Auteur Topic: [Aflevering 16] - Finale  (gelezen 18238 keer)

Offline Hans97

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Let's go amigo! 🎶🎶
Re: [Aflevering 16] - Finale
« Reactie #40 Gepost op: 15-12-2019, 21:47:13 »
Dit had zoveel beter gekund...
Als eerste hadden ze Shary-An gewoon door kunnen laten gaan.
En bij de shoot out hetzelfde als ze nu deden maar dan met oneindig veel kogels dus de eerste die het target raakt wint. Tuurlijk was Hugo de eerste die het eerste target raakte, maar om dat nou uiteindelijk de beslissing te laten zijn geeft inderdaad zo'n anticlimax.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Aflevering 16] - Finale
« Reactie #41 Gepost op: 15-12-2019, 21:50:01 »
Dat de sterke spelers weggestemd werden vind ik prima. Hoort erbij. Met finalisteneiland en een finaleproef zijn ze al meer in het voordeel dan vroeger

You'll never walk alone

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 16] - Finale
« Reactie #42 Gepost op: 15-12-2019, 21:50:39 »
Hugo en Eva waren allebei terechte winnaars geweest, maar voor beiden zou het toch niet echt bevredigend zijn dat je moet winnen door een lucky shot. Wat een afgang deze finale.

Ik denk dat Shary-An in de halve finale inderdaad geholpen is met de Romeinse cijfers, en dat ze dat in een finale toch niet weer wilden doen.


Een finale-eilandraad was een veel beter einde geweest. Hopelijk zet het ze aan het denken...
Keep calm and eat chocolates!

Offline slin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 16] - Finale
« Reactie #43 Gepost op: 15-12-2019, 21:51:51 »
Ik ben blij en tevreden met Hugo als winnaar. Hij heeft toch de meeste proeven gewonnen op finalisteneiland en ook tijdens de finaleproef was hij het snelst. Toch was dit een dramatisch seizoen. De ontknoping van de finale was een absoluut dieptepunt. Er moet een hoop veranderen volgend seizoen met de BN'ers. Zo chaotisch slecht als dit seizoen mag niet nog een keer. En er moet een regel komen dat je niet zo makkelijk de sterkste spelers weg kunt stemmen (zoals Tim en Kelvin dit jaar). Vals spelen (Shary-An) moet ook beter naar gekeken worden. Ik denk dat de productie daar zeker een rol in heeft gespeeld zoals met de Romeinse cijfers vorige week.

Helemaal mee eens. En ook het feit dat Rijk, Rob & Berdien het basiskamp niet eens hebben meegemaakt vond ik behoorlijk jammer. Geef iedereen op zijn minst één eilandraad. En tot slot moet ook de eetproef volgend jaar weer gewoon aanwezig zijn en niet ontweken kunnen worden.

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 16] - Finale
« Reactie #44 Gepost op: 15-12-2019, 21:52:38 »
Hoeveel commentaar zal er nu bij afterdrinks in de Pathe-bioscopen zijn? ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 16] - Finale
« Reactie #45 Gepost op: 15-12-2019, 21:53:47 »
Dat de sterke spelers weggestemd werden vind ik prima. Hoort erbij. Met finalisteneiland en een finaleproef zijn ze al meer in het voordeel dan vroeger

Tim won 1 proef niet en was meteen de Sjaak. Er moet iets komen waardoor hij zichzelf nog kan redden bij het niet winnen van een individuele proef. Zo is het spel niet eerlijk vind ik.
When life knocks you down, fight back!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 16] - Finale
« Reactie #46 Gepost op: 15-12-2019, 21:53:55 »
Hoeveel commentaar zal er nu bij afterdrinks in de Pathe-bioscopen zijn? ;D
Afterdrinks? Gezien de gemiddelde leeftijd daar zal het wel ranja met een lolly zijn.

Offline Hans97

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Let's go amigo! 🎶🎶
Re: [Aflevering 16] - Finale
« Reactie #47 Gepost op: 15-12-2019, 21:56:32 »
Helemaal mee eens. En ook het feit dat Rijk, Rob & Berdien het basiskamp niet eens hebben meegemaakt vond ik behoorlijk jammer. Geef iedereen op zijn minst één eilandraad. En tot slot moet ook de eetproef volgend jaar weer gewoon aanwezig zijn en niet ontweken kunnen worden.

Hier ben ik het ook helemaal mee eens. Had inderdaad zoveel meer willen zien van de kandidaten van duivelseiland. Waar ik dit seizoen ook echt naar uitkeek was Rob Geus en Roy Donders met een eetproef. Helaas is dit de laatste jaren ook geen groepsproef meer maar eerder een duel.

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [Aflevering 16] - Finale
« Reactie #48 Gepost op: 15-12-2019, 21:56:56 »
Tim won 1 proef niet en was meteen de Sjaak. Er moet iets komen waardoor hij zichzelf nog kan redden bij het niet winnen van een individuele proef. Zo is het spel niet eerlijk vind ik.

Afvallerseiland vond ik daarom altijd zo tof. Mag van mij volgend jaar weer terug. Beter dan een duivelseiland naar mijn mening.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 16] - Finale
« Reactie #49 Gepost op: 15-12-2019, 22:00:25 »
Ik denk dat er een heleboel is gebeurd wat ook buiten de handen van de regie is gevallen. Ze hebben de proef ook een dag moeten uitstellen. (vergeet dat niet) Dit kost niet alleen heel veel tijd, maar ook heel veel geld. Zo'n eiland is niet gratis. Dus 42 kogels was een pak m beet situatie denk ik. Als het op de dag zelf gespeeld had kunnen worden waren ze waarschijnlijk wel door gegaan. Daarnaast hadden ze niet verwacht dat, Sorry, Shary-Ann zo slecht was in puzzels. Al in al een hele rare finale met een heleboel beslissingen die de plank misslaan bij het publiek.

Hugo is wat dat betreft wel de gedoodverfde winnaar van dit seizoen. Als enig sprankje hoop nooit te gemeen gedaan en altijd fanatiek. Ook mooi dat hij als fan van het eerste uur, het jubileumseizoen in de wacht sleept.

Shary-Ann, ondanks het feit dat ik haar geen winst gun, werd ze nu zoals eerder gezegd gewoon kneiterhard genaaid.

De proef zelf was veel te kort en ik ben het met anderen eens dat sommige onderdelen volgens mij niet meer konden vanwege regen en wind en opnieuw omstandigheden buiten de hand van de regie.

Zelf vond ik de live finale deze keer meer richting hebben in het begin, maar het ging al snel de verkeerde kant op met teveel nietszeggend gebabbel. Waarom niet gewoon de proef in zijn totaliteit aan het einde dan weten de mensen dat ze 10 minuten van te voren in kunnen schakelen als ze geen zin hebben om de mensen te horen. Daarnaast stond vanavond toch in het teken van 20 jaar expeditie robinson? Waar is dat dan gebleven?

Ik heb een zure nasmaak van dit seizoen, gelukkig hebben we een goede winnaar en een smaakvolle discussie eraan overgehouden.

maar ik heb nu denk ik mijn punt wel duidelijk gemaakt...  :-X

P.S. De teaser voor de onbekenden was tof...
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 16] - Finale
« Reactie #50 Gepost op: 15-12-2019, 22:16:42 »
Ik vind Hugo echt en geweldige kandidaat, dus ik ben blij dat hij heeft gewonnen. ::bravo:: Eva had het ook echt verdiend. Heftig einde wel! :o

Hilarisch wel dat Shary-An maar liefst 2 uur deed over een puzzel van... 9 stukjes :P

Ik snap de kritiek en ik vond de finaleproef ook echt geweldig. De proef van vorig seizoen had wel echt mijn voorkeur. Maar ondanks zat alles tegen voor de productie :-\\

Ik ben héél benieuwd naar het seizoen waar Vlaanderen en Nederland weer samenkomen! Dat had ik nooit verwacht ::oink::
(Zou er hier dan wél een finale-eilandraad zijn?)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 16] - Finale
« Reactie #51 Gepost op: 15-12-2019, 22:34:27 »
Teaser voor onbekenden staat nu op de youtube van videoland:



Voor de mensen die niet willen beginnen aan videoland, je kunt het waarschijnlijk ook gratis via de website van de Vlaamse omroep kijken, net als de Vlaamse mol.
« Laatst bewerkt op: 15-12-2019, 22:38:06 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 16] - Finale
« Reactie #52 Gepost op: 15-12-2019, 23:52:51 »
Citaat
Voor de mensen die niet willen beginnen aan videoland, je kunt het waarschijnlijk ook gratis via de website van de Vlaamse omroep kijken, net als de Vlaamse mol.

Ja ze zeiden dat het op vier wordt uitgezonden. En dan kun je dus na afloop van de uitzending via de site kijken.
« Laatst bewerkt op: 20-12-2019, 06:46:19 door Tristan, Reden: Quote gerepareerd »

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 16] - Finale
« Reactie #53 Gepost op: 16-12-2019, 02:09:04 »
 WAT??

De finaleproef. Was dit een joke?

Hoe was er in hemelsnaam beslist dat Hugo kon winnen simpelweg doordat Eva ook miste (terwijl hij er evenveel gemist had)

Wat een blamage, mijn hemel........... en dat in het 20e seizoen.

Hier moet je als programma maker echt niet blij mee zijn en als ze zelf vinden van wel zijn ze verre van kritisch naar hun eigen programma...

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 16] - Finale
« Reactie #54 Gepost op: 16-12-2019, 06:47:53 »
Al met al een hoop zaken voor de Makers om over na te denken. Ik vond Kai zeker geen verbetering tov Dennis. Finale-eiland en verliezers-eiland hebben hun beste tijd gehad en kijkers zijn wel klaar met de oneerlijk verdeelde kansen voor de deelnemers. Daarbij geloof ik echt dat de ze shary ann hebben geholpen met de puzzel vorige week. No wAy dat ze die zelf kon oplossen. Geen televizierring waardig ben ik bang. Liever terug naar de roots
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 16] - Finale
« Reactie #55 Gepost op: 16-12-2019, 08:57:07 »
Echt een zaadfinale en -proef. ::kots::

Het seizoen vond ik wel vermakelijk op de eerste en laatste paar afleveringen na.

Dat gare Nederland vs. Vlaanderen (oké, België) format is alleen voor de kosten in elkaar geflanst , denk ik. De promo zag er goed uit, maar NL vs. BE vind ik niks.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 16] - Finale
« Reactie #56 Gepost op: 16-12-2019, 09:31:03 »
Wat jammer deze finale! Gelukkig had ik de aflevering opgenomen, waardoor ik al het oeverloos geklets kon doorspoelen maar dan valt al helemaal op dat er eigenlijk helemaal niets is gebeurd in deze aflevering. Zo jammer, vooral voor het 20ste seizoen.

Hugo is een verdiende winnaar vind ik. Hij was ook in deze finale gewoonweg het sterkste. Wel een anticlimax hoe de finale heeft moeten eindigen. Eerst al dat hij zonder kogels kwam te zitten, hoe kan dat? Een heel rare opzet, want dan had ook Shary-Ann nog kunnen winnen als ze haar nog een dagje hadden laten puzzelen en ze twee keer raak had geschoten. Wat dat betreft snap ik wel dat de productie Shary-Ann heeft laten stoppen, maar dan alsnog gek dat de regels tijdens het spel worden veranderd. Hetzelfde geldt voor die shoot-out. Met deze weersomstandigheden was dit schieten dus gewoon te moeilijk, als je na 100 keer schieten (42 keer in de shoot-out en daarvoor ook al tientallen keren) nog niet 2 keer kunt raken. Waarschijnlijk was deze proef goed te doen met prima weer, als het doelwit niet door de golven heen en weer wordt geschud, maar onmogelijk met deze omstandigheden. Ik snap de keuze om dan te zeggen dat Hugo heeft gewonnen, maar ook hier vraag ik me af of er geen andere mogelijkheid was geweest voor de productie om in te grijpen. Een sneu einde qua proeven, helemaal als je het vergelijkt met de megaproeven die er eerder zijn geweest.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 16] - Finale
« Reactie #57 Gepost op: 16-12-2019, 09:58:26 »
Ik vind een finale eilandraad eigenlijk veel beter. Dat verandert ook de hele sociale dynamiek tijdens het spel.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 16] - Finale
« Reactie #58 Gepost op: 16-12-2019, 11:02:14 »
Ik vind een finale eilandraad eigenlijk veel beter. Dat verandert ook de hele sociale dynamiek tijdens het spel.

Was in dit geval ook een betere oplossing geweest, maar iedereen was natuurlijk al naar huis. Een nog grote anticlimax zou geweest zijn wanneer ze aan Shary-An gevraagd hadden wie er had moeten winnen (een eilandraad met 1 stem) ::tandpastasmiley::

Ben blij met Hugo als winnaar, maar de proef is een drama, althans het laatste gedeelte.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 16] - Finale
« Reactie #59 Gepost op: 16-12-2019, 12:05:12 »
Wat een afgang, heb ook niet meer gekeken ::ohno::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human