Auteur Topic: Aflevering 9 - 19 maart  (gelezen 2411 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Aflevering 9 - 19 maart
« Gepost op: 19-03-2020, 17:57:26 »
Praat hier mee over de negende aflevering van dit seizoen ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Aflevering 9 - 19 maart
« Reactie #1 Gepost op: 19-03-2020, 21:39:13 »
Nou ik ging stuk om die blikken van koen en hoe iedereen recht bleef kijken  ::rofl::

opdracht ja in nellekes haar voordeel, wat de tweede keer niet goed uitpakte jammergenoeg.

voor de rest is koen f*cking scheinheilig op het vooruitstukje.

hij heeft zelf ook dennis voorgelogen en nu zeiken omdat niemand zich aan zijn woord houd?

rot toch op! dat is het spel en je deed zelf nog eerder!
chipsverslaafde <3

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - 19 maart
« Reactie #2 Gepost op: 19-03-2020, 22:11:14 »
Leuke aflevering weer! Immuniteitsproef was wat simpel en leek weer wat in het voordeel van Nelleke, je zou bijna denken dat...

Heerlijke eilandraad, was alleen voor ons als kijker totaal niet spannend. :-\\

Volgende week Koen weg? Ik zal hem niet missen. ::joehoe::
🜃

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - 19 maart
« Reactie #3 Gepost op: 19-03-2020, 22:41:57 »
Nou die Thomas draait anders ook helemaal door volgende week  ::)

Vreselijk hoe Ruth ook over Nelleke sprak, zij is net zo afschuwelijk als alle anderen. Echt wat een nare mensen allemaal joh.

Vind alleen Nelleke nog leuk en dan Kevin en Koen een beetje.

Niels was ontzettend sympathiek, jammer dat hij weg is.
Frankje Lapi

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - 19 maart
« Reactie #4 Gepost op: 19-03-2020, 23:23:39 »
Er is qua gevoelswaarde een verschil tussen al dan niet iemand verraden die je maar net kent (in het geval van Dennis) dan tegenover verraden worden door mensen waarvan je dacht in het begin een afspraak mee hebt gemaakt en ook gehouden zodat deze mensen ook zo ver zijn gekomen.  Dus ik begrijp Koen zijn frustratie wel ergens, aan de andere kant het is een spelletje (waarbij de ene wat meer kansen krijgt dan de andere)

Nelleke heeft imo kansen genoeg gekregen en iets teveel uitstel gekregen en hoop dat volgende week haar exit is, ik lees hier en op social media reacties over hypocriet gedoe van 'De Belgen'.
Blijkbaar is het van haar wel geoorloofd omdat het 'ter verdediging is' of omdat ze geen eerlijke kansen heeft gekregen.
2 proeven gewonnen waar ze stil moest staan  ::) de rest van de proeven  ::ohno:: 

Ergens ben ik wel tevreden dat Niels een lesje in nederigheid heeft gekregen, heeft zich ook heel de tijd overschat.  Buiten zichzelf snel uitgegraven te hebben en die bout aan het touw goed te hebben gegooid (2de proef)heeft hij ook nog niet veel bewezen.  Om zichzelf dan een sterke kandidaat te noemen...

Verder terug het een gemiste kans met die meerdere stemmen en winnaarseiland waarbij het nadelig is voor een  minderheidsalliantie als er 1 persoon ervan op het eiland blijft.. Dus eigenlijk geen immuniteit mag winnen of men moet keer op keer duels moet winnen om als enige over te blijven.
« Laatst bewerkt op: 19-03-2020, 23:53:46 door reaver »

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - 19 maart
« Reactie #5 Gepost op: 20-03-2020, 00:13:06 »
Interessante aflevering.
Jammer dat al vooraf al duidelijk was dat Nelleke de immuniteitsproef ging winnen en de eilandproef ging verlliezen.

Ik snap Koen zijn reactie best, hij reageert volgens mij erg vanuit de emotie. En ik snap best dat hij zicht met name door Thomas verraden voelt, die hoorde echt bij het belgenclubje.
En Niels is natuurlijk fysiek een zeer sterke kandidaat. Als het in een individuele proef op kracht aankomt dan denk ik dat hij van iedereen wint (behalve Ruth misschien).

De 3 Belgen hebben voor de samensmelting echt een denkfout gemaakt door Nelleke weg te stemmen ipv Nastassia. Zij hadden er daar bij haar op moeten aandringen om als Nederlander bij hun clubje te blijven en dan met zijn 4-en finale. Nu hadden ze haar ook tegen.

Anouk vind ik trouwens de meest saaie kandidaat van deze expeditie. Daar gebeurt echt helemaal niets. Dus als het aan mij ligt mag zij er wel uit volgende week. Of anders Elroy omdat het heerlijk is als hij net als Niels te arrogant is.

Offline Wekke57

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • liefde, begrip, aanvaarding voor een betere wereld
Re: Aflevering 9 - 19 maart
« Reactie #6 Gepost op: 20-03-2020, 09:31:14 »
Er was duidelijk chaos bij sommige deelnemers want hun plotjes klopten niet meer!!  Heerlijk toch om naar te kijken, ik moet bekennen dat het op dat vlak een allesbehalve saai seizoen is en verheug me al op volgende week als je de voorstukjes bekeken hebt.
Nelleke en haar evenwichtsproeven: nu was het niet tegen 2 verzwakte tegenstanders en is dus duidelijk haar ding, knap gedaan. Ik vind evenwichtsproeven super maar ik hoop dat ze nu stoppen anders gaat het er op lijken dat iemand hier bevoordeeld word.
Haar proef tegen Ruth, wie heeft zoiets bedacht, één v/d zwakste proeven (niet voor kandidaten) die ik al moeten aanschouwen heb, zoveel seizoenen, zoveel prachtige proeven, was de inspiratie effe weg?? Hopelijk niet elke week die proef aub. 
Exit Niels: heel sterke kandidaat maar inderdaad voel jezelf nooit meer dan een ander want zo kwam het bij mij over, dacht dat hij de touwtjes voor een stuk in handen had maar dat heb je niet snel in ER, moet je je tijdens het spel steeds van bewust blijven. Zijn tranen op het eind bewijzen dat hij nog niet klaar was maar wel sportief gebleven.

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - 19 maart
« Reactie #7 Gepost op: 20-03-2020, 09:32:39 »
Koentje toch ::schaam::
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - 19 maart
« Reactie #8 Gepost op: 20-03-2020, 11:56:45 »
Interessante aflevering.


De 3 Belgen hebben voor de samensmelting echt een denkfout gemaakt door Nelleke weg te stemmen ipv Nastassia. Zij hadden er daar bij haar op moeten aandringen om als Nederlander bij hun clubje te blijven en dan met zijn 4-en finale. Nu hadden ze haar ook tegen.



Dan had de uitkomst min of meer hetzelfde geweest (3 belgen tegen de rest).     Natassia eruit dan was de kans groot dat Farah er terug in kwam, haar puzzelkwaliteiten schat ik sterker in dan die van Natassia en had Herman de samensmelting niet gehaald.  Farah was nog meer gebrand op wraak en had ook gewoon met de groep meegestemd, of als ze haar in het ongewisse hadden gelaten deed haar stem er zelfs niet toe...

Had Natassia dan toch een evenwichtstijger bleek te zijn (van wraakeiland) had het ook niet veel uitgemaakt in de samensmeltingsproef..  Met het grote verschil dat Nelleke er nog sterker in stond en zelfs een swingvote kon zijn terwijl ze op de meerderheid van de groepsproeven niet echt een meerwaarde bleek te zijn en eigenlijk de verkeerde mensen zijn weggestemd..



« Laatst bewerkt op: 20-03-2020, 12:00:35 door reaver »

Offline slin

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - 19 maart
« Reactie #9 Gepost op: 20-03-2020, 13:47:33 »
Heerlijke aflevering weer. Dit zet het hele seizoen weer op zijn kop denk ik zo. Volgende week gaat ook weer mega interessant worden als we de vooruitblik mogen geloven.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 9 - 19 maart
« Reactie #10 Gepost op: 27-03-2020, 13:23:20 »
Leuke aflevering ::bravo::. Het spel is begonnen ::jaja::.

Raar hoe de Ruth-Nelleke verhouding vrij one-sided lijkt. Ruth lijkt echt iets tegen haar te hebben maar vanuit Nelleke zien we diezelfde vibe of woorden niet. Fijn voor Nelleke dat ze gelijk de eerste proef wint. Balans is haar forté.

Eilandraad was natuurlijk heerlijk. Misschien ook omdat ik Niels niet zo leuk vond, dus ik vond het prima om hem te zien gaan. Koen is ook degene met de grotere reactie dus grappig dat hij degene is die nog blijft.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human