Auteur Topic: Aflevering 8 27 oktober  (gelezen 22510 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 27 oktober
« Reactie #40 Gepost op: 29-10-2016, 12:27:06 »

Ja graag DN. Dank je! En Theezakje, als ik het gezien heb zal ik zeker even langskomen in het topic!   :)

Hoeveel seizoenen zijn er?

Seizoen 33 is momenteel bezig  :)
I will follow my inner gold

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Aflevering 8 27 oktober
« Reactie #41 Gepost op: 29-10-2016, 16:56:45 »
De proef voor de afvallers kwam dan weer als een donderslag bij heldere hemel, onverwacht dus. Het zal inderdaad wel zijn dat men op meerdere afvallers gerekend had, anders zie ik het nut er niet van in...
Er had pas een proef moeten komen op het moment dat afvallerseiland opgeheven zou worden, dus de ronde vóór de halve finale. Dan één opdracht waarbij de winnaar terug de Expeditie in gaat en de rest onverbiddelijk naar huis.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 8 27 oktober
« Reactie #42 Gepost op: 29-10-2016, 17:44:54 »
Er had pas een proef moeten komen op het moment dat afvallerseiland opgeheven zou worden, dus de ronde vóór de halve finale. Dan één opdracht waarbij de winnaar terug de Expeditie in gaat en de rest onverbiddelijk naar huis.
Dat was inderdaad helemaal in het begin gezegd.
Ich bin ein Bärliner!

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 27 oktober
« Reactie #43 Gepost op: 29-10-2016, 21:05:22 »
Er had pas een proef moeten komen op het moment dat afvallerseiland opgeheven zou worden, dus de ronde vóór de halve finale. Dan één opdracht waarbij de winnaar terug de Expeditie in gaat en de rest onverbiddelijk naar huis.

Inderdaad een rare gang van zaken. Bertie en Lex/JayJay blijven over. Maar komen Chloë en eventuele andere afvallers hier wel bij?
Volgende week weten we meer. Want als Chloë geen tweede kans krijgt dan denk ik dat degenen die nu gaan afvallen ook geen kans krijgen. Bertie en JayJay zijn de interessantste personen om terug in het spel te krijgen. Bertie omdat ze meteen afviel, en JayJay omdat hij JayJay is.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Aflevering 8 27 oktober
« Reactie #44 Gepost op: 30-10-2016, 17:49:29 »
Afvallerseilandproef was op zich wel goed, maar de stomp die overbleef was net te klein om op te kunnen staan, waardoor de proef te abrupt en op een lullige manier eindigde. Ook vond ik het echt heel raar dat we niet goed te zien kregen wie er eerder in het water lag: Bertie of Lex? Daar was geen shot van.

Dit is pure speculatie, maar ik vond dat ook heel vreemd in beeld gebracht. We zien Lex nooit in het water vallen - in ieder geval niet duidelijk en vooral niet in vergelijking met Bertie (heb net terug gekeken, kan het niet vinden).

Zou Nicolette een fout hebben gemaakt? Had Lex hier moeten winnen wanneer je dit in slow-motion zou bekijken? Dit is het laatste shot waarop Bertie en Lex samen in beeld zijn. Moeilijk om daar iets uit af te leiden, maar het lijkt alsof ze beide aan het vallen zijn - ik vind het vreemd dat we niet alle vier de kandidaten in slowmotion krijgen, dus misschien was Lex wel winnaar. 






Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 27 oktober
« Reactie #45 Gepost op: 30-10-2016, 19:37:46 »
Het was slecht camerawerk inderdaad, maar Lex lijkt me wel het type dat in protest gaat, dus ik denk zomaar dat het toch wel klopt. Op de foto van Next lijkt hij voorover te duiken, Bertie staat nog enigszins rechtop.
Keep calm and eat chocolates!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 27 oktober
« Reactie #46 Gepost op: 30-10-2016, 19:40:56 »
Dit is eigenlijk wel erg. Het zou wel een blunder zijn van Nicolette  ::oink::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 8 27 oktober
« Reactie #47 Gepost op: 30-10-2016, 19:54:21 »
Mwah het was ook wel heel erg close, misschien was het wel gelijk?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 27 oktober
« Reactie #48 Gepost op: 30-10-2016, 20:14:34 »
Ik denk wel gewoon dat Bertie had gewonnen. En anders kunnen ze er niets meer aan doen. Ik ben juist blij dat Bertie wint, misschien is dat het.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Rikkeltje

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 27 oktober
« Reactie #49 Gepost op: 31-10-2016, 00:49:26 »
Ik vond de proef eerlijkgezegd een beetje onsmakelijk. Laat dat geroosterde varken weg, of in ieder geval uit beeld, en voor mij was dat prima geweest.

Natuurlijk heb ik makkelijk lullen. En geen idee wat ik zelf had gedaan in deze situatie. Maar had het zóóóó sjiek gevonden als er één iemand was geweest die gewacht had met eten tot dat de proef voorbij was.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 8 27 oktober
« Reactie #50 Gepost op: 31-10-2016, 17:17:44 »
Het was slecht camerawerk inderdaad, maar Lex lijkt me wel het type dat in protest gaat, dus ik denk zomaar dat het toch wel klopt. Op de foto van Next lijkt hij voorover te duiken, Bertie staat nog enigszins rechtop.
Ik mag toch wel aannemen dat het niet (alleen) Nicolette was die de beslissing mocht nemen. Ik ga er echt wel vanuit dat er een crew omheen stond die die beslissing nam.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 27 oktober
« Reactie #51 Gepost op: 1-11-2016, 07:37:20 »
Ik dacht dat er gezegd werd dat de afvallers na de samensmelting (degenen die worden weggestemd) ook naar afvallerseiland komen? En dat er dan elke week een proef is tussen de 3 afvallers en dat de verliezer daarvan dan definitief naar huis gaat.
🜃

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 27 oktober
« Reactie #52 Gepost op: 1-11-2016, 08:04:00 »
En Chloé was niet weggestemd

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 27 oktober
« Reactie #53 Gepost op: 1-11-2016, 08:05:43 »
Aaah, ja, je zult wel pas echt afvallen als je een proef verliest dit jaar. Kwartje valt. Weggestemd worden betekent nog een herkansing in een proef.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Aflevering 8 27 oktober
« Reactie #54 Gepost op: 1-11-2016, 08:41:01 »
Ik mag toch wel aannemen dat het niet (alleen) Nicolette was die de beslissing mocht nemen. Ik ga er echt wel vanuit dat er een crew omheen stond die die beslissing nam.
Idd en dat bij twijfel eerst de beelden zijn teruggekeken.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 8 27 oktober
« Reactie #55 Gepost op: 1-11-2016, 18:32:25 »
Heel raar als Cloë geen extra kans zou krijgen
You'll never walk alone

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 27 oktober
« Reactie #56 Gepost op: 1-11-2016, 18:44:42 »
Heel raar als Cloë geen extra kans zou krijgen
Hoezo? Ze was toch eigenlijk al weggestemd? Ze kreeg vervolgens een tweede kans met het duel tegen Suzanne en die verspeelde ze.

Hetzelfde geldt overigens voor Suzanne. Zij verloor de samensmeltingsproef. Ook zij kreeg een tweede kans, met het duel tegen Chloé.

Het zou dan juist raarder zijn als een van beide een derde kans kreeg op afvallerseiland.
🜃

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 8 27 oktober
« Reactie #57 Gepost op: 1-11-2016, 19:18:54 »
mja, het ligt er maar net aan hoe je het ziet denk ik....
Ik zie het afvallerseiland als een 2e kans na het hoofdspel, terwijl Cloë en Suzanne een 2e kans kregen IN het hoofdspel.

You'll never walk alone

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 27 oktober
« Reactie #58 Gepost op: 1-11-2016, 20:14:41 »
Ik denk dat Fabian gelijk heeft ::jaja::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 27 oktober
« Reactie #59 Gepost op: 1-11-2016, 22:39:24 »
Hoezo? Ze was toch eigenlijk al weggestemd? Ze kreeg vervolgens een tweede kans met het duel tegen Suzanne en die verspeelde ze.

Hetzelfde geldt overigens voor Suzanne. Zij verloor de samensmeltingsproef. Ook zij kreeg een tweede kans, met het duel tegen Chloé.

Het zou dan juist raarder zijn als een van beide een derde kans kreeg op afvallerseiland.

Maar waarom zou je wel een kans krijgen als je eruitgestemd wordt, maar niet als je via een proef het spel moet verlaten? Stel Suzanne had van Chloé verloren, dan was ze er nooit uitgestemd geweest maar moet ze toch weg én geen kans op afvallerseiland. Eruitgestemd worden wordt zo voordeliger dan er via een proef uitgaan, en waarom? Dat is toch complete willekeur?

Daarom snap ik ook niet dat Chloé geen aanbod gekregen heeft. Dan is het achteraf gezien dus negatief voor haar geweest dat Kraan opgegeven heeft, want daardoor heeft zij geen aanbod voor afvallerseiland gekregen.