Auteur Topic: Aflevering 14 - 3 december  (gelezen 41350 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - 3 december
« Reactie #40 Gepost op: 4-12-2015, 18:22:02 »

Dan de proef, slim gespeeld van Oscar. Maar Amara had toch meer water gevuld dan Klaas? Hoe kon haar bak dan ooit eerder leeg zijn?? Dat leek me wel heel oneerlijk. En jammer dat Klaas wéér naar winnaarseiland mocht. Ik had hem wel willen zien instorten (niet letterlijk natuurlijk). Vraag me af hoelang hij het gered zou hebben zonder telkens dat extra voedsel.

Dat heeft volgens mij met veel knip-en plakwerk te maken. Ik geloof niet dat er een bak sneller leegliep dan de andere.

En Klaas heeft de proef niet verloren. Volgens de regels hadden Oscar en Klaas gewonnen dus klopt het ook dat ze beiden meemochten.
Het feit dat hij zo vaak mocht gaan, ligt volgens mij ook aan feit dat hij won (deze proef en die vuurmaakproef) en dat hij veel sociale contacten had (Sander, Oscar en Kim kozen hem).
klaar voor de strijd

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - 3 december
« Reactie #41 Gepost op: 4-12-2015, 19:58:49 »
Dan de proef, slim gespeeld van Oscar. Maar Amara had toch meer water gevuld dan Klaas? Hoe kon haar bak dan ooit eerder leeg zijn?? Dat leek me wel heel oneerlijk.

Klaas ging beheerster om met de eerste emmer, daar morste Amara al flink wat water.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14 - 3 december
« Reactie #42 Gepost op: 4-12-2015, 20:04:49 »
Volgens mij heeft Klaas vaker water bijgevuld dan Amara, ik denk 3x tegen 1x, dus het klopt wel.

Verder mbt Danny, ik denk echt dat zijn motivatie om te winnen van Sander en Kim zoveel groter was, hij heeft hen beiden naar huis gestuurd, en dat vindt hij geweldig. Tegen Rianne zou hij het moeilijk hebben gehad, en tegen Anna nu ook. Het persoonlijke motief 'ik wil deze kandidaat verslaan want het is een sterke kandidaat van het andere kamp'  ontbrak, en het feit dat hij bij winst Anna naar huis zou sturen viel hem veel zwaarder. Naast natuurlijk alle ontberingen die hij heeft gehad.
Keep calm and eat chocolates!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 14 - 3 december
« Reactie #43 Gepost op: 4-12-2015, 21:47:56 »
Ik vond het een geweldige aflevering. Misschien heb ik gewoon niet zoveel met aversie, of zo.

Allereerst had ik het Danny natuurlijk onwijs gegund en ging er ook van uit dat hij zou winnen, maar dat staat natuurlijk niet in steen gebeiteld. En de letters van je naam, blijven in het zand niet staan...
Vooral het voelbare verlies van Danny en de gemengde gevoelens bij Anna vond ik mooi om te zien. Het is een mooi seizoen, wat dat soort momenten betreft.
Ook in het terugblikken met Oscar en Klaas zag ik een mooie vriendschap terug. En de peptalk van Dennis aan Amara, vond ik een dappere poging. Ik dacht eerst ook dat dat vanuit productietechnische redenen wel zou moeten, maar toch meende hij het wel.
En die finaleproef, was wél spannend. Heel goed dat ze voor de spanningsboog geen biechten er tussendoor hadden geknipt.

...maar ja, dat is mijn mening.
...óf niet!

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - 3 december
« Reactie #44 Gepost op: 4-12-2015, 22:23:21 »
Ik zag een kleine interview met hem in RTL Boulevard, hij kon de aflevering niet kijken, te emotioneel.
Maar hij was wel blij dat hij verloren had van Anna, en niet van Klaas of Amara..
« Laatst bewerkt op: 4-12-2015, 22:31:15 door willy »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14 - 3 december
« Reactie #45 Gepost op: 5-12-2015, 15:51:41 »
Ik vond het wel een fijne aflevering, al vond ik de eliminatieproef er mooier uitzien dan hoe hij uitpakte. Ik dacht 'wauw' toen ik de opstelling zag, maar vond hem verder niet zo spannend. Eigenlijk was er maar een goede strategie, namelijk het water pakken. Het had helemaal geen zin om bollen te pakken, want je weet dat gooien altijd wel een keer misgaat en dat het een vrijwel onbegonnen zaak is er drie in te moeten gooien. Jammer, want feitelijk saboteerde Oscar zo de bedoeling van de proef, als iedereen alleen maar water had gepakt was er geen proef geweest. De proef tussen Oscar en Klaas vond ik trouwens zo slaapverwekkend dat ik hem heb doorgespoeld (ik keek een opname).

Velen hier reageren nogal negatief over Dennis die Amara probeert over te halen te blijven. Ik vond dit juist wel een mooi moment. Natuurlijk zijn er productietechnische redenen, maar het zou natuurlijk ook zonde zijn als ze zou opgeven zo kort voor het einde. Het was volgens mij meer de uitputting van de proef dan dat ze echt serieus naar huis wilde. Amara had even dat steuntje in de rug nodig, dat ze anders van haar eilandgenoten zou krijgen (maar ja die gingen met z'n tweeën naar winnaarseiland). Elke kandidaat heeft wel zo'n instortmomentje; hier was alleen niemand anders om dat op te lossen dan Dennis. Ik vond het mooi hoe hij dat deed.

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - 3 december
« Reactie #46 Gepost op: 5-12-2015, 20:14:11 »
Ik vond het wel een fijne aflevering, al vond ik de eliminatieproef er mooier uitzien dan hoe hij uitpakte. Ik dacht 'wauw' toen ik de opstelling zag, maar vond hem verder niet zo spannend. Eigenlijk was er maar een goede strategie, namelijk het water pakken. Het had helemaal geen zin om bollen te pakken, want je weet dat gooien altijd wel een keer misgaat en dat het een vrijwel onbegonnen zaak is er drie in te moeten gooien. Jammer, want feitelijk saboteerde Oscar zo de bedoeling van de proef, als iedereen alleen maar water had gepakt was er geen proef geweest. De proef tussen Oscar en Klaas vond ik trouwens zo slaapverwekkend dat ik hem heb doorgespoeld (ik keek een opname).

Helemaal mee eens.
Het was een proef, die antiproef-gedrag stimuleerde. Niet ballen gooien, maar zorgen, dat jóuw waterbakje niet leeg raakt en dan zal vroeg of laat degene, die wél de bal speelt, uitvallen.
Je kunt dit Oscar niet kwalijk nemen. Het is simpelweg een slecht ontworpen proef.
Om over de damsteen-proef maar niet te beginnen. Een waardeloze selectie-proef.
Voor de deelnemers én voor de toeschouwer.

Velen hier reageren nogal negatief over Dennis die Amara probeert over te halen te blijven. Ik vond dit juist wel een mooi moment. Natuurlijk zijn er productietechnische redenen, maar het zou natuurlijk ook zonde zijn als ze zou opgeven zo kort voor het einde. Het was volgens mij meer de uitputting van de proef dan dat ze echt serieus naar huis wilde. Amara had even dat steuntje in de rug nodig, dat ze anders van haar eilandgenoten zou krijgen (maar ja die gingen met z'n tweeën naar winnaarseiland). Elke kandidaat heeft wel zo'n instortmomentje; hier was alleen niemand anders om dat op te lossen dan Dennis. Ik vond het mooi hoe hij dat deed.

Dit daarentegen volg ik niet.
Waarom Sharon dan bijv. niet even de satelliet-telefoon geven, zodat ze even met haar vriendje kon praten. En binnen 5 minuten was zij er weer helemaal klaar voor.
En al die andere opgevers van de afgelopen jaren dan?
What about de doorbijters? Die verdienen dan helemáál allerhande aanmoedigingen & schouderklopjes, wellicht zelfs knuffels, contact met thuisfronten en andere incentives.
Opgevers tegemoet komen, om ze erin te houden, corrumpeert de eerlijkheid in het spel.

Precies wat Mollenmania aangeeft, Amara staat er alleen voor en gelijk na haar eerste verlies stort ze in en gaat miepen over haar weerzin tegen competitie, blablabla.
Ga dan in vredesnaam niet met ER meedoen, want het gaat hier alléén maar om wedstrijdjes binnen een grote wedstrijd.

Dat Dennis haar overhaalt is in de eerste plaats productie-technisch.
Dat hij dat "zo mooi & oprecht", "begripvol" enz. doet, heeft eerder te maken met het feit, dat hij ooit, ondanks zijn grote mond, er ook uitgestapt is. Evi had toentertijd ook nog een motivatie-gesprek met hem (en John van Lottum). Maar hij liet zich niet ompraten en verdween huiswaarts.
Dat hij zich voor zijn uittreding kapot schaamt, mag duidelijk zijn. Hetgeen hij ongetwijfeld probeert te compenseren via zijn terugkomst als presentator.
Dennis is bij uitstek de minst geëigende persoon om een opgever te woord te staan, want hij gaapt het monster van zijn eigen falen in de bek.



Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 14 - 3 december
« Reactie #47 Gepost op: 6-12-2015, 15:21:04 »
Jammer van Danny, maar gelukkig dan idd verliezen tegen Anna en niet tegen Amara of Klaas.

Klaas: "Volgens mij ben ik door mijn reserves heen" ::) Volgens mij zie ik toch nog wel wat vetrollen hangen hoor :-X. Ik ben op dit moment vooral tegen Klaas. Ik had ook het idee dat de eerste proef weer niet eerlijk was. Klaas gooide zijn emmer pas later in de bak waardoor Amara haar bak net iets eerder leeg was. Zo kan ik ook winnen ::).

De proef was sowieso een falend onderdeel. Het was gewoon niet mogelijk om de proef te spelen hoe het gespeeld had moeten worden omdat het water te snel wegliep. Productie foutje. Achja, het lijden is bijna over, nog 1 aflevering ::vergroot::. En ja niemand verplicht het me om te kijken, maar ik kan niet halverwege stoppen. Als ik een seizoen begin dan maak ik hem ook af.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - 3 december
« Reactie #48 Gepost op: 6-12-2015, 16:18:28 »
Klaas: "Volgens mij ben ik door mijn reserves heen" ::) Volgens mij zie ik toch nog wel wat vetrollen hangen hoor :-X. Ik ben op dit moment vooral tegen Klaas. Ik had ook het idee dat de eerste proef weer niet eerlijk was. Klaas gooide zijn emmer pas later in de bak waardoor Amara haar bak net iets eerder leeg was. Zo kan ik ook winnen ::).

Hiervan ontgaat mij elke logica.

Dat je vooral 'anti' bent, ontslaat je nog niet van gezond redeneren.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 14 - 3 december
« Reactie #49 Gepost op: 6-12-2015, 16:48:33 »
Hiervan ontgaat mij elke logica.

Dat je vooral 'anti' bent, ontslaat je nog niet van gezond redeneren.
Het is heel simpel, gooi je eerder je emmer in de bak dan loopt het water al weg, gooi je het er pas later in, dan duurt het langer voordat het water op is ::). Eigenlijk best logisch.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - 3 december
« Reactie #50 Gepost op: 7-12-2015, 00:13:44 »
Je vergeet te reageren op het laatste deel "logica", nl. die sneer naar Klaas: "zo kan ik ook winnen".  ;)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 14 - 3 december
« Reactie #51 Gepost op: 7-12-2015, 00:31:14 »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - 3 december
« Reactie #52 Gepost op: 8-12-2015, 13:26:54 »
Dat heeft volgens mij met veel knip-en plakwerk te maken. Ik geloof niet dat er een bak sneller leegliep dan de andere.

Ik denk het niet. Ze lieten elke keer een fragment zien met bijbehorende "voice-over" en gingen daar weer op door. Geen hiaten in de proef ontdekt.

Citaat
En Klaas heeft de proef niet verloren. Volgens de regels hadden Oscar en Klaas gewonnen dus klopt het ook dat ze beiden meemochten.

Ik zeg toch ook nergens dat ik het niet eerlijk/ valsspelerij vind?  ???

Citaat
Het feit dat hij zo vaak mocht gaan, ligt volgens mij ook aan feit dat hij won (deze proef en die vuurmaakproef) en dat hij veel sociale contacten had (Sander, Oscar en Kim kozen hem).

Hij was de zwevende kiezer dus automatisch iemand die je bij je moet hebben om over te halen. Ja dat kan komen door zijn "sociale skills" (die ik dan zeker gemist heb  ::)). Dit kwam vooral voort uit het feit dat hij zo snel naar vrijwilligerseiland ging en voor vis zorgde.

Klaas ging beheerster om met de eerste emmer, daar morste Amara al flink wat water.

Maar Amara heeft vaker water gepakt dan Klaas... meen ik me te herinneren  ::hypocriet::.

Volgens mij heeft Klaas vaker water bijgevuld dan Amara, ik denk 3x tegen 1x, dus het klopt wel.


Ik dacht dus juist andersom  :P

Citaat
Verder mbt Danny, ik denk echt dat zijn motivatie om te winnen van Sander en Kim zoveel groter was, hij heeft hen beiden naar huis gestuurd, en dat vindt hij geweldig. Tegen Rianne zou hij het moeilijk hebben gehad, en tegen Anna nu ook. Het persoonlijke motief 'ik wil deze kandidaat verslaan want het is een sterke kandidaat van het andere kamp'  ontbrak, en het feit dat hij bij winst Anna naar huis zou sturen viel hem veel zwaarder. Naast natuurlijk alle ontberingen die hij heeft gehad.

Helemaal mee eens. Danny teerde op het genoegen om uiteindelijk die gezichten te zien als hij terugkwam. Anna heeft hem verblind eigenlijk, net als mij  ::love::

Het is heel simpel, gooi je eerder je emmer in de bak dan loopt het water al weg, gooi je het er pas later in, dan duurt het langer voordat het water op is ::). Eigenlijk best logisch.

Deze snap ik ook niet. Stel ik heb 6 liter water en jij 5. De bakken lopen met eenzelfde snelheid leeg. Na verloop van tijd staat jou peil dus op 1 liter en die van mij op 2 liter. Jij gooit er op dat moment 1 liter bij. Dan staan we toch allebei op 2 liter en lopen onze emmers dus tegelijk leeg?
Dus ongeacht van wanneer je het water erin gooit, het gaat erom hoeveel het uiteindelijk is.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - 3 december
« Reactie #53 Gepost op: 8-12-2015, 13:53:33 »
Dit daarentegen volg ik niet.
Waarom Sharon dan bijv. niet even de satelliet-telefoon geven, zodat ze even met haar vriendje kon praten. En binnen 5 minuten was zij er weer helemaal klaar voor.
En al die andere opgevers van de afgelopen jaren dan?
What about de doorbijters? Die verdienen dan helemáál allerhande aanmoedigingen & schouderklopjes, wellicht zelfs knuffels, contact met thuisfronten en andere incentives.
Opgevers tegemoet komen, om ze erin te houden, corrumpeert de eerlijkheid in het spel.

Precies wat Mollenmania aangeeft, Amara staat er alleen voor en gelijk na haar eerste verlies stort ze in en gaat miepen over haar weerzin tegen competitie, blablabla.
Ga dan in vredesnaam niet met ER meedoen, want het gaat hier alléén maar om wedstrijdjes binnen een grote wedstrijd.

Dat Dennis haar overhaalt is in de eerste plaats productie-technisch.
Dat hij dat "zo mooi & oprecht", "begripvol" enz. doet, heeft eerder te maken met het feit, dat hij ooit, ondanks zijn grote mond, er ook uitgestapt is. Evi had toentertijd ook nog een motivatie-gesprek met hem (en John van Lottum). Maar hij liet zich niet ompraten en verdween huiswaarts.
Dat hij zich voor zijn uittreding kapot schaamt, mag duidelijk zijn. Hetgeen hij ongetwijfeld probeert te compenseren via zijn terugkomst als presentator.
Dennis is bij uitstek de minst geëigende persoon om een opgever te woord te staan, want hij gaapt het monster van zijn eigen falen in de bek.


Helemaal mee eens. Willekeur voert de boventoon hier. Sharon wil weg? Oke. Amara wil weg? Steunen en bemoedigend toespreken zodat ze blijft!! En dan inderdaad te bedenken dat er daar ergens op een eiland iemand vecht als een leeuw om in de expeditie te blijven en helemaal NIKS geen steun of iets van luxe of wat dan ook krijgt en die krijgt dan geen steun?? Amara is verwend met pizza, heeft altijd gezelschap gehad en die moeten we dan maar aanmoedigen? Inderdaad op de boot ermee en geen aandacht meer geven, wat een arrogantie om te zeggen dat je geen zin hebt terwijl er zo velen voor jou maar wat graag op jouw positie hadden gezeten. "En vergeet je gitaar niet!"
« Laatst bewerkt op: 8-12-2015, 13:56:18 door Mollenmania »

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - 3 december
« Reactie #54 Gepost op: 8-12-2015, 15:13:50 »
Helemaal mee eens. Willekeur voert de boventoon hier. Sharon wil weg? Oke. Amara wil weg? Steunen en bemoedigend toespreken zodat ze blijft!! En dan inderdaad te bedenken dat er daar ergens op een eiland iemand vecht als een leeuw om in de expeditie te blijven en helemaal NIKS geen steun of iets van luxe of wat dan ook krijgt en die krijgt dan geen steun?? Amara is verwend met pizza, heeft altijd gezelschap gehad en die moeten we dan maar aanmoedigen? Inderdaad op de boot ermee en geen aandacht meer geven, wat een arrogantie om te zeggen dat je geen zin hebt terwijl er zo velen voor jou maar wat graag op jouw positie hadden gezeten. "En vergeet je gitaar niet!"

Als Sharon hetzelfde had gekregen als Amara waren er waarschijnlijk meerdere toespraken nodig, ik denk dat ze dan later alsnog had opgegeven (of zich had laten wegstemmen op de eilandraad). Amara hoeft nog maar een paar dagen en het moment kwam net nadat ze een proef verloren had. Vind ik toch wel wat anders.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 14 - 3 december
« Reactie #55 Gepost op: 8-12-2015, 15:17:31 »
Als Sharon hetzelfde had gekregen als Amara waren er waarschijnlijk meerdere toespraken nodig, ik denk dat ze dan later alsnog had opgegeven (of zich had laten wegstemmen op de eilandraad). Amara hoeft nog maar een paar dagen en het moment kwam net nadat ze een proef verloren had. Vind ik toch wel wat anders.
Precies. Amara zit nu zo dicht bij de overwinning dat ze waarschijnlijk ook daadwerkelijk spijt zou krijgen als ze in een vlaag van emotie zou stoppen. Doorzetten zou ze achteraf waarschijnlijk ook leuker vinden. Sharon had nog zoveel dagen voor de boeg, dat doorgaan tot je op een gegeven moment weggestemd wordt geen voldoening meer zou geven. Maar dit is uiteraard een aanname, en misschien had Amara het ook best gevonden om er een einde aan te breien.
...óf niet!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14 - 3 december
« Reactie #56 Gepost op: 8-12-2015, 15:26:45 »
Ik vind het ook totaal niet te vergelijken. Sharon erin houden had geleid tot een doodsaaie Eilandraad waarop ze alsnog weg moest. Amara erin houden geeft een spannende halve finaleproef, als zij zou vertrekken konden ze de hele halve finale wel schrappen. En bovendien hoefde Amara nog maar anderhalve dag tot het einde.

Mollenmania, wat D*N bedoelt met die emmer water is bij de allereerste emmer. Nadat Dennis aangaf dat de proef startte, toen dat ding nog leeg was, gooide Amara haar emmer er veel sneller in dan Klaas.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - 3 december
« Reactie #57 Gepost op: 8-12-2015, 15:45:53 »
Amara was daardoor ook sneller weg.. De proef zat, hoewel leuk bedacht, niet echt heel goed in elkaar. Misschien dat langzamer leeglopen een leukere proef had opgeleverd.
er was eens......

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - 3 december
« Reactie #58 Gepost op: 8-12-2015, 18:16:22 »
Als Sharon hetzelfde had gekregen als Amara waren er waarschijnlijk meerdere toespraken nodig, ik denk dat ze dan later alsnog had opgegeven (of zich had laten wegstemmen op de eilandraad). Amara hoeft nog maar een paar dagen en het moment kwam net nadat ze een proef verloren had. Vind ik toch wel wat anders.

Precies. Amara zit nu zo dicht bij de overwinning dat ze waarschijnlijk ook daadwerkelijk spijt zou krijgen als ze in een vlaag van emotie zou stoppen. Doorzetten zou ze achteraf waarschijnlijk ook leuker vinden. Sharon had nog zoveel dagen voor de boeg, dat doorgaan tot je op een gegeven moment weggestemd wordt geen voldoening meer zou geven. Maar dit is uiteraard een aanname, en misschien had Amara het ook best gevonden om er een einde aan te breien.

Ik vind het ook totaal niet te vergelijken. Sharon erin houden had geleid tot een doodsaaie Eilandraad waarop ze alsnog weg moest. Amara erin houden geeft een spannende halve finaleproef, als zij zou vertrekken konden ze de hele halve finale wel schrappen. En bovendien hoefde Amara nog maar anderhalve dag tot het einde.

Mollenmania, wat D*N bedoelt met die emmer water is bij de allereerste emmer. Nadat Dennis aangaf dat de proef startte, toen dat ding nog leeg was, gooide Amara haar emmer er veel sneller in dan Klaas.

Jullie begrijpen toch wel, hoop ik, dat het hier niet gaat om de naam van het poppetje, maar om het principe!?
Als spelleiding corrumpeer je je eigen spelregels.  ::niet-ok::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14 - 3 december
« Reactie #59 Gepost op: 8-12-2015, 18:36:04 »
Soms zijn principes er om gebroken te worden. Ik vind dat je dit jaar helemaal niet te klagen hebt over opgevers, maar 1 echte opgever en dat was Sharon. Vrij uniek volgens mij, normaal stappen er veel eerder mensen op, en ook meer.
Keep calm and eat chocolates!