Auteur Topic: [Kandidaat] Jaap Van Deurzen  (gelezen 2789 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
[Kandidaat] Jaap Van Deurzen
« Gepost op: 10-08-2019, 14:19:17 »
Jaap is een Nederlands verslaggever.

Kom meer te weten over Jaap!
2024: wie is de Mol?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jaap Van Deurzen
« Reactie #1 Gepost op: 1-09-2019, 21:46:41 »
Die ligt er snel uit. Nu al geblesseerd.
Frankje Lapi

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Jaap Van Deurzen
« Reactie #2 Gepost op: 2-09-2019, 13:55:38 »
Ben bang van wel ja :(
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jaap Van Deurzen
« Reactie #3 Gepost op: 2-09-2019, 19:26:14 »
Slechts een terloopse opmerking over zijn blessure, maar als het geen invloed zou hebben op de expeditie hadden ze het helemaal niet genoemd. Moet dus ofwel geblesseerd opgeven, of word al snel weggestemd vanwege deze 'zwakte'.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [Kandidaat] Jaap Van Deurzen
« Reactie #4 Gepost op: 3-09-2019, 22:14:14 »
Ik vind hem wel een doorzetter. Staat gewoon weer op en maakt de proef gewoon verder af ondanks zijn blessure. Hij kon er ook mee stoppen en zo zijn hele team naar duivelseiland brengen. Ik hoop (en denk) dat hij er nog minstens 3 afleveringen in de expeditie blijft.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jaap Van Deurzen
« Reactie #5 Gepost op: 5-09-2019, 22:25:17 »
Denk dat zijn sympathie en doorzettingsvermogen hem nog wel een poos verder helpen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jaap Van Deurzen
« Reactie #6 Gepost op: 8-09-2019, 21:39:43 »
Sorry voor de dubbelpost, maar het gaat nu over de volgende aflevering he.
Zijn sympathie heeft hem gered, iets meer gunfactor dan Anita.
Keep calm and eat chocolates!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jaap Van Deurzen
« Reactie #7 Gepost op: 9-09-2019, 15:17:26 »
Klopt. Maar de eerstvolgende eilandraad voor Kamp Zuid gaat waarschijnlijk niet in het voordeel van Jaap uitpakken ben ik bang. Ik geef ‘m nog 1 of 2 afleveringen voordat hij toch echt uit het spel gaat :-\\

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jaap Van Deurzen
« Reactie #8 Gepost op: 9-09-2019, 21:57:40 »
Als er weer zo'n krachtproef komt is Zuid snel gezien ben ik bang, of er moet een tactisch element inzitten, waarbij Noord een fout kan maken. Zo niet, dan is het dag Jaap.

Jaap is een aardige vent, en leuk om erbij te hebben, maar uit tactisch oogpunt snap ik waarom ze hem zouden wegstemmen, als er weer een eilandraad komt. Als fysiek mindere en oudere kandidaat heb je in een de eerste afleveringen een flink nadeel (als je die overleefd, dan kan het in je voordeel werken, maar ja dan moet je wel voorbij die eerste horde geraken).

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Jaap Van Deurzen
« Reactie #9 Gepost op: 9-09-2019, 22:09:53 »
Ja het is een leuke man, maar ik had hem echt de vorige eilandraad al weggestemd. Er zit vrijwel altijd wel een snelheid/kracht element in de proeven en daarbij is Jaap gewoon niet van waarde.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jaap Van Deurzen
« Reactie #10 Gepost op: 9-09-2019, 22:23:01 »
Als fysiek mindere en oudere kandidaat heb je in een de eerste afleveringen een flink nadeel (als je die overleefd, dan kan het in je voordeel werken, maar ja dan moet je wel voorbij die eerste horde geraken).

In de recente BN seizoenen komt het eigenlijk bijna altijd voor dat de ouderen voor de samensmelting al weg zijn (spreek hierbij alleen over de 50+-ers): Corry, Johnny, Toine en Sandra (2018); Henk, Nicole en Marlé (2017); Bartho (2016); Kees en Marian (2015); Robert (2013).

Alleen Suzanne Klemann (2016) en Jan Bronnikreef (2018) ontsprongen de dans. Hoe Suzanne dat precies voor elkaar kreeg weet ik niet meer, maar als Kamp Onbekend nog één keer naar de eilandraad had gemoeten vorig jaar, had ook Jan eruit gelegen. Het is gewoon zo dat je als oudere in de expeditie heel snel een blok aan het been bent. "Voor de gezelligheid" erbij zijn is natuurlijk leuk, maar iemand moet wel van waarde zijn voor het team als oudere om er langer in te blijven. Jan was bijvoorbeeld belangrijk bij het verkrijgen van eten en het bereiden daarvan als boer.

Na de samensmelting ben je als oudere op vrije voeten. Wellicht heeft Berdien er geluk mee dat zij nu op duivelseiland zit. In de "normale" expeditie had ze er waarschijnlijk zo uitgelegen. Nu kan ze bijvoorbeeld de proef van volgende week winnen (niet veel snelheid of fysieke kracht nodig), en vervolgens de balkproef. Idem als de proef van volgende week. Dat moet te doen zijn. Dan zit zij in de samensmelting en wordt ze niet meer gezien als bedreiging en dan kan zij ook gemakkelijk de halve finale bereiken. Voor de ouderen is in het geval van dit jaar duivelseiland gewoon voordeliger om ver te komen dan de reguliere expeditie.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: [Kandidaat] Jaap Van Deurzen
« Reactie #11 Gepost op: 15-09-2019, 11:00:34 »
Japie is een van mijn favorieten

en hij is wel van waarde als een anker, hij deed niks verkeerd op die positie vorige proef

wat Anita betreft, zij had i.p.v. Yvette daar bovenin moeten hangen zodat de meer fysieke yvette kon rennen, dus ja ik had ook anita eruit gestemd, omdat ik haar minder fysiek, en minder een waarde voor het team vind dan Japie

Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jaap Van Deurzen
« Reactie #12 Gepost op: 15-09-2019, 16:48:37 »
Jaap heeft letterlijk niets gedaan in de proef, dus kon hij ook niets verkeerd doen. Qua fysiek was Jaap wel echt de minste, in mijn mening.

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [Kandidaat] Jaap Van Deurzen
« Reactie #13 Gepost op: 15-09-2019, 21:45:16 »
Een aardige man, maar fysiek gewoon niet sterk genoeg. In ieder geval top dat hij na zijn blessure gewoon door was gegaan. Hij kon ook naar huis zijn gegaan.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Jaap Van Deurzen
« Reactie #14 Gepost op: 15-09-2019, 23:19:18 »
Inderdaad, geen opgever. Maar accepteerde zijn lot sportief.


Ik vraag me soms af wat tactisch het handigste is: het zo vroeg mogelijk wegstemmen van een kandidaat die in jouw ogen jouw concurrent kan zijn, of de zwakste?

Voor beide argumenten is denk ik iets te zeggen: sterke spelers heb je in het begin nodig om de kans zo groot mogelijk te maken om de samensmelting te halen. Daarna kun je ze het beste zo snel mogelijk proberen weg te stemmen. Maar jouw concurrent denkt daar waarschijnlijk hetzelfde over.

Offline slin

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jaap Van Deurzen
« Reactie #15 Gepost op: 16-09-2019, 01:03:03 »
Tsja, dit zat er aan te komen. Een heel aardige en vrolijke man, maar ook al op leeftijd. Dionne maakt natuurlijk een belabberde indruk, maar ik snap wel dat er toch voor Jaap is gekozen. Ik vrees echter alweer voor volgende week. Kan zomaar zijn dat Zuid wéér de proef niet wint.