Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 27621 keer)

Offline molsnol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Al 15 jaar molloot..
Re: Aflevering 9
« Reactie #40 Gepost op: 7-11-2014, 00:48:41 »
Geniale aflevering!

Wat ook wel grappig is: ondanks dat ze elkaar eruit hebben gestemd of proberen te stemmen (Sabrina, Kay, Lobke), team Geel is nog compleet! :-D Als ze elkaar nu weer vinden kunnen ze met z'n allen naar de finale. Zou een goede grap zijn.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 9
« Reactie #41 Gepost op: 7-11-2014, 01:10:49 »
Lobke ::bravo:: Leuke aflevering. Expeditie dan toch eindelijk weer interessant :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 9
« Reactie #42 Gepost op: 7-11-2014, 01:21:22 »
Ik vind het een leuke maar domme move van Ferry
Hij stond redelijk stabiel in de groep, had veel verborgen extra stemmen. Liep nu geen enkel gevaar. Lobke was een safe vote en sterke speelster eruit.
Wat doet Ferry, zet zijn geheime extra stemmen in om een andere sterke speler eruit te spelen en iedereen tegen zich te krijgen.
Leuke tv hoor, maar mijns inziens een domme move  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #43 Gepost op: 7-11-2014, 02:06:37 »
Na Remy nu Manuel eruit..  Maken (een van) de mannen nog kans in de finale te geraken?   :)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #44 Gepost op: 7-11-2014, 03:12:11 »
Ik vind het een leuke maar domme move van Ferry
Liep nu geen enkel gevaar.


Dat is niet helemaal waar. Manuel besprak met Polska en Freddy dat Ferry nummer 2 is om er uit te stemmen. Had Ferry deze actie dus niet gedaan, en Lobke was eruit gegaan, dan was Ferry zonder immuniteit sowieso kansloos geweest bij de volgende eilandraad. Hier heeft hij precies op het goede moment zijn kans gepakt.

Maar degene die het echt goed gespeeld heeft is natuurlijk Freddy.
Een beetje geluk met zijn immuniteit natuurlijk, maar hij neemt precies de goede mensen mee om nog een tegencomplot te krijgen. En jahoor dat gebeurt. Freddy kweekt sympathie bij Sabrina, Lobke en Ferry, hij is aan Manuel een concurrent kwijt, zorgt voor minder extra stemmen bij Ferry, Sabrina en Lobke en niemand die hem erop aankijkt. Maximaal geprofiteerd van zijn ketting!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #45 Gepost op: 7-11-2014, 10:24:48 »
Manuel slachtoffer van de arrogantie van die groep mannen.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #46 Gepost op: 7-11-2014, 13:28:19 »
Dat is niet helemaal waar. Manuel besprak met Polska en Freddy dat Ferry nummer 2 is om er uit te stemmen. Had Ferry deze actie dus niet gedaan, en Lobke was eruit gegaan, dan was Ferry zonder immuniteit sowieso kansloos geweest bij de volgende eilandraad. Hier heeft hij precies op het goede moment zijn kans gepakt.

Maar degene die het echt goed gespeeld heeft is natuurlijk Freddy.
Een beetje geluk met zijn immuniteit natuurlijk, maar hij neemt precies de goede mensen mee om nog een tegencomplot te krijgen. En jahoor dat gebeurt. Freddy kweekt sympathie bij Sabrina, Lobke en Ferry, hij is aan Manuel een concurrent kwijt, zorgt voor minder extra stemmen bij Ferry, Sabrina en Lobke en niemand die hem erop aankijkt. Maximaal geprofiteerd van zijn ketting!

Zo beschreven klinkt het erg slim, maar ik weet niet of hij bij het uitkiezen van zijn medestanders zover vooruit heeft gedacht. Hij moest twee vrouwen meenemen; naast Sabrina gunde hij dit aan Lobke zodat zij voordat ze uit het spel ging nog een keer winnaarseiland heeft kunnen meemaken. En dan Ferry: hier zat volgens mij wel wat tactiek achter. Hij wil niet Kay meenemen, omdat dan zou blijken dat zij meer zijn dan kampgenoten. Bovendien was Ferry de vorige keer enorm teleurgesteld dat hij niet mee mocht. Dat hier een tegencomplot uitkwam is natuurlijk mooi meegenomen en Freddy heeft bewust niet ingegrepen, maar verder denk ik dat het meer een goede samenloop van omstandigheden was dan ver vooruitziende tactiek.

Ik vind het enorm jammer dat Manuel eruit ligt. Hij was vanaf het begin een van mijn favorieten, die echt voor vuurwerk zorgde, echt jammer! Bovendien vond ik hem gewoon leuk als persoon. Dat bleek ook wel uit hoe sportief hij het opvatte.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #47 Gepost op: 7-11-2014, 13:38:53 »
Tja dat is wel waar, we zullen niet weten of hij het uit tactisch oogpunt deed of om Sabrina en Lobke een goede tijd te gunnen, het zal wel een combinatie van die 2 zijn. Het zijn wel net de twee dames die nog voor een tegencomplot te porren zijn. Je zag Krystl toch meer naar de jongens trekken dan Sabrina.

En wat Ferry betreft: Het was kennelijk al een beetje duidelijk dat Ferry en Manuel spoedig elkaar eruit zouden willen werken, dus is het ook slim om Ferry mee te nemen, en niet bijvoorbeeld Polska. Ferry voelt de hete adem in de nek van Manuel en moet dus wel iets verzinnen.
Tja of Freddy dat allemaal ook bedacht heeft zullen we misschien wel nooit te weten komen. Iig vond ik het erg leuk om te zien.
« Laatst bewerkt op: 7-11-2014, 13:41:53 door Mollenmania »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 9
« Reactie #48 Gepost op: 7-11-2014, 16:46:26 »
Leuke proef, verrassend einde...

Jammer dat Manuel er uit ligt, dat zeker, en dan vooral jammer voor mijn pool.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Rikkeltje

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #49 Gepost op: 7-11-2014, 22:25:48 »

Respect voor Manuel ! Hij was een tactische speler, en accepteert dus ook dat hij er zelf tactisch uitgespeeld wordt. Dat vind ik sjiek, kunnen er maar weinig opbrengen.


Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #50 Gepost op: 7-11-2014, 22:29:02 »
Manuel nam z'n verlies heel sportief op ::ok:: Eigenlijk is tot nog toe iedereen wel heel sportief bij de eilandraden.  ::ok::
er was eens......

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #51 Gepost op: 7-11-2014, 23:12:58 »
Net de aflevering gekeken en ik stel mij toch een paar vragen?:

Wat hebben wij gemist tussen Ferry en Manuel? Manuel dacht al dat Ferry full force op hem zou gaan,
en Ferry deed dit ook, maar wat hebben wij gemist tussen deze twee? Dat heb ik mij ook al afgevraagd met Leo en Nadia.

Toffe proef, maar het stoort mij dat er nu zwarte stemmen werden uitgedeeld. Vorig jaar werd dit ook maar één keer gedaan.(apenproef). Daarna niet meer. Ik vind persoonlijk dat dit oftewel bij elke proef moet, oftewel niet. (zoals 2005 en 2011 waar dit elke keer werd weggegeven).
Indien dit niet gebeurd, een minpuntje.

En de slimste speler blijft voor mij Freddy.
klaar voor de strijd

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #52 Gepost op: 7-11-2014, 23:38:12 »
Als Manuel dat echt dacht, waarom zette hij dan geen extra stemmen in?  Onderschatte hij het aantal extra stemmen?   :)
« Laatst bewerkt op: 7-11-2014, 23:43:18 door willy »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #53 Gepost op: 8-11-2014, 00:09:21 »
Als Manuel dat echt dacht, waarom zette hij dan geen extra stemmen in?  Onderschatte hij het aantal extra stemmen?   :)

Nee, hij dacht dat hij nog wel rondje meekon.

Offline Solrayo

  • Forumlid
  • Volslagen Molloot
Re: Aflevering 9
« Reactie #54 Gepost op: 8-11-2014, 00:44:00 »
Nou ja, hij zei het zelf al: ook al zag hij het wel aankomen dat Ferry en Lobke (en wellicht Sabrina) op hem zouden kunnen stemmen, hij had niet verwacht dat ze al hun extra stemmen voor hem zouden opgeven. Om dit te laten lukken moesten Ferry, Lobke en Sabrina minstens 4 extra stemmen inzetten. Lobke moest haar eigen hachje redden, ik weet niet hoe hij Sabrina inschatte, maar tot nu toe dacht iedereen dat Ferry maar 1 extra stem had. Manuel rekende waarschijnlijk dat Ferry het niet aan zou durven.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 9
« Reactie #55 Gepost op: 8-11-2014, 12:17:30 »
Wat een leuke aflevering.
Veel gezien van deelnemers en gesprekken.
Opvallend hoe weinig we van Freddy gezien hebben op winnaarseiland.
Hij zei later ook: 'lekker relaxed, weinig gepraat'. Nou jongen er is best veel gepraat. Hij had eventueel wat extra stemmen kunnen inzetten om Manuel te redden. Maar dat was Manuel dus voor hem niet waard. Had hem ook wel heel veel gekost dus slim dat hij dat niet deed.
Ik vind Rick nog steeds niet leuk, maar dat hij de spelletjesmiddag organiseerde, vond ik wel heel top.
Polska moet nu maar eens een proef afmaken, hij begint sterk maar zo'n puzzel lukt hem dan dus niet. Ik vind hem af en toe in zijn commentaar wel net een kleuter. Pools aapie en zo. Maar dat is ook wel weer een soort van grappig.
Lobke is sterk in mijn ogen en maakt gebruik van de mogelijkheden die ze nog heeft. Ze is het grote target en probeert te overleven. Hoe ze het gesprek dan aan gaat met Rick en Kay (duo Kack) vind ik dapper. Dat ze in datzelfde gesprek wat duidelijk nergens toe leidt, dan ook nog opnieuw probeert ze te winnen voor een nieuw verbondje was natuurlijk zinloos en zelfs dom. Ze verstevigde daarmee het beeld dat Kack van haar heeft.
Ferry maakt een move die hem het vertrouwen heeft doen verliezen van Kack. Ik denk dat ik het met Nieky eens ben dat het niet al te slim is voor zichzelf, maar wel mooie TV.
Sabrina en Krystl lijken nog steeds te floaten. Niemand ziet ze als bedreiging dus ze krijgen geen stemmen.
Manuel nam zijn verlies sportief op en kon meteen relativeren, vind ik knap ::ok::
En Dennis was foutloos vandaag ::ok::

Zin in volgende week!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #56 Gepost op: 8-11-2014, 13:35:33 »

En Dennis was foutloos vandaag ::ok::

::rofl::


Maar eens met bijna alles! (ik vind Rick best wel leuk, Kay minder)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #57 Gepost op: 8-11-2014, 17:33:22 »
Ik vond het best wel een saaie aflevering eigenlijk,... tot de geweldige actie van  Ferry dan.  ;D Er gaat niks boven een stemming, waarbij iemand eruit vliegt die dat totaal niet verwacht. Ik begon me ook net best wel te ergeren aan de arrogantie van Manuel, dus dit kwam precies op het goede moment.   ;D Ik vond het ook wel grappig dat de mannen Lobke ervan beschuldigden hypocriet te zijn, terwijl ze zelf ook nogal op hun teentjes getrapt waren, omdat ze eerst op Kay wilde stemmen. Uhuh, beide groepen willen het spel tactisch spelen en beide groepen kunnen er schijnbaar niet tegen als de anderen dat ook doen.  ::) Rick is wat dat betreft minstens net zo erg als Lobke.

Verder ben ik fan van Polska. Ik moest steeds zo lachen om die gast.  ::rofl:: Nu moet ie nog eens een keer een proef winnen.

Respect voor Manuel, die heeft altijd tactisch willen spelen en accepteert het tenminste ook als anderen het doen. Mooie laatste reactie van hem.  ::ok::

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #58 Gepost op: 11-11-2014, 19:44:03 »
HAHA Geweldig! MTV Cribs goes Expeditie Robinson, á lá Dennis:



Hahahaha  ::rofl::
I will follow my inner gold