Auteur Topic: [Aflevering 1] - 6 september  (gelezen 2854 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
[Aflevering 1] - 6 september
« Gepost op: 6-09-2018, 21:36:38 »
Een nieuw onderdeel toegevoegd: het duel der kapiteins. Een interessante wending wat mij betreft ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - 6 september
« Reactie #1 Gepost op: 6-09-2018, 21:45:38 »
Vindt het wel een leuke wending idd om kapiteins aan te stellen en die te laten strijden.

En inderdaad wel benieuwd hoe ze het met elimineren gaan doen want 21 deelnemers zijn er heel wat.

En deze keer is het voorstelrondje wel handig want veel ken ik er niet

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Aflevering 1] - 6 september
« Reactie #2 Gepost op: 6-09-2018, 22:06:38 »
Leuke wending  ::jaja::
Aflevering verder niet heel spetterend of vernieuwend wat mij betreft, maar hoe verder de serie is hoe leuker het wordt (vaak zo)

Eilandpraat is een verlate nabespreking van seizoen 17  ::)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 1] - 6 september
« Reactie #3 Gepost op: 6-09-2018, 22:37:16 »
terugkijken of laten gaan ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Aflevering 1] - 6 september
« Reactie #4 Gepost op: 6-09-2018, 23:04:21 »
terugkijken of laten gaan ?
Vlaamse kijken ::jaja::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 1] - 6 september
« Reactie #5 Gepost op: 6-09-2018, 23:07:01 »
Vlaamse kijken ::jaja::
waar wanneer hoe laat?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Aflevering 1] - 6 september
« Reactie #6 Gepost op: 6-09-2018, 23:08:39 »
Exact zelfde tijdstip, op VIER. Op dezelfde manier (terug) te kijken als De Mol ::ok::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - 6 september
« Reactie #7 Gepost op: 6-09-2018, 23:35:23 »
Ik vond het een supergoede openingsaflevering! Lang geleden dat ik zo geboeid naar een seizoensstart van ER heb gekeken. Het kapiteinsduel vind ik een leuke toevoeging. Ook dat de onbekenden vanaf het begin vol mee mogen doen is wat mij betreft zeker een verbetering (vond dat vorig jaar zo sneu dat ze pas aan het einde echt een kans kregen).

Er zitten weer wat types in waarvan je gewoon weet dat ze het niet ver gaan schoppen, zoals Aisha die met haar gele nepnagels en spiegelende cap de eerste dag al zwaar vindt. Verder was het voor mij een grote show der onbekenden. Veel kandidaten stellen zich nu nog wat onopvallend op in de groep.

Ik ben benieuwd naar volgende week. Deze aflevering smaakt naar meer!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 1] - 6 september
« Reactie #8 Gepost op: 7-09-2018, 01:09:22 »
Leuke twist inderdaad de teamcaptains. Verder een rustig begin dit seizoen. Gewoon echt een openingsaflevering waarin je de kampen en de mensen al een beetje leert kennen (klein beetje gekonkel al met het plan om iemand weg te stemmen). Hoopte eigenlijk op een aflevering van 1,5 uur dan had de eerste proef en eliminatie er ook nog bij gekund. Maar verder ondanks dat het niet heel bijzonder spectaculair was qua opening wel fijn wegkijkend.

Offline Rikkeltje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 6 september
« Reactie #9 Gepost op: 7-09-2018, 01:21:39 »
Dacht dat ER ondertussen alle Nederlandse rappers wel had afgewerkt. Maar nee, ze hebben er weer een paar gevonden.....

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: [Aflevering 1] - 6 september
« Reactie #10 Gepost op: 7-09-2018, 06:30:21 »
Aardige eerste aflevering.

Dat kapiteinsduel is inderdaad leuk. Maar vraag me wel af of die huidige kapiteins de baas blijven tot de samensmelting of dat anderen het ook mogen worden. Want wat als de kapitein wordt weggestemd?
Ik had die rol nooit op me genomen als ik die drie was. Het is best riskant, zeker als je verliest. Ik ben ook benieuwd naar de eliminaties. Misschien komen er dubbele aan, dat er 2 per keer weggaan ofzo. 21 mensen in 32 dagen is best veel.
Leuk dat Donny won maar vind die drie uit zijn team die nu al dat bondje hebben niet echt leuk. Vooral die Aisha niet. Wat is die irritant! Die nagels ook.  ::rofl::
Lekker geschikt voor een survivalshow.
Nou zeg niet te hard dat ze het niet ver gaat schoppen, dat dacht en hoopte ik bij Soundos ook. Die ging ook naar de finale. Je weet het nooit. Ik hoop dat ze er snel uit gaat hoor, daar niet van. Maar je weet het niet.

Leuke proef, ben benieuwd naar die van volgende week.

Wat is het trouwens weer rustig hier zeg! Wordt elk jaar stiller.
« Laatst bewerkt op: 7-09-2018, 06:37:39 door Rogue »
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 6 september
« Reactie #11 Gepost op: 7-09-2018, 08:33:21 »
Leuke aflevering! Je verwacht nooit heel veel van de openingsaflevering, maar dit was boven mijn verwachting! ::bravo:: De voorstelfilmpjes gingen vloeiend over in elkaar waardoor het niet langdradig werd. Ik vind de kandidatengroep ook best leuk eigenlijk, dat had ik ook niet verwacht. Veel leuke types, maar een paar die mij nu al irriteren ::rofl:: En gelijk een twist, de kapiteins. Ik zou alleen kapitein willen worden als ik wat sterker en fitter was geweest :P Wat je krijgt wel een gouden munt. Al met al, leuk om die discussie daarover te zien.
En de proef was erg leuk! Het was erg aan elkaar gewaagd en met de vier onderdelen was het ook nog afwisselend! Héle leuke beginproef.
En dan heb je ook nog een paar beginners. Kom op. Keuken in het natte zand? Zand bij de rijst. Pan op het vuur iets te letterlijk genomen... Ik ga nog lachen komende weken ::rofl::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 1] - 6 september
« Reactie #12 Gepost op: 7-09-2018, 10:33:37 »
Oké aflevering, zaten al wel wat leuke momenten in en iedereen is rustig voorgesteld. Maar door het ontbreken van een grote openingsproef/teamproef en eilandraad toch uiteindelijk een ietwat saaie aflevering.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [Aflevering 1] - 6 september
« Reactie #13 Gepost op: 7-09-2018, 16:13:43 »
Vlaamse kijken ::jaja::
Jaa!! Ik weet niet of dit de juiste plek is om daarnaar te vragen, maar komt daar ook een board of op z'n minst een topic van, Expeditie Robinson op VIER?

OT: eens met D*N, een gaat-wel-aflevering, maar ik sta nog niet echt te springen van oh leuk het is weer begonnen. Kamp Zuid werkt enorm op m'n zenuwen, arme Corry tussen al die druktemakers. Kamp Noord weet ik nu al bijna niets meer van, zijn zij zo weinig in de aflevering aan bod gekomen? Kamp Onbekend is top :)

Ik ben benieuwd hoe de komende afleveringen opgebouwd zullen zijn. We moeten nu dus nog een teamproef en een eilandraad, en daarna weer een kapiteinsproef. Alleen lijkt kapiteinsproef>teamproef>eilandraad mij een logischere volgorde voor een standaardaflevering. Allez, we zullen wel zien. Doet trouwens wel veel denken aan het concept hemel-aarde-hel van een paar seizoenen terug.

Edit: oh ja, het is geen duel, niet twee kapiteins/kampen die tegen elkaar strijden, maar drie personen tegen elkaar. Dus geen duel. For the record. ::hypocriet::
« Laatst bewerkt op: 7-09-2018, 16:19:10 door putyourHANSup! »

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [Aflevering 1] - 6 september
« Reactie #14 Gepost op: 7-09-2018, 17:25:17 »
Ik vond de zendtijd qua kampen net zoals Hans al aangaf niet eerlijk verdeeld. Kamp Noord kwam nauwelijks aan bod.. Kapiteinsduel vind ik wel leuk (tot nu toe), maar zodra elke keer dezelfde kapitein wint, vind ik dat jammer, omdat zo de rest van het kamp geen proeven hoeven te doen.. In ieder geval ben ik blij dat het eindelijk zover is: Expeditie Robinson 2018 is van start gegaan!
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 6 september
« Reactie #15 Gepost op: 7-09-2018, 19:22:22 »
Vond het best saai omdat er weinig gebeurde. Gelukkig hebben we nu al een heerlijke cast (Gwenda, Boer Jan, Laurie, Aisha, Corry, etc..) en dat maakt het wel de moeite waard om het te kijken  ::ok::
Frankje Lapi

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - 6 september
« Reactie #16 Gepost op: 8-09-2018, 12:32:18 »
Oké aflevering, zaten al wel wat leuke momenten in en iedereen is rustig voorgesteld. Maar door het ontbreken van een grote openingsproef/teamproef en eilandraad toch uiteindelijk een ietwat saaie aflevering.

Precies dit. De toevoeging van het kapiteinsduel vond ik wel leuk.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Aflevering 1] - 6 september
« Reactie #17 Gepost op: 8-09-2018, 12:49:48 »
Ik heb eigenlijk wel genoten van deze aflevering: leuke kandidaten die nu al voor hilarische momenten zorgden, (maarja hoe konden zij ook weten dat de zee eb en vloed wordt: zelfs aan de andere kant van de wereld? ::hypocriet::), mooie beelden, toffe nieuwe wending, korte maar duidelijke voorstellingsfilmpjes en bovendien al meteen een soort complotje.

Ben het wel eens met de uitzendtijd-verdeling die niet helemaal eerlijk lijkt, maar daar zal vast een reden voor zijn ::jaja::
Ik heb in elk geval alweer veel zin in volgende week! ::bravo::

Oh, en wat zeiden Dennis en Nicolette nou aan het begin? Ik weet even niet meer de exacte woorden; maar iets als dat ze veel twisten konden verwachten en nog iets dat ze dubbel herhaalde. Klonk in elk geval spannend en veelbelovend! ::bravo::

EDIT: sorry voor al dat geedit, maar ik weet weer wat ik bedoelde: "Hou vol, hou vol" & "Geef niet op!" Ik snap het enerzijds wel, maar anderzijds: ze waren nog niet eens aangekomen, dus dan kán je niet eens opgeven toch? ::) Kwam een beetje geforceerd over, dus ben benieuwd of het echt ZO zwaar gaat zijn deze keer; anders dan andere jaren.
« Laatst bewerkt op: 8-09-2018, 13:07:32 door Gupp »
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 1] - 6 september
« Reactie #18 Gepost op: 8-09-2018, 18:36:28 »
Gemiddelde aflevering. Die kapiteinsproef kan een leuke toevoeging worden. Al lijkt het mij ook leuk om de 3 kampen tegen elkaar te zien aantreden...
Ich bin ein Bärliner!

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [Aflevering 1] - 6 september
« Reactie #19 Gepost op: 8-09-2018, 22:39:16 »

EDIT: sorry voor al dat geedit, maar ik weet weer wat ik bedoelde: "Hou vol, hou vol" & "Geef niet op!" Ik snap het enerzijds wel, maar anderzijds: ze waren nog niet eens aangekomen, dus dan kán je niet eens opgeven toch? ::) Kwam een beetje geforceerd over, dus ben benieuwd of het echt ZO zwaar gaat zijn deze keer; anders dan andere jaren.
Vorig jaar zei Nicolette dat ook al een paar keer, o.a. tegen Carolina in het begin, dus ik denk niet dat we er iets speciaals achter moeten zoeken. Maar wie weet :)