Auteur Topic: Signal of Whatsapp?  (gelezen 263 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Signal of Whatsapp?
« Gepost op: 26-02-2025, 19:13:04 »
We lijken allemaal Whatsapp te gebruiken.

Sinds er vanuit Amerika steeds meer idiote regels komen rondom het gebruik van de diverse vormen van Social Media, gaan er stemmen op om Whatsapp te laten voor wat het is, en over te stappen op Signal.

Mensen kunnen uiteenlopende redenen hebben om op Whatsapp, Facebook, X of Threads te blijven, of die kanalen juist te verlaten.

Ik wacht nog even. Maar hoe denken jullie hierover?

Offline grasisgroen

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Signal of Whatsapp?
« Reactie #1 Gepost op: 26-02-2025, 23:14:05 »
Mijn broer stapt over naar Signal. Ik kreeg een appje met een link naar de consumentenbond erbij over hoe Signal te gebruiken. Eigenlijk word ik nu min of meer verplicht om ook Signal te nemen wil ik contact blijven houden  ???
...maar soms even niet :)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #2 Gepost op: 26-02-2025, 23:17:43 »
Het is een kwestie van inlezen, en te kijken wat je wil, en zeker níet wil.

Dat is wat ik wil aankaarten, je stapt idd niet zomaar over.

Offline MitchK

• Forumlid
  • RN F1 Manager van 2024!
« Reactie #3 Gepost op: 27-02-2025, 09:37:38 »
Je kan beide gebruiken natuurlijk. Momenteel zit ik alleen nog op WhatsApp, mede doordat bijna iedereen dat nog zit en de meeste groepen nog op WhatsApp te vinden zijn. Hierdoor is de noodzaak er voor mij nog niet. Als meer mensen overstappen en het meer als standaard wordt gebruikt, dan wordt het interessant(er).
Nog steeds een onbekende na Het Onbekende!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #4 Gepost op: 27-02-2025, 10:33:22 »
In principe ervaar ik whatsapp als prettig.

Maar door de ontwikkelingen van de laatste tijd ga ik toch nadenken.

Offline Doctor WidM?

• Forumlid
  • What?!
« Reactie #5 Gepost op: 27-02-2025, 13:25:54 »
Ik heb nog nooit WhatsApp gebruikt en zit alleen op Signal.  ::hypocriet:: Ik ben heel blij dat steeds meer mensen overstappen!

Online Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #6 Gepost op: 27-02-2025, 14:35:26 »
Ik heb al een tijdje Signal, maar ik gebruik het niet zoveel omdat verder bijna iedereen alleen Whatsapp heeft. Nu ben ik ook niet per se "tegen" Whatsapp, en ik gebruik ook gewoon Facebook en Instagram. Maar zeker met de recente ontwikkelingen rondom het beleid van Meta (en natuurlijk al langer X/Twitter) denk ik dat het wel goed is om over zulke dingen na te denken ::jaja::

Mijn broer stapt over naar Signal. Ik kreeg een appje met een link naar de consumentenbond erbij over hoe Signal te gebruiken. Eigenlijk word ik nu min of meer verplicht om ook Signal te nemen wil ik contact blijven houden  ???
Tja, dat is andersom ook zo natuurlijk. Zolang iedereen op Whatsapp blijft, ben je min of meer verplicht om het ook te hebben puur omdat iedereen het gebruikt :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #7 Gepost op: 27-02-2025, 14:54:23 »
Ik wil het uitproberen.

Downloaden in de play store geeft een paar resultaten. Vervolgens wordt gevraagd of ik Signal als standaard wil instellen. Dat is niet de bedoeling. Ik wil kunnen kiezen.

Dus ik ga nog even zoeken hoe ik ze naast elkaar kan gebruiken.

Intussen gelukt.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2025, 14:58:11 door Bodejos »

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #8 Gepost op: 27-02-2025, 19:59:30 »
Zolang iedereen op Whatsapp blijft, ben je min of meer verplicht om het ook te hebben puur omdat iedereen het gebruikt :P
Terug naar de tijd van Smsjes dan, of toen wij elkaar berichtjes stuurden via Wordfeud :P
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023