Auteur Topic: Hunted  (gelezen 508233 keer)

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #2000 Gepost op: 5-01-2026, 22:12:32 »
Ik vond het een heerlijke aflevering, Hunters die over de grond moeten kruipen, Ilse en Ricardo die weer volledig de weg kwijt zijn, een 'epische' achtervolging op twee krakkemikkige fietsjes en helpers die hun poot stijf houden.

Gezien het tijdsverloop van de afleveringen, kan ik wel voorspellen wat er volgende week gaat gebeuren. ::jaja::

Offline Enermol

• Forumlid
« Reactie #2001 Gepost op: 6-01-2026, 00:51:40 »
Het gaat allemaal net iets te makkelijk om het spannend te maken. Wel een paar stugge helpers  ::ok::

En het lijkt voor de de vluchters ook niet allemaal makkelijk te gaan met hun contactpersonen.

Offline Koemba

• Forumlid
« Reactie #2002 Gepost op: 6-01-2026, 15:35:51 »
Waarom ga je naar iemands huis, meerdere keren, als je weet dat er een camera-auto voor de deur staat  ??? En dan niet denken dat de bosjes vol hunters liggen.

Hier ben ik het mee eens. Die jongens hadden misschien een andere tactiek moeten bedenken nu ze wisten dat er een camera-auto voor de deur stond. Had een willekeurig persoon bijvoorbeeld gevraagd om de informatie op te halen. Of had het op een andere dag opgehaald want volgens mij stond er in de advertentie dat het vanaf maandag opgehaald kon worden dus het kon ook een dag later zijn.

Ik vind het wel een leuk seizoen. Van mij mogen de Hunters wel weer een keer winnen. Dat is lang geleden. Daarnaast vind ik wel dat dit jaar niet heel veel teams "out of the box" denken. Ze gebruiken veel tactieken die voorgaande jaren ook al gebruikt zijn. Dus ik snap dat je dan eerder bij de Hunters in het vizier komt. Denk dat het sowieso steeds lastiger wordt om aan de Hunters te ontkomen omdat het programma steeds bekender wordt en veel manieren van onder de radar blijven al ooit zijn gebruikt. Ook valt het me op dat veel teams dit jaar liften en zich dan afzetten langs de snelweg. Daar hangt het toch vol met camera's! Niet echt heel slim lijkt mij.

Mogen kandidaten eigenlijk nog wildkamperen in de bossen? Ik herinner mij een militair uit het eerste seizoen die zichzelf een week opsloot in een soort grot in het bos (toen hoefde ze zich nog niet iedere 24 uur te verplaatsten). Of iemand die alles met de fiets deed. Hierdoor blijf je wel meer uit het zicht denk ik.

Offline :Selmar:

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
« Reactie #2003 Gepost op: 6-01-2026, 15:46:08 »
Denk dat het sowieso steeds lastiger wordt om aan de Hunters te ontkomen omdat het programma steeds bekender wordt en veel manieren van onder de radar blijven al ooit zijn gebruikt. Ook valt het me op dat veel teams dit jaar liften en zich dan afzetten langs de snelweg. Daar hangt het toch vol met camera's! Niet echt heel slim lijkt mij.

Mogen kandidaten eigenlijk nog wildkamperen in de bossen? Ik herinner mij een militair uit het eerste seizoen die zichzelf een week opsloot in een soort grot in het bos (toen hoefde ze zich nog niet iedere 24 uur te verplaatsten). Of iemand die alles met de fiets deed. Hierdoor blijf je wel meer uit het zicht denk ik.
Voortvluchtigen kunnen ook juist elk jaar beter zien wat wij allemaal kunnen en daar uitgebreid op voorbereiden.

En ja, je mag nog steeds wildkamperen, maar omdat we eerder in het jaar zijn gaan opnemen is het minder aantrekkelijk. Verder blijkt het zo makkelijk om een slaapplek te krijgen dat voortvluchtigen geen zin hebben om alle zooi mee te slepen.

Offline marvin

• Forumlid
« Reactie #2004 Gepost op: 9-01-2026, 15:00:16 »
Klinkt misschien licht tegenstrijdig met mijn eerdere berichtgeving, maar ik begin te hopen dat iedereen nog voor de laatste dag/extractie gepakt wordt. Wellicht dat dat de schop onder de kont van de productie/spelmakers is, die nodig is om de boel even wat orde te gaan krijgen. Want die slaan de plank een partijtje mis.

en @selmar: Die jongen in het begin van de uitzending zegt "daar heb ik mijn tooltje voor" voor het opzoeken van een land in de buurt van Garmerwolde. heet dat tooltje niet gewoon chat GPT? Lijkt me vrij aannemelijk die daarvoor in te zetten.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

• Forumlid
« Reactie #2005 Gepost op: 9-01-2026, 15:22:00 »
Klinkt misschien licht tegenstrijdig met mijn eerdere berichtgeving, maar ik begin te hopen dat iedereen nog voor de laatste dag/extractie gepakt wordt. Wellicht dat dat de schop onder de kont van de productie/spelmakers is, die nodig is om de boel even wat orde te gaan krijgen. Want die slaan de plank een partijtje mis.

en @selmar: Die jongen in het begin van de uitzending zegt "daar heb ik mijn tooltje voor" voor het opzoeken van een land in de buurt van Garmerwolde. heet dat tooltje niet gewoon chat GPT? Lijkt me vrij aannemelijk die daarvoor in te zetten.
Nee, ChatGPT heeft totaal geen besef van “in de buurt” en heeft ook geen besef van een stratenboek.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #2006 Gepost op: 9-01-2026, 15:30:59 »
Hoe heet die tool dan?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline marvin

• Forumlid
« Reactie #2007 Gepost op: 9-01-2026, 15:49:13 »
Nee, ChatGPT heeft totaal geen besef van “in de buurt” en heeft ook geen besef van een stratenboek.

Maar denk dat AI jullie werk soms wel wat makkelijker maakt met zoekwerk en analyses bijvoorbeeld.

• Forumlid
« Reactie #2008 Gepost op: 9-01-2026, 19:19:20 »
Hoe heet die tool dan?
Zelf gemaakt

• Forumlid
« Reactie #2009 Gepost op: 9-01-2026, 19:20:21 »
Maar denk dat AI jullie werk soms wel wat makkelijker maakt met zoekwerk en analyses bijvoorbeeld.
Nauwelijks, vrijwel alles doe ik handmatig. Kwaliteit is vrijwel altijd hoger, en is sneller.

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #2010 Gepost op: 10-01-2026, 13:55:51 »
Ik vind het met name leuk om te zien hoe het hele proces van volgen loopt. En dan wat er allemaal ingezet wordt.

Ik heb een hekel aan het agressieve gedrag tegen helpers. 'We halen je hel woning overhoop'. 'We hebben hier te maken met triple A verdachten, je moet ons helpen anders nemen we je mee'. Iedereen die helpt weet dat  ze dat niet zijn en dat het voor een programma is, dus doe even normaal.

Daarnaast vind ik dat de afspraak moet zijn dat als de verdachten gepakt zijn, je dan niet meer de informatie zou moeten krijgen van de helpers van dat koppel. Doe dan als hunter maar je best om de verdachten pas te pakken als ze de info gehaald hebben.

Ik zou trouwens wel heel erg teleurgesteld zijn mocht niet iedereen gepakt worden. Dan heb je als hunterteam wel echt gefaald. Omdat er dit jaar zoveel informatie gevonden is (waar vaak de vluchters niet eens iets aan konden doen) dat ze eigenlijk allemaal al lang gepakt hadden moeten zijn.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #2011 Gepost op: 10-01-2026, 20:26:16 »
Ik heb een hekel aan het agressieve gedrag tegen helpers. 'We halen je hel woning overhoop'. 'We hebben hier te maken met triple A verdachten, je moet ons helpen anders nemen we je mee'. Iedereen die helpt weet dat  ze dat niet zijn en dat het voor een programma is, dus doe even normaal.
Dat is precies de opzet van het programma. De voortvluchtigen worden beschouwd als criminelen die koste wat het kost gepakt dienen te worden. Ze volgen hiervoor de regels die hiervoor gelden. Dat betekent bijvoorbeeld dat ze toestemming moeten krijgen van de officier van justitie om telefoons af te tappen, trackers te plaatsen onder voertuigen en wat al niet meer. Een burger die hulp verleent aan criminelen is in principe strafbaar en daarom is het terecht dat ze helpers onder druk mogen zetten. Anders zouden ze toch nooit informatie los kunnen krijgen van gepakte voortvluchtigen of hun helpers. Dit programma gaat niet over een theekransje.

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #2012 Gepost op: 11-01-2026, 11:57:26 »
Ja doei.
Het is wel gewoon een tv-programma waarin gedaan wordt alsof.
Dat er veel ingezet wordt ok.
Maar dat agressieve is niet nodig.
Het zijn tenslotte ook gewoon nep-vluchters.
Als het echte topcriminelen waren zouden ze ook niet heel braaf vragen of ze binnen mochten komen en misschien overnachten.
Als ze echt heel gevaarlijke criminelen moesten spelen dan zouden ze dus ook gewoon wapens kunnen meenemen. En dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Dus ja ik blijf er een hekel aan houden als ze zo agressief mensen benaderen. En dat zijn mensen die zich niet opgegeven hebben voor het programma. Niet iedereen is bekend met het programma. Was zo blij dat dat in de afleveringen ervoor net een beetje normaal was.

Offline marvin

• Forumlid
« Reactie #2013 Gepost op: 11-01-2026, 14:03:43 »
Ja doei.
Het is wel gewoon een tv-programma waarin gedaan wordt alsof.
Dat er veel ingezet wordt ok.
Maar dat agressieve is niet nodig.
Het zijn tenslotte ook gewoon nep-vluchters.
Als het echte topcriminelen waren zouden ze ook niet heel braaf vragen of ze binnen mochten komen en misschien overnachten.
Als ze echt heel gevaarlijke criminelen moesten spelen dan zouden ze dus ook gewoon wapens kunnen meenemen. En dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Dus ja ik blijf er een hekel aan houden als ze zo agressief mensen benaderen. En dat zijn mensen die zich niet opgegeven hebben voor het programma. Niet iedereen is bekend met het programma. Was zo blij dat dat in de afleveringen ervoor net een beetje normaal was.

En dan gaan ze ook niet bij een vriendin langs om even een stukje papier op te halen. en dat is precies wat hier nu aan de hand is.

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
« Reactie #2014 Gepost op: 11-01-2026, 16:11:02 »

Ze simuleren dat de deelnemers triple A-status voortvluchtigen zijn, dus dat hoort er wel een beetje bij. Tot op zekere hoogte, de mobiele hunterteams hebben heus wel instructie gehad over hoe ver ze mogen gaan.

Verder zie je iedere aflevering een disclaimer dat de betrokkenen toestemming hebben gegeven voor het uitzenden van privacy-gevoelige info en zullen ze dus ook weten waar ze aan beginnen op het moment dat ze hulp verlenen aan de deelnemers. Dan weten ze dus ook dat de mobiele hunterteams langs kunnen komen en dat die druk mogen zetten om info te krijgen.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2026, 16:12:43 door Miek1999 »
I will follow my inner gold

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #2015 Gepost op: 11-01-2026, 23:04:15 »
Bovendien, als ze geen druk mogen zetten op helpers, wat voor zin heeft het dan nog om helpers op te sporen en wat voor programma heb je dan nog. Zolang ze de helpers met respect behandelen en dat doen ze volgens mij ook is er niets aan de hand. Wat hierbij helpt is dat ze de helpers op een gegeven moment kunnen vertellen dat ze al heel wat informatie hebben en dat ze dus liegen. Ook het vooruitzicht dat ze het hele huis overhoop mogen halen kan ze ertoe overhalen om toch maar de waarheid te vertellen. Verder hebben de voortvluchtigen het vaak aan zichzelf te danken als de hunters op het spoor komen van hun helpers.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2026, 23:06:15 door MartinJ »

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #2016 Gepost op: 11-01-2026, 23:14:54 »
Daar denken we dus duidelijk heel anders over. Wat het voor de een dus leuk maakt om naar te kijken , doet dat bij mij precies het tegenovergestelde.

Niet dat ze niets mogen maar je kunt ook overdrijven.

Ik ga trouwens ook over mijn nek als de hunters het over voetjes hebben

• Forumlid
« Reactie #2017 Gepost op: Gisteren om 08:22:10 »

Ik ga trouwens ook over mijn nek als de hunters het over voetjes hebben

Dat is nou eenmaal politiejargon, is er niet uit te krijgen

Offline marvin

• Forumlid
« Reactie #2018 Gepost op: Gisteren om 20:40:04 »
Jeetje hoe snel ga je overstag dan. Boeit het dat die gasten opgepakt zijn, Er lopen er nog 4 rond, die kan je beschermen. Eeeeeen Bedankt...

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #2019 Gepost op: Gisteren om 20:54:43 »
Zoveel hulp voor de Hunters (bijvoorbeeld door die dubieuze beslissing om makkelijk te ontdekken Marktplaats advertenties voor alle deelnemers te gebruiken), zoveel hobbels ingebouwd voor de deelnemers om gepakt te worden vanwege al die contactpersoonmomenten die erin verweven zijn.. Je zou denken dat dit een clean sweep wordt. Of zou moeten worden.. Maar ik betwijfel het

(Edit: Ricardo en Ilse hebben de winnaarsedit, die verwacht ik te winnen)
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 21:01:35 door Nat007 »