Auteur Topic: [Aflevering 4] - 13 februari  (gelezen 2502 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[Aflevering 4] - 13 februari
« Gepost op: 13-02-2020, 20:45:12 »
Bespreek hier de vierde aflevering!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 13 februari
« Reactie #1 Gepost op: 13-02-2020, 22:32:35 »
Net goed voor die Aïsha  ::rofl::
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline slin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 13 februari
« Reactie #2 Gepost op: 14-02-2020, 00:28:32 »
Leuke aflevering weer! Interessante proef, waar het toch wel duidelijk werd dat kamp België het enkel en alleen van kracht moet hebben. Verrassend ook dat Aïscha het duel al aan wilde gaan.

Ben overigens ook wel benieuwd wie er uiteindelijk op Liesbet heeft gestemd. Er waren maar 4 stemmen op Nelleke en 7 op Liesbet. 5 daarvan waren van Nelleke, Kevin zal de zesde zijn, maar wie van 'het pact' heeft dan anders gestemd? Van Ruth was in ieder geval te zien dat ze op Nelleke stemde. Dan blijven dus Niels, Thomas en Koen over.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - 13 februari
« Reactie #3 Gepost op: 14-02-2020, 01:40:34 »
Ben overigens ook wel benieuwd wie er uiteindelijk op Liesbet heeft gestemd. Er waren maar 4 stemmen op Nelleke en 7 op Liesbet. 5 daarvan waren van Nelleke, Kevin zal de zesde zijn, maar wie van 'het pact' heeft dan anders gestemd? Van Ruth was in ieder geval te zien dat ze op Nelleke stemde. Dan blijven dus Niels, Thomas en Koen over.

Ja, dat vroeg ik me ook af. Maar ik denk Koen? Hij zei voordat ze gingen stemmen iets over dat hij keek naar de ‘fysieke mogelijkheden’ van iedereen, dus ik vermoed dat hij dan toch op Liesbet heeft gestemd.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 13 februari
« Reactie #4 Gepost op: 14-02-2020, 06:45:49 »
Ik denk inderdaad ook Koen. Heel blij om overigens, Liesbeth zit echt compleet in het verkeerde programma. ::joehoe::

Jammer voor Aisha! Verkeerd gegokt...

Verder weer een topaflevering! Ik ben heel blij dat we weer een seizoen met onbekenden hebben. Je ziet gewoon hoeveel fanatieker (op Natassia na, maar zij is dacht ik ook een semi-bekende Vlaming) de kandidaten zijn ten opzichte van de BN’ers.

Chapeau voor de makers! ::bravo::
🜃

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 13 februari
« Reactie #5 Gepost op: 14-02-2020, 07:26:18 »
Die Natassia is de vriendin van Wout Bru, een “bekende” Belgische chef-kok. Hij komt zelf amper op televisie, en volgens mij is zij nog nooit op televisie geweest, noch heeft iemand hier ooit van haar gehoord.

Ik zou haar zeker geen semi BV durven noemen, ze is gewoon een tam wijf.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 13 februari
« Reactie #6 Gepost op: 14-02-2020, 13:19:08 »
Ik vond deze aflevering op zich beetje minder.   

Ik kreeg bijna medelijden met Liesbeth al was Nelleke ook 2 keer niet echt een toevoeging in de proef.  Had bij de Belgen echt mijn vragen bij de samentelling van de teams. Alsook wie ze van het andere team gekozen hadden. Jorik/Elroy en Natassia waren een betere keuze geweest.

Bij het stemmengeneuzel vond ik het wederom een gemiste kans om een tegenzet te doen.  Kevin zei in zijn voorstelling/aanmelding dat hij ging samenspannen met de vrouwen om de mannen eruit te werken   ::pinokkio::
Nu is Nelleke geheel afhankelijk van de core Thomas, Niels en Ruth.  Die uit sympathie een stem naar Nelleke toe hebben gebracht om zo niet onloyaal over te komen naar Liesbeth wilde ze haar redden hadden ze meerdere stemmen kunnen gebruiken, Koen stemt meer hoe zijn vlag waait...

Aan de prev van volgende week vrees ik dat het exit is voor Liesbeth of men zou moeten ingrijpen over het feit dat het gegeven eten niet correct verdeeld wordt.  Een beetje persoonlijk rantsoen moet kunnen voor dat beetje extra maar de ander geheel zonder eten zetten...  ::) 

Echter hebben we al bij kwetsbare vogeltjes een omschakeling gezien van mindset en plots een 2de adem vinden, ergens hoop ik dat voor Liesbeth. Ze is zichzelf redelijk snel tegengekomen maar heeft als 1 van de weinige een goede zelfkennis door wat ze al dan niet kan, misschien ongelukkig om dat iets te open te vermelden in de groep. 
Tegelijkertijd ik meer en meer van Niels de indruk heb dat zijn ego en smoothtalking zijn wel eens zijn valkuil kan zijn...


Qua survival met oog dat je spullen zo lang mogelijk moet kunnen gebruiken:
Rijst in die sok... daar staat de schimmel binnen de 4 dagen op.    ::ohno::
Een machete in het zand en/of zeewater laten steken. ::ohno::
Met de bijl op de achterkant van de machete rammen  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 14-02-2020, 13:21:29 door reaver »

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 13 februari
« Reactie #7 Gepost op: 14-02-2020, 13:30:27 »
Die Natassia is de vriendin van Wout Bru, een “bekende” Belgische chef-kok. Hij komt zelf amper op televisie, en volgens mij is zij nog nooit op televisie geweest, noch heeft iemand hier ooit van haar gehoord.

Ik zou haar zeker geen semi BV durven noemen, ze is gewoon een tam wijf.

Is al een paar keer verschenen in artikels met verschillende projecten maar werd vooral afgeschoten dat ze vooral op de bekendheid van haar partner probeert mee te liften (al dan niet gelinkt door het +20 jaar leeftijdsverschil)

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 13 februari
« Reactie #8 Gepost op: 14-02-2020, 14:00:48 »
Is al een paar keer verschenen in artikels met verschillende projecten maar werd vooral afgeschoten dat ze vooral op de bekendheid van haar partner probeert mee te liften (al dan niet gelinkt door het +20 jaar leeftijdsverschil)
Mwah dat maakt haar natuurlijk nog steeds geen semi-bekende Vlaming. Maar die gelekte sekstape brengt daar misschien verandering in ::joehoe::
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 13 februari
« Reactie #9 Gepost op: 14-02-2020, 20:28:58 »
Die Liesbeth is echt verschrikkelijk  ::zwaai::

Jammer van Aïsha, maar ik vind Farah ook heel leuk.

Mijn ultimate-fave is Nelleke  ::bravo::
Frankje Lapi

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Aflevering 4] - 13 februari
« Reactie #10 Gepost op: 14-02-2020, 21:04:30 »
Nou de aflevering is af.
Echt love Nelleke hoor wat een slimme top vrouw is het ::bravo::
en thomas is ook niet verkeerd om te zien ::love::
 
Arme liesbeth : vond het erg ruw van ruth dat ze gewoon deed alsof ze alleen dat spel speelde.
leuk en spannend spel ook. zit hij er nu wel of niet in.  ::)
nog meer sad dat liesbeth nu ook geen eten heeft op wraak eiland volgende week.

dit programma is ook niet iets voor haar denk ik. heb echt medelijden gekregen liesbeth maar vind wel dat ze naar huis mag.

en die proef tussen aisha en farah was echt super spannend gemonteerd alsof het de finale is  ::rofl::
jammer voor aisha vond haar erg leuk als kandidaat.

leuke aflevering op naar volgende week
chipsverslaafde <3

Offline Wekke57

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • liefde, begrip, aanvaarding voor een betere wereld
Re: [Aflevering 4] - 13 februari
« Reactie #11 Gepost op: 15-02-2020, 09:30:12 »
het begint echt leuk te worden,
de gezichtsuitdrukkingen van Liesbeth vertellen veel, zij is zo verschoten waar ze in verzeilt is geraakt en voor haar is er duidelijk maar één weg en dat is zo snel mogelijk terug naar huis, de teleurstelling droop eraf tijdens eilandraad toen haar verteld werd dat er nog een wraakeiland bestond en ze daar naar toe moest.
Aisha en "Haar" eiland, hihi, snel afgelopen, beetje hoogmoed!! En sterk gespeeld van Farah "bis bis", tijdens de selecties hebben we een hele tijd samengezeten en het klikte meteen, pittig meisje zeker voor haar leeftijd, zij had vooral angst dat ze niet mee zou mogen omdat er gezegd werd dat ze te skinny was, wel voorlopig veel beter dan die andere joungster Natassia. Farah heeft duidelijk een lesje geleerd kwa vertrouwen, haar strategie over het verstoppen van het eten is een slimme beslissing, het is een spel en alle trucjes zijn goed toch, hoop dat ze het nog lang volhoud maar er komen zeker nog sterkere kandidaten naar wraakeiland.
De strategie v/d Nederlanders ivm. Natassia vind ik ook super: geen stemmen of energie in stoppen, die stapt zelf wel op of ze moest haar tweede adem vinden.
Voorlopig is het weer genieten van ER, kijk al uit naar afl. 5

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - 13 februari
« Reactie #12 Gepost op: 15-02-2020, 12:42:56 »
Inderdaad een leuke aflevering.
Het blijft mij echter verbazen dat zelfs bij de editie van de onbekenden, die allemaal meerder seizoenen gezien moeten hebben, de 'buitenstaanders' zich als makke lammetjes naar de slachtbank laten leiden.

Nelleke probeert, maar niet hard genoeg. Ze had Kevin en Liesbet duidelijk moeten maken dat het slimmer is om iemand van de groep van 4 eruit te werken. En dan nog van de groep van 3 (Koen is niet helemaal harde kern).

In het andere kamp is het denk ik iets minder duidelijk. Elroy en Anouk zijn de groep, maar er zijn anderen die denken dat zij daar ook bij horen.

Verder vond ik het verbazingwekkend hoe Ruth de proef in ging. Dat ze Liesbet enigszins meetrok is prima. Maar je bepaalt als groep dat je de sterkste en de zwakste vrouw samen zet en dan hou je er als sterkste geen enkele rekening mee dat de zwakste jouw tempo niet aankan. Met zo iemand wil je de oorlog niet in lijkt mij. Maar ook niemand van het hele team riep ook tegen haar dat ze het kalmer aan moest doen.

Nelleke pakte dat beter in, het was leuk geweest als ze Liesbet had laten gooien en het was raak geweest. Maar het was van het team ook niet zo slim natuurlijk om te kiezen voor Dennis die net een punt gescoord had.

De keuze van Aisha om het duel nu al aan te gaan vond ik verrassend en heeft slecht voor haar uitgepakt. Zelf zou ik ervoor gekozen hebben om met 1 ander zolang mogelijk samen te blijven en dan steeds de nieuwe weg te werken (proberen dan he).

Had wel gehoopt en verwacht dat wraakeiland iets anders zou zijn.
Nu is het eigenlijk gewoon verliezerseiland maar dan met een andere naam.
Het had zoveel nieuwe leuke mogelijkheden gehad. Laten meestemmen op de eilandraad had ik leuk gevonden.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - 13 februari
« Reactie #13 Gepost op: 15-02-2020, 19:54:04 »
Eindelijk de aflevering kunnen kijken :D

Ik had zo'n medelijden met Liesbet, maar snapte ook echt niet dat ze niets zei dat het iets langzamer moest en zich letterlijk liet meeslepen. Snap dat je in het kader van het team over grenzen gaat, maar dit ging echt te ver.

Nelleke had inderdaad veel meer moeten proberen het mannenteam uit elkaar te krijgen. Al geloof ik ook wel dat de Belgen tegen Nederlanders teveel leeft en mensen daarom er niet in mee zouden gaan.

Ben ook wel benieuwd als het Nederlands team gaat verliezen hoe dan de verdeling komt te liggen.

Wraakeiland is inderdaad afvallerseiland.

Maar tot nu toe vermaak ik me wel. Al zitten er een paar mensen tussen die ik liever zie gaan, omdat ze te arrogant overkomen  ::rofl::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 4] - 13 februari
« Reactie #14 Gepost op: 21-02-2020, 13:19:38 »
Fijn dat Liesbet eruit is, wat een irritatiefactor is dat. Ergens wel grappig hoe ze door de proef werd getrokken  :-X ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human