Auteur Topic: Wanneer is de finale van expeditie robinson?  (gelezen 8129 keer)

Offline Serpentoflight

  • Forumlid
Wanneer is de finale van expeditie robinson?
« Gepost op: 7-12-2015, 18:25:08 »
Eyey zoals de titel al zegt:

Wanneer is de finale van expeditie robinson?

Ik ben namelijk vaak aan het werk op donderdag avond maar wil graag de finale live zien uiteraard
Maar kan het nergens terug vinden wanneer deze is zodat ik vrij kan vragen :D
Iemand enig idee? 
Dit is overigens voor het eerst dat ik een heel seizoen gevolgd heb.  Komt er daarna ook nog een aflevering met samenvatting o.i.d?

Gr Rens


Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wanneer is de finale van expeditie robinson?
« Reactie #1 Gepost op: 7-12-2015, 19:30:28 »
Komende donderdag is de halve finale, dus ik verwacht dat de finale volgende week donderdag is. Die finale is vaak een terugblik-aflevering, er zijn korte gesprekjes met alle kandidaten en verder veel terugblikken op het seizoen en wat de finalisten allemaal hebben doorstaan. Aan het einde wordt dan kort de winnaar bekend gemaakt en is er champagne. Het is niet zo boeiend meestal, heel eerlijk gezegd...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wanneer is de finale van expeditie robinson?
« Reactie #2 Gepost op: 7-12-2015, 20:22:18 »
Behalve als je bij een finale aanwezig kunt zijn, waarbij de winnaar nog niet bekend is. (ik denk nog steeds met veel plezier, maar ook met gemengde gevoelens vanwege het verongelukken van Ernst-Paul, terug aan 2008).

Daar was jij toch ook bij, Swifty?


Om de een of andere reden doet me het huidige seizoen sterk aan 2008 denken


Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wanneer is de finale van expeditie robinson?
« Reactie #3 Gepost op: 7-12-2015, 21:10:49 »
Dat was een heel bijzondere finale, en het was erg fijn om dat mee te maken.
Dit seizoen doet me daar helemaal niet aan denken eigenlijk. Toen waren er 2 grote manipuleerders, en er was een finale-eilandraad van de samensmelters, die geen beslissing wilden nemen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wanneer is de finale van expeditie robinson?
« Reactie #4 Gepost op: 7-12-2015, 21:25:44 »
Op punten heb je gelijk, maar er zaten elementen in die me eraan deden denken. Meer gevoelsmatig eigenlijk.


In 20008 gruwde ik ook van het Hans-Yin gedoe (wie niet?), dat deed me denken aan een paar van de huidige deelnemers. Natuurlijk niet helemaal te vergelijken, maar ik kreeg op sommige momenten dit seizoen een soort ''deja-vu''

Waar ik dus aan dacht was: er was toen een kijkers-favoriet, die uiteindelijk niet won (Hiu-Kwan). Dit associeer ik dan weer een beetje aan Anna. Misschien niet bij iedereen favoriet, maar ze ligt toch goed bij de meeste kijkers.


Overigens, ik zei het al: natuurlijk zijn die seizoenen niet echt met elkaar te vergelijken.
« Laatst bewerkt op: 7-12-2015, 21:32:22 door Bodejos »

Offline Serpentoflight

  • Forumlid
Re: Wanneer is de finale van expeditie robinson?
« Reactie #5 Gepost op: 7-12-2015, 23:57:29 »
Oke dus volgende week is de laatste aflevering van dit seizoen mooi dan hoef ik nog niet te werken zet ik hem gelijk op vrij :D

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wanneer is de finale van expeditie robinson?
« Reactie #6 Gepost op: 8-12-2015, 15:10:08 »
Op punten heb je gelijk, maar er zaten elementen in die me eraan deden denken. Meer gevoelsmatig eigenlijk.


In 20008 gruwde ik ook van het Hans-Yin gedoe (wie niet?), dat deed me denken aan een paar van de huidige deelnemers. Natuurlijk niet helemaal te vergelijken, maar ik kreeg op sommige momenten dit seizoen een soort ''deja-vu''

Waar ik dus aan dacht was: er was toen een kijkers-favoriet, die uiteindelijk niet won (Hiu-Kwan). Dit associeer ik dan weer een beetje aan Anna. Misschien niet bij iedereen favoriet, maar ze ligt toch goed bij de meeste kijkers.


Overigens, ik zei het al: natuurlijk zijn die seizoenen niet echt met elkaar te vergelijken.

Ik vond dat echt heel anders, Hans manipuleerde constant met zijn vriendjes en er was die legendarische eilandraad toen Geert eruit vloog. Dat was de mooiste eilandraad uit de geschiedenis. Nu was Danny iemand die complotten maakte, maar hij deed dat op een andere manier; de kijker was niet massaal tegen Danny wat toen bij Hans en Geert wel was. Wellicht komt dat door het mannenpact in het begin, waar Danny zich tegen verzette.

Toen waren er duidelijk personen die niet op elkaar gingen stemmen, nu was dat in het begin wel even zo, maar na het vertrek van Riyanne (eigenlijk al nadat Sander wegging) was er geen echte kampverdeling meer.

Ik vind dit seizoen leuk vanwege de verschillende elementen uit oudere jaren. Het afvallerseiland van 2003 (toen Ryan ook ver kwam maar in de laatste proef verloor) en het stemsysteem van 2005 zijn een goede zet gebleken.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wanneer is de finale van expeditie robinson?
« Reactie #7 Gepost op: 8-12-2015, 15:28:06 »
Het afvallerseiland doet me haast nog meer denken aan de tweede keer dat Ryan meedeed, in de Strijd der Titanen. Verder helemaal eens.
Keep calm and eat chocolates!