Auteur Topic: Aflevering 2 10 september  (gelezen 32815 keer)

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:
« Reactie #40 Gepost op: 11-09-2015, 12:06:17 »
Op zich zou het nu tactisch zijn voor de sterkere mensen om achter te blijven want dan hebben ze kans dat ze langer in het spel blijven omdat ze naar het andere eiland gaan. Alleen vraag ik mij af of de sterkere kandidaten hier alle proeven voor zouden willen opgeven... Gaat nog een interessant seizoen worden denk ik

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 10 september
« Reactie #41 Gepost op: 11-09-2015, 12:43:32 »
Enige wat ik niet snap is dat ze aan het begin van het seizoen zeiden dat het zit jaar back to basic zou zijn en als ik dan zie wat veel eten er te vinden is op het eiland van de grote groep noem ik dat niet heel back to basic.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 2 10 september
« Reactie #42 Gepost op: 11-09-2015, 13:10:09 »
Klopt het eigenlijk wel dat het winnende team heeft bepaald wie er af zou vallen? Dan zouden er toch maar 8 stemmen zijn, van het winnende team? Er zijn toch 16 stemmen uitgebracht, 8 op Kees, 7 op Ronny, en 1 op Danny? Een meerderheid van stemmen had toch ook vanuit het team kunnen komen dat geen immuniteit had, maar dan meer verdeeld over de deelnemers?

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Aflevering 2 10 september
« Reactie #43 Gepost op: 11-09-2015, 13:16:39 »
Ik denk ook dat het interessant kan worden... zeker nu ze bij Team Klaas er achter gaan komen dat zij een probleem gaan krijgen.
Marian niet meegerekend zijn ze met 15 over, 7 in Team Jaap en 8 in Team Klaas. In team Jaap zitten 3 minder sterke mannen en 4 vrouwen, terwijl in Team Klaas liefst 5 sterke mannen zitten en maar 3 vrouwen.

Ik denk heel sterk dat team Jaap nu stelt "Wij 7 blijven bij elkaar" en dat ze eisen dat er iemand van Team Klaas wordt weg gezonden. Ze zullen ook eisen dat om wille van de sportiviteit er een man af gaat haken. En niemand van die mannen zit daar op te wachten...

Maar meer waarschijnlijk is het volgende scenario. Ronnie geeft aan dat hij weg wil en vertrekt. Het zij naar huis, het zij naar eiland Marian. Dan MOET er dus iemand van Team Klaas naar Team Jaap toe... en ook weer een man omwille van de sportiviteit...

Lijkt me heel interessant om te zien hoe Team Klaas dat gaat oplossen...  ::tandpastasmiley::

Offline Madrox

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 10 september
« Reactie #44 Gepost op: 11-09-2015, 14:48:01 »
Vind het een slechte ontwikkeling. De winnaars hebben al een voordeel, ze hoeven niet weg. Nee, ze mogen ook nog eens de doorslaggevende stem(men) uitbrengen. Op die toer is niemand veilig, niemand. Proeven winnen is dus nog belangrijker geworden.

Als ze al mee zouden mogen stemmen, zou ik ze 1 stem geven. Mogen ze zelf debateren wie ze die ene stem geven. Zo hebben ze toch een stem, maar zeker geen altijd beslissende stem.
De verliezers zijn 100% uitgeleverd aan de grillen van de winnaars nu, en dat vind ik niet fraai.

Trouwens ook jammer is het dat de afvaller niet naar het afvallers eiland mag. Lekker inconsequent, allemaal.

Hopelijk krijgen we wel weer 1 op 1 strijd op het afvallerseiland. Dat vind ik nou juist weer lekker. Ook zou ik het liever altijd zo zien, twee weggestemden die strijden om te blijven.
Zo kan je als minst populaire kandidaat, toch je positie verdedigen.



« Laatst bewerkt op: 11-09-2015, 14:51:09 door Madrox »

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 2 10 september
« Reactie #45 Gepost op: 11-09-2015, 14:51:50 »
Klopt het eigenlijk wel dat het winnende team heeft bepaald wie er af zou vallen? Dan zouden er toch maar 8 stemmen zijn, van het winnende team? Er zijn toch 16 stemmen uitgebracht, 8 op Kees, 7 op Ronny, en 1 op Danny? Een meerderheid van stemmen had toch ook vanuit het team kunnen komen dat geen immuniteit had, maar dan meer verdeeld over de deelnemers?
De groep verliezers heeft ook 8 stemmen alleen omdat je niet op jezelf kan stemmen is het maximale stemmen wat ze op 1 persoon kunnen uitbrengen 7. Dus de winnaars met 8 stemmen bepaalde wie er uit zou gaan.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 2 10 september
« Reactie #46 Gepost op: 11-09-2015, 15:55:29 »
Dat is te volgen. Alleen: wat ik bedoel, is dat stemmen op Ronny ook vanuit het winnende team afkomstig hadden kunnen zijn. Dat team kan ''verdeeld'' zijn in haar stemmen. Dus bijvoorbeeld 4 en 4.

Als het verliezende team dan 5 stemmen op 1 persoon heeft uitgebracht, is het toch het verliezende team dat heeft bepaald wie het veld moest ruimen?


Of kijk ik ergens overheen?

Offline Rikkeltje

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 10 september
« Reactie #47 Gepost op: 11-09-2015, 16:06:30 »
Dat is te volgen. Alleen: wat ik bedoel, is dat stemmen op Ronny ook vanuit het winnende team afkomstig hadden kunnen zijn. Dat team kan ''verdeeld'' zijn in haar stemmen. Dus bijvoorbeeld 4 en 4.

Als het verliezende team dan 5 stemmen op 1 persoon heeft uitgebracht, is het toch het verliezende team dat heeft bepaald wie het veld moest ruimen?


Of kijk ik ergens overheen?

Alles kan. Maar wel erg onwaarschijnlijk.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 10 september
« Reactie #48 Gepost op: 11-09-2015, 16:09:13 »
Het viel me op dat het eiland Tajak, waar Marian zit, veel lijkt op het eiland "Hemel" van verleden jaar.. ;)

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 10 september
« Reactie #49 Gepost op: 11-09-2015, 16:10:40 »
heeft iemand al uitgevogeld waar de expeditie zich dit jaar afspeelt??
er was eens......

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 2 10 september
« Reactie #50 Gepost op: 11-09-2015, 16:32:31 »
Het enige dat ik eruit kan halen, is het eiland Mantapayas voor de kust van Luzon in het noorden van de Filippijnen. Maar ik kan niet vinden waar zich dit precies bevindt.


Ik ben er ook al een tijdje naar aan het zoeken.


Of bedoelde je dat niet?
« Laatst bewerkt op: 11-09-2015, 17:09:01 door Bodejos »

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 10 september
« Reactie #51 Gepost op: 11-09-2015, 17:24:39 »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 2 10 september
« Reactie #52 Gepost op: 11-09-2015, 17:27:32 »
De locatie is al vaker genoemd, dus dat was denk ik het probleem niet.

Maar Luzon is groot, en Wikipedia en Google Maps willen niet echt meewerken.


Ik vraag me af of het eilandje Mantapayas wel in genoemde provincie ligt. Normaalgesproken zoomt Google Maps toch vrij ver in, en zou de naam moeten opduiken.

« Laatst bewerkt op: 11-09-2015, 18:16:41 door Bodejos »

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Aflevering 2 10 september
« Reactie #53 Gepost op: 11-09-2015, 18:14:28 »
Afl 1: 17 mensen op Mantapayas, 1 iemand naar Tayuk. Eilandraad, 1 iemand weg.
Afl 2: 15 op Mantapayas, weer 1 iemand naar Tayuk. Eilandraad
Afl 3: 13 Mantapayas, 3 Tayuk, eilandraad
Afl 4: 10 Mantapayas, 4 tayuk, eilandraad
Afl 5: 8 Mantapayas, 5 tayuk, eilandraad
Afl 6: 6 mantapayas, 6 tayuk en dan deze 2 teams als vaste team tegen elkaar.

Ik voorspel zoiets  8)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 2 10 september
« Reactie #54 Gepost op: 11-09-2015, 18:31:56 »
De proef was zeker een mooie, al heb ik het nooit zo op vuur maken bij dit soort proeven. Dat vormt toch een kleine afknapper op de verder wel gave proef.

Jammer dat Kees als eerste het veld heeft moeten ruimen, maar op zich was dat wel te verwachten. Had zijn team gewonnen dan zouden ze waarschijnlijk hetzelfde idee wel hebben gehad. Hopelijk blijft het alleen niet doorgaan op deze manier. Maar goed, als je het voorstukje mag geloven wordt het bij de volgende proef interessant hoe ze de groepsindeling gaan maken!
Ich bin ein Bärliner!

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 10 september
« Reactie #55 Gepost op: 11-09-2015, 18:52:44 »
Wat mij betreft een leuk begin van het seizoen! Maar dat dat hele winnende team dan mag stemmen slaat natuurlijk nergens op. Al moet ik wel zeggen dat ik het niet zo goed snap dat het verliezende team niet wat meer probeerde om mensen over te halen (of dit hebben we in ieder geval niet gezien) om bijvoorbeeld op Ronnie te stemmen.

Ik dacht trouwens ook dat Kees naar dat andere eiland zou gaan, maar zo werkt het blijkbaar niet. Nu ben ik helemaal niet zo van het verliezerseiland concept, maar ik had het nu enigszins gesnapt omdat het winnende team ook mocht stemmen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 2 10 september
« Reactie #56 Gepost op: 11-09-2015, 19:30:38 »
Even terug naar de locatie: beter kon ik het niet krijgen.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 10 september
« Reactie #57 Gepost op: 11-09-2015, 20:21:03 »
Mischien Matukad Island?
« Laatst bewerkt op: 11-09-2015, 20:24:14 door willy »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 2 10 september
« Reactie #58 Gepost op: 11-09-2015, 20:45:08 »
Dat zou nog best eens kunnen, maar dan klopt de in de afleveringen gebruikte naam van het eiland niet.


Van bovenaf gezien lijkt die grote inham rechtsboven wel op de plek van de ballen-proef.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 10 september
« Reactie #59 Gepost op: 11-09-2015, 21:18:44 »
Vind het een slechte ontwikkeling. De winnaars hebben al een voordeel, ze hoeven niet weg. Nee, ze mogen ook nog eens de doorslaggevende stem(men) uitbrengen. Op die toer is niemand veilig, niemand. Proeven winnen is dus nog belangrijker geworden.

Als ze al mee zouden mogen stemmen, zou ik ze 1 stem geven. Mogen ze zelf debateren wie ze die ene stem geven. Zo hebben ze toch een stem, maar zeker geen altijd beslissende stem.
De verliezers zijn 100% uitgeleverd aan de grillen van de winnaars nu, en dat vind ik niet fraai.

Trouwens ook jammer is het dat de afvaller niet naar het afvallers eiland mag. Lekker inconsequent, allemaal.

Hopelijk krijgen we wel weer 1 op 1 strijd op het afvallerseiland. Dat vind ik nou juist weer lekker. Ook zou ik het liever altijd zo zien, twee weggestemden die strijden om te blijven.
Zo kan je als minst populaire kandidaat, toch je positie verdedigen.




Ja maar zo vastomlijnd is het allemaal niet he. Het is een tijdelijk team van 8. In de volgende proef zal er al 1 van moeten achterblijven of met het andere team mee moeten doen. En als er nog wat onderlinge wrevel gaat komen (en die kans is groot, met zoveel mensen op een eiland) dan is zo'n groep snel gebroken.

Ik vind het heel erg dom van de 8 verliezers dat er niet 1 een lijntje heeft gezocht met iemand uit het andere team. Er zit vast iemand tussen die al een irritatie heeft of zo, en alleen die ene persoon hoef je dan maar over te halen om met jouw groep mee te stemmen...
Keep calm and eat chocolates!