Auteur Topic: Aflevering 6 - 27 februari  (gelezen 2493 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Aflevering 6 - 27 februari
« Gepost op: 27-02-2020, 13:59:24 »
Vanavond de zesde aflevering, deel hier je gedachten.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Aflevering 6 - 27 februari
« Reactie #1 Gepost op: 27-02-2020, 21:37:38 »
Ik heb nu voor het eerst via videoland gekeken. Even 2 weken gratis, daarna switch ik wel weer naar VIER. Ik moet even aan de voice over van Geraldine wennen en aan het feit dat niet alles ondertiteld wordt.

Is er eigenlijk al iemand die naar huis moest en dat ook verwachtte? Tot nu toe de ene verrassing na de andere volgens mij.
En Farah heeft weet een rondje gewonnen.  ::tandpastasmiley:: Het was aan de biecht van Dennis al snel te horen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat zijn met Eva op wraakeiland.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 27 februari
« Reactie #2 Gepost op: 27-02-2020, 22:01:10 »
Ik meende ook te horen dat Farah het duel ging winnen! Als ik alleen zou zitten op dat eiland met genoeg eten, dan zou ik af en toe wel eens oefenen met die proef om de juiste balans te vinden. Ik denk dat dat zeker wel zou helpen.

Ik vond het wel zielig toen Dennis begon te huilen, maar wel een beetje een slechte verliezer  ::joehoe::
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - 27 februari
« Reactie #3 Gepost op: 27-02-2020, 22:44:06 »
Mooie proef om de samenwerking te testen... Heb me kapot gelachen met Koen zijn opmerkingen.
Ook ergens het bewijs dat Dennis niet echt relevant was voor de groep om een proef te winnen. (tenzij er met de proeven geknoeid is  >:D )

Weer een overwinning voor Farah,ergens jammer dat Dennis eruit ligt maar ik heb de indruk dat het duel niet geheel eerlijk verloopt.

De afstand tussen de obstakels was in verhouding groter voor Dennis dan voor Farah, misschien dat ze deze kunnen aanpassen naar grootte maar als je ziet naar de stand van de handen en de voeten  en de hoek waaronder beide stonden  ::vergroot::  staat Dennis in een meer ongemakkelijke houding (terwijl hij groter is dan Farah)

Persoonlijk vind ik zo'n wederkerend duel nergens op slaan.  Als Farah idd mag oefenen is het wel beetje hopeloos voor de andere afvallers, bij hen speelt de recuperatie van de immuniteitsproef nog mee.
Benieuwd hoe Eva het ervan af brengt.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2020, 15:27:16 door reaver »

Offline Wekke57

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • liefde, begrip, aanvaarding voor een betere wereld
Re: Aflevering 6 - 27 februari
« Reactie #4 Gepost op: 28-02-2020, 08:43:21 »
Proef hadden we al een keertje gezien in een vorige editie maar weer bewezen: nooit opgeven ook al zit je in een hopeloos verliezende positie, prachtige verdiende overwinning, gote pluim voor de winnaars.
En ja Koen op ze'n plat Kempisch, opgekropte emoties vlogen eruit.
Inderdaad opmerking van Reaver over de afstand tussen de obstakels was mij ook opgevallen, Dennis moest wel een pak verder reiken. Het is inderdaad ook zoals bij Farah, als je een proef, oefening meermaals kan uitvoeren word je der alleen maar beter in, dat noemt men training. In de eliminatie proef zie je haar ook elke week groeien zowel fysiek als haar vertrouwen. Word inderdaad heel moeilijk om haar te verslaan.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 6 - 27 februari
« Reactie #5 Gepost op: 28-02-2020, 10:31:27 »
Vond het ook niet storend dat het dezelfde proef was als vorige editie want deze was wel leuk ;D. Mooie overwinning van Kamp zuid ::bravo::.

Ja de wraakeiland proef is sowieso wel in het voordeel van Farah. Afstanden heb ik niet zo op gelet, maar het kunnen oefenen is natuurlijk een groot voordeel. Het is ook een proef die beter past bij haar lichaamsbouw dan bij bijvoorbeeld die van Dennis. Voor het vervolg vind ik het wel leuk dat Farah erin blijft in ieder geval ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - 27 februari
« Reactie #6 Gepost op: 28-02-2020, 11:45:37 »
Leuke aflevering weer. Zag het wel aankomen dat kamp zuid alsnog de proef won. Duel op wraakeiland leek inderdaad niet helemaal eerlijk. Nelleke vind ik echt super. Ik hoop dat ze ver mag komen. De meeste mannen vindt ik nog steeds niet zo leuk. Kan niet wachten op de gezichten van Elroy en Niels als ze er een keer uitgestemd worden.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Aflevering 6 - 27 februari
« Reactie #7 Gepost op: 28-02-2020, 13:04:39 »
Je hebt met een bepaalde lichaamsbouw wel wat voordeel met de wraakeiland proef. Maar dat is eigenlijk bij alles wel zo. Soms is het handig als je langer bent, voor anderen is korter zijn juist handig. Voor andere proeven moet je juist veel kracht hebben. Een proef helemaal eerlijk maken kan eigenlijk niet.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Wekke57

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • liefde, begrip, aanvaarding voor een betere wereld
Re: Aflevering 6 - 27 februari
« Reactie #8 Gepost op: 28-02-2020, 13:14:13 »
Exit Dennis: ik heb te doen met hem, moet psychisch enorm zwaar zijn om op zulke wijze de expeditie te moeten verlaten, hij was duidelijk meegekomen om de finale te halen. Moet pijn doen om achteraf iedere keer die beelden te moeten bekijken. Ik begrijp nu dat niet voor iedereen deelname aan ER alleen maar goede herinneringen  oproept maar kan ook een beetje nachtmerrie worden.
Over Nelleke: duidelijk de babe van de expeditie, prachtige vrouw trouwens. Zij krijgt van mij de eerste prijs tot hiertoe kwa doorzetting en positiviteit en ik gun ze de finale maar twijfel eraan of ze die gaat kunnen winnen als ze erin geraakt trouwens. Als je de finales van vorige edities bekijkt, uitgezonderd die van de XX editie want dat was een flop, gaan volgens mij andere kandidaten meer kans hebben.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - 27 februari
« Reactie #9 Gepost op: 28-02-2020, 13:38:35 »
Je hebt met een bepaalde lichaamsbouw wel wat voordeel met de wraakeiland proef. Maar dat is eigenlijk bij alles wel zo. Soms is het handig als je langer bent, voor anderen is korter zijn juist handig. Voor andere proeven moet je juist veel kracht hebben. Een proef helemaal eerlijk maken kan eigenlijk niet.


Een proef even 'eerlijk' maken voor iedereen kan idd niet, maar er zijn 2 aspecten, ofwel maak je een proef voor iedereen gelijk (bv iedereen houdt 5 kg recht voor zich) of aangepast naar lichaamseigenschappen (iedereen houdt 5% van zijn lichaamsgewicht voor zich...)
Het gaat em om de verhouding...  Dennis is groter en zou indien de afstand gelijk was (met de opstelling van farah) in een minder belastende hoek moeten staan.   Dus ofwel klopt er iets niet met de verhouding waarop de afstand is gezet ofwel zijn de afstanden niet gelijk... 
« Laatst bewerkt op: 28-02-2020, 13:40:46 door reaver »

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - 27 februari
« Reactie #10 Gepost op: 29-02-2020, 09:51:46 »
Farah heeft inderdaad het voordeel wat Fajah Lourens in 2012 had. Als een van de eerste twee weggestemd worden en vervolgens alle duels winnen. Net als Fajah toen, gun ik het haar stiekem wel. ::ok::
🜃

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 6 - 27 februari
« Reactie #11 Gepost op: 29-02-2020, 10:13:14 »
Het zit in de naam ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human