Auteur Topic: Expeditie Robinson in de media  (gelezen 16949 keer)

Offline molly88

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #20 Gepost op: 18-11-2019, 19:51:07 »
AD met een artikel (Premium) over Tim en de dagen na zijn exit.
https://www.ad.nl/show/tim-coronel-na-de-ontberingen-van-robinson-smaakt-alles-lekker~a5fe92ad/

De journalist is samen met hem teruggereisd. In het artikel een verslag hoe dat allemaal gaat als een kandidaat eruit ligt. Bij Eilandpraat zie je dat ook wel af en toe, maar desondanks wel interessant te lezen denk ik.

Ook bij de medewerkers van het programma was hij trouwens erg geliefd en hakte zijn vertrek erin.

Offline Osanna

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #21 Gepost op: 18-11-2019, 20:38:42 »
Schijnt dat het antwoord van de rekensom bij de proef van gister niet klopt. Schande als dat waar is.

https://www.telegraaf.nl/entertainment/1072555058/expeditie-robinson-doorgestoken-kaart-met-rekensom?utm_source=t.co

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #22 Gepost op: 18-11-2019, 23:36:55 »
Schijnt dat het antwoord van de rekensom bij de proef van gister niet klopt. Schande als dat waar is.

https://www.telegraaf.nl/entertainment/1072555058/expeditie-robinson-doorgestoken-kaart-met-rekensom?utm_source=t.co

Tijdens het kijken viel me al op dat de rekenregels niet gevolgd werden. Ik denk dat van tevoren is gezegd dat de som gewoon op volgorde uitgerekend moest worden. Dit is al moeilijk genoeg om te doen voor de kandidaten. Je ziet ook niemand over die volgorde twijfelen, zelfs Tim niet.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #23 Gepost op: 19-11-2019, 08:44:29 »
Tijdens het kijken viel me al op dat de rekenregels niet gevolgd werden. Ik denk dat van tevoren is gezegd dat de som gewoon op volgorde uitgerekend moest worden. Dit is al moeilijk genoeg om te doen voor de kandidaten. Je ziet ook niemand over die volgorde twijfelen, zelfs Tim niet.

Deze proef is al enkele keren gebruikt in internationale edities, daar werd ook altijd van links naar rechts gerekend.

Ik denk ook (zeker vanwege het gebrek aan protest/twijfel bij de kandidaten) dat dit duidelijk gemaakt is.
Anders was het vrij onmogelijk om dit zonder papier uit te rekenen
klaar voor de strijd

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #24 Gepost op: 19-11-2019, 09:44:32 »
AD met een artikel (Premium) over Tim en de dagen na zijn exit.
De journalist is samen met hem teruggereisd. In het artikel een verslag hoe dat allemaal gaat als een kandidaat eruit ligt. Bij Eilandpraat zie je dat ook wel af en toe, maar desondanks wel interessant te lezen denk ik.

Ook bij de medewerkers van het programma was hij trouwens erg geliefd en hakte zijn vertrek erin.
Zeker interessant artikel  ::jaja:: leuk om te lezen en ook te zien hoe dit dan gaat  ::ok::

Offline Spiegelbeeld

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #25 Gepost op: 19-11-2019, 10:19:09 »
Als ER slim was geweest dan hadden ze gemeld dat de rekenregels niet toegepast hoefde te worden.
Nu trek je je zelf de eerlijkheid van je eigen programma in twijfel, nooit slim!
 

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #26 Gepost op: 19-11-2019, 21:30:06 »
Doorgestoken kaart is dan ook wel weer gelijk een uiterste ::rofl::. Hooguit verkeerde regels gehanteerd maar ik denk niet dat ze met opzet deze uitkomst hebben opgezet...
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #27 Gepost op: 19-11-2019, 22:23:37 »
En alsof Tim wel ineens had gewonnen mocht de proef "moeilijker" zijn gemaakt.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #28 Gepost op: 20-11-2019, 08:37:47 »
Als ER slim was geweest dan hadden ze gemeld dat de rekenregels niet toegepast hoefde te worden.
Nu trek je je zelf de eerlijkheid van je eigen programma in twijfel, nooit slim!
 
Alleen hadden ze dan meteen de regels moeten gaan uitleggen aan het publiek, aangezien een behoorlijk deel van de kijkers echt geen idee zou hebben wat 'de regels' zouden moeten zijn...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #29 Gepost op: 20-11-2019, 19:54:54 »
Niet als je gewoon zegt, alles op volgorde doen en géén regels toepassen. Duidelijker kan dan niet.
(En dan komt er idd 1 uit)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #30 Gepost op: 2-12-2019, 12:08:46 »
Leuk dat de AD Hugo totaal negeerd, en gaat voor een vrouwen finale. Fijn. Groot staaltje "neutrale" journalisitiek.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
.

https://www.ad.nl/show/deze-expeditie-robinson-verdient-een-vrouwenfinale~a5e1c310/

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #31 Gepost op: 2-12-2019, 12:16:32 »
Leuk dat de AD Hugo totaal negeerd, en gaat voor een vrouwen finale. Fijn. Groot staaltje "neutrale" journalisitiek.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
.

https://www.ad.nl/show/deze-expeditie-robinson-verdient-een-vrouwenfinale~a5e1c310/
Gênant. En natuurlijk geschreven door een man.  ::rofl::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #32 Gepost op: 2-12-2019, 12:25:51 »
Gênant. En natuurlijk geschreven door een man.  ::rofl::
Letterlijk Hugo is gebeten door een slang, gestoken door een kwal en had een parasiet in zijn lichaam. En nog steeds denken mensen dat hij niet een robinson is.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #33 Gepost op: 2-12-2019, 14:26:15 »
Letterlijk Hugo is gebeten door een slang, gestoken door een kwal en had een parasiet in zijn lichaam. En nog steeds denken mensen dat hij niet een robinson is.

Ik vind Hugo een fantastische kandidaat en ik geniet enorm van hoe hij het spel speelt. Toch overheerst ook bij mij het gevoel dat hij wel heel gemakkelijk door de hele serie heen glipt (sinds hij op finalisteneiland zit). Daar kan Hugo niets aan doen, maar feit is wel dat hij het véél gemakkelijker / beter heeft gehad dan alle deelnemers op het normale eiland. Is hij daardoor geen Robinson? Ik denk dat de enige die echt heeft moeten overleven dit seizoen Rijk was (wat ook zichtbaar was aan hoe verzwakt hij was geraakt).

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #34 Gepost op: 2-12-2019, 18:28:29 »
Leuk dat de AD Hugo totaal negeerd, en gaat voor een vrouwen finale. Fijn. Groot staaltje "neutrale" journalisitiek.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
.

https://www.ad.nl/show/deze-expeditie-robinson-verdient-een-vrouwenfinale~a5e1c310/
Gênant. En natuurlijk geschreven door een man.  ::rofl::

Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo'n raar artikel ??? Wat mij betreft waren de vrouwen ook de smaakmakers van dit seizoen. Hugo wordt ook niet geen goede Robinson genoemd, maar ik snap wel dat je met zijn pad naar de finale niet perse voor hem root om te winnen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #35 Gepost op: 2-12-2019, 19:14:27 »
Ik vind Hugo een fantastische kandidaat en ik geniet enorm van hoe hij het spel speelt. Toch overheerst ook bij mij het gevoel dat hij wel heel gemakkelijk door de hele serie heen glipt (sinds hij op finalisteneiland zit). Daar kan Hugo niets aan doen, maar feit is wel dat hij het véél gemakkelijker / beter heeft gehad dan alle deelnemers op het normale eiland. Is hij daardoor geen Robinson? Ik denk dat de enige die echt heeft moeten overleven dit seizoen Rijk was (wat ook zichtbaar was aan hoe verzwakt hij was geraakt).

Dat Rijk zo verzwakt was was zijn eigen “schuld” lamaar zeggen. Als Hugo (of een Eva C.) daar had gezeten had die wel meer voedsel voor zichzelf weten te toveren. Rijk kon gewoon niet goed voor zichzelf zorgen, dat maakt hem niet opeens de enige die moest overleven.
Wel is het zo dat Hugo te veel extraatjes krijgt in de vorm van pizza, filmpjes van thuis etc. Enige wat je er voor hoeft te doen is op finalisteneiland zitten. Dus: finalisteneiland is overpowered, maar dat maakt Hugo geen minder goede Robinson. Ik denk dat hij oprecht de allerbeste zou zijn in overleven als je ieder apart op een gelijkwaardig eiland zou zetten (en dan ook de meeste proeven zou winnen).

Of hij ook met bondjes om kan gaan weet ik niet, hij raakt snel persoonlijk geïrriteerd, zoals je met Fien in kamp Zuid zag. Dus, als Hugo aan eilandraden had meegedaan denk ik dat hij heel snel onder vuur zou komen zijn te liggen. Maar, hij is goed genoeg om dat niet te laten gebeuren.

Hugo zou voor mij een zeer terechte en leuke winnaar zijn.

Mariana ook trouwens, een heel ander type speler maar op haar manier een in mijn ogen waardige Robinson. Ze blinkt uit in strategie.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #36 Gepost op: 2-12-2019, 19:38:53 »
Ik denk dat de enige die echt heeft moeten overleven dit seizoen Rijk was (wat ook zichtbaar was aan hoe verzwakt hij was geraakt).



Kim wist in 2 dagen op dat eiland al meer eten bij elkaar te vinden dan Rijk in 10 dagen. Bovendien zat hij op hetzelfde eiland waar de recordvisser (voor Tim) Klaas ontzettend vis uit het meer haalde.
Ik vind het echt heel dapper van Rijk dat hij bleef. Mentaal heeft hij het heel moeilijk gehad en hij gaf niet op, petje af daarvoor. Maar qua overleven was hij gewoon slecht. Als hij net zoals Kim en Kalvijn (of was het Thomas) even een cursus had gevolgd vooraf was hij niet zo sterk vermagerd.
Keep calm and eat chocolates!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #37 Gepost op: 3-12-2019, 15:35:33 »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #38 Gepost op: 3-12-2019, 17:14:17 »
Waarom zijn alleen mannen robinsonwaardig volgens dat artikel? ???
Keep calm and eat chocolates!

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #39 Gepost op: 3-12-2019, 18:58:06 »
Bovendien zat hij op hetzelfde eiland waar de recordvisser (voor Tim) Klaas ontzettend vis uit het meer haalde.
Ja, ze gebruiken dat eiland Tayak echt vaak! Sandra was daar ook heel veel aan het vissen in de zee.
En ik zag laatst een fragment van seizoen 2014 en daar leek de hemel (dat seizoen met hemel-aarde-hel) ook heel erg op dit eiland. Vreemd dat het nu dan Duivelseiland was.

Gek artikel ja, in televizier. Alsof Hugo niet heeft gekonkeld en ál de rest wel. En alsof iedereen behalve Tim, Thomas en Kalvijn maar een stelletje zwakkelingen was. Je moet, zoals D*N al zei, gewoon de finale-eilandraad weer invoeren.