voorlezen van stemmen.



Oh man.. elke keer als ik bedenk dat er nog zoveel extra stemmen in het spel zijn..  ::)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #78 Gepost op: 31-10-2014, 13:11:48 »
Een aflevering die mij doet denken aan die van een jaar geleden (met de 18-15 voor Sef),
alleen was deze nog straffer met een verbond, nieuw verbond, verbond op winnaarseiland én dankzij Krystl nog een ander verbond.

Ik ben wel blij dat Rick immuniteit won (hoewel ik in de pool Polska had gezet) maar ik gun het hem wel om nog even te blijven.
klaar voor de strijd

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 8
« Reactie #79 Gepost op: 1-11-2014, 02:08:22 »
Samen Team Anti-Rick Lukie? ::bravo::

Ik doe mee  ::ok::

Leuke aflevering. En toch weinig extra stemmen eruit :P
Zoals al gezegd lijkt het nu kamp winnaarseiland vs kamp Lobke-Sabrina-Ferry te worden met Polska en Krystl als jokers ertussenin.
Polska zal een nieuwe tactiek moeten gaan bedenken en Krystl moet gaan bedenken of ze weer bij Manuel wil horen of doorgaat met de dames.
Ben benieuwd naar volgende week  ::jaja::
You'll never walk alone