Auteur Topic: [Aflevering 16] - Finale  (gelezen 18234 keer)

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Aflevering 16] - Finale
« Reactie #60 Gepost op: 16-12-2019, 12:41:54 »
Had het opgenomen en teruggekeken, maar inderdaad een bijzondere finale... Voelt toch alsof de finale niet helemaal af is zo...
Ik had het tof gevonden als er meer verschillende onderdelen waren geweest in de finale, bijvoorbeeld zoals bij de halve finale dat er verschillende elementen uit de 20 jaar terug waren gekomen. Dan had je ook meer het effect gehad dat Eva beschreef: dat als je ergens minder sterk in bent, je dat met gemak kan ophalen bij onderdelen waar je meer mee hebt. Helaas, pindakaas. Zelf had ik liever Eva zien winnen, maar Hugo heeft het ook knap gedaan. ;)
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Aflevering 16] - Finale
« Reactie #61 Gepost op: 16-12-2019, 17:50:28 »
Hugo winnaar... ik vind zeker dat hij het heeft verdiend, ook al vond ik hem erg hysterisch en aanwezig in dit seizoen. Ik had liever Eva zien winnen, maar Hugo is ook zeer terecht. Ik vond het (in tegenstelling tot anderen) eindelijk weer een beetje een interessant seizoen. Vooral het begin vond ik sterk (op de twist van Duivelseiland na). Er werd dit seizoen veel minder gejankt door domme sterretjes als Tony, Josylvio en Jody (pfff als ik daar nog aan denk, wat een vertoning was dat). Dit seizoen had echt goede namen en het waren wel echte doorzetters, op softies Roy en Frank na (waarom deden ze mee?). Ik vond de eilandraden erg spannend en de proeven ook goed. Op de finaleproef na natuurlijk, dat sloeg nergens op. En ja het weer zat niet mee, maar na 20 jaar moeten de producenten wel wat gewend zijn toch? Het was ontzettend weird dat ze niet met onbeperkte kogels speelden, vooral op het einde... een winnaar die de finaleproef niet volmaakt is toch raar! Maargoed, wat we hier ook zeggen, de productie kijkt er niet naar, is de afgelopen seizoenen wel gebleken. Ik ben benieuwd naar het seizoen met de onbekenden, zin an :)

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: [Aflevering 16] - Finale
« Reactie #62 Gepost op: 16-12-2019, 18:38:59 »
De finaleshow: boring. De finaleproef: een lachertje.

Wat een afgang.
« Laatst bewerkt op: 16-12-2019, 18:43:20 door Stanley_Yelnats »

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: [Aflevering 16] - Finale
« Reactie #63 Gepost op: 16-12-2019, 18:45:00 »
Afterdrinks? Gezien de gemiddelde leeftijd daar zal het wel ranja met een lolly zijn.

Inderdaad. Een bekende van mij is er geweest, het zat vol met kinders. Is niet erg hoor, die mogen dar natuurlijk ook gewoon komen. Maar de sfeer had wel meer weg van een kinderfeestje dan van een avondje uit.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 16] - Finale
« Reactie #64 Gepost op: 17-12-2019, 02:37:47 »
Los van het eindige aantal kogels, vind ik het al jaren vreemd hoe de winnaar uiteindelijk wordt bepaald aan de hand van een lucky shot. Bijna elke finaleproef sinds ik kijk had dit als laatste onderdeel (m.u.v. bijvoorbeeld Amara die een blokkentoren moest bouwen ::)) Het voelt me altijd veel te willekeurig om de grote winnaar te laten bepalen door iets wat uiteindelijk vooral geluk of pech hebben is. Is mikken dé Robinson-skill? ???
...óf niet!

Offline Spiegelbeeld

  • Forumlid
Re: [Aflevering 16] - Finale
« Reactie #65 Gepost op: 17-12-2019, 11:51:37 »
Dat was weer een seizoen, we hebben alle seizoenen gezien, toch knap dat een programma 20 jaar meegaat, goede formule dus.

Dit seizoen begin hoopgevend, ten eerste zonder huilebalk/wegloper Dennis, deze schandvlek werd gelukkig vervangen, zijn vervanger deed het best goed. De pratende barbiepop naast hem doet het redelijk, al missen we Evi nog altijd.
Daarnaast had dit seizoen mooie spectaculaire proeven, een leuke groep deelnemers en weinig huilende C-sterren die alleen maar een paar nachtjes kwamen logeren voor de publiciteit.

Toch werd het seizoen saai, te snel kwam Hugo op een rode loper terecht waarin hij zo'n beetje een vrijstelling richting overwinning kreeg. Die overwinning opzich is prima, Hugo  is zeer ER waardig, maar dat waren er meer en strijd heeft helaas vrijwel ontbroken.   

De finaleproef was zwak zeker gezien alle mooie proeven die we dit jaar al gezien hebben.

Plus:
Exit Dennis
Leuke proeven
Deelnemersgroep

Min
Te weinig spanning
Te veel eten
In finale had terugblik aardig geweest, bijvoorbeeld eerbetoon aan Ernst

Al met al aardig seizoen. 

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [Aflevering 16] - Finale
« Reactie #66 Gepost op: 17-12-2019, 13:12:58 »
Tja


We hebben in ieder geval een winnaar!
En Berdien :D

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: [Aflevering 16] - Finale
« Reactie #67 Gepost op: 18-12-2019, 16:54:39 »
Ik blijf dit progamma elk jaar weer een nieuwe kans geven en ze blijven me teleurstellen.

Dit was de allerslechte proef en de allerslechte aflevering van het programma ooit. Pure rotzooi was het.

 ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok::

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 16] - Finale
« Reactie #68 Gepost op: 21-12-2019, 22:25:00 »
Dit was inderdaad een vreselijke aflevering! Eigenlijk kon ik er alleen maar om lachen. Normaal is deze aflevering al irritant om te kijken, maar maakt de proef het tenminste nog goed. Nu dat ook drama was, vond ik het vooral lachwekkend.

Ik zat hierdoor wel eens te denken over hoe het beter kan. De finale-eilandraad is al vaker genoemd en inmiddels ben ik ook overtuigd dat dat is wat dit programma nodig heeft. Toch moet je denk ik ook de finaleproef niet willen schrappen. Wat mij goed lijkt is dat de finaleproef gaat bepalen welke twee finalisten naar de finale-eilandraad gaan en dat bijvoorbeeld de winnaar twee extra stemmen op zijn naam krijgt bij de finale-eilandraad. Je kan dan in de laatste aflevering eerst de finaleproef laten zien en daarna de finale-eilandraad in de studio doen (zoals in 2004 gebeurde). Extra mooi is dan dat je in de studio de 'echte' reactie van de winnaar kan zien, en je hoeft niet alle afvallers in een resort daar te houden om die finale-eilandraad in de Filipijnen op te nemen. De laatste aflevering wordt dan ook meteen boeiender om te kijken en voor de mensen die erbij willen zijn, is het ook toffer. Er moet dan wel meteen bij de samensmelting worden aangegeven door Kaj en Nicolette dat die finale-eilandraad eraan komt, zodat de deelnemers hun spel erop aan kunnen passen.