Auteur Topic: [Aflevering 15] - 13 december  (gelezen 5515 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
[Aflevering 15] - 13 december
« Gepost op: 13-12-2018, 16:16:23 »
De expeditieleden kunnen de overwinning al bijna ruiken. Het onderlinge vertrouwen is na een aantal bewogen dagen ver te zoeken, toch zijn ze op elkaar aangewezen om de eindstreep te halen. Wie doet water bij de wijn?
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 15] - 13 december
« Reactie #1 Gepost op: 13-12-2018, 20:45:55 »
laten we gaan paalzitten.....
zou Greg hier in het voordeel zijn vanwege zijn verleden als hordenloper (waarbij je veel moet springen) of juist in het nadeel omdat deze proef een enduranceproef is??
Wit is ook een kleur!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 15] - 13 december
« Reactie #2 Gepost op: 13-12-2018, 21:05:57 »
Lepe gast die Greg. Slimme actie. :D

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 15] - 13 december
« Reactie #3 Gepost op: 13-12-2018, 21:07:20 »
Lepe gast die Greg. Slimme actie. :D

misschien zien we hem binnenkort aan de pokertafel

ah nu een proef waarbij armkracht wordt getest...... zou voor Steven moeten zijn toch?
« Laatst bewerkt op: 13-12-2018, 21:08:52 door de_witte »
Wit is ook een kleur!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 15] - 13 december
« Reactie #4 Gepost op: 13-12-2018, 21:15:10 »
Vervuilen ze dat strand nu met inkt? Begreep ik dat goed?
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 15] - 13 december
« Reactie #5 Gepost op: 13-12-2018, 21:19:02 »
Vervuilen ze dat strand nu met inkt? Begreep ik dat goed?

Weet niet of er daadwerkelijk inkt in zat, dat noemde Laurie alleen.. mogelijk werd het ook onopmerkbaar opgevangen..

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 15] - 13 december
« Reactie #6 Gepost op: 13-12-2018, 21:27:10 »
terechte finalist
Wit is ook een kleur!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 15] - 13 december
« Reactie #7 Gepost op: 13-12-2018, 21:34:20 »
oh jee.... een onmogelijke knoop  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 15] - 13 december
« Reactie #8 Gepost op: 13-12-2018, 21:40:06 »
Echt he, die knoop zit er ieder jaar in. Do en Laurie zouden dat toch zeker moeten weten.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 15] - 13 december
« Reactie #9 Gepost op: 13-12-2018, 22:01:22 »
Toch wel een mooie aflevering.

Mooi dat Jan in de finale is gekomen en Do zeker dik verdiend.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 15] - 13 december
« Reactie #10 Gepost op: 13-12-2018, 22:06:19 »
Vervuilen ze dat strand nu met inkt? Begreep ik dat goed?
Ze hebben een stuk of honderd inktvissen ervoor geslacht......

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 15] - 13 december
« Reactie #11 Gepost op: 13-12-2018, 22:22:58 »
Jammer dat Steven t niet gered heeft, heeft het seizoen kleur gegeven. Maar goed all in the game. Het maakt mij niet uit wie er wint van de overgebleven drie.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 15] - 13 december
« Reactie #12 Gepost op: 13-12-2018, 22:28:26 »
Ik kan me ook wel vinden in de uiteindelijke finalisten. Steven die zich misrekende, en ondanks zijn fysieke kracht toch naast een finaleplek grijpt: tja, dat kan gebeuren.


Dominique: het leek erop dat ze door het verliezen van de eerste proef ook haar finaleplaats ging mislopen. Leuk om te zien dat het haar toch gelukt is.


En Gregory: slipte er soms met een beetje geluk tussendoor, maar als je proeven wint, mag je ook verder komen. Wie van de drie finalisten mijn favoriet is?


Ik moet er nog een week over denken.....

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 15] - 13 december
« Reactie #13 Gepost op: 14-12-2018, 00:22:31 »
Past bij het seizoen dat nou net de saaiste combinatie van kandidaten de finale haalt ::gaap::


Ik hoop het meest dat Jan wint denk ik. Gregory liever niet.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 15] - 13 december
« Reactie #14 Gepost op: 14-12-2018, 09:36:29 »
Ik kreeg bij de laatste proef, die uit verschillende onderdelen bestond, het idee naar scripted reality te kijken.

Op z'n minst klopte daar toch een aantal dingen niet helemaal.



Ook toen Jan naar Greg toe kwam gelopen en die daar zogenaamd niks van wist en volgens de voice-over heel verbaasd was, had ik iets van... ja hoor, tuurlijk.  ::hand::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 15] - 13 december
« Reactie #15 Gepost op: 14-12-2018, 13:08:30 »
Ach, dat heb ik ook steeds als er iemand 'toevallig' een brief vindt als er een cameraman met ze meeloopt. Dat lijkt ook in scène gezet. Er zitten sowieso vaak momenten in waarbij ze je als kijker willen doen geloven dat deelnemers ergens door verrast worden, maar waarbij je uit hun gezichtsuitdrukking en toon kunt afleiden dat het helemaal niet nieuw voor ze is.

Verder zijn de finalisten stuk voor stuk aardige mensen met een gunfactor, maar ook ietwat saai. Zoals het hele seizoen eigenlijk.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline slin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 15] - 13 december
« Reactie #16 Gepost op: 14-12-2018, 13:20:13 »
Heel erg jammer dat Steven het niet gered heeft, en stiekem had ik het Laurie ook wel gegund. Dit zijn inderdaad wel drie weinig interessante finalisten helaas. Doet een beetje denken aan de finale tussen Oscar, Amara en Anna. Dat seizoen had ik ook niks met de drie finalisten. Overigens zijn Dominique en in mindere mate Gregory wel dik terecht, laat daar geen twijfels over bestaan  ::tandpastasmiley::

En het blijft toch een soort loophole in het spel hoe je door één proef te winnen in de finale kan komen, zoals Jan nu.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 15] - 13 december
« Reactie #17 Gepost op: 14-12-2018, 13:41:34 »

En het blijft toch een soort loophole in het spel hoe je door één proef te winnen in de finale kan komen, zoals Jan nu.


Ja maar je hebt die hele maand ervoor wel jezelf staande moeten houden sociaal gezien, en door niet té sterk te zijn in de proeven. Jan heeft nooit de luxe gehad van immuniteit, een hangmat op winnaarseiland of extra eten.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 15] - 13 december
« Reactie #18 Gepost op: 14-12-2018, 13:45:33 »
Doet een beetje denken aan de finale tussen Oscar, Amara en Anna. Dat seizoen had ik ook niks met de drie finalisten.
Ugh, dat was echt de vreselijkste finale ooit, met een winnares die vlak voor de halve finale wilde opgeven maar er door de productie ingehouden werd. Wel een enerverend seizoen, maar met finalisten waar kraak noch smaak aan zat. Dit jaar is het hele seizoen behoorlijk saai.

Citaat
En het blijft toch een soort loophole in het spel hoe je door één proef te winnen in de finale kan komen, zoals Jan nu.
Net als Soundos vorig jaar. Zij had toen helemaal niet in de finale horen te staan. Ze werd eruit gestemd en moest naar huis, maar kon uiteindelijk toch blijven omdat een andere kandidaat alsnog opgaf. Dat zouden ze niet meer toe moeten staan, dat mensen opgeven tijdens de eilandraad nádat er al iemand is weggestemd.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline slin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 15] - 13 december
« Reactie #19 Gepost op: 14-12-2018, 14:09:56 »
Jan heeft nooit de luxe gehad van immuniteit, een hangmat op winnaarseiland of extra eten.

Dat is ook wel zo, en ik heb erg veel respect voor iedereen die het daar 30+ dagen volhoudt, maar iemand die voor de halve finale nog aangeeft dat hij weinig met de proeven heeft in de finale zien voelt toch een beetje dubbel.

Wel een enerverend seizoen, maar met finalisten waar kraak noch smaak aan zat. Dit jaar is het hele seizoen behoorlijk saai.

Ja dat was een heel leuk seizoen met een hoop interessante karakters, veel wendingen en ook leukere proeven dan dit seizoen. Dat begon al meteen door te starten zonder teams. Dit seizoen in zijn geheel is toch wel één van de mindere.