Auteur Topic: Aflevering 14  (gelezen 59144 keer)

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14
« Reactie #80 Gepost op: 15-12-2014, 10:20:56 »
Samen met Dennis? Nu insinueer je toch echt dingen die te ver gaan.

Dit...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 14
« Reactie #81 Gepost op: 15-12-2014, 12:24:06 »
Samen met Dennis? Nu insinueer je toch echt dingen die te ver gaan.

Dit...

Jullie hebben gelijk. Ze hebben nooit met elkaar erover gesproken.
Sorry, dat ik jullie rust heb verstoord.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14
« Reactie #82 Gepost op: 15-12-2014, 14:26:37 »
Jullie hebben gelijk. Ze hebben nooit met elkaar erover gesproken.
Sorry, dat ik jullie rust heb verstoord.

Goed dat je beseft dat je te ver ging en je beschuldiging terugneemt.
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 14
« Reactie #83 Gepost op: 15-12-2014, 18:30:16 »
Dan heb je niet goed gelezen.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14
« Reactie #84 Gepost op: 15-12-2014, 18:58:12 »
Kom nou toch Brinta, denk je echt dat Dennis zijn baan op het spel zet door vooraf de spellen en zo alvast door te nemen met 2 kandidaten? Dat kun je toch niet serieus menen he...
Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 14
« Reactie #85 Gepost op: 15-12-2014, 19:32:22 »
Hij mag dan wel niet mijn meest favoriete presentator zijn, maar zo dom schat ik hem inderdaad niet in :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 14
« Reactie #86 Gepost op: 15-12-2014, 19:45:48 »
Brinta was erbij toen ze afspraakjes maakten ::)
er was eens......

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 14
« Reactie #87 Gepost op: 15-12-2014, 20:02:19 »
Jullie hebben gelijk. Ze hebben nooit met elkaar erover gesproken.
Sorry, dat ik jullie rust heb verstoord.

Haha! Ja die is wel goed idd :) Waarom zouden ze het niet doen, als zij idd goede maatjes zijn is dat toch erg moeilijk na te gaan. Laat staan dat er grond is om iemand te ontslaan, dat krijg je nooit hard.

Maar goed, meer dan een "we vertellen niemand dat we vriendjes zijn en zijn nooit de agressor in een complot" heeft dat niet opgeleverd, en daar heb je ook geen maanden voor nodig. En idd, angst voor elkaar hoeven ze niet te hebben, maar doen alsof dat uniek is tussen jeugdvrienden is ook niet terecht. In de afgelopen 15 jaar zijn er velen hechte vriendschappen ontstaan tijdens ER met een heuse vertrouwensbasis. Bovendien zijn deze eigenlijk altijd ontstaan voor het oog van alle spelers, waar net zo vaak niets als wel wat tegen gedaan wordt. Ik zal toegeven dat dat de gemiddelde lijn de afgelopen jaren wat afgebogen is in deze poel des verderf die de naam ER mag dragen, maar de vriendschap tussen Geraldine en Anna-Alicia is hier een mooi voorbeeld van.
Dat is dan ook niet de angst waar ik het eerder over had. Wat ik bedoel is dat men zich tegenwoordig zo ontzettend druk maakt om wie er wel eens beter zou kunnen zijn dan zijzelf in de finale, dat de hele (tactische) weg er naartoe over het hoofd gezien wordt. "Hij heeft grote spierballen, hij moet weg en totdat dat zo is kijk ik niet naar die kleine griet hier naast me die met een ander straks een vuist weet te maken en mijzelf eruit gooit" ... want het is natuurlijk ondenkbaar dat je zo iemand best wel eens zou kunnen pakken op de balk, of bij een puzzel, of bij een gelukkig spelletje ballen afschieten met een onhandig middeleeuwse constructie naar een klein netje drijvend op een hevig golvende zee. Mensen maken zichzelf gek, gaan daarom het echte vertrouwen met elkaar uit de weg en staan daardoor zwak. Temidden van die zwakte ja, een jeugdvriend is dan erg waardevol. In de traditie van ER vind ik dit heel erg meevallen.

Ik bagatelliseer niets. Gezien de geschiedenis van ER denk ik enkel dat dit "spelbrekende voordeel" niet zo wereldschokkend is als jij denkt dat het is. Evengoed blijft het valsspelen, dat ben ik wel met je eens. Past daarentegen prima bij het huidige ER.
« Laatst bewerkt op: 15-12-2014, 20:04:10 door Dannyboy »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 14
« Reactie #88 Gepost op: 15-12-2014, 22:43:00 »
tja ieder ziet dit zoals iemand het wil zien.
Je kunt overal wat achter zoeken.
Ik ben zelf ook niet zo blij met die vriendjes allemaal, maar dat is met alleen maar bn'ers bijna niet meer te voorkomen.
Om nu keihard te stellen dat ze maandenlang alles voorbereiden is een mening waarin ik me totaal niet herken. Maar ach elke mening is er één.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 14
« Reactie #89 Gepost op: 15-12-2014, 23:49:18 »
Ik rammel alleen even aan jullie (naïeve) vertrouwen in de 'De Autoriteiten' (lees: de productie).

Zoals Gerard hierboven al aangeeft: niets is wat het lijkt.
ER is jokkebrokken van voor naar achter & weer terug.
Als dit voor de spelers geldt, waarom dan niet voor de productie & presentatie.

kinderen worden vaak gestimuleerd om de mislukte carrière van de ouders te verwezenlijken. Dennis zelf was zo ongeveer de meest lachwekkende loser van de deelnemers. Waarom zou hij niet 'zijn vrienden' als plaatsvervangende winnaars van ER bevoordelen?

Ik ben er niet bij geweest...en dat geldt net zo goed voor jullie.  ;)

Twijfel maar eens flink aan alle instituten, die ons dagelijks leven beheersen!!!
Wellicht worden we dan de komende jaren iets minder vaak door vervelende verrassingen overvallen.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 14
« Reactie #90 Gepost op: 16-12-2014, 00:12:22 »
... angst voor elkaar hoeven ze niet te hebben, maar doen alsof dat uniek is tussen jeugdvrienden is ook niet terecht. In de afgelopen 15 .......... Past daarentegen prima bij het huidige ER.

dannyboy, goed verhaal!
Ik vermoed echter, dat je onder zoveel direkte en acute spanning staat door de dreigende eliminatie, dat het zeer moeilijk is om alle gevaren en optionele reacties te beantwoorden. En dat je dan gaat voor de meest in het oog springende, of het meest dreigende, of...enz.

Iedereen zal elkaar gedurende het verloop inschalen en daarbij worden vaak de 'kleintjes' over het hoofd gezien. Op een gegeven moment brengt de kluwen aan mogelijke gebeurtenissen de deelnemer tot hysterische paranoia. En zie dan maar eens het overzicht te houden.
In elk geval weet je: geen keuze maken is geen optie. De enige mogelijkheid is dan de omgevings-variabelen te versimpelen: "dat is een sterke concurrent, die moet er zo snel mogelijk uit". Pats-Boem, je komt gelijk zelf ook in de schijnwerpers van de aandacht te staan en wordt jezelf net zo goed slachtoffer.

Inderdaad is situatie van degene, die niets initieert, maar stilletjes de ontwikkelingen begeleidt c.q. laat voltrekken, de meest aantrekkelijke. maar dat heb je lang niet zelf in de hand.
Het hebben van een 'vriend door dik en dun' wil dan vaak wel helpen.

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 14
« Reactie #91 Gepost op: 16-12-2014, 19:25:08 »
Inderdaad is situatie van degene, die niets initieert, maar stilletjes de ontwikkelingen begeleidt c.q. laat voltrekken, de meest aantrekkelijke. maar dat heb je lang niet zelf in de hand.
Het hebben van een 'vriend door dik en dun' wil dan vaak wel helpen.

Daar ben ik het absoluut mee eens. Zij hebben deels ook wel het geluk gehad (naast er deels voor gewerkt te hebben) dat zij niet het mikpunt van al het gekonkel werden. Was dat het geval geweest dan was hun geheime vriendschap absoluut van grotere invloed geweest schat ik zo in.

Offline Rikkeltje

  • Forumlid
Re: Aflevering 14
« Reactie #92 Gepost op: 17-12-2014, 02:03:52 »
Laten we met zijn allen concluderen dat 2014 nou niet het meest spectaculaire seizoen was uit de historie van ER. Het zij zo. Van de series 2012 en 2013 heb ik erg genoten, dus laten we het programma nou niet meteen afschrijven. De trend is dat het spel steeds volwassener gespeeld wordt. Daarmee bedoel ik: meer berekening en minder emotie. De productie zal hier zowel met de casting alsook met de spelformats rekening mee moeten houden. Dit jaar zaten te veel gelijkgestemden in. Allemaal players (misschien met uitzondering van Loek, maar die lag er al snel uit). Vroeger had je al een natuurlijke tegenstelling toen de vlamingen meededen. Die hadden van nature vaak al een ander spelopvatting. Maakte het boeiender om naar te kijken.

De proef met de kuil vond ik dit jaar een goede vondst. Kandidaten dwingen om niet alleen op de eilanden, maar ook tijdens de proeven coalities te vormen, vond ik interessant. Dat het nu niet direct het gewenste effect had was jammer. Toch denk ik dat de productie daarop moet voortborduren.

Tenslotte vond ik de drie kampen in het begin geen verbetering. Maakt het voor de kijker verwarrend (wie zat ook al weer waar ??)

Afijn, hoop dat de productie meeleest en er wat mee doet.

Offline Incognito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14
« Reactie #93 Gepost op: 17-12-2014, 08:56:35 »
Dit seizoen is echt bedroevend vind ik. De spanning is compleet weg, het is voorspelbaar wat er gebeurd, geen rare wendingen. Ook de proeven zijn niet zo spectaculair vind ik.

Wat mij het meest irriteert, zijn de lange roddelcomplotjes. Ze steken daar zoveel minuten in van de aflevering, terwijl het al voorspelbaar is wat er gebeurd.

De finaleproef tot nu toe vond ik alleen de kooi leuk.

Klinkt vrij negatief allemaal, terwijl ik andere seizoenen wel leuk vond. Hoop dat ze er iets aan doen.
Incognito is the way to go..

Offline Gwendolen

  • Forumlid
Re: Aflevering 14
« Reactie #94 Gepost op: 20-12-2014, 01:40:09 »
Als hij eruit was gegaan door een prachtig tegencomplot had ik gezegd: gerechtigheid!

Nu hij eruit is door een ongeluk, vind ik dat gewoon ontzettend KAK!