Auteur Topic: Aflevering 12  (gelezen 50693 keer)

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 12
« Reactie #20 Gepost op: 27-11-2014, 21:53:04 »
Rick ook inderdaad. Maar Freddy of Kay zou er uit moeten om ze een lesje te leren.

Ik vind het trouwens wel aan valsspelen grenzen dat die twee samen in de expeditie zitten. Alleen kun je daar dan niet de heren van beschuldigen, maar wel de productie. Wat mij betreft mogen de ander expeditieleden een rechtszaak beginnen als 1 van de vrienden wint.
Dat vind ik wel heel oneerlijk ja, maar dat heeft weinig met Lobke te maken :P

Jeuhj doei fijne gozer :D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 12
« Reactie #21 Gepost op: 27-11-2014, 21:58:28 »
Rick ook inderdaad. Maar Freddy of Kay zou er uit moeten om ze een lesje te leren.

Ik vind het trouwens wel aan valsspelen grenzen dat die twee samen in de expeditie zitten. Alleen kun je daar dan niet de heren van beschuldigen, maar wel de productie. Wat mij betreft mogen de ander expeditieleden een rechtszaak beginnen als 1 van de vrienden wint.

 ::rofl::

Een rechtzaak aanspannen vanwege ER? Je laat je echt iets teveel meeslepen hoor.

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 12
« Reactie #22 Gepost op: 27-11-2014, 22:00:23 »
Weinig verrassend, Rick eruit. Volgende keer Lobke als ze geen immuniteit wint, daarna Ferry en dan is het superduo met aanhangwagen Krystl dus in de finale.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 12
« Reactie #23 Gepost op: 27-11-2014, 22:01:25 »
yep, les jeux sont faits
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12
« Reactie #24 Gepost op: 27-11-2014, 23:23:01 »
De proef was echt een goede proef.

Ik mag hopen dat Lobke ook nog eens de dode stem vindt.
Als ik alleen al de opmerkingen over haar op facebook lees dan blvraag ik me af want het iq van de meeste Nederlanders is. Wat krijgt ze een lading ziektes over haar heen gestort. Niet te filmen

Ik ben het met je eens dat het belachelijk is waar Lobke allemaal voor wordt uitgemaakt, maar toch is er iets aan Lobke waardoor ik haar de winst minder gun dan de overige expeditieleden (geen idee wat, maar datzelfde had ik vorig jaar ook met Edith). Ik vind het serieus jammer dat Rick het veld heeft moeten ruimen, hij heeft mij positief verrast!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12
« Reactie #25 Gepost op: 28-11-2014, 00:48:27 »
Ik ben het met je eens dat het belachelijk is waar Lobke allemaal voor wordt uitgemaakt, maar toch is er iets aan Lobke waardoor ik haar de winst minder gun dan de overige expeditieleden (geen idee wat, maar datzelfde had ik vorig jaar ook met Edith). Ik vind het serieus jammer dat Rick het veld heeft moeten ruimen, hij heeft mij positief verrast!
Kan me indenken dat je dat gevoel hebt maar de drie eenheid Kay, Freddy en Krystl zijn net zo erg of wellicht nog erger qua complotten alleen worden anders neergezet door de redactie en media.

Rick vond ik ook een goede speler.

Ik heb toen ik de kandidaten zag meteen gezegd dat Lobke zou winnen. Weet niet waarom. Maar finale die ik denk is Lobke, Kay en Krystl.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 12
« Reactie #26 Gepost op: 28-11-2014, 01:02:24 »
 ::slaap::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Rikkeltje

  • Forumlid
Re: Aflevering 12
« Reactie #27 Gepost op: 28-11-2014, 02:10:33 »
In het verleden heb ik me nogal eens geërgerd aan spelers die zich teveel lieten leiden door begrippen als loyaliteit, trouw, vriendschap of "robinson-waardig", en hun vertrek erg persoonlijk namen. De laatste jaren zien we steeds meer de trend dat spelers ER echt als een spel gaan zien en daar naar handelen. Terecht natuurlijk, want dat is het ook. Toch merk ik dat het me als kijker nu minder boeit. Juist die worsteling tussen tactiek enerzijds en loyaliteit of ethisch stemmen anderzijds, maakt het interessant om naar te kijken. En de rancune en wrok na een stemming. Nu is het gemeengoed geworden om de sterkste speler weg te stemmen en iedereen accepteert dat ook als een logische speelwijze. Gevolg is dat het nu uit lijkt te draaien op een "kneusjes-finale" (met alle respect voor Kristel, Freddy en Kay). Misschien moet de productie in het volgend seizoen daar op inspringen. Bijvoorbeeld door de proeven veel zwaarder te laten meewegen. Dat zou kunnen door niet alleen de winnaar, maar ook de nummers 2 en 3 immuniteit te geven. Is maar een idee,

Oh ja, waar waren al die extra stemmen op Rick vanavond voor nodig ?

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12
« Reactie #28 Gepost op: 28-11-2014, 09:10:22 »
::slaap::
met klein stukje ergernis over het afbreken van een kamer
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 12
« Reactie #29 Gepost op: 28-11-2014, 09:18:28 »
Ik denk trouwens dat Kay en Freddy een hele nieuwe trend hebben gezet voor in eventuele volgende seizoenen, zal me niet verbazen als alle deelnemers voortaan gaan proberen dubbelspel te spelen. Voor hen heeft het i.i.g behoorlijk gewerkt.

Het zou mij ook niets verbazen, maar ik hoop het toch niet. Het is echt wat deze expeditie leuk maakt, dat het kan dat Krystel en Freddy op een hoekje van het strand "zitten te gniffelen als kleine kinderen" omdat hun plannetje aan het werken is. Ik weet niet of ik daar een herhaling van wil zien met mensen die het doen omdat ze zagen dat het voor anderen gewerkt heeft. Op het gebied van stemgedrag vind ik dit de meest interessante expeditie tot nu toe denk ik, nog beter dan het jaar dat Marcel won. Een paar spelers die de touwtjes in handen hebben door middel van een verborgen tactiek, en niet het vertrek van mensen "omdat dat zo besloten is". De productie heeft ook een steeds betere balans gevonden in wat ze in beeld moeten brengen waardoor dit goed naar voren komt; waar ik erg blij om ben, want de eerste helft van deze expeditie was qua productie bedroevend, maar ik vond de laatste paar afleveringen overwegend goed.

met klein stukje ergernis over het afbreken van een kamer

Ja dat vond ik ook vreemd. Ronduit ergerlijk. De nederlanders zijn weer op bezoek hoor ::ohno::

... maar toch is er iets aan Lobke waardoor ik haar de winst minder gun dan de overige expeditieleden (geen idee wat, maar datzelfde had ik vorig jaar ook met Edith)

Voor mij is dat haar klinische benadering van de expeditie. Het is in feite wat mij ook ergert aan de verandering in ER de laatste jaren. ER is gereduceerd (reductie in mijn ogen dan) tot de meest kleine vorm van een spel. Aan de ene kant is het fijn dat daarmee de discussie over robinsonwaardigheid niet gevoerd wordt, maar daardoor is wel een stukje magie verdwenen. Het spel dat Freddy, Krystel en Kay spelen had daar nog perfect ingepast. Sterker nog ik denk dat hun spel binnen de sferen van robinsonwaardigheid de mooiste expeditie ooit had kunnen geven.
« Laatst bewerkt op: 28-11-2014, 09:26:52 door Dannyboy »

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: Aflevering 12
« Reactie #30 Gepost op: 28-11-2014, 09:24:37 »
met klein stukje ergernis over het afbreken van een kamer
Hebben ze toch wel zelf opgeruimd ? Toch .. ?

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 12
« Reactie #31 Gepost op: 28-11-2014, 09:27:47 »
Hebben ze toch wel zelf opgeruimd ? Toch .. ?

Ik mag hopen dat een of ander ER team dat netjes opgeruimd heeft ja.

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 12
« Reactie #32 Gepost op: 28-11-2014, 09:51:11 »
In het verleden heb ik me nogal eens geërgerd aan spelers die zich teveel lieten leiden door begrippen als loyaliteit, trouw, vriendschap of "robinson-waardig", en hun vertrek erg persoonlijk namen. De laatste jaren zien we steeds meer de trend dat spelers ER echt als een spel gaan zien en daar naar handelen. Terecht natuurlijk, want dat is het ook. Toch merk ik dat het me als kijker nu minder boeit. Juist die worsteling tussen tactiek enerzijds en loyaliteit of ethisch stemmen anderzijds, maakt het interessant om naar te kijken. En de rancune en wrok na een stemming. Nu is het gemeengoed geworden om de sterkste speler weg te stemmen en iedereen accepteert dat ook als een logische speelwijze. Gevolg is dat het nu uit lijkt te draaien op een "kneusjes-finale" (met alle respect voor Kristel, Freddy en Kay). Misschien moet de productie in het volgend seizoen daar op inspringen. Bijvoorbeeld door de proeven veel zwaarder te laten meewegen. Dat zou kunnen door niet alleen de winnaar, maar ook de nummers 2 en 3 immuniteit te geven. Is maar een idee,

Helemaal mee eens, vooral met het gearceerde gedeelte. Nu is weg gestuurd worden iets goeds, want ¨blijkbaar vinden ze mij een sterke speler, dus beschouw ik het als een compliment dat ik weg gestuurd word en als ik dit thuis vertel dan zullen ze nog trotser op me zijn.¨ Dat is niet waar ER mijns inziens over zou moeten gaan, ik vond het toch leuker om te zien dat mensen weg werden gestuurd omdat mensen een hekel aan die persoon hadden, of in ieder geval te weinig vrienden hadden gemaakt. En zoals je al zegt, het na een stemming gaat iedereen happy weer terug naar het eiland, helemaal niemand vind het meer raar als er iemand een dolk in zijn rug heeft gekregen waar vroeger nog wel eens scheve gezichten te zien waren: ¨hoe heb je dat nou kunnen doen?¨. Alleen maar liegen is nu de norm. Ik vind dat daarin het spel dit jaar echt wel een kentering heeft gemaakt.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12
« Reactie #33 Gepost op: 28-11-2014, 12:54:49 »
Ik vind het al met al geen boeiend seizoen. Ik weet niet precies waar het aan ligt. Ik hou het toch maar op de productie. Ik ben niet vaak kritisch daarop maar dit jaar... De casting is niet sterk (Kay wie? oh alleen maar mee omdat Freddy anders niet gaat, hm...). De proeven zijn niet spectaculair en vaak in het nadeel van vrouwen/kleinere mensen. De Eilandraden zijn niet spectaculair, de vertrekken niet dramatisch. Het is veel te vlak al met al, erg jammer.
Keep calm and eat chocolates!

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 12
« Reactie #34 Gepost op: 28-11-2014, 13:06:42 »
 ::jaja:: dit seizoen is zo boring dat ik hoop dat Lobke wint. Gewoon zodat er iig nog ergens een verrassing is en Nederland weer gek wordt zoals toen ook met Fatima was ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline maaktnietuit

  • Forumlid
Re: Aflevering 12
« Reactie #35 Gepost op: 28-11-2014, 13:53:57 »
Het hele idee van de dode stem is kansloos.
Soort teaser om het seizoen nog iets spannerder proberen te maken.
Met de nadruk op proberen, want ieder die even 3 seconde er over nadenkt kan concluderen dat ongeacht wie deze stem krijgt de eilandraden er niet spannender op worden.

Immers als je krystel stemdood maakt heeft freddy nog genoeg stemmen over en vice versa

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 12
« Reactie #36 Gepost op: 28-11-2014, 15:01:19 »
Het hele idee van de dode stem is kansloos.
Soort teaser om het seizoen nog iets spannerder proberen te maken.
Met de nadruk op proberen, want ieder die even 3 seconde er over nadenkt kan concluderen dat ongeacht wie deze stem krijgt de eilandraden er niet spannender op worden.

Immers als je krystel stemdood maakt heeft freddy nog genoeg stemmen over en vice versa
Ik neem aan dat ze zo'n twist niet ter plekke bedenken, dus daar kan de productie niets aan doen. Het had wel spannender kunnen zijn, maar dat ligt geheel aan de kandidaten.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 12
« Reactie #37 Gepost op: 28-11-2014, 16:56:44 »
We hebben het hier wel over de productie van ER he ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 12
« Reactie #38 Gepost op: 28-11-2014, 17:00:50 »
De proef was in ieder geval mooi!

Wel jammer hoe men in de kamers van het hotel te keer gingen... Dat is dan weer jammer.
Ich bin ein Bärliner!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 12
« Reactie #39 Gepost op: 28-11-2014, 19:32:08 »
We hebben het hier wel over de productie van ER he ;D
Daarom zeg ik ook dat het een aanname is ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human