Auteur Topic: [Aflevering 10] - 8 november  (gelezen 9505 keer)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 10] - 8 november
« Reactie #40 Gepost op: 9-11-2018, 09:39:23 »
- Jody wordt zelfs aangeboden om op te geven (waarom? dat had hij toch ook volgens afspraak een dag later kunnen doen? dan was er tactisch tenminste nog iets gebeurd?)

Als ik erop terugkijk zou het heel goed kunnen dat de productie dit al voor de stemming met Jody besproken heeft. Dan kwam het aanbod dus niet van Nicolette. Misschien vonden ze dat Steven en co teveel voordeel zouden hebben als Jody pas een dag na de stemming op zou geven.

Wel weer slim bedacht door Steven. Hij weet immers dat als Jody tijdens de eilandraad - maar pas na het stemmen - op zou geven, dat degene die ze eruit hadden gestemd dan zou mogen blijven. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de productie hier niet aan mee wenste te werken.

Jammer, ik had Stijn graag zien vertrekken.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - 8 november
« Reactie #41 Gepost op: 9-11-2018, 09:44:34 »
Zo matig en zo anticlimax. Dit is mijn favoriete programma nummer 2, maar als dit zo door gaat blijft dit niet lang meer zo. Ik hoop dat de productie een keer echt luistert naar feedback en er echt een goed spel van maakt. Maar zo is het waardeloos.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 10] - 8 november
« Reactie #42 Gepost op: 9-11-2018, 09:53:25 »
Waar ik ook echt doodmoe van word is dat Dennis en Nicolette elke keer weer aan degenen die op de schopstoel zitten vragen: "Met welk gevoel zit jij hier vandaag?"

Verder denk ik dat ze eens serieus na moeten denken over het zetten van een fikse geldboete op opgeven. Ernstige omstandigheden daargelaten natuurlijk, zoals de gezondheid van de kandidaat of problemen aan het thuisfront. Dat voorkomt misschien dat lieden als de Aisha's van deze wereld, die schijnbaar alleen maar ter zelfpromotie meedoen, deelnemen aan het programma.

Het toppunt vond ik vorig jaar Jorik, die al na drie dagen naar huis ging omdat hij vond dat hij alles had bereikt wat hij wilde bereiken. Na drie dagen?! Kom op zeg. Blijf dan lekker thuis. Een schande voor ER, dit soort deelnemers.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 10] - 8 november
« Reactie #43 Gepost op: 9-11-2018, 10:03:14 »
Of iig door elkaar husselen op de eilanden, dat scheelt denk ik ook al.

Ik doelde op het ongewoon hoge opgeverspercentage onder de BN’ers.

Offline Spiegelbeeld

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - 8 november
« Reactie #44 Gepost op: 9-11-2018, 10:05:42 »
Wederom een leuke uitzending die weer waardeloos eindigt met de zoveelste huilende wegloper.

Wat is dat toch met al die BN-ers, eigenlijk zeggen ze zelf doe ER in vervolg maar weer met mensen die wel mee willen strijden voor de overwinning. Als je dan vervolgens die Dennis ziet kijken, die snapt het als geen ander, deze huilebalk nummer 1 krijgt een afscheid in stijl, iedere week wordt hij weer met zijn eigen falen geconfronteerd.

Wat ook heel raar is dat er willekeur dreigt te ontstaan, waarom nu geen stemronde waarin iemand een zwarte stem krijgt? Mijn idee is dat de spelleiding het zelf ook een beetje kwijt is met al die zielige deelnemers.

Ondertussen zitten er al diverse mensen thuis die graag hadden mee gedaan tot het einde, slecht heel slecht allemaal.

Weg met de BN-ers!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 10] - 8 november
« Reactie #45 Gepost op: 9-11-2018, 10:31:55 »
Waar ik ook echt doodmoe van word is dat Dennis en Nicolette elke keer weer aan degenen die op de schopstoel zitten vragen: "Met welk gevoel zit jij hier vandaag?"

Verder denk ik dat ze eens serieus na moeten denken over het zetten van een fikse geldboete op opgeven. Ernstige omstandigheden daargelaten natuurlijk, zoals de gezondheid van de kandidaat of problemen aan het thuisfront. Dat voorkomt misschien dat lieden als de Aisha's van deze wereld, die schijnbaar alleen maar ter zelfpromotie meedoen, deelnemen aan het programma.

Het toppunt vond ik vorig jaar Jorik, die al na drie dagen naar huis ging omdat hij vond dat hij alles had bereikt wat hij wilde bereiken. Na drie dagen?! Kom op zeg. Blijf dan lekker thuis. Een schande voor ER, dit soort deelnemers.

De BN’ers worden betaald om mee te doen, dat is een voorwaarde. Gewoon geen BN’ers meer die niet gemotiveerd zijn, simpel as that.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - 8 november
« Reactie #46 Gepost op: 9-11-2018, 10:45:54 »


Verder denk ik dat ze eens serieus na moeten denken over het zetten van een fikse geldboete op opgeven. Ernstige omstandigheden daargelaten natuurlijk, zoals de gezondheid van de kandidaat of problemen aan het thuisfront. Dat voorkomt misschien dat lieden als de Aisha's van deze wereld, die schijnbaar alleen maar ter zelfpromotie meedoen, deelnemen aan het programma.
Dat vind ik een mooie suggestie.

Aisha suggereerde in een interview ook dat ze niet alleen had meegedaan om zichzelf te promoten, maar ook zeker voor het geboden geld.

ze suggereerde zelfs dat ze dat goed uitonderhandeld had, waardoor ik het idee kreeg dat dat bij haar de belangrijkste drijfveer was om mee te doen.

Met een kittige boeteclausule kun je het aantal semi-BN'ers dat opgeeft drastisch inperken, denk ik ook.

(Een seizoen zonder BN'ers zal minder kijkers trekken denk ik, dus ik verwacht niet dat ze dat gaan doen)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - 8 november
« Reactie #47 Gepost op: 9-11-2018, 11:21:53 »
Eens met (bijna) iedereen hierboven. Dit seizoen is echt steeds waardelozer aan het worden.  ::) Ik had echt zo gehoopt dat Stijn eruit zou gaan. Maar in plaats daarvan krijgen we opgever nummer zoveel...

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 10] - 8 november
« Reactie #48 Gepost op: 9-11-2018, 11:46:35 »
Ik had er nooit zo bij stilgestaan dat geld voor de BN-ers een belangrijke drijfveer zou kunnen zijn om mee te doen. In dit artikel uit 2015 staan interessante dingen over BN-ers die meedoen aan spelprogramma's. Wie is de Mol schijnt een van de weinige programma's te zijn waar ze geen geld voor krijgen.

Citaat
Rapper Frans Frederiks, Lange Frans, zou je ervaringsdeskundige kunnen noemen. Hij was in de meest uiteenlopende spellen en shows te zien. Expeditie Robinson was „een hele mooie kans om een overlevingssituatie mee te maken”. En reden twee: „Je wordt er royaal voor betaald.” Daarom zie je hem niet in Wie is de Mol – een van de weinige programma’s waar de deelnemers niets voor krijgen. „Ik heb niet de luxe om zomaar vier weken niet te werken. Ik ben geen miljonair.”

Beetje vreemde reactie van Frans. Ik neem aan dat er genoeg WIDM-deelnemers zijn die net als hij geen miljonair zijn. Het zegt misschien vooral iets over de kosten van zijn levensstijl.

Hoe dan ook, ik heb er op zich geen moeite mee dat BN-ers betaald worden voor ER, zolang ze ook zelf flink moeten dokken als ze er vervroegd uitstappen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - 8 november
« Reactie #49 Gepost op: 9-11-2018, 15:14:56 »
Een boete vind ik te ver gaan, maar geen geld krijgen vind ik beter. Ze krijgen dus geld en verpesten vervolgens het programma. Dat is makkelijk geld verdienen.

Ik hoop op een normaal seizoen volgend jaar. Onbekende Nederlanders. En als de productie dat echt niet wilt moeten ze maar eens op zoek naar echt gemotiveerde kandidaten. Als ze maar negen gemotiveerde kandidaten kunnen vinden, moeten ze er geen veertien in het spel stoppen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 10] - 8 november
« Reactie #50 Gepost op: 9-11-2018, 15:27:55 »
Daar ben ik het wel mee eens.

En ergens hoop ik dat Art het wel gaat presenteren, die zie ik zich ook wel wat met de productie bemoeien, die drastisch verbetert moet worden. Alleen al consistent zijn in wat ze doen zou al een hele vooruitgang zijn.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - 8 november
« Reactie #51 Gepost op: 9-11-2018, 19:10:02 »
Of Carlos. Die heeft ook niets op met opgevers.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Aflevering 10] - 8 november
« Reactie #52 Gepost op: 9-11-2018, 19:24:29 »
Ze zouden eigenlijk de kandidaten die meedoen bijv. 5000 euro moeten geven als loon en indien je er zelf uitstapt dat je er dan nog 'maar' 20% van mag houden bijvoorbeeld. En uiteraard een heel mooi geldbedrag voor de uiteindelijke winnaar.
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 10] - 8 november
« Reactie #53 Gepost op: 9-11-2018, 20:42:54 »
Of Carlos. Die heeft ook niets op met opgevers.
Maar die zie ik dan wel weer makkelijk met de productiekeuzes meegaan, waar ook wel wat mag veranderen. Art lijkt mij wel iemand die zich er wel een beetje mee zou bemoeien ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 10] - 8 november
« Reactie #54 Gepost op: 9-11-2018, 22:13:36 »
Het concept met BN'ers is nu wel failliet. Ik denk dat ze zullen moeten vernieuwen om te overleven. Ik kan me nog wel iets voorstellen met een Battle Royale of zoiets, een serie met alle winnaars of alle eerste afvallers. Maar in de kern denk ik dat mensen liever kijken naar onbekende nederlanders die er helemaal voor gaan dan naar volgevreten BN'ers.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 10] - 8 november
« Reactie #55 Gepost op: 10-11-2018, 09:55:31 »

Als je dan vervolgens die Dennis ziet kijken, die snapt het als geen ander, deze huilebalk nummer 1 krijgt een afscheid in stijl, iedere week wordt hij weer met zijn eigen falen geconfronteerd.

Een post zoals je van een spiegelbeeld mag verwachten.  ;D

Maar helemaal gelijk hoor, karma is een bitch.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [Aflevering 10] - 8 november
« Reactie #56 Gepost op: 10-11-2018, 09:59:40 »
óf een forse geldboete zetten op opgevers !!
Deelnemers aan ER krijgen volgens mij een vast bedrag per aflevering die ze doorkomen. Als dat inkomen bij opgeven komt te vervallen, zijn we al een heel eind.
« Laatst bewerkt op: 10-11-2018, 17:18:20 door Tristan »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - 8 november
« Reactie #57 Gepost op: 10-11-2018, 12:01:22 »
^ Eens.

Het concept met BN'ers is nu wel failliet. Ik denk dat ze zullen moeten vernieuwen om te overleven.
Het is een bekend fenomeen dat kijkers graag bekende (in hun ogen vaak 'verwende') mensen zien falen, dus ik denk het niet. Het programma wordt in de eerste plaats niet voor hardcore fans gemaakt

Er kijken dit seizoen tot nu toe ook gemiddeld een recordaantal mensen naar Expeditie Robinson Nederland. Mensen die ik er over spreek vinden het gekonkel en de aanstellerige reacties echt hilarisch 

Neemt niet weg dat het aantal opgevers natuurlijk veel te hoog is, maar daar zijn o.a. hier al prima suggesties voor gedaan.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 10] - 8 november
« Reactie #58 Gepost op: 10-11-2018, 13:14:54 »
^ Eens.
Het is een bekend fenomeen dat kijkers graag bekende (in hun ogen vaak 'verwende') mensen zien falen, dus ik denk het niet. Het programma wordt in de eerste plaats niet voor hardcore fans gemaakt


De mensen die ik spreek vinden het een afgang. En zien liever mensen die er voor gaan. Wel het gekonkel, niet het afhaken. En zeker niet dit soort eilandraden. Denk dat het goed is dat Dennis vervangen wordt. Hij brengt geen passie meer in het programma. 't Is net een soort zaadloze komkommer bij de eilandraad. De vragen aan de kandidaten zijn standaard. Het uitlezen van de stemmen is standaard en voorspelbaar. Kortom, nog twee seizoenen op deze manier en het overstijgt het niveau van Utopia niet meer.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - 8 november
« Reactie #59 Gepost op: 11-11-2018, 09:23:43 »
De mensen die ik spreek vinden het een afgang. En zien liever mensen die er voor gaan. Wel het gekonkel, niet het afhaken. En zeker niet dit soort eilandraden. Denk dat het goed is dat Dennis vervangen wordt. Hij brengt geen passie meer in het programma. 't Is net een soort zaadloze komkommer bij de eilandraad. De vragen aan de kandidaten zijn standaard. Het uitlezen van de stemmen is standaard en voorspelbaar. Kortom, nog twee seizoenen op deze manier en het overstijgt het niveau van Utopia niet meer.
Ik snap eigenlijk niet dat ze dan wel met Nicolette doorgaan. Bij de liveuitzending kun je wel zien wie de betere presentator is...

Maar ik hoop dat Art het wordt ja, of anders Kaj Gorgels. Al weet je van Art ook niet of hij de Robinson mentaliteit wel echt heeft. Ik denk zelf van niet, maar vind dat persoonlijk geen must.