Auteur Topic: Klaas van der Eerden [ kandidaat ]  (gelezen 49340 keer)

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Klaas van der Eerden [ kandidaat ]
« Reactie #40 Gepost op: 13-11-2015, 10:28:24 »
Klaas: 'het gaat meteen over t stemmen, over Ryanne.. Eigenlijk verdien je geen plek in de finale als je zo gemeen speelt'

Ho, wacht, gemeen? Is dit dezelfde meneer die zijn vriend Sander naar huis stemde? Iets wat hem heeeeel goed uit kwam. Die Sandra naar huis stemt, terwijl ze afspreken dat ze dat niet zullen doen? Die net zo hard meedoet aan stemafspraken als ieder ander?
Klaasje toch.. als je boter op je hoofd hebt, moet je niet in de zon gaan lopen.. Jij bent net zo sportief of gemeen als ieder ander en absoluut niet heiliger dan de Paus.
er was eens......

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Klaas van der Eerden [ kandidaat ]
« Reactie #41 Gepost op: 13-11-2015, 10:46:32 »
Klaas: 'het gaat meteen over t stemmen, over Ryanne.. Eigenlijk verdien je geen plek in de finale als je zo gemeen speelt'

Ho, wacht, gemeen? Is dit dezelfde meneer die zijn vriend Sander naar huis stemde? Iets wat hem heeeeel goed uit kwam. Die Sandra naar huis stemt, terwijl ze afspreken dat ze dat niet zullen doen? Die net zo hard meedoet aan stemafspraken als ieder ander?
Klaasje toch.. als je boter op je hoofd hebt, moet je niet in de zon gaan lopen.. Jij bent net zo sportief of gemeen als ieder ander en absoluut niet heiliger dan de Paus.

Ja precies. Iedere aflevering verbaas ik me weer over hoe hij met volle overtuiging (en zelfs met rancune) anderen kan betichten van gemeen, vals en oneerlijk spel, terwijl hij er zelf net zo hard en zelfs harder (op Sander stemmen) aan mee doet. Een en al hypocrisie.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Klaas van der Eerden [ kandidaat ]
« Reactie #42 Gepost op: 13-11-2015, 11:37:22 »
en weer had Klaas moeite met de N,n... Beetje sneu

« Laatst bewerkt op: 13-11-2015, 11:41:41 door Stormpie »
er was eens......

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Klaas van der Eerden [ kandidaat ]
« Reactie #43 Gepost op: 13-11-2015, 15:44:40 »
Klaas heeft een eierdopje op zijn hoofdje.

Samen met Amara in de race voor de titel: minst sympathieke kandidaat wat mij betreft.
wat een huilie huilie.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Klaas van der Eerden [ kandidaat ]
« Reactie #44 Gepost op: 16-11-2015, 01:37:09 »
Da's de tweede keer dat hij iemand bij het stemmen verbaal staat af te branden.
Voor iedereen is het een spel behalve voor hem. Behalve wanneer het hem uitkomt natuurlijk.

Meesterlijk trouwens, die n op het stembriefje ::rofl::

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Klaas van der Eerden [ kandidaat ]
« Reactie #45 Gepost op: 20-11-2015, 01:28:51 »
Wat een zeikerd. Nu valt hem op dat Oscar poses aanneemt, Oscar eet, Oscar ligt in het water, Oscar kijkt..
 En als Oscar een keer leuk doet is het ook alweer niet goed..

Offline Spiegelbeeld

  • Forumlid
Re: Klaas van der Eerden [ kandidaat ]
« Reactie #46 Gepost op: 20-11-2015, 07:49:52 »
Bij deze krijgt Klaas de titel "Rat van ER".....

Slim ver willen komen hoort bij ER, maar bij slim spelen hoort ook dat je met een bepaald niveau speelt, Klaas is door de ondergrens gezakt.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Klaas van der Eerden [ kandidaat ]
« Reactie #47 Gepost op: 20-11-2015, 19:45:05 »
Binnen het kader van zijn mogelijkheden, speelt Klaas het tot nu toe briljant.

1. Hij zag heel snel in, dat, door vroegtijdig naar het overlevingseiland te gaan, hij kon voorkomen door de in het wild om zich heen schietende competitie uitgeschakeld kon worden.
2. Behalve vissen en vuur maken blinkt hij niet uit in fysieke prestaties, waardoor immuniteit halen nauwelijks tot de mogelijkheden behoort.
3. Hij begreep al snel, dat Zuid de plaatsen voor de finale al in een vroeg stadium onder elkaar hadden verdeeld, nl Sander, Kim en Amara, zodat hij gebruikt zou worden door zijn “vrienden”, totdat hij overbodig zou worden.

Het gevolg was, dat hij de hele tijd een beetje tussen Noord en Zuid in heeft gezwommen.

Hoewel hij met de ene partij meedeed, er steeds voor zorgend, dat de deur naar de andere kant altijd open blijft, door nooit zich in de kaart te laten kijken en steeds het beeld in stand te houden, dat hij, slachtoffer van omstandigheden en gekonkel & bedrog van anderen is en daardoor ook net zo makkelijk weer terug kan aansluiten.

Uiteraard zegt Klaas, dat ze zo bang zijn voor Kim, want
1. Tijdens de eilandraad ga je uiteraard nooit je echte motivatie laten blijken
2. Zo lijkt het heel onschuldig: “tegen jou worden we weggevaagd, want je bent veel te sterk".
De dames geloven dit graag. De waarheid is, dat Kim nog maar één proef heeft gewonnen. Net als Klaas en Oscar. Tot nu toe blinkt ze dus helemaal niet zo uit.
3. Uiteraard is hij een tegenstander kwijt. Anna is geen hoogvlieger tijdens proeven en Amara is nog niet half zo sterk als Kim.
4. De enige serieuze tegenstand, die hij heeft komt van Oscar, maar die blijkt helemaal niet zo slim te zijn, zoals hij op winnaarseiland heeft ontdekt.
5. 'Last, but not least', zijn belangrijkste motief was, dat hij, door op Kim te stemmen, hij Oscar 2 stemmen heeft ontfutseld, waardoor Oscar verzwakt en Klaas nodig heeft om de komende eilandraden door te komen.

Kortom, Klaas is de één van de weinigen, die de regels van het ER-spel begrijpt.

Regel 1: NOOIT het achterste van je tong laten zien, ook al zeg je dat je open kaart speelt
Regel 2: Ken je eigen zwakheden, waardoor je de gevaren kunt zien aankomen en je maatregelen kunt nemen
Regel 3: Weet hoe & waar de dynamiek van de macht steeds heen & weer beweegt.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Klaas van der Eerden [ kandidaat ]
« Reactie #48 Gepost op: 20-11-2015, 19:53:38 »
Ben het wel aardig eens met Brinta ( ::oink:: )

Je mag vinden dat Klaas teveel moppert en zeurt, maar de andere kandidaten zeggen dat hij vol zit met grappen en grollen dus blijkbaar valt dat daar nogal mee. Hij speelt het spel gewoon het slimst (briljant wil ik het niet noemen, eerder het minst dom :P )

Ik begrijp niet, Spiegelbeeld, waarom jij vindt dat Klaas door de ondergrens is gezakt?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Klaas van der Eerden [ kandidaat ]
« Reactie #49 Gepost op: 20-11-2015, 21:46:29 »
ik hink met Klaas echt op twee gedachten. Dat hij het ongelofelijk sluw speelt staat voor mij vast. Hij stemt z'n beste spelmaatje Sander er uit en komt er mee weg door alle schuld bij Ryanne neer te leggen (die natuurlijk ook medeschuldig is).. En nu doet hij hetzelfde met Kim.. Over een mes in de rug gesproken.. Daar heeft Klaas een abonnementje op. Was Sandra er ook niet op deze manier uitgeknikkerd? En Kees? Daarbij is Klaas ook niet de meest actieve.. een beetje vissen, een beetje vuur maken. Iedere keer mee naar winnaarseiland. Daar heb ik best bewondering voor.
En toch vind ik hem vaak niet echt sympathiek. Dat is mijn onderbuikgevoel. Al dat commentaar op iedereen. En dat beetje opschepperige, maar ook een beetje dat zielige zeikerige. En dat achterbakse. Misschien dat hij er daarom van mij uit mag.
er was eens......

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Klaas van der Eerden [ kandidaat ]
« Reactie #50 Gepost op: 20-11-2015, 21:54:24 »
Ik moet elke keer lachen als Klaas weer op alles en iedereen aan het mopperen is, terwijl hij er eigenlijk heel goed voorstaat.  ;D

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Klaas van der Eerden [ kandidaat ]
« Reactie #51 Gepost op: 20-11-2015, 22:29:44 »
 ;D

ik ook, maar ik vind hem ook vervelend..
er was eens......

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Klaas van der Eerden [ kandidaat ]
« Reactie #52 Gepost op: 20-11-2015, 23:45:53 »
Ik ben ervan overtuigd dat Klaas in het dagelijks leven een ontzettend jofele gast is en dat hij het slim speelt mag blijken: hij zit er nog in. Maar dat neemt niet weg dat ik hem bij vlagen een enorme 'vrucht van de eik' vind. Zoals de keren dat hij zo kinderachtig en persoonlijk bewogen tekeer stond te gaan bij de eilandraden. En nog onterecht ook, dat raakte echt kant noch wal. Relax Klaas, relax.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Klaas van der Eerden [ kandidaat ]
« Reactie #53 Gepost op: 29-11-2015, 22:46:06 »
Klaas spreekt zichzelf zo vaak tegen. Stemt hij Kim eruit, is hij eerst heel blij. Vervolgens komt er een klaagzang over de zwemdiploma's en de immuniteit van Amara.



Ik vind het wel lachen, vooral omdat hij het zelf niet doorheeft.  :P

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Klaas van der Eerden [ kandidaat ]
« Reactie #54 Gepost op: 29-11-2015, 23:23:26 »
Nou en of dat hij het doorheeft. Heel de expeditie door zet hij zichzelf weg als de naïeve niets-vermoedende underdog. Slachtoffer van complotten, slachtoffer van gekonkel van Danny, iedereen is toch oh zo sterk. Meneer weet zelf dondersgoed dat hij ook sterk is in proeven, en is zich al helemaal bewust van het feit hoe tactisch hij is.
« Laatst bewerkt op: 29-11-2015, 23:27:47 door Mollenmania »

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Klaas van der Eerden [ kandidaat ]
« Reactie #55 Gepost op: 29-11-2015, 23:50:33 »
Was Klaas ook niet degene die bij de eerste teamverdeling opperde dat de twee groepjes die het eerst geland waren een team zouden moeten vormen evenals de twee laatst gelande groepjes? En wie noemde als eerste de naam van Kees?

Edit: Wietse stelde de verdeling voor, maar het was idd Klaas die als eerste de naam van Kees noemde. (en die van Kim)
« Laatst bewerkt op: 29-11-2015, 23:54:39 door Stormpie »
er was eens......

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Klaas van der Eerden [ kandidaat ]
« Reactie #56 Gepost op: 30-11-2015, 02:10:09 »
Gespeeld slachtofferschap is uiterst effectief in het krijgen wat je wilt.

Dit zouden vrouwen toch direct moeten herkennen!?  ;)

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Klaas van der Eerden [ kandidaat ]
« Reactie #57 Gepost op: 30-11-2015, 09:41:41 »
Onmiddellijk!! Waarom denk je dat moeders dit gedrag gelijk door hebben :P
er was eens......

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Klaas van der Eerden [ kandidaat ]
« Reactie #58 Gepost op: 30-11-2015, 10:30:44 »
Klaas hanteert al vanaf het begin een nogal vrouwelijke gedrags-strategie:
-klagen
-confrontatie mijden
-altijd een nood-uitgang naar een andere combinatie open-houden
-heilige onschuld spelen
-niet jijzelf, maar de ander heeft gelogen,
-voelt zich bij het minste & geringste bedrogen

Daarom zou hij met name van de dames wel wat minder kritiek mogen krijgen.
Hij speelt het perfect.



Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Klaas van der Eerden [ kandidaat ]
« Reactie #59 Gepost op: 30-11-2015, 11:48:03 »
En Oscar.. is dat wel het prototype van de mannelijke superioriteit??
er was eens......