Auteur Topic: Aflevering 12 - 9 April  (gelezen 2522 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Aflevering 12 - 9 April
« Gepost op: 9-04-2020, 14:09:13 »
Bespreek hier de nieuwe aflevering van Expeditie Robinson ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 - 9 April
« Reactie #1 Gepost op: 9-04-2020, 21:23:14 »
Hoe groot is de kans dat de zes meest vreselijke kandidaten van het seizoen de laatste zes vormen?  :-\\
Frankje Lapi

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 - 9 April
« Reactie #2 Gepost op: 9-04-2020, 22:11:30 »
Meh, arme Ruth. Zo een oprecht persoon! Ik had haar die finale en overwinning heel hard gegund.

Nou het mag duidelijk zijn wie de volgende is... Koen. En dan wordt het eindelijk weer eens interessant, waarbij ik vrees voor Thomas, maar hoop op Jorik...
🜃

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12 - 9 April
« Reactie #3 Gepost op: 9-04-2020, 23:54:16 »
Hoe groot is de kans dat de zes meest vreselijke kandidaten van het seizoen de laatste zes vormen?  :-\\
99%, alleen als Koen immuniteit wint niet.
Maar die kans is dan weer erg klein.

Er is volgens mij nog nooit een seizoen geweest dat de kandidaten zich ook van begin tot eind aan de plannen houden. Normaal springt er altijd wel uit de band. Dit jaar niet.
Dat maakt dat de eilandraad eigenlijk nooit spannend is.

Ik snap ook nooit waarom de ene keer iemand een gouden munt krijgt, de andere keer een zwarte stem dan weer niets.

Had te doen met Ruth.
En Koen is echt niet te volgen. Maar die ligt er dus volgende week uit.
Maar ze heeft het voor een deel ook aan zichzelf te danken, door op Nelleke te stemmen op de laatste eilandraad als teams, is ze die als bondje kwijtgeraakt. Teveel vertrouwd op het Belgen-gevoel.

Maar het blijft sneu dat je op de vraag wat je geleerd hebt, moet antwoorden met dat je niet teveel op mensen moet vertrouwen.

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 - 9 April
« Reactie #4 Gepost op: 10-04-2020, 01:40:06 »
Dan toch maar ... Thomas als Robinson? Die anderen zijn het in mijn ogen toch écht niet hoor.

Had wel te doen hoor met Ruth deze episode. Maar ik zag ook veel van Nellekes gedrag tijdens haar laatste dagen in haar gedrag. Een kat in het nauw.

Ik sta er nog steeds van versteld hoe saai Anouk en Elroy zijn.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2020, 01:41:42 door Brent »
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Wekke57

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • liefde, begrip, aanvaarding voor een betere wereld
Re: Aflevering 12 - 9 April
« Reactie #5 Gepost op: 10-04-2020, 13:57:09 »
Bam... mijn favoriet Ruth ligt eruit en het is met pijn in men hart dat ik die sterke dame gisteravond zag vertrekken, wat het wisselen van een  plus-en minteken aan je leven kan veranderen, ik ben ervan overtuigd dat Ruth dit nog ontzettend veel keer gaat herbeleven.
Ik ben nog iemand van Expeditie Robinson old-school, die episodes toen er af en toe wel eens een complotje gesmeed werd maar uiteindelijk de finale toch betwist werd door de sterkere deelnemers.
Nu mag je proeven winnen, er met kop en nek boven uitsteken, gegarandeerd haal je de finale niet.
In mijn ogen een fout v/d productie, iemand haalde het al eens aan, het toekennen van al die stemmen. Een zwarte stem of een gouden munt vind ik super dat maakt het net spannend maar de rest brengt voor mij geen meerwaarde.
Ik zie toch liever een finale met sterke kandidaten dan een finale van meelopers, ja knikkers, en mensen die nog amper op hun benen kunnen blijven staan alhoewel zij ook respect verdienen want ze houden vol.
Hoop trouwens dat Elroy, men favoriete Nederlander zijn dipje te boven komt.



Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 - 9 April
« Reactie #6 Gepost op: 10-04-2020, 14:14:11 »

Er is volgens mij nog nooit een seizoen geweest dat de kandidaten zich ook van begin tot eind aan de plannen houden. Normaal springt er altijd wel uit de band. Dit jaar niet.
Dat maakt dat de eilandraad eigenlijk nooit spannend is.

Ik snap ook nooit waarom de ene keer iemand een gouden munt krijgt, de andere keer een zwarte stem dan weer niets.

Had te doen met Ruth.
En Koen is echt niet te volgen. Maar die ligt er dus volgende week uit.
Maar ze heeft het voor een deel ook aan zichzelf te danken, door op Nelleke te stemmen op de laatste eilandraad als teams, is ze die als bondje kwijtgeraakt. Teveel vertrouwd op het Belgen-gevoel.

Maar het blijft sneu dat je op de vraag wat je geleerd hebt, moet antwoorden met dat je niet teveel op mensen moet vertrouwen.


Volgens mij ook het eerste seizoen waarbij er (nog) geen vrijwillig vertrek is geweest of uit medische noodzaak (al was liesbeth op het randje) 

Thomas en Kevin hebben wel de switch gemaakt dus eigenlijk zich van de eerste afspraak losgemaakt. ::vergroot::

Koen heeft het door die actie 2 eilandraden verder gebracht omdat hij niet echt een bedreiging was. en eigenlijk beetje de ideale persoon om mee te nemen naar de finale omdat hij slecht is in puzzels.

Nelleke heeft beetje vreemde sprongen gemaakt maar niet enkel na de samensmelting denk ik. 
het is dankzij de stem van Koen destijds dat liesbeth is moeten gaan en niet Nelleke  ::vergroot::  Daarna was ze beetje een emotionele stuiterbal (mijn indruk) en dat kan op het moraal van het team werken.

Het uitwerken van de tactische voor- en nadelen is dit jaar net als vorige jaar m(Belgische editie) beetje de mist ingegaan.  oa met dat winnaarseiland waarbij men een deel van het sociale gedeelte mist.  Of dit door het productiehuis komt... ze hebben de beginjaren ook gedaan, maar toen waren er geen meerdere stemmen, geen immuniteitsmunten, misschien wel een zwarte stem (vooral bij vrijwillig vertrek en persoon met meeste stemmen op de volgende eilandraad). 
Vooral ook de  steeds de gebondenheid dat men op voorhand de stemmen moet meedelen voor de eilandraad en men niet zou mogen veranderen na info op de eilandraad zijn serieuze beperkingen (dacht niet dat dit van toepassing was/is in Survivor USA)
« Laatst bewerkt op: 11-04-2020, 00:39:14 door reaver »

Offline Wekke57

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • liefde, begrip, aanvaarding voor een betere wereld
Re: Aflevering 12 - 9 April
« Reactie #7 Gepost op: 10-04-2020, 15:19:58 »
Volgens mij ook het eerste seizoen waarbij er (nog) geen vrijwillige vertrek is of uit medische noodzaak (al was liesbet op het randje)

ja inderdaad is mij ook opgevallen. Andere seizoenen hebben er voor de samensmelting meestal al enkelen de handdoek in de ring gesmeten.
Toch knap van de kandidaten of zou de productie hier iets op gevonden hebben, een addertje onder het gras(achter de schermen)!!


Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 12 - 9 April
« Reactie #8 Gepost op: 16-04-2020, 23:53:51 »
Zo jammer van Ruth :(, had het echt wel even te doen met haar. Opnieuw een favoriet eruit...
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human