Auteur Topic: [Aflevering 2] - 13 september  (gelezen 3179 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 2] - 13 september
« Reactie #20 Gepost op: 15-09-2018, 08:50:27 »
Het kan me nog niet echt bekoren dit jaar. De proef was aardig, maar de rest saai. En zoals anderen ook al zeiden: ongelooflijk dat je halverwege de proef al opgeeft. Als ze zo doorgaan wordt hun kamp binnen no time wel erg klein. Jammer dat ze Toine naar huis hebben gestuurd ipv een van de zwakkeren in de proeven. Ze hadden zeker nog wel wat aan hem kunnen hebben in de proeven die nog zouden gaan volgen.

Pfff er mogen van mij een paar mensen heel snel weg ::zwaai::
Inderdaad...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: [Aflevering 2] - 13 september
« Reactie #21 Gepost op: 16-09-2018, 08:32:45 »
Ze zitten er nog maar drie dagen hé. Ik ben echt wel eens in nieuwe groepen gekomen waar je iedereen aardig vind in eerste instantie (honeymoon fase) en je na een tijdje toch wat irritaties krijgt.

De strijd tussen Bnérs en Onérs vind ik ook echt niet zo erg als je omschrijft, is gewoon competitieve mentaliteit, ze blijven verder best respectvol vind ik.

En dan is Ozgur (zo heet ie ;)) je favoriet, die is nauwelijks in beeld gekomen ::rofl::. Ik vind Jan, Gwenda en Laurie allemaal geweldig ::bravo::.

Daarom is hij juist mijn favoriet, omdat ik me nog niet aan heb gestoord heb, snap dat dan.  ::rofl::
De rest vind ik allemaal niks in dat kamp.
Die rivaliteit doet me denken aan die Belgie-Nederland strijd die er was de laatste jaren met de onbekende kandidaten en daar had ik ook al heel snel mijn buik van vol. Die ON'ers doen net alsof de BN'ers ze wat misdaan hebben ofzo. Ze komen over alsof ze allemaal een enorm minderwaardigheidscomplex hebben. Dat vind ik niet echt aantrekkelijk om naar te kijken. Ik snap ook niet waarom mensen zo juichen voor ze puur omdat ze ON'ers zijn. Wat doet het ertoe? Voor mij zijn de meeste BN'ers ook ON'ers dus ja.

Carlos vorig jaar ook, zo'n onsympathieke zeiksnor met een gezicht als een oorwurm maar wat was heel Nederland blij dat een ON'er had gewonnen. Ik begrijp er niks van.
ON'er of BN'er ik kijk liever naar het karakter dat ze laten zien. Denk dat als Carlos wel bekend was geweest hij niet half zo populair geweest was overal.

Wat ik nog het mooiste vond was hoe ze neerkeken op de BN'ers en dat de grootste overlever van dat jaar toch Niels was. De BN'er. Dat was qua survival echt de beste Robinson vorig jaar. 
« Laatst bewerkt op: 16-09-2018, 08:43:54 door Rogue »
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 2] - 13 september
« Reactie #22 Gepost op: 16-09-2018, 12:08:51 »
Niet meer dan logisch dat mensen voor de ON'ers rooten want ze worden wel ook opgezet als underdogs, and don't we all love a good underdog story? ;)

De ON'ers zijn gewoon in de minderheid en we weten dat BN'ers elkaar vaak uit het vak al een beetje kennen en dus sneller samen klikken. Het niveau was bijvoorbeeld vorig jaar ook heel duidelijk verschillend als je kijkt naar proeven. Het was bijna elke keer de drie onbekende nederlanders, kai en niels.

En daarnaast zijn de ON'ers gewoon herkenbaarder. Dat ze nu eindelijk na jaren weer mee mogen doen geeft andere mensen weer hoop om ooit mee te doen aan het programma waardoor er gehoopt wordt dat ze het goed doen (en het concept dus blijft). Dus ja wat doet het er toe? Nouja het heeft wel degelijk invloed op de toekomst van ER. Dingen als dat BN'ers betaald worden voor deelname en ON'ers niet helpen ook niet trouwens gepaard met het gedrag wat dan bijvoorbeeld Aisha en Yosylvia vertonen op het moment :P.

Maar sowieso vind ik het nog niet heel erg naar voren komen hoor, alleen Jan en Dominique hebben volgens mij een keer gezegd "Wij tegen de BN'ers" maar verder?? Of mis ik nu iets?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - 13 september
« Reactie #23 Gepost op: 17-09-2018, 21:10:14 »
Beetje vreemd dat Gregory zich blijkbaar gedwongen voelde om ook op Toine te stemmen. Had het idee dat het allemaal al in kannen en kruiken was voordat Toine bij een aantal mensen een balletje opgooide over de eilandraad. Iedereen hield de boot meteen opvallend ver af.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - 13 september
« Reactie #24 Gepost op: 18-09-2018, 00:17:16 »
Beetje vreemd dat Gregory zich blijkbaar gedwongen voelde om ook op Toine te stemmen. Had het idee dat het allemaal al in kannen en kruiken was voordat Toine bij een aantal mensen een balletje opgooide over de eilandraad. Iedereen hield de boot meteen opvallend ver af.


Als Gregory niet op Toine gestemd had dan had hij op iemand anders moeten stemmen en dat had de aandacht op hem gevestigd. Denk dat hij dacht dat dat ervoor zou zorgen dat hij de volgende afvalkandidaat was.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - 13 september
« Reactie #25 Gepost op: 18-09-2018, 18:49:30 »
Dat kan ik begrijpen, hij wil van zichzelf immers geen schietschijf maken. Wat ik vooral opvallend vond was dat de rest het er blijkbaar bliksemsnel over eens was dat Toine degene was die weg moest. Nog vóórdat Toine - nogal onhandig - bij de anderen peilde of ze al wisten hoe ze gingen stemmen. Iedereen deed daar erg vaag over tegenover Toine. Blijkbaar hadden ze toen allang met elkaar afgesproken dat hij eruit moest. Op basis waarvan in hemelsnaam?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - 13 september
« Reactie #26 Gepost op: 19-09-2018, 13:25:02 »
Dat kan ik begrijpen, hij wil van zichzelf immers geen schietschijf maken. Wat ik vooral opvallend vond was dat de rest het er blijkbaar bliksemsnel over eens was dat Toine degene was die weg moest. Nog vóórdat Toine - nogal onhandig - bij de anderen peilde of ze al wisten hoe ze gingen stemmen. Iedereen deed daar erg vaag over tegenover Toine. Blijkbaar hadden ze toen allang met elkaar afgesproken dat hij eruit moest. Op basis waarvan in hemelsnaam?

's avonds en 's nachts wordt er niks opgenomen, dus op zich is het niet vreemd dat de groep het toen al eens leek te zijn.

Toine zou eruit zijn gestemd omdat hij buiten de groep stond. Of dat werd toch gesuggereerd door Stijn die het over het groepsgevoel had.

Misschien was het eerder zo dat hij bij de mentaal meest dominante spelers niet goed lag. De meeste deelnemers zijn toch meelopers en volgen dan de weg van de minste weerstand..

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - 13 september
« Reactie #27 Gepost op: 19-09-2018, 21:39:08 »
Best gewaagd, zomaar iets van een boom plukken en opeten :o Ik had eerst een uur of wat gewacht, om te kijken of Jody geen diarree zou krijgen of zo :P

Er moet inderdaad in het kamp iets mee hebben gespeeld tov Toine. Ik denk wel dat ze in deze fase sfeer in het kamp (humorvolle Johnny) belangrijker vinden dan tactiek. Te vroeg beginnen over bondjes is niet handig. Al vrij vroeg in de uitzending begon Toine daarmee toch?

Corry en Steven met die ladder, goed zeg! En Jody ook, gewoon niet zeiken maar eten regelen. Aisha en Joost leken een vuursteen te eisen van de productie. Als ze hem echt niet terugvinden zullen ze over een paar dagen of bij het husselen van de kampen wel wat krijgen, maar niet de eerste dag. Hoezo 'ik heb echt warm eten nodig'. Verwend nest.

Loiza heeft duidelijk een vechtersmentaliteit. Net als Gregory, gewoon nooit opgeven. Dat gaat hen nog ver brengen. Ongelooflijk dat Tony gewoon riep dat ze konden stoppen. Ik zou twijfelen aan zijn leiderschap, zou hij bij een captainsproef ook zomaar opgeven? Dan stuur je als team toch liever Gregory bijv?
Keep calm and eat chocolates!