Auteur Topic: [Aflevering 2] - 13 september  (gelezen 3178 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
[Aflevering 2] - 13 september
« Gepost op: 13-09-2018, 11:26:06 »
Let op! Mogelijk spoilers in onderstaande afleveringsomschrijving. Vandaar tussen spoilertags geplaatst.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Online yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - 13 september
« Reactie #1 Gepost op: 13-09-2018, 20:55:46 »
grappig dat de twee mensen die vorige aflevering als eerste een bondje aan het smeden waren, bij de eerste tegenslag al naar huis willen.

Tenminste ik denk dat ze de eerste waren, omdat we dat te zien kregen maar dat hoeft natuurlijk niet.

Zometeen zal ook wel iemand zeggen: 'ik heb bereikt wat ik wilde bereiken, ik wil (ook) naar huis.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - 13 september
« Reactie #2 Gepost op: 13-09-2018, 21:02:14 »
Hmmmmm, het ene team heeft al 1,5 kilo vis gevangen.... het andere team heeft al met wat er aan de bomen hangt een voedselvoorraad voor een hele week opgebouwd en het derde team is zo stom geweest om hun vuursteen kwijt te raken..... ::tandpastasmiley::
Wit is ook een kleur!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - 13 september
« Reactie #3 Gepost op: 13-09-2018, 21:21:17 »
Pfff er mogen van mij een paar mensen heel snel weg ::zwaai::

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - 13 september
« Reactie #4 Gepost op: 13-09-2018, 21:23:10 »
 :o Opgeven halverwege een proef, zoiets heb ik geloof ik nog nooit gezien. Die paal was loodzwaar, die had nog om kunnen vallen, het nog tijden kunnen duren voordat ie om de haak zat. Echt niet te geloven. Loiza had gewoon helemaal gelijk.

Pfff er mogen van mij een paar mensen heel snel weg ::zwaai::

En dit. Ik vond vorige week nog bijna iedereen leuk. Nu mogen er echt een stuk of 5/6 van mij op de 1e boot naar huis.  ::)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - 13 september
« Reactie #5 Gepost op: 13-09-2018, 21:29:07 »
Loiza, Stijn, Toine en Gregory wilden nog door..... maar de andere drie hadden al opgegeven ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - 13 september
« Reactie #6 Gepost op: 13-09-2018, 21:31:31 »
Inderdaad als de helft opgeeft dan kom je niet ver. Echt wel slecht.

En opgeven omdat je geen vuursteen hebt. Pffff ga naar huis  ::rofl::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - 13 september
« Reactie #7 Gepost op: 13-09-2018, 21:42:31 »
En nou gaan ze Toine wegstemmen...... stem liever een van de opgevers weg
Wit is ook een kleur!

Online yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - 13 september
« Reactie #8 Gepost op: 13-09-2018, 21:45:42 »
Zonde als ze Toine wegstemmen.
Hij heeft er zin in.
Is fysiek sterk en geeft niet op.


Als de volgende teamproef weer fysiek wordt dan gaan ze hem missen.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Aflevering 2] - 13 september
« Reactie #9 Gepost op: 13-09-2018, 21:50:24 »
Ik snap echt niet wat de reden zou zijn om Toine weg te stemmen? Alleen omdat hij een balletje opgooien over de eilandraad? ::vergroot::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - 13 september
« Reactie #10 Gepost op: 13-09-2018, 22:05:57 »
Kennelijk lag hij niet goed in de groep
Wit is ook een kleur!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - 13 september
« Reactie #11 Gepost op: 13-09-2018, 22:07:49 »
Dit was wel echt de meest saaie eilandraad ooit. Ze deden zelfs niet een beetje hun best met de montage om het spannend te houden.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - 13 september
« Reactie #12 Gepost op: 13-09-2018, 22:08:34 »
Loiza, Stijn, Toine en Gregory wilden nog door..... maar de andere drie hadden al opgegeven ::hypocriet::
Nee, Fanke wilde nog door en Toine niet.
Frankje Lapi

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - 13 september
« Reactie #13 Gepost op: 13-09-2018, 22:18:17 »
Dit was wel echt de meest saaie eilandraad ooit. Ze deden zelfs niet een beetje hun best met de montage om het spannend te houden.

Ik geloof dat het niet spannend te houden was.

Zo gaan de OBNers wandelend naar de samensmelting. Dat is nog one big happy familiy. Zou eigenlijk wel interessant zijn als daar snel een eilandraad komt, om frictie te veroorzaken.

Maar misschien eerst nog wat zeurkousen/opgevers eruit en dan een hussel ofzo, het lijkt me sterk dat er tot de samensmelting 3 kampen blijven.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: [Aflevering 2] - 13 september
« Reactie #14 Gepost op: 14-09-2018, 07:12:52 »
Welnee joh die ON'ers zijn helemaal geen big happy family, dat is allemaal schijn.
Dat valt bij het eerste probleem zo als een kaartenhuis in elkaar. Ik vind het allemaal een beetje eng overkomen dat team, beetje sekte achtig inderdaad.
Vind er ook nog niemand van leuk, behalve die Koerdische jongen. De rest komt helemaal niet sympathiek over, zeker niet naar de BN'ers. Zou de regie dat een beetje aansporen die enorme rivaliteit en dat minderwaardigheidscomplex dat ze allemaal vertonen? Of zijn ze gewoon zo? Vorig jaar was dat ook al zo met Carlos, Imke en Herold. Die keken ook enorm neer op de BN'ers en leken te kicken op die rivaliteit.

Gwenda is een wolf in schaapskleren. Jan vind ik enorm irritant.
No way dat je met allemaal vreemden op een eiland zit en elkaar allemaal aardig vindt. Dat kan gewoon niet. Gwenda weet het gewoon tot nu toe goed onder controle te houden maar als ze volgende week weer de proef verliest en de tweede ook gaan we wat beleven.

Ik vond het een saaie aflevering weer. Helaas. Zeker de eilandraad. Na het verlies van Noord was het meteen al duidelijk wie er zou gaan. Toine had toch meegedaan aan WIDM? Daar was hij toch erg berekenend enzo?
Als zijn mede-kandidaten dat gezien hebben is dat wellicht een reden dat ze hem eruit gegooid hebben. Ze vertrouwden hem wellicht niet.

Proef was leuk, wel erg zwaar. Belachelijk dat noord de handdoek in de ring gooide. Er kan nog zoveel gebeuren! Die paal kan nog wel tien keer vallen. Onbegrijpelijk. ::ohno::

Jody was erg leuk deze week, over Aisha en Joost maak ik maar geen woorden vuil. Dat zijn ze niet waard.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [Aflevering 2] - 13 september
« Reactie #15 Gepost op: 14-09-2018, 07:58:00 »
...over Aisha en Joost maak ik maar geen woorden vuil. Dat zijn ze niet waard.

Inderdaad zeg... doe dan niet mee als je er zo over denkt! Ze deden niet eens een poging om die vuursteen te zoeken...
Ik irriteerde me overigens vorige week al aan Aisha toen ze zich afvroeg of er niet iets van kip was om te eten... was ze net een paar uur op het eiland  ::ohno::

Vond de proef spectaculair, maar vond de eilandraad oersaai. Blijf het wel gek vinden dat je vóór de samensmelting een sterke speler weg stemt... je kon hem nog nodig hebben bij een volgende proef...

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - 13 september
« Reactie #16 Gepost op: 14-09-2018, 09:05:37 »


Vond de proef spectaculair, maar vond de eilandraad oersaai. Blijf het wel gek vinden dat je vóór de samensmelting een sterke speler weg stemt... je kon hem nog nodig hebben bij een volgende proef...

Als Kamp of als minder sterke speler in dat kamp, ja. Maar voor een speler als Stijn, denk ik niet dat het persé een slechte keuze is om het zo te spelen...

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 2] - 13 september
« Reactie #17 Gepost op: 14-09-2018, 11:11:50 »
Welnee joh die ON'ers zijn helemaal geen big happy family, dat is allemaal schijn.
Dat valt bij het eerste probleem zo als een kaartenhuis in elkaar. Ik vind het allemaal een beetje eng overkomen dat team, beetje sekte achtig inderdaad.
Vind er ook nog niemand van leuk, behalve die Koerdische jongen. De rest komt helemaal niet sympathiek over, zeker niet naar de BN'ers. Zou de regie dat een beetje aansporen die enorme rivaliteit en dat minderwaardigheidscomplex dat ze allemaal vertonen? Of zijn ze gewoon zo? Vorig jaar was dat ook al zo met Carlos, Imke en Herold. Die keken ook enorm neer op de BN'ers en leken te kicken op die rivaliteit.

Gwenda is een wolf in schaapskleren. Jan vind ik enorm irritant.
No way dat je met allemaal vreemden op een eiland zit en elkaar allemaal aardig vindt. Dat kan gewoon niet. Gwenda weet het gewoon tot nu toe goed onder controle te houden maar als ze volgende week weer de proef verliest en de tweede ook gaan we wat beleven.


Ze zitten er nog maar drie dagen hé. Ik ben echt wel eens in nieuwe groepen gekomen waar je iedereen aardig vind in eerste instantie (honeymoon fase) en je na een tijdje toch wat irritaties krijgt.

De strijd tussen Bnérs en Onérs vind ik ook echt niet zo erg als je omschrijft, is gewoon competitieve mentaliteit, ze blijven verder best respectvol vind ik.

En dan is Ozgur (zo heet ie ;)) je favoriet, die is nauwelijks in beeld gekomen ::rofl::. Ik vind Jan, Gwenda en Laurie allemaal geweldig ::bravo::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - 13 september
« Reactie #18 Gepost op: 14-09-2018, 13:27:22 »
Wat een verschrikking deze 'dappere' rappers! Ze hebben zelf die vuursteen kwijt gemaakt (lekker slim ook om dat te doen!), dus moeten ook zelf op de blaren zitten. Op de een of andere manier vinden Joost en Aisha dat ze recht hebben op die vuursteen, alsof de crew gewoon maar moet zorgen voor een nieuwe steen. Zo werkt het spelletje niet. Deelnemers zijn altijd nog zelf verantwoordelijk geweest voor hun eigen spullen, dus ook nu. Jammer dat zulke verschrikkelijke zeuren in dit programma hebben toegelaten. Ik zat me zo te ergeren aan hen dat ik de televisie bijna wilde uitzetten (dat kan toch niet de bedoeling zijn van een tv-programma?).

Bizar dat kamp noord gewoon de handdoek in de ring gooide tijdens de proef. Zeker in het begin van de expeditie hoef je je krachten toch nog helemaal niet te sparen? Ik miste een beetje het vuur dat de onbekenden wél lieten zien.

Ook jammer dat Toine eruit werd gestemd. Ik had graag meer van hem willen zien in de expeditie!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - 13 september
« Reactie #19 Gepost op: 14-09-2018, 14:16:46 »
Die vuurstick werd toch kwijtgemaakt door Donny? Die had hem laten liggen.