Auteur Topic: [Aflevering 5] - 20 februari  (gelezen 3639 keer)

Offline slin

  • Forumlid
[Aflevering 5] - 20 februari
« Gepost op: 21-02-2020, 02:00:14 »
Bijzondere twist op het einde, en volgens mij echt een heel domme keuze. Die Belgen hebben nog steeds niet door dat het juist niet de Nederlanders zijn die ze na de samensmelting weg moeten spelen...

Online Brent

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - 20 februari
« Reactie #1 Gepost op: 21-02-2020, 07:42:19 »
Juist een heel slimme keuze! Er waren al 2 Belgen weg en nu dus ook 2 Nederlanders, dus het staat weer gelijk. Het zou me niet eens verbazen dat die drie nagedacht hebben over een mogelijk afvallerseiland met duels waardoor ze Dennis naar daar gestuurd hebben zodat toch een sterke Nederlander kan terugkomen en niet een Belg.

Nelleke en Natassia hebben elk geen enkele stem meer, dus die drie kunnen eigenlijk gewoon achterover leunen en zitten toekijken. Zeer slim en tactisch, zo moet het gespeeld worden.

Ik hoop wel dat Dennis die Farah vermorzelt in de proef, want ze is objectief irritant desondanks ik het slim vind dat ze het eten verstopt.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2020, 07:44:22 door Brent »
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - 20 februari
« Reactie #2 Gepost op: 21-02-2020, 09:48:47 »
Nou ik kreeg niet het idee dat die drie belgen zover hadden doorgedacht. Ze willen nog steeds zoveel mogelijk Nederlanders eruit hebben. Dennis vonden ze ook nog eens sterk. Het is vooral naief van Ruth en Coen. Niels is veel sterker dan Dennis. Dus als je sterke spelers eruit wil hebben kun je beter hem eruit spelen. Dennis was ook naief dat hij ze meteen geloofde. Zou wel tof zijn als Dennis via wraakeiland terug kan keren.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 5] - 20 februari
« Reactie #3 Gepost op: 21-02-2020, 13:21:53 »
Een downfall van een arrogante man is altijd mooi om te zien ::hypocriet:: ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - 20 februari
« Reactie #4 Gepost op: 21-02-2020, 13:42:01 »
Een downfall van een arrogante man is altijd mooi om te zien ::hypocriet:: ;D

eens ::jaja::

Ik kan niet wachten op de volgende..  Elroy of Niels wie gaat als eerste?



Wederom een terugkerend duel... hebben ze niets geleerd van 2012?
« Laatst bewerkt op: 21-02-2020, 13:48:54 door reaver »

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - 20 februari
« Reactie #5 Gepost op: 21-02-2020, 13:56:27 »
Whahahahaha, bye bye Liesbeth  ::rofl::

Frankje Lapi

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 5] - 20 februari
« Reactie #6 Gepost op: 21-02-2020, 13:58:13 »
Whahahahaha, bye bye Liesbeth  ::rofl::


Ik hoopte ergens dat ze net als Aisha er echt af zou donderen ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - 20 februari
« Reactie #7 Gepost op: 21-02-2020, 16:06:50 »
Leuk, de manier waarop de kampen opnieuw ingedeeld werden. En eindelijk weer iets wat op een echte, ouderwetse eetproef leek (al duurde het maar kort)! ::bravo::

En Dennis eruit...tja, ik voelde ‘m al een beetje aankomen toen Niels zei dat hij en Natassia allebei half Congolees zijn en dezelfde mentaliteit hebben (niet dat ik ‘t zie, maar goed). Nelleke is makkelijker om erin te laten; minder sterk dan Dennis én geen stemmen meer. Ik hoop dat Dennis volgende week wint van Farah.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - 20 februari
« Reactie #8 Gepost op: 21-02-2020, 16:54:02 »
Ik hoopte ergens dat ze net als Aisha er echt af zou donderen ::rofl::
Ja hahahaha

Ik vond haar nog irritanter dan zowat alle mannen bij elkaar  ::rofl:: en ze was in haar biechten ook echt alleen maar gestresst  ::)
Frankje Lapi

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [Aflevering 5] - 20 februari
« Reactie #9 Gepost op: 21-02-2020, 21:49:53 »
Hoi, ik kijk dit ook! Alleen steeds met veel vertraging, waardoor ik dit board moet mijden. Maar nu ben ik bij met alle afleveringen. En ik ben enthousiast tot nu toe over dit seizoen :D als het deze kwaliteit behoudt, wordt dit een van m'n favoriete ER-seizoenen, na 2016 en 2019.

Wat een zuurpruim ik Liesbeth ook vond, ik had toch wel met haar te doen en hoopte ergens dat zij de proef zou winnen, gewoon om Farah naar huis te sturen. De volgende keer zou Liesbeth dan wel mogen afvallen. Maar helaas. Nu hopen dat Dennis haar verslaat. Dennis voelde zich veels te snel op z'n gemak op het nieuwe eiland en dacht alles wel goed voor elkaar te hebben.

Ik hoop dat Nelleke nog veel eilandraden overleeft, zij is m'n favoriet ::jaja:: ::love::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 5] - 20 februari
« Reactie #10 Gepost op: 21-02-2020, 22:06:51 »
Haha wat heeft iedereen tegen Farah :(, op Facebook zie ik ook alleen maar haat reacties over haar. Ik vind haar juist één van de vermakelijkste deelnemers tot nu toe ;D.

En haar tegenstanders tot so far vind ik allemaal één voor één veel minder likeable (Aisha die een mes in haar rug steekt door eerst aardig te doen en dan haar toch uit te dagen, Liesbeth die een hekel aan haar heeft en het hele seizoen alleen nog maar heeft lopen zeuren en de arrogante Dennis waarbij het spreekwoord hoogmoed komt voor de val best wel van toepassing is ;D). Ze speelt het met haar huidige tactiek nu wel hard, maar ze is dan ook heel hard geblindside en heeft door dat ze hard moet spelen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 5] - 20 februari
« Reactie #11 Gepost op: 21-02-2020, 22:49:02 »
Ik kan opzich wel begrijpen dat niet iedereen Farah zo leuk vindt. Ze vindt zichzelf toch nog best wel erg leuk en iemand uithongeren is niet heel aardig. Maarja, tactisch wel slim.
Liesbeth die had op voorhand al een hekel aan haar, dus ook blij dat zij weg is. Ik hou toch wat meer van positieve kandidaten als Farah.

Van mij mag ze er nog wel even in blijven. Al lijkt het me ook wel leuk als Dennis wraak kan nemen. Ik hoop in ieder geval wel dat een vroege afvaller de samensmelting haalt. Dat zorgt toch voor de grootste verbazing in de groep lijkt me.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - 20 februari
« Reactie #12 Gepost op: 22-02-2020, 11:29:38 »
Inderdaad weer een leuke aflevering.

Op zich snap ik de keuze van de 3 belgen wel, maar of het echt slim is weet ik niet.
Tot de samensmelting is er niets aan de hand, want Nelleke en Natasja hebben geen stemmen meer, dus die kunnen 1 voor 1 eruit.
Zelf hebben ze nu ook best wat stemmen ingezet, dus die zijn ze kwijt na de samensmelting. Terwijl er dan misschien nog van het andere kamp zijn met al hun stemmen. Daardoor worden zij dan weer een gemakkelijk doelwit.

En ja ik wacht ook op de downhall van Elroy en Niels. Niets inderdaad zo leuk als arrogante mensen worden afgestraft (spermatig dan).

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - 20 februari
« Reactie #13 Gepost op: 22-02-2020, 11:35:55 »
Wel vond ik de regels van de proef dan weer minder.

In de eerste ronde moesten de 2 Belgen, 2 fysiek sterke mannen, tegen 2 Nederlanders, 1 fysiek sterke man en 1 zwakke vrouw. Prima want dat was een keuze die ze vooraf gemaakt hadden. Weliswaar niet wetende wat die keuze inhield.

Vervolgens moesten diezelfde normaals tegen elkaar, met een aanvulling in het fysiek toch al veel sterkere team met een fysiek sterke man en in het fysiek zwakkere team een aanvulling met een vrouw, die best sterk is maar in principe niet snel van een man zal winnen.

Om vervolgens in de derde ronde nog iemand te mogen toevoegen naar keuze.

Het was zo zo goed als onmogelijk voor het ene team om ook maar 1 ronde te winnen. En dat is jammer.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - 20 februari
« Reactie #14 Gepost op: 22-02-2020, 14:31:30 »
Diegene die de proef zou verliezen daarvan wist je op voorhand dat het sterkste buitenbeentje een exit te verwachten had.  Bij winst van het andere kamp had Thomas in het vizier gestaan echter denk ik wel dat hij met Kevin een tegenzet had gedaan tegen Jorik of Elroy.

De switch van 2 mensen gewoon een vergiftigd geschenk, dan komt het aan op de eventuele 'opoffering' van diegene die je het meeste gunt en deze 2 gaat bijstaan.. persoonlijk vind ik dat Jorik ergens de fout gemaakt om te kiezen voor zijn huidige team, en onrechtstreeks mee verantwoordelijk is aan de exit van Dennis. hij had daar samen met hem en natassia bij het verlies van een proef een powermove tegen Niels kunnen doen. 
Ook had zijn oudere team nog altijd 4 mensen met meer stemmen tegenover de 3 nieuwkomers ::vergroot::

Natuurlijk is  'Had'  pure speculatie

Offline Wekke57

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • liefde, begrip, aanvaarding voor een betere wereld
Re: [Aflevering 5] - 20 februari
« Reactie #15 Gepost op: 23-02-2020, 17:28:47 »
Over de proef: goed bedacht maar draait gans verkeerd uit en voor mij een regelrechte flop, zelfs "de stier is los" kon het tij niet keren. Samen met de finale proef verleden jaar 1v/d slechtste die ik al gezien heb.
Over exit Dennis: volgende proef gaan de Nederlanders te zien krijgen dat hij weggestemd is, zijn geen uilen, zou wel eens moeilijk kunnen worden voor de Belgen in hun kamp en Farah krijgt haar eerste sterke tegenkandidaat op wraakeiland,  in de voorstukjes zie je duidelijk dat die geen tijd gaat verspillen daar, dat de sterkste moge winnen.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - 20 februari
« Reactie #16 Gepost op: 24-02-2020, 11:53:57 »

D.. persoonlijk vind ik dat Jorik ergens de fout gemaakt om te kiezen voor zijn huidige team, en onrechtstreeks mee verantwoordelijk is aan de exit van Dennis. hij had daar samen met hem en natassia bij het verlies van een proef een powermove tegen Niels kunnen doen. 


Maar ik denk niet dat hij op Natassia kon vertrouwen, zij is tenslotte ook een Belg die goed overweg kon/kan met Niels en Koen.

Als ze dan al moeten husselen van kampen dan zou je ervoor moeten zorgen dat er evenveel kandidaten van het ene kamp als van het andere kamp in een team zitten. Voor zover dat mogelijk is.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - 20 februari
« Reactie #17 Gepost op: 24-02-2020, 13:37:07 »
Maar ik denk niet dat hij op Natassia kon vertrouwen, zij is tenslotte ook een Belg die goed overweg kon/kan met Niels en Koen.

Als ze dan al moeten husselen van kampen dan zou je ervoor moeten zorgen dat er evenveel kandidaten van het ene kamp als van het andere kamp in een team zitten. Voor zover dat mogelijk is.

Met meerdere stemmen is het aantal mensen in een alliantie minder van toepassing. 

Als Jorik erbij was geweest lagen iig de kaarten geheel anders (5 stemmen minder van Ruth) en had Jorik Dennis een beetje bij de les kunnen houden. Hadden niels en koen ook meer stemmen moeten inzetten om iemand van de nieuwe leden eruit te werken.

Koen en Niels hebben haar ook niet betrokken in het plan om Dennis eruit te wippen dus ze vertrouwde haar ook niet.  Ook kond het drietal  (met ruth erbij) zich nu met een minimum van 2 stemmen per kop een meerderheid bekomen. Dus op dat vlak hebben ze het nu redelijk slim gespeeld.. als ze nu nog eens verliezen hoeven ze enkel maar 1 stem in te zetten en de keuze maken tussen Natassia of Nelleke. 

De samensmelting gaat meestal door met 10 dus en dan nu met 1 persoon vanuit wraakeiland dus zal het met 11 zijn en zal er misschien nog net iemand afvallen voor de individuele fase, zo hoeven er nog 2 weggestemd worden... Het Belgisch trio is nu praktisch verzekerd in die eerste fase (al kan er met een proef met directe uitsluiting voor de samensmelting nog voor verrassingen zorgen) 

Volgens de trailer ziet het ernaar uit dat team eilandraad immuniteit gaan verwerven met de proef...
« Laatst bewerkt op: 24-02-2020, 14:37:55 door reaver »