Auteur Topic: Expeditie Robinson in de media  (gelezen 16950 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #40 Gepost op: 3-12-2019, 21:08:40 »
Ze willen mogelijk een aantal regels gaan herzien vanaf volgend seizoen. Zie: https://www.televizier.nl/amusement/nicolette-kluijver-volgend-jaar-waarschijnlijk-andere-regels-in-expeditie-robinson

Nicolette was gister avond in RTL Boulevard, en daar werd dat geopperd en riep ze maar een paar ideeën. Geen idee of het iets van haarzelf was, en of ze er überhaupt iets over te zeggen heeft.

Verder, als alle sterke spelers er maar in blijven, hebben de andere spelers ,die geen topconditie en kracht hebben, maar misschien wel heel hard werken in het kamp waar van we niks zien, 0 kans, dat lijkt me ook niet goed. Nu heeft iedereen kans (om iig de halve finale te halen - daarna is een ander dingetje).

Als ik ooit aan ER zou willen meedoen (antwoord is nee, maar stel), kan ik volgens veel mensen al beter thuis blijven, want ik ben geen fystiek fitte speler en zou het dus niet verdienen om het spel te winnen. Nou leuk om te weten hoor, not. ::niet-ok::

Nee, geef mij dit seizoen maar. En ja ik vond Tim ook leuk en had hem een finale gegund. ::jaja:: En Hugo is nu mijn favoriete kandidaat.
(Ik ga iets off-topic geloof ik  ::sorry:: )

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #41 Gepost op: 3-12-2019, 23:36:50 »
Kijk dit vind ik nou een bagger artikel ;D. Als ze dit gaan doen dan zou ik serieus niet meer kijken.

Hugo de enige waardige Robinson? Ik bedoel ja hij heeft wat 4 individuele proeven gewonnen? Shary-ann heeft er ook zeker 4 gewonnen, Eva C heeft minder gekonkeld dan Hugo en heeft net als Eva K ook zeker 2? individuele proeven gewonnen.

Thomas een sterke speler noemen is sowieso een grap.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #42 Gepost op: 4-12-2019, 09:46:34 »
Je moet, zoals D*N al zei, gewoon de finale-eilandraad weer invoeren.
Maar dan ben je er nog zeker niet. Het idee van het stukje over bonuspunten verdienen bij de proeven staat mij bijv. best wel aan. Zo geef je een extra level aan het spel, en kunnen degenen die sterk zijn in de spellen een echte kans geven de finale te halen. En het is voor de zwakkeren in de proeven ook misschien een extra motivatie om nog beter je best te doen (of überhaupt je best te doen) bij de spellen. Want ik blijf erbij: de spellen raken steeds meer ondergesneeuwd door het gekonkel in de rest van de aflevering. (je kunt heden ten dage net zo goed een x-aantal BN-ners op een eiland zetten zonder spellen; dan houd je dezelfde uitslag...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #43 Gepost op: 4-12-2019, 10:24:59 »
Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo'n raar artikel ??? Wat mij betreft waren de vrouwen ook de smaakmakers van dit seizoen. Hugo wordt ook niet geen goede Robinson genoemd, maar ik snap wel dat je met zijn pad naar de finale niet perse voor hem root om te winnen.
Snap ik helemaal, en ben ook wel benieuwd naar zijn reactie als hij verliest, maar het artikel vind ik ook vreemd als je Hugo negeert.

Tuurlijk waren een aantal vrouwen de smaakmakers van het seizoen, maar de schrijver noemt ze bijna allemaal op in dat rijtje en geen een man. Als hij zich beperkt had tot de vrouwen die echt spelbepalend zijn geweest had hij een punt gehad. Nu lijkt het er meer op dat hij vrouwelijke lezers will pleasen ofzo. ???

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #44 Gepost op: 8-12-2019, 11:12:53 »
De finale-eilandraad is natuurlijk de oplossing voor alles.

Ik vind het echt onzin. Ik kijk geen Robinson omdat ik wil zien hoe de sterkste speler na een maand het programma wint, terwijl je dit al van kilometers kon zien aankomen. Immuniteit is genoeg, met die bonuspunten krijg je dat alle proefwinnaars net als Hugo naar de halve finale gaan terwijl ze er minder voor hoeven doen. Dan wordt het nóg voorspelbaarder dan nu. ::niet-ok::

Iemand zoals Mariana heeft de halve finale echt verdiend. Zij wist alles naar haar hand te zetten terwijl ze enorm slecht is in de proeven. Met die bonuspunten had ze net zo goed thuis kunnen blijven inderdaad.

En het gekonkel is het leukste van het programma, vind ik. Waarom zou dat moeten stoppen?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #45 Gepost op: 8-12-2019, 12:24:23 »
Het gekonkel stopt heus niet als er een finale-eilandraad is hoor, het zorgt er voor dat mensen als Tim niet klakkeloos aan de kant worden gezet, keihard worden voorgelogen door Akwasi en Yvette die doodleuk de hand schudden met Tim en hem er vervolgens uitstemmen. Bondjes en afspraken die je maakt worden meer waard want als je ze niet nakomt kun je er op afgerekend worden.
Ook zorgt het er voor dat men populaire spelers er uit gaat willen stemmen omdat ze denken dat ze niet van hen kunnen winnen op een finale-eilandraad. Dat maakt de overweging om iemand er uit te stemmen een stuk inhoudelijker, breder en interessanter.
Het is ook niet zo dat de sterkste speler (in de proeven) dan aan het eind wint, want het gaat er om wie de kandidaten de winst het meest gunnen en daar zitten meerdere factoren in.
Wat bonuspunten zijn weet ik niet.
« Laatst bewerkt op: 8-12-2019, 12:26:28 door Mollenmania »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #46 Gepost op: 8-12-2019, 14:21:06 »
En het gekonkel is het leukste van het programma, vind ik. Waarom zou dat moeten stoppen?
Ik zeg nergens dat dat moet stoppen. (al is de overdreven vele aandacht de afgelopen seizoenen de reden dat ik er nauwelijks nog met aandacht naar kijk) Het hoort inderdaad bij het spel. Maar door al dat gekonkel zijn in principe de sterke spelers van de spellen compleet kansloos om te winnen. Wat voor kans heeft bijv Tim gehad om het spel te winnen. Zeg maar gerust: 0,0... Het was al bijna vanaf het begin duidelijk dat zodra hij een steekje zou laten vallen bij een proef hij eruit zou vliegen. In deze optiek wordt het goed zijn in proeven standaard afgeschaft. Overigens, denk je dat Hugo nog in het spel zou hebben gezeten als hij zijn (overigens belachelijke...) voordeel niet zou hebben gehad? Ga daar maar niet van uit.
En wie zegt dat Marianna dan thuis had moeten blijven?  Ze had alleen nog meer haar best moeten doen... Zowel bij de proeven als in het gekonkel. In jouw optiek had dus gewoon Tim net zo goed thuis kunnen blijven zitten...

En waarom zie jij mensen die via sterk spel in de spellen de halve finale halen als minder dan de halve finale halen via gekonkel? Het zou moeten gaan om de combinatie van beiden.

Wat bonuspunten zijn weet ik niet.
Er was een voorstel van iemand om aan de spellen bonuspunten toe te delen. Hoe beter je in de spellen eindigt hoe meer je er zou krijgen. Zodat je stemmen tegen je zou kunnen afkopen.
In mijn optiek hoeft dit echt geen vrijbrief te zijn voor het simpel bereiken van de halve finale. Ik bedoel: je zou ze dan ook gewoon tijdens de stemming in moeten zetten.  En je moet het aantal bonusstemmen niet overdreven gaan doen...
« Laatst bewerkt op: 8-12-2019, 14:26:46 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #47 Gepost op: 8-12-2019, 14:37:25 »
Hoe het spel nu gespeeld wordt, hebben de verliezers van de proeven nergens last van. Ze hebben geen immuniteit, maar zijn ook geen bedreiging voor wie dan ook en zullen er daardoor minder snel uitgestemd worden. De sterkere kandidaten zijn daarentegen zodra ze de proef een keer niet winnen de sjaak om eruit gestemd te worden. Dit hebben we dit seizoen gezien bij o.a. Tim en Kalvijn. Het is echt niet zo dat ik vind dat alleen sterke kandidaten moeten kunnen winnen (dan zouden ze afleveringen wel erg saai worden) en het konkelen hoort er ook gewoon bij, maar zoals de spelregels nu zijn zijn de sterkere spelers per definitie vogelvrij en kunnen de zwakkere spelers (vrijwel) ongestoord door in de expeditie. Dat was in mijn herinnering echt anders toen er nog een zwarte stem was. In een van de afleveringentopics schreef ik daarover dit:

Die zwarte stem mis ik inderdaad wel. Nu heeft het geen enkel gevolg als je de proeven slecht doet, waardoor de zwakkeren ongestoord door kunnen. Dat ligt anders als je een of twee zwarte stemmen hebt, dan kan het opeens heel slim zijn om die persoon eruit te stemmen (je hebt immers minder stemmen nodig). Het afnemen van privileges voor de zwakste in de proef (bijvoorbeeld niet mee mogen naar winnaarseiland) kan ook een stimulans zijn om meer je best te doen tijdens proeven.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #48 Gepost op: 8-12-2019, 20:32:53 »
Het gekonkel stopt heus niet als er een finale-eilandraad is hoor
Dat was niet mijn punt. Ik verwoordde het misschien niet duidelijk. Ik ben van mening dat het geven van bonuspunten, waar Nicolette het over had, aan proefwinnaars, zodat ze toch langer in het spel blijven, niet een goed idee is. De productie is het spel dan enorm aan het sturen opdat de persoon wint die "Nederland het meest Robinsonwaardig" vind. Dan vind ik het niet meer interessant om te kijken.

En waarom zie jij mensen die via sterk spel in de spellen de halve finale halen als minder dan de halve finale halen via gekonkel? Het zou moeten gaan om de combinatie van beiden.
Dat is niet helemaal wat ik zeg. Ik denk alleen dat ze met die bonuspunten de spelers die zwakker zijn in de proeven enorm benadelen, aangezien dat het nog moeilijker maakt voor die spelers. Vergeet niet dat in de eerste 7 afleveringen van de expeditie de zwaksten al op de stemlijstjes staan, en dat de sterksten al bijna "standaard" de samensmelting halen.

Het verschil tussen spelers die de expeditie willen doorlopen door het winnen van proeven en het tactisch stemmen op de eilandraad, is dat die laatste, als je het goed doet, meer veiligheid biedt en dat de eerste vaker leidt tot exit. Een combinatie van beiden is dus inderdaad belangrijk. Thomas en Kalvijn ondernamen precies niets om in het spel te blijven. Dan is het wat mij betreft niet vreemd dat ze er snel uit liggen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #49 Gepost op: 9-12-2019, 13:15:50 »
Dat is niet helemaal wat ik zeg. Ik denk alleen dat ze met die bonuspunten de spelers die zwakker zijn in de proeven enorm benadelen, aangezien dat het nog moeilijker maakt voor die spelers. Vergeet niet dat in de eerste 7 afleveringen van de expeditie de zwaksten al op de stemlijstjes staan, en dat de sterksten al bijna "standaard" de samensmelting halen.
Je zou die bonuspunten bij wijze van spreken ook kunnen uitdelen aan extra stemmen. Komt toch bijna op hetzelfde neer...
En in principe halen de sterkeren inderdaad de samensmelting, maar daarna is het standaard met hen gedaan zodra het kan.

Overigens: soms heb ik het idee dat als je de spellen weg haalt je naar een aflevering kijkt van Big Brother...
Ich bin ein Bärliner!

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #50 Gepost op: 10-12-2019, 03:17:31 »
Expeditie Robinson komt met een nieuw Vlaams seizoen ::bravo::

Het was hier lange tijd stil over en ik dacht dat het in stilte afgevoerd werd, maar begin 2020 komt er dus toch een nieuw seizoen met opnieuw Bartel Van Riet als presentator!

Bron: https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191209_04758776
Lomperik..

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #51 Gepost op: 10-12-2019, 07:44:32 »
 ::bravo:: ::bravo:: Super leuk :D

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #52 Gepost op: 10-12-2019, 19:21:26 »
Duurt wel nog lang, helaas.

Offline slin

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #53 Gepost op: 13-12-2019, 14:41:12 »
Ik ben ook wel benieuwd wanneer we iets te horen krijgen over het seizoen met onbekenden op Videoland. Tot nu toe blijft het daar erg stil over, wat ook wel logisch is.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #54 Gepost op: 13-12-2019, 19:28:50 »
Misschien dat ze zondag de eerste beelden laten zien.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #55 Gepost op: 13-12-2019, 20:56:45 »
Ik ben ook wel benieuwd wanneer we iets te horen krijgen over het seizoen met onbekenden op Videoland. Tot nu toe blijft het daar erg stil over, wat ook wel logisch is.

Ja, en welke kandidaten er mee gaan doen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #56 Gepost op: 14-12-2019, 22:53:11 »
Dat was niet mijn punt. Ik verwoordde het misschien niet duidelijk. Ik ben van mening dat het geven van bonuspunten, waar Nicolette het over had, aan proefwinnaars, zodat ze toch langer in het spel blijven, niet een goed idee is. De productie is het spel dan enorm aan het sturen opdat de persoon wint die "Nederland het meest Robinsonwaardig" vind. Dan vind ik het niet meer interessant om te kijken.
Dit ::jaja::. Ze willen basically het spel zo aanpassen dat Tim dit seizoen had gewonnen, dan weet je dus in het begin van het programma al wie er waarschijnlijk gaat winnen.

Expeditie Robinson komt met een nieuw Vlaams seizoen ::bravo::

Het was hier lange tijd stil over en ik dacht dat het in stilte afgevoerd werd, maar begin 2020 komt er dus toch een nieuw seizoen met opnieuw Bartel Van Riet als presentator!

Bron: https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191209_04758776
Leuk! ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human