Auteur Topic: [Aflevering 1]- 23 januari  (gelezen 2868 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[Aflevering 1]- 23 januari
« Gepost op: 23-01-2020, 20:56:31 »
Bespreek hier de eerste aflevering van het nieuwe seizoen! ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1]- 23 januari
« Reactie #1 Gepost op: 23-01-2020, 21:59:41 »
Ongelooflijk dat er na 20 jaar nog steeds kandidaten zijn die geen vuur kunnen maken met een vuurstick   ::ohno::

Alsook dat een heel kamp het niet lukt om vuur te maken zonder vuurstick...zelfs een ex rode baret die niet weet hoe je een vuurboog moet maken maar het net voor de expeditie ff geyoutubed heeft :-\\

« Laatst bewerkt op: 24-01-2020, 08:21:29 door reaver »

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1]- 23 januari
« Reactie #2 Gepost op: 23-01-2020, 22:11:12 »
Hallo, wat is die Koen ver-schrik-kelijk irritant!
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1]- 23 januari
« Reactie #3 Gepost op: 23-01-2020, 22:17:01 »
En we zijn los! ::bravo::

Hallo, wat is die Koen ver-schrik-kelijk irritant!
Nou inderdaad! Sowieso vind ik de Belgen behoorlijk onsympathiek... Steeds maar dat geneuzel over ‘die Nederlanders’. ::niet-ok::

Natassia heeft ook wel haar minute of fame gehad, snel wegwezen! ::joehoe::
🜃

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1]- 23 januari
« Reactie #4 Gepost op: 23-01-2020, 22:19:07 »
En we zijn los! ::bravo::
Nou inderdaad! Sowieso vind ik de Belgen behoorlijk onsympathiek... Steeds maar dat geneuzel over ‘die Nederlanders’. ::niet-ok::

Natassia heeft ook wel haar minute of fame gehad, snel wegwezen! ::joehoe::
Ik kreeg ook wel de kriebels van die Elroy hoor, weg ermee zeg ik dan!
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1]- 23 januari
« Reactie #5 Gepost op: 23-01-2020, 22:26:07 »
Ik kreeg ook wel de kriebels van die Elroy hoor, weg ermee zeg ik dan!
Oh ik kon hem dan wel weer waarderen. ::hypocriet::
🜃

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1]- 23 januari
« Reactie #6 Gepost op: 23-01-2020, 22:28:32 »
Als het alleen maar Nederland vs België wordt ben ik er vrij snel op uitgekeken vrees ik. En allemaal haantjes de voorste. Pfff....

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1]- 23 januari
« Reactie #7 Gepost op: 23-01-2020, 23:32:00 »
Ik vond beide kampen irritant overkomen.  (Hoewel Kevin, Liesbeth en Herman wel meevielen)

Voorstellen om een vuurstick te stelen, daar ben ik helemaal geen voorstander van. (Hard spelen ok, maar spelen met levensomstandigheden vind ik erover).

Daarna bleef het een hele aflevering België-Nederland, wat zeer vermoeiend was.

Het voordeel met een finale waarin 1 Belg en 1 Nederland moet meedoen is dat 1 groep de andere niet zomaar kan wegspelen. Daardoor gaan ze toch moeten samenwerken.

Gelukkig lijkt het volgende week wat te keren, en ik hoop het anders ga ik niet blijven volgen.

(en ik deel Linus mening over Koen, zijn voorstelstukje op de site van Vier gaf mij geen positieve indruk en die is voorlopig zo gebleven).
klaar voor de strijd

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1]- 23 januari
« Reactie #8 Gepost op: 24-01-2020, 10:49:08 »
Ik, als belg, zou samenwerken met de Nederlanders. Alleen de Belgen zijn concurrentie. Als ik 1 van de laatste belgen ben en er zijn nog meerdere Nederlanders, dan ben ik bijna zeker van de finale. Dus ik zou zo veel mogelijk belgen naar huis willen. Verder hoop ik dat ze niet meer zo extreem gaan praten over elkaar. Zowel Nederlanders en Belgen zijn toffe mensen en ik ben geen fan van dat gezaag over een nationaliteit.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1]- 23 januari
« Reactie #9 Gepost op: 24-01-2020, 14:57:40 »
Wat een vreselijke mensen.

Vooral die Natassia, Koen, Elroy, Dennis... ga zo maar door.

Dit wordt wat  ::rofl::
Frankje Lapi

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1]- 23 januari
« Reactie #10 Gepost op: 24-01-2020, 18:43:13 »
Jammer dat zo ingezet wordt op Nederland tegen België.
Ik snap dat ook niet van de kandidaten dat ze allemaal zo vol vooroordelen zitten en weinig bereid zijn om contact te maken met anderen.

En ook jammer dat ze het Holland noemen.

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1]- 23 januari
« Reactie #11 Gepost op: 24-01-2020, 20:08:35 »
Ik denk dat dit voornamelijk ingezet werd op de eerste aflevering, het is immers het thema van deze hele expeditie. Het zal wellicht minderen in volgende afleveringen en dan kunnen we genieten van het spel  ::trots::
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1]- 23 januari
« Reactie #12 Gepost op: 24-01-2020, 21:22:24 »
En we zijn los! ::bravo::
Nou inderdaad! Sowieso vind ik de Belgen behoorlijk onsympathiek... Steeds maar dat geneuzel over ‘die Nederlanders’. ::niet-ok::

Natassia heeft ook wel haar minute of fame gehad, snel wegwezen! ::joehoe::

Het lijkt erop dat de sommige Belgen zijn geselecteerd op anti-nederlandsheid. Een beetje jammer.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1]- 23 januari
« Reactie #13 Gepost op: 24-01-2020, 21:49:45 »
Ongelooflijk dat er na 20 jaar nog steeds kandidaten zijn die geen vuur kunnen maken met een vuurstick   ::ohno::

Alsook dat een heel kamp het niet lukt om vuur te maken zonder vuurstick...zelfs een ex rode baret die niet weet hoe je een vuurboog moet maken maar het net voor de expeditie ff geyoutubed heeft :-\\
Dit was ook meteen mijn reactie. Je weet dat je mee doet aan ER en je kunt nog geen vuur maken.

Het hele Nederland - België concept is mwah, maar goed, het idee dat er een Nederlander en Belg in de finale moeten zitten is dan wel mooi. Al vond ik het beschamend om te horen hoe mensen over "elkaar" denken als zijnde nationaliteit afkraken

Wat ik ook wel jammer vindt is dat op Vier aantal losse fragmenten staan, maar die niet te zien zijn vanuit Nederland. Misschien dat Videoland ook nog met zoiets komt?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1]- 23 januari
« Reactie #14 Gepost op: 25-01-2020, 10:11:05 »
Als het alleen maar Nederland vs België wordt ben ik er vrij snel op uitgekeken vrees ik. En allemaal haantjes de voorste. Pfff....

Dit. Ik heb net de 1e 17 minuten gekeken. Maar blijft dit zo? Een hele aflevering trash talk over Belgen en Nederlanders? Het voelt ook heel erg aangezet door de productie. Ik ken persoonlijk echt niemand die zo over Belgen zou praten. En ik snap dat het Belgie-Nederland is, deze editie (vond ik al jammer), maar dit was niet normaal. Wordt het nog beter? Of hoef ik de aflevering gewoon niet verder te kijken? Ik was er nu al helemaal klaar mee namelijk.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1]- 23 januari
« Reactie #15 Gepost op: 25-01-2020, 12:16:20 »
Ik vind het eigenlijk nog wel meevallen met die vete. Ok er wordt beetje stoer gedaan maar dit is aan beide kanten wel zo en vooral in de persoonlijke interviews waar de vragen zo gesteld kunnen worden dat het antwoord altijd iets feller komt dan ze bedoeld zijn.

Of ze erop geselecteerd zijn...  er waren met de aanmeldingen al indicaties dat het zo ver zou uitdraaien en iets om rekening mee te houden,  maar ik denk niet dat de meerderheid van de kandidaten dat gedaan heeft of doorhad.   ;D 

De productie heeft er iig wel voor gezorgd dat men moet samenwerken met de twist dat er in de finale slechts plaats is voor 1 Vlaming en 1 Nederlander.  Persoonlijk  denk ik dan dat er een paar sterke kandidaten niet eens de samensmelting gaan halen.

Offline Wekke57

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • liefde, begrip, aanvaarding voor een betere wereld
Re: [Aflevering 1]- 23 januari
« Reactie #16 Gepost op: 25-01-2020, 15:35:26 »
de selecties zijn apart gebeurd, België wist niets van Nederland.
Ben zelf niet anti-Holland, integendeel ik kan er goed mee opschieten met onze Noorderburen, idem met de Walen, we zijn allemaal mensen toch, laten we mekaar helpen, steunen, accepteren en niet zoals onze politiekers mekaar alleen maar afbreken.
ER is wat anders, daar moet sensatie zijn en worden zulke toestanden met open armen ontvangen en uitgespeeld, uitgezonden. Ik heb het ergens anders op het forum vermeld: dit zou zich wel eens tegen het programma kunnen keren, veel mensen gaan afhaken als men hier te ver in gaat.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1]- 23 januari
« Reactie #17 Gepost op: 25-01-2020, 16:22:09 »
de selecties zijn apart gebeurd, België wist niets van Nederland.

Nee, maar de selectiecommissie wist dat wel. Het zou me niet verbazen dat het anti-Nederland/België zijn je een streepje voor gaf op een selectie. Een Belg als Koen is toch niet alledaags.

Offline Wekke57

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • liefde, begrip, aanvaarding voor een betere wereld
Re: [Aflevering 1]- 23 januari
« Reactie #18 Gepost op: 25-01-2020, 18:19:22 »
ben tot laatste selectie geraakt en aan mij zijn geen vragen over Nederlanders gesteld.
Koen: ja extreme maar zo zijn er nog bij aan beide zijden, niet mijn favoriete type mensen, zou waarschijnlijk gevlamd hebben met mij.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 1]- 23 januari
« Reactie #19 Gepost op: 31-01-2020, 02:52:54 »
Zoo ik ben ook bij, maar dat ging inderdaad gelijk al hard tegen hard. Ik merk wel dat ik gelijk bepaalde kandidaten echt niet leuk vind (hoi Koen ::zwaai::) en bepaalde juist wel (Nelleke ;D), alleen al op basis van gedrag. Denk wel dat het een interessante expeditie kan worden ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human