Auteur Topic: Aflevering 13 - 26 november  (gelezen 33155 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 13 - 26 november
« Reactie #40 Gepost op: 28-11-2015, 14:20:36 »
We zeggen niet perse dat deze aflevering zo leuk was, we zeggen wel dat dit seizoen een heel stuk meer geslaagd is dan vorig seizoen. Zoals ik al zei, de productie kan er niets aan doen dat er zo met stemmen is gesmeten in voorgaande eilandraden.
Keep calm and eat chocolates!

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 13 - 26 november
« Reactie #41 Gepost op: 28-11-2015, 14:38:08 »
Wat ik kon waarderen aan de laatste aflevering, was dat er zoveel onderling respect uit sprak. Ik vond het fijn om te zien dat het een keer niet zo om het spel ging, maar meer om het waarderen van de expeditie en elkaars overwinningen. Amara gunde Anna een bezoekje aan winnaarseiland. Amara en Anna namen een stukje pizza mee voor de mannen. Kim heeft een mooi gesprek met Danny en steekt hem nog eens een hart onder riem (en toont aan vrede te hebben met haar vertrek, ook mooi om te zien). Ik vond het een fijne mooie aflevering. Misschien niet super spannend, maar wel weer een keer lekker dat kandidaten ook gewoon aardig naar elkaar kunnen zijn. De enige bij wie ik deze positieve vibe mis is Klaas, die nog teleurgesteld kan reageren dat hij (voor de eerste keer) niet mee naar winnaarseiland mocht.

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 13 - 26 november
« Reactie #42 Gepost op: 28-11-2015, 19:55:22 »
Wat ik kon waarderen aan de laatste aflevering, was dat er ....

Eens op alle fronten. Het is al heel wat jaren geleden dat we dit zo zagen en daar heb ik ouderwets van kunnen genieten.

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13 - 26 november
« Reactie #43 Gepost op: 28-11-2015, 20:21:45 »
Wat ik wel fijn vind aan dit seizoen is dat er veel meer variatie zit in de gespreksonderwerpen. Vorig seizoen ging het bijna alleen maar over stemmen. Dit seizoen komen er ook regelmatig persoonlijke ervaringen naar voren. Zo leer je de mensen toch een stuk beter kennen. En verder wordt er ook wat meer aandacht besteed aan hoe ze de dag doorbrengen. Het is allemaal wat beter in balans dan vorig seizoen.
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13 - 26 november
« Reactie #44 Gepost op: 29-11-2015, 15:35:07 »
In het filmpje van Fajah vs. Kim, vertelt Kim dat ze de proef tegen Danny van te voren een paar keer mocht oefenen voordat ze het echt uitvoerden. Dat is op zich wel eerlijker aangezien Danny al lang de tijd heeft gehad om te oefenen.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 13 - 26 november
« Reactie #45 Gepost op: 29-11-2015, 19:32:28 »
Ik was erg onder de indruk van de eerste zwaai van Kim, die ging direct 2x rond. Wel zo eerlijk inderdaad dat ze kon oefenen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 13 - 26 november
« Reactie #46 Gepost op: 29-11-2015, 19:43:40 »
Danny won maar net!


er was eens......

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 13 - 26 november
« Reactie #47 Gepost op: 29-11-2015, 19:46:42 »
ik snap Klaas niet.. die heeft echt niet anders gedaan dan tactisch stemmen.. de sterkste moest er uit, vriend of niet. Hij wilde wel met Amara en Oscar overblijven, want die kon hij wel hebben.. En nu is iedereen er uit, maar nou is Amara weer te sterk met haar 7 zwemdiploma's.. Dat gemekker word ik een beetje kriegel van.
« Laatst bewerkt op: 29-11-2015, 22:09:38 door Stormpie, Reden: als = dan »
er was eens......

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:
« Reactie #48 Gepost op: 29-11-2015, 22:01:24 »
Ja mee eens. En als hij zelf in het vizier komt vind het het ineens oneerlijk als er tactisch gestemd wordt.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13 - 26 november
« Reactie #49 Gepost op: 29-11-2015, 22:14:09 »
Een beetje vreemd; Dennis vertelde een tijdje geleden dat de extra stemmen tot en met de laatste eilandraad te gebruiken waren.
Op suggestie van Nicolette stemden Klaas en Oscar verleden keer niet, omdat ze daarmee toch geen invloed zouden hebben op de uitslag.
Volgende keer is de laatste eilandraad, dus Klaas en Oscar zouden dan toch ieder nog 1 stem moeten hebben.. ???

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Aflevering 13 - 26 november
« Reactie #50 Gepost op: 29-11-2015, 22:50:33 »
Hele rare keuze van de productie. Ze kunnen van te voren toch gewoon bepalen dat het één zwarte stem is?  ??? Dan houden ze het tenminste spannend. Als je voordat de eilandraad is begonnen gewoon in een voice-over al vertelt wie er afvalt, heb je als programmamaker niet echt de betekenis van spanningsboog begrepen, lijkt me.



Dit seizoen begon heel sterk, vond ik, zwakte heel erg snel af na de samensmelting. Zaten enkele hele goede aflevering tussen, maar ook een paar die wat minder waren. En Ryanne is nog wel steeds een gemis.


De proef was daarentegen wel heel mooi in beeld gebracht!  ::ok:: Sowieso vind ik de beelden van ER heel mooi dit seizoen.   

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13 - 26 november
« Reactie #51 Gepost op: 29-11-2015, 23:16:10 »
Inderdaad.. Zeker sinds de komst van drones is het heel mooi.. ::ok::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13 - 26 november
« Reactie #52 Gepost op: 29-11-2015, 23:27:03 »
Een beetje vreemd; Dennis vertelde een tijdje geleden dat de extra stemmen tot en met de laatste eilandraad te gebruiken waren.
Op suggestie van Nicolette stemden Klaas en Oscar verleden keer niet, omdat ze daarmee toch geen invloed zouden hebben op de uitslag.
Volgende keer is de laatste eilandraad, dus Klaas en Oscar zouden dan toch ieder nog 1 stem moeten hebben.. ???

Komt door het wegvallen van Sharon. Was zij er nog dan zou er nog een stemming volgen.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13 - 26 november
« Reactie #53 Gepost op: 29-11-2015, 23:34:46 »
Wie weet hebben Klaas en Oscar volgende keer toch nog een invloed.. ;)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 13 - 26 november
« Reactie #54 Gepost op: 30-11-2015, 12:09:52 »
Hele rare keuze van de productie. Ze kunnen van te voren toch gewoon bepalen dat het één zwarte stem is?  ??? Dan houden ze het tenminste spannend. Als je voordat de eilandraad is begonnen gewoon in een voice-over al vertelt wie er afvalt, heb je als programmamaker niet echt de betekenis van spanningsboog begrepen, lijkt me.



Dit seizoen begon heel sterk, vond ik, zwakte heel erg snel af na de samensmelting. Zaten enkele hele goede aflevering tussen, maar ook een paar die wat minder waren. En Ryanne is nog wel steeds een gemis.


De proef was daarentegen wel heel mooi in beeld gebracht!  ::ok:: Sowieso vind ik de beelden van ER heel mooi dit seizoen.  

Maar zelfs met Anna op 1 zwarte stem, zou ze er toch nog uit moeten?
Als Oscar dan bv. zijn laatste stem op Klaas had ingezet, en Klaas zijn laatste stem op Oscar
Dan was het 1-1-1. Heeft Anna sowieso niet eerder al meerdere stemmen gekregen?

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: Aflevering 13 - 26 november
« Reactie #55 Gepost op: 30-11-2015, 12:57:55 »
In het filmpje van Fajah vs. Kim, vertelt Kim dat ze de proef tegen Danny van te voren een paar keer mocht oefenen voordat ze het echt uitvoerden. Dat is op zich wel eerlijker aangezien Danny al lang de tijd heeft gehad om te oefenen.

Wat ik nog niet begrijp is de tijdspanne tussen de eilandraad en het arriveren op afvallerseiland.
's Avonds wordt Kim weggestemd, en de dag erop komt ze op afvallerseiland.
Is ze in die tussentijd afgezonderd op een ander eiland, of zit ze ff op krachten te komen in het hotel van de productie ?

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13 - 26 november
« Reactie #56 Gepost op: 30-11-2015, 13:59:20 »
Een beetje vreemd; Dennis vertelde een tijdje geleden dat de extra stemmen tot en met de laatste eilandraad te gebruiken waren.
Op suggestie van Nicolette stemden Klaas en Oscar verleden keer niet, omdat ze daarmee toch geen invloed zouden hebben op de uitslag.
Volgende keer is de laatste eilandraad, dus Klaas en Oscar zouden dan toch ieder nog 1 stem moeten hebben.. ???

Dat 'laatste eilandraad' weet ik niet. Je zou dan weer in dezelfde situatie zitten. Degene die de proef verliest pakt één of twee zwarte stemmen. Misschien dat Klaas of Oscar zichzelf kan redden door met de ander samen te spannen, maar dat lukt niet ten opzichte van elkaar (als Amara wint).
Er zouden 7 eilandraden komen, er zijn er 6 geweest. Echter heeft Sharon opgegeven, dus is er eigenlijk een eilandraad overgeslagen.

Er zijn nu 3 expeditieleden, Danny of Anna komt daar nog bij in de halve finale. Bij de halve finale gaat nog iemand afvallen of zich plaatsen, anders is het geen halve finale. Dus als er nog een gewone eilandraad volgt voordat er een afvaller terugkeert blijven er twee over, wat dan met Danny of Anna erbij drie wordt. Maar dat kan niet, want er werd gezegd dat alleen Anna een terugkeer van Danny in de weg kan staan.

Ik voorzie dan eerder een finale-eilandraad waar de afvallers na de samensmelting de winnaar gaan kiezen oid. Expeditie Robinson zou toch 'back to basics' gaan... De winnaar van de eliminatieproef tussen Klaas, Amara en Oscar plaatst zich daar direct voor, de twee anderen krijgen samen met Danny of Anna nog een herkansing voor de tweede finaleplek. Voor Danny en Anna is dat dan de halve finale (zoals aangegeven), dus dat zou wel kloppen. Dat is wat ik verwacht.
« Laatst bewerkt op: 30-11-2015, 14:02:22 door kevin174 »

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Aflevering 13 - 26 november
« Reactie #57 Gepost op: 30-11-2015, 14:16:11 »
Maar zelfs met Anna op 1 zwarte stem, zou ze er toch nog uit moeten?
Als Oscar dan bv. zijn laatste stem op Klaas had ingezet, en Klaas zijn laatste stem op Oscar
Dan was het 1-1-1. Heeft Anna sowieso niet eerder al meerdere stemmen gekregen?

Dat klopt, maar als de productie 1 zwarte stem als straf had gekozen, hadden de stemmen bij een andere uitslag van de proef nog wel uitgemaakt. Stel Oscar of Klaas zou immuniteit hebben gewonnen, en Amara of Anna een zwarte stem, dan zouden de stemmen wel degelijk hebben uitgemaakt. En een gelijke stand tussen Klaas, Oscar en Amara zou voor de kijker denk ik heel spannend zijn geweest, omdat weinig mensen denk ik weten wie de meeste stemmen tegen heeft gehad van hen.  :P Een zwarte stem gaf de stemmen nog enige waarde, twee zwarte stemmen maakte ze vooraf al onbelangrijk.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13 - 26 november
« Reactie #58 Gepost op: 30-11-2015, 18:20:10 »
Wat ik nog niet begrijp is de tijdspanne tussen de eilandraad en het arriveren op afvallerseiland.
's Avonds wordt Kim weggestemd, en de dag erop komt ze op afvallerseiland.
Is ze in die tussentijd afgezonderd op een ander eiland, of zit ze ff op krachten te komen in het hotel van de productie ?


Is al vaker gebeurd dat er wat tijd tussen zit (s'nachts kan er niet altijd gevaren worden)
Er wordt dan op het strand overnacht en dan wordt er pas vertrokken. (heb ik ergens gelezen)

Dat klopt, maar als de productie 1 zwarte stem als straf had gekozen, hadden de stemmen bij een andere uitslag van de proef nog wel uitgemaakt. Stel Oscar of Klaas zou immuniteit hebben gewonnen, en Amara of Anna een zwarte stem, dan zouden de stemmen wel degelijk hebben uitgemaakt. En een gelijke stand tussen Klaas, Oscar en Amara zou voor de kijker denk ik heel spannend zijn geweest, omdat weinig mensen denk ik weten wie de meeste stemmen tegen heeft gehad van hen.  :P Een zwarte stem gaf de stemmen nog enige waarde, twee zwarte stemmen maakte ze vooraf al onbelangrijk.

Als Klaas of Oscar een beetje zou nadenken zou die een stem inzetten op degene met een zwarte stem en einde verhaal voor die en jij bent zelf zeker van de volgende ronde.
klaar voor de strijd

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13 - 26 november
« Reactie #59 Gepost op: 2-12-2015, 10:37:22 »
Op de website van ER staat uitgelegd wat de volgende eliminatieproef is. Daar staat ook uitgelegd hoe het zit met die laatste eilandraad en hoe de eerste finaleplaats bekend wordt. Ik heb het in een spoiler gezet voor de mensen die het nog niet willen weten:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 2-12-2015, 10:43:35 door Joey94 »