Auteur Topic: Aflevering 7 - 5 maart  (gelezen 2421 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Aflevering 7 - 5 maart
« Gepost op: 5-03-2020, 16:41:32 »
Bespreek hier de nieuwe aflevering van vandaag:
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Aflevering 7 - 5 maart
« Reactie #1 Gepost op: 5-03-2020, 20:48:17 »
Waarom is de nieuwe aflevering nog niet online? Heb ik iets gemist?

Oh, blijkbaar kan je ze ook direct al op VIER kijken. Dacht dat het pas na de uitzending online zou verschijnen. Dan maar VPN aanzetten.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2020, 20:51:47 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - 5 maart
« Reactie #2 Gepost op: 5-03-2020, 21:00:48 »
::megafoon:: Videoland, kom eens door met de aflevering!
🜃

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - 5 maart
« Reactie #3 Gepost op: 5-03-2020, 22:20:51 »
Nah, zo jammer! :(

Nu maar duimen dat Nelleke wint van Farah en Eva. Maar denk dat ze goede kans maakt! ::ok::
🜃

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - 5 maart
« Reactie #4 Gepost op: 6-03-2020, 01:04:27 »
Ja, inderdaad jammer van Nelleke. Had het haar heel erg gegund.
Ze krijgt een brief mee, dus ik ben benieuwd wat de dames op Wraakeiland (of Fraakeiland, zoals Geraldine zegt) moeten doen... Dezelfde proef, of misschien iets anders? Ik denk dat ze Farah nog wel kan hebben, die zit er volgens mij echt een beetje doorheen. Aan Eva kan ze nog een zware kluif hebben, maar daar moet ze denk ik ook wel van kunnen winnen. Eva is toch ook al wel redelijk verzwakt.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - 5 maart
« Reactie #5 Gepost op: 6-03-2020, 13:11:33 »
Letterlijk een coole proef ;-) het valt me op dat als niels en Ruth een belangrijke rol hebben in een proef (behalve de allereerste) deze niet kunnen waarmaken voor winst in de groep.

Nelleke was een goede keuze voor de meerderheid van de groep(voor haar zelf natuurlijk iets minder), na de samensmelting kan ze wel een gevaar worden, fysiek sterk en is heel sociaal dus kan vrij snel binden met de leden van het andere team. maar ergens had ze dit moeten zien aankomen (zo dat men haar vaak wil profileren)  De samensmelting is volgens mij (kan mis zijn) nog nooit met 9 mensen van start gegaan. Ik denk dat de kampleden die afweging heeft gedaan /of gegokt dat het de laatste eilandraad in team was...

Of het dezelfde proef gaat zijn op wraakeiland... is het zo dan heeft farah fysiek in de plankproef altijd het voordeel.  (niet alleen qua afstand) : hoe lichter men is bent des te minder druk men gaat ondervinden (rug en gewrichten).  eva en nelleke zijn volgens mij makkelijk 10 kg zwaarder en in plank neemt die druk van dat gewicht toe zodat gevoelswaarde van die 10 kg sneller voor verzuring kan zorgen.  (Ik heb in de sportschool lichte sportieve meiden de vloer zien aanvegen qua tijd tegenover mannen met afgelijnde spieren die 2 keer hun eigen gewicht kunnen duwen)

Is het niet dezelfde proef dan lijkt het me vrij duidelijk wie van de 3 de gunfactor heeft gekregen van de productie :-)

Offline slin

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - 5 maart
« Reactie #6 Gepost op: 6-03-2020, 15:04:51 »
Ben erg benieuwd naar de samensmelting komende week. Thomas en Kevin hebben dit voor mijn gevoel erg goed aangepakt. Die kunnen in principe nog bij beide kampen terecht en mede bepalen wie er als eerste afvalt na de samensmelting. Verder hoop ik dat Nelleke terugkeert! Farah werkt behoorlijk op mijn zenuwen en Eva vind ik speltechnisch minder interessant.

Overigens erg jammer dat het seizoen - ogenschijnlijk - niet zo leeft. Ik vind het echt een veel leuker seizoen dan met de BNers.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - 5 maart
« Reactie #7 Gepost op: 6-03-2020, 19:33:31 »
Jammer voor Nelleke. Hopelijk kan ze terugkeren via wraakeiland. Ruth, Niels en Coen lijken nog steeds niet te begrijpen dat er minstens 1 nederlander in de finale moet komen. Thomas en Kevin lijken het beter te begrijpen. Ben benieuwd naar de samenamelting en hoe men gaat stemmen.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - 5 maart
« Reactie #8 Gepost op: 6-03-2020, 19:58:22 »
Jammer voor Nelleke. Hopelijk kan ze terugkeren via wraakeiland. Ruth, Niels en Coen lijken nog steeds niet te begrijpen dat er minstens 1 nederlander in de finale moet komen. Thomas en Kevin lijken het beter te begrijpen. Ben benieuwd naar de samenamelting en hoe men gaat stemmen.

De Belgen kunnen beter Elroy of Herman mee naar de finale nemen (als het met een eindstemming is) om meer kans te maken op de eindwinst tegenover Nelleke, dus op dat zicht best een logische zet.

Ook is er geen enkele zekerheid over haar loyaliteit, ook niet van natassia maar is na de samensmelting niet echt een bedreiging in de proeven, Nelleke wel.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 7 - 5 maart
« Reactie #9 Gepost op: 6-03-2020, 21:34:36 »
Ja ik ben heel erg benieuwd of we weer een eindstemming gaan zien of een finaleproef, dat is nog niet bekend ergens toch? Maakt wel heel veel uit voor hoe je het spel speelt.

Naar mijn idee was Nelleke wegstemmen geen goeie move. Ja, Nelleke is sterker dan Natassia dat is waar. Maar er moet minstens één Nederlander mee naar de finale. Dan zou ik als Belg toch het liefst Nelleke of Herman meenemen over een Elroy, Jorik of Anouk. Daarnaast stond Nelleke al aan hun kant en zou ze denk ik ook wel met hun meestemmen na de samensmelting. Reden om Natassia weg te willen is dat ze de perfecte goat is voor de Nederlandse spelers. Als ik een Nederlandse speler ben dan wil ik met Natassia in de finale komen. Mocht ze nu niet afvallen bij een eventuele proef, dan schat ik de kans heel groot in dat ze het hele spel erin blijft alleen al omdat ze gewoon niet kan winnen aan het einde.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Aflevering 7 - 5 maart
« Reactie #10 Gepost op: 6-03-2020, 22:01:18 »
Overigens erg jammer dat het seizoen - ogenschijnlijk - niet zo leeft. Ik vind het echt een veel leuker seizoen dan met de BNers.

Ja, vind ik ook. Met BN'ers haak ik vaak al wel snel af. Komt na een paar keer wel op hetzelfde neer. Het gemiddelde niveau ligt lager, het gemiddelde egoïsme soms wat hoger. De karakters zijn met onbekenden ook een stuk sterker en diverser. En dan heb je nog regelmatig opgevers bij die bekenden.
Uit een grote selectie, wordt altijd wel een wat betere groep gekozen. En NLvsBE blijft natuurlijk altijd leuk.

Zelf maakt het me weinig uit dat het niet op tv wordt uitgezonden, want die heb ik hier toch niet. En ik moet sowieso al met VPN kijken, dus dan meteen maar de gratis Vlaamse variant.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - 5 maart
« Reactie #11 Gepost op: 7-03-2020, 00:01:21 »
Helemaal eens met wat D*N zegt. Als ik nu een van de Nederlanders was zou ik inderdaad Natassia in de finale willen hebben. En nee je weet niet of Nelleke loyaal blijft, maar ze kennen haar wel veel langer dan de andere Nederlanders. Dit geldt alleen niet voor Thomas en Kevin. Maar zij lijken niet zonder meer met de andere belgen mee te stemmen. Wordt in ieder geval spannend.