Auteur Topic: Aflevering 10 - 26 maart  (gelezen 4464 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Aflevering 10 - 26 maart
« Gepost op: 26-03-2020, 19:08:29 »
Bespreek hier de tiende aflevering van dit seizoen ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - 26 maart
« Reactie #1 Gepost op: 26-03-2020, 20:57:25 »
“Je reageert heel primair”

Hoe mooi is dit
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - 26 maart
« Reactie #2 Gepost op: 26-03-2020, 21:39:41 »
Meh, we wisten dat het zou gebeuren, maar het is toch jammer. ::zwaaisip::
🜃

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - 26 maart
« Reactie #3 Gepost op: 26-03-2020, 21:54:11 »
Bedankt Koen om het spel voor ons én jezelf te verpesten. Denk niet dat die knul de finale haalt.

Ik ga Nelleke hard missen in deze saaie groep ::ohno::
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Aflevering 10 - 26 maart
« Reactie #4 Gepost op: 26-03-2020, 22:08:28 »
Koen..  ??? ??? ???
Blijft verrassend.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Aflevering 10 - 26 maart
« Reactie #5 Gepost op: 26-03-2020, 22:38:02 »
auw..

waarom gaan de favorieten er altijd uit middenn in het seizoen ::rofl::

opdracht was wel oke, top dat ze ruth zo bepeapelen alleen,
jammer dat nelleke weg is :\'( en dom van koen ook trouwens...
chipsverslaafde <3

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - 26 maart
« Reactie #6 Gepost op: 26-03-2020, 22:58:13 »
Zo zo zo jammer van Nelleke  :-\\

En Koen? Wat ongelofelijk dom. Hij keek ook alsof hij een meesterzet had gedaan terwijl het gewoon een domme spruitenactie was.

En wat een arrogantie schuilt er in Elroy, Jorik, Koen, Thomas en Ruth zeg. Anouk en Herman zijn vooral  meelopers en saai.

Kevin is ook niet echt mijn favoriet geweest maarja nu Nelleke weg is moet het wel.
Frankje Lapi

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - 26 maart
« Reactie #7 Gepost op: 26-03-2020, 23:36:57 »
Kevin is ook niet echt mijn favoriet geweest maarja nu Nelleke weg is moet het wel.
Same! Maar ik zag dat hij volgende week een totale meltdown heeft in verband met een vuurstick (?) dus dat gaat ook weer vonken geven.

Dat geneuzel van Elroy en Anouk vind ik echt verschrikkelijk irritant. In eerste instantie dacht ik dat Herman nog wat leuks wist te brengen, maar hij is ook echt bijzonder saai. Van Koen en Thomas zien we enkel die uitbarsting, maar voor de rest niet echt iets relevants. Ik zeg dat Jorik en Ruth de finale gaan spelen, en eigenlijk hoop ik dat ook.
« Laatst bewerkt op: 26-03-2020, 23:38:33 door Brent »
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - 26 maart
« Reactie #8 Gepost op: 26-03-2020, 23:52:00 »
Leuke aflevering..   beetje scherp in het begin,  uitval van Thomas naar Koen toewas naar mijn gevoel ook dikker zever, het was allesbehalve hem of Niels op die eilandraad..

De proef op was op zich goed in elkaar gestoken.  wil het niet dat Nelleke als eerste van de balk dondert, met haar rechtervoet haar op de grond  er terug opspringt en doet alsof er niets gebeurd is terwijl het niet toegelaten was de voeten op de grond te zetten.   Geen sanctie (qua tijd, of ...) dit heeft Thomas een kans op immuniteit gekost.

Jorik doet me meer en meer denken aan Hans 2008 enkel nog meer op een neerbuigende manier  (mijn indruk).

De arrogantie bij Elroy die eraf droop op de eilandraad.   ::ohno::


Ik ben iig blij dat deze groep uit vorige edities heeft geleerd om terugkomers gelijk terug huiswaarts (met enige vertraging) te sturen.  Ik kreeg bij Nelleke meer en meer zo'n Tanja 2011 vibe waarbij er toen ook veel in haar voordeel uit de lucht viel

Al haar ar stemmen inzetten zonder een stem extra van iemand anders was niet de sterkste move (ook van koen niet) . Moest ze haar communicatieve talenten (zoals ze deze in het begin in de verf zette) bij koen gebruikt hebben, had ze het meeste kans gehad om het blok te breken. Koen is tenslotte de volgende op het lijstje...


Offline Brent

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - 26 maart
« Reactie #9 Gepost op: 26-03-2020, 23:59:52 »
Al haar ar stemmen inzetten zonder een stem extra van iemand anders was niet de sterkste move (ook van koen niet) . Moest ze haar communicatieve talenten (zoals ze deze in het begin in de verf zette) bij koen gebruikt hebben, had ze het meeste kans gehad om het blok te breken. Koen is tenslotte de volgende op het lijstje...
Nelleke en Koen hebben dagenlang met elkaar op hetzelfde eiland gezeten. Het was sinds de eerste aflevering al duidelijk dat ze het niet met elkaar konden vinden. Ik had gehoopt dat Koen zijn verstand zou gebruiken om een tegenmove te doen om dat pact te doorbreken, maar nee, hij zet al zijn stemmen in op Nelleke.

Ik denk niet dat Nelleke ooit kans had gehad om Koen te overtuigen met haar mee te stemmen. Hoe communicatief ze ook zou zijn. Tactisch was dat voor beide partijen wel het beste geweest, de schuld ligt hier dus volledig bij Koen. Daarmee wil ik zeggen dat het net wel een sterke move van haar was om al haar stemmen in te zetten. Ze kon letterlijk niet anders. Ze heeft zich sinds het begin al als een kat in het nauw moeten verzetten tegen alle tegenstand. Liever alle stemmen gedurfd inzetten dan met nutteloze stemmen als een bange muis naar huis gaan, denk ik dan.
« Laatst bewerkt op: 27-03-2020, 00:03:02 door Brent »
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - 26 maart
« Reactie #10 Gepost op: 27-03-2020, 00:15:38 »
Nelleke en Koen hebben dagenlang met elkaar op hetzelfde eiland gezeten. Het was sinds de eerste aflevering al duidelijk dat ze het niet met elkaar konden vinden. Ik had gehoopt dat Koen zijn verstand zou gebruiken om een tegenmove te doen om dat pact te doorbreken, maar nee, hij zet al zijn stemmen in op Nelleke.

Ik denk niet dat Nelleke ooit kans had gehad om Koen te overtuigen met haar mee te stemmen. Hoe communicatief ze ook zou zijn. Tactisch was dat voor beide partijen wel het beste geweest, de schuld ligt hier dus volledig bij Koen. Daarmee wil ik zeggen dat het een net wel een sterke move van haar was om al haar stemmen in te zetten. Ze kon letterlijk niet anders. Ze heeft zich sinds het begin al als een kat in het nauw moeten verzetten tegen alle tegenstand. Liever alle stemmen gedurfd inzetten dan met nutteloze stemmen als een bange muis naar huis gaan, denk ik dan.

Koen kon het beter met haar vinden dan bv met Farah.

 Ik denk eerder dat de lust naar wraak haar de strop heeft omgedaan bij de vorige eilandraad. Ze heeft meegestemd met een groep in de hoop dat ze haar zouden ontzien of dat ze kon aansluiten bij de andere Nederlanders.  Terwijl zij op dat moment net de swingvote kon zijn en haar loyaliteit met 2-3 stemmen met haar haar oude kampgenoten meestemmen als een rebuy kon doen gelden.  Ze had de info van Kevin en kon een powermove doen om de grootste alliantie te breken maar heeft verkeerd gegokt en daardoor hier zich nog meer afgezonderd van de 2 allianties.

De situatie waar ze in het begin in zat, is dan ook enkel en alleen aan haarzelf te wijten (consequenties van de allereerste proef waar ze grandioos de mist is ingegaan).  Aan de andere kant is het door dat gebeuren ook zo ver is kunnen komen en alle respect voor haar hart voor het spel maar op sommige momenten was het beetje kijken naar een spartelend visje op het droge. 

Alle stemmen in een minderheid inzetten getuigd van vechtlust maar het resultaat is helaas hetzelfde. 

Op het in pokertermen te zeggen, het heeft weinig zin om als shortstack all in te gaan met de slechtst mogelijke hand.
« Laatst bewerkt op: 27-03-2020, 17:53:45 door reaver »

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - 26 maart
« Reactie #11 Gepost op: 27-03-2020, 00:33:23 »
Zo zo zo jammer van Nelleke  :-\\

En Koen? Wat ongelofelijk dom. Hij keek ook alsof hij een meesterzet had gedaan terwijl het gewoon een domme spruitenactie was.

En wat een arrogantie schuilt er in Elroy, Jorik, Koen, Thomas en Ruth zeg. Anouk en Herman zijn vooral  meelopers en saai.

Kevin is ook niet echt mijn favoriet geweest maarja nu Nelleke weg is moet het wel.

Ik ben het hier helemaal eens. Al begin ik Herman ook wat meer te waarderen, omdat hij zo geniet en gewoon zijn ding doet. Ik las overigens op twitter van herman dat hij met Nelleke mee wilde stemmen  op Elroy. Hij kreeg echter door dat Coen vol op Nelleke ging en  durfde toen niet al zijn stemmen op Elroy te zetten. En dus stemde hij toch maar op Nelleke. Nelleke vond ik echt een kanjer.

Offline Wekke57

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • liefde, begrip, aanvaarding voor een betere wereld
Re: Aflevering 10 - 26 maart
« Reactie #12 Gepost op: 27-03-2020, 09:39:06 »
Exit Nelleke: ze heeft zich "geweerd als een duivel in een wijwatervat" maar het heeft niet mogen zijn, alle respect voor haar, vanaf afl. 1 nergens echt bijgehoord, steeds moeten vechten om de stemming te overleven, hadden er niet een paar meelopers ingezeten dan had het voor haar nog een tijd kunnen doorgaan. Niemand van die meelopers heeft blijkbaar het lef om de expeditie te laten ontploffen, had het perfecte moment geweest nu met Nelleke.
Ok, nog 2 dames: de eerste Anouk is één van die meelopers, nog niet veel gezien en gepresteerd deze expeditie en dat gaat ook niet gebeuren, mag mee verder omdat ze geen bedreiging vormt. De 2é Ruth, geen katje om zonder handschoenen aan te pakken, ik train al van jongsaf in de fitness en dames met zulk strak, gespierd, krachtig lichaam heb ik nog niet veel gezien, dat ze kracht en doorzetting heeft bewijst ze dus ook keer op keer in de proeven. Zij is mijn topfavoriete voor eindwinst als ze niet in de val verstrikt geraakt die ze voor haar aant spannen zijn. Momenteel zit ze goed op winnaarseiland, voldoende voeding en rust, ideaal voor de finale.
Koen heeft de stomste move ooit gemaakt door al zijn stemmen op Nelleke te zetten!! Pleegt hij bewust zelfmoord nu zijn maatje naar huis is??
Ik heb voor het begin v/d expeditie Herman aangehaald, ik vroeg me af hoe hij het er zou vanaf gaan brengen?? Wel als er één iemand is die ik de finale gun buiten Ruth dan is het Herman wel, ik heb in al die jaren dat ik het programma volg zelden iemand gezien die zich zo positief, energiek, zorgeloos door de expeditie werkt, chapeau Herman.

Offline slin

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - 26 maart
« Reactie #13 Gepost op: 27-03-2020, 12:06:13 »
Ik ben volgens mij in de minderheid, maar ik kan de manier waarop Elroy het spel speelt wel waarderen. Keihard, maar ook slim. Hij lijkt de groep in ieder geval aardig onder zijn duim te hebben. In ieder geval veel beter dan Anouk, die weer de standaard meeloper van de groep is. Maar intussen niet zo veel presteert.
« Laatst bewerkt op: 27-03-2020, 12:11:34 door slin »

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - 26 maart
« Reactie #14 Gepost op: 27-03-2020, 12:38:44 »
Ik lees dat veel mensen Anouk een meeloper vinden, maar in mijn optiek is zij met Elroy en Jorik juist degene die de touwtjes in handen heeft. Dus ik zou haar zeker geen meeloper noemen. Ik vind ook dat zij op dit moment de beste uitgangspositie heeft om de finale te halen. Ze wordt door de Belgen toch als een minder sterke tegenstander in de finale gezien dan een Elroy of Jorik en ze heeft sowieso niets te vrezen van hun twee.
🜃

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - 26 maart
« Reactie #15 Gepost op: 28-03-2020, 10:56:51 »
Nu een paar dagen later verbaas ik me nog steeds om Coen zijn stemmen.
OP zich snap ik nog dat hij denkt; 'laat ik ze allemaal inzetten, dan hoef ik me nergens meer druk om te maken en dan zie ik het wel'.
Maar dan is de keuze voor Nelleke weer raar.
Hij was kwaad omdat ze Niels eruit gespeeld hadden, dan denk ik had dan je stemmen gezet op degene die dat in zijn ogen geregeld heeft. Dan had dat Elroy, Jorik of Thomas moeten kiezen.
Maar met Jorik kon hij het goed vinden dus die niet.

Dan was het voor ons ook een leuke eilandraad geweest die nog alle kanten op kon.

Ik vind het trouwens niet ok dat er keihard gelogen wordt tegenover Ruth. Ik snap het nog tot op bepaalde hoogte. Maar zelfs na de verloren proef het niet vertellen gaat voor mij te ver.
Ik vond tot dan Jorik best ok en het leuk spelen, maar nu hoop ik niet meer dat hij wint.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Aflevering 10 - 26 maart
« Reactie #16 Gepost op: 28-03-2020, 12:10:18 »
Het zou me ook niks verbazen als Koen toch lichtelijk bang was dat ze hetzelfde spelletje zouden spelen als vorige aflevering. Dat iedereen zegt op Nelleke te gaan stemmen, maar dat vervolgens niet doet. Dan zou hij zelf gevaar lopen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 10 - 26 maart
« Reactie #17 Gepost op: 28-03-2020, 12:36:44 »
Ugh the wasted potential. Als Koen nou ook alles op Elroy had gezet :P, was het spel weer wat interessanter geworden. Maar nee hij wil graag Nelleke én zichzelf naaien ::).

Verder wel leuke aflevering hoor, jammer van Nelleke :(.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - 26 maart
« Reactie #18 Gepost op: 28-03-2020, 16:43:36 »
En hij naait Ruth ook, want die komt straks met ‘slechts’ 6 stemmen terug van winnaarseiland...
🜃

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - 26 maart
« Reactie #19 Gepost op: 31-03-2020, 11:00:04 »
Ben ik de enige die de leugen van Jorik wel weet te waarderen? Wie niet zo sterk (en stoer) is moet slim zijn, toch?