Auteur Topic: Aflevering 13 - 16 april  (gelezen 3064 keer)

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Aflevering 13 - 16 april
« Gepost op: 16-04-2020, 21:26:47 »
Wat ongelooflijk jammer dat Kevin nu pas opgeeft in plaats van vorige week. ::ohno::

Dit seizoen lijkt ook af te stevenen op een anti-climax... ::niet-ok::
🜃

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13 - 16 april
« Reactie #1 Gepost op: 16-04-2020, 22:04:21 »
De productie wil echt een Nederlandse dame in die halve finale.  ;D   
Het is een eeuwigheid geleden dat een vrijwillig vertrek niet werd opgevolgd met een stemming waarbij men een stem tegen kreeg voor de volgende eilandraad.  ::vergroot::

En moet idd dubbel zo zuur zijn voor Ruth nu  :-\\

De meeste duels op winnaarseiland zijn een voordeel voor de resident en in het nadeel van de nieuwkomers vanwege de verzuring/blaren van de zware proef dan de dag ervoor,  met 2 uitzonderingen: de balansproef van die Nelleke won  en toen bijna iedereen het Thomas gunde had hij na die proef niet zoveel verzuring,  verslaat iedereen die toekomt en wandelt uitgerust en redelijk doorvoed (door de de verdienste van de anderen) met zijn vingers in de neus de finale in..


« Laatst bewerkt op: 17-04-2020, 23:07:54 door reaver »

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 13 - 16 april
« Reactie #2 Gepost op: 17-04-2020, 00:12:33 »
De productie wil echt een Nederlandse dame in die halve finale.  ;D   
Het is een eeuwigheid geleden dat een vrijwillig vertrek niet werd opgevolgd met een stemming waarbij men een stem tegen kreeg voor de volgende eilandraad.  ::vergroot::


Maar ik denk niet dat Jorik en Elroy dan nog op Anouk gestemd hadden, want dan hadden ze hun kaarten op tafel moeten leggen.

Ik had het wel leuk gevonden als Anouk vertrokken was, omdat ze de meest saaie kandidaat is van deze expeditie.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Aflevering 13 - 16 april
« Reactie #3 Gepost op: 17-04-2020, 01:38:37 »
Ik vind opgeven wel heel anders aan het begin van de expeditie dan aan het einde. Vooral de reden.

Sommigen geven op omdat ze geen zin meer hebben of het tegenviel.
In dit geval was Kevin echt volledig op. Fysiek totaal kansloos in proeven en dan snap ik dat hij het iemand anders wel gunt. Had ook een week eerder gekund, maar dan had hij het grote plan van iedereen om zeep geholpen. Dat wilde hij natuurlijk ook niet.

Ik snap dat je niet wilt opgeven, maar in feite heeft zijn lichaam dat een aantal afleveringen geleden al gedaan.
Je hebt ook kandidaten die vragen om eruit gestemd te worden 'zodat ze niet hebben opgegeven'. Tja, dat vind ik al helemaal kansloos.



Ik denk ook dat de productie de temperatuur van de balken een beetje heeft onderschat. Als alle kandidaten daarna volledig mank gaan lopen, heb je ook een probleem.
Eitje voor Thomas in dit geval.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Wekke57

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • liefde, begrip, aanvaarding voor een betere wereld
Re: Aflevering 13 - 16 april
« Reactie #4 Gepost op: 17-04-2020, 09:56:15 »
My GOD!! kunnen we effe 2 afleveringen terugspoelen en terug beginnen maar nu zoals het zou moeten.
Ruth dit moet je der nog effe bij nemen meisje!! Kevin het is een spel maar dit flik je mekaar toch niet!! En dan nog de vraag stellen wat neem je mee naar huis na jou expeditie? Lachwekkend gewoon:-):-)
En dan die proef waar iedereen zijn voeten verbrand!! Verleden week koen nog live op Chat gehoord die vertelde dat daar wel honderd man rondloopt op die eilanden en dat ze soms uren moeten wachten, soms in de brandende zon voor ze aan de proef mogen beginnen. Is er dan niemand die van al die mensen die die balken test voor ze beginnen??
En dan moet je met verbrande voeten een duel aangaan waar je voeten net de belangrijkste factor zijn van de proef.
Ik heb nog niet veel negatiefs over Expeditie Robinson geplaatst hier maar deze aflevering was er eentje om in te kaderen.
Wat moet/doe je hiermee als Robinson-fan of gewoon als kijker??

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Aflevering 13 - 16 april
« Reactie #5 Gepost op: 17-04-2020, 14:35:07 »
Maar dat Keven niet vorige week opgaf snap ik wel. Sowieso wil je niet opgeven, maar de groep had al dagenlang een plan om Ruth eruit te werken. Dat kon eindelijk doorgezet worden. Als je dan opgeeft, is het hele plan om zeep waar je zo lang naartoe werkt. Daar wordt de groep echt niet vrolijk van.
Deze week was Kevin niet op de hoogte van welk plan dan ook en bovendien gaf Jorik al aan dat hij voor het eerst op iemand moest stemmen, waar hij liever niet op wilde stemmen. Jorik en Alroy hadden liever Anouk zien gaan, maar zo heel erg is het in dit geval niet dat dat niet gebeurd.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13 - 16 april
« Reactie #6 Gepost op: 17-04-2020, 14:49:43 »
Hoezo hete balken en verbrande voeten?  Er was toch modder om af te koelen.  8)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 13 - 16 april
« Reactie #7 Gepost op: 17-04-2020, 16:05:00 »
 ::rofl:: #omdenken  ::ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Wekke57

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • liefde, begrip, aanvaarding voor een betere wereld
Re: Aflevering 13 - 16 april
« Reactie #8 Gepost op: 17-04-2020, 18:37:20 »
Ja inderdaad dat zal wel de enige reden zijn dat Kevin het nog een paar dagen volgehouden heeft: Ruth moest eruit en het pact moest standhouden tot zij weg was.
En de modder om af te koelen, inderdaad dat is een oplossing maar als het om winst gaat in een proef dan ga je niet effe staan afkoelen in de modder en kijken hoe de rest je voorbij loopt+ heb je gezien hoe glad het op die balken werd telkens iemand terug vanuit de modder moest beginnen.

Verder wil ik een oproep doen aan de productie als er nog een volgend seizoen komt!!
Toen men voor België aankondigde dat ER zijn comeback zou maken ging het toch over de Oerversie v/h programma, aangezien ik fan ben vanaf afl.1 betekend de oerversie voor mij dat er zeker geen sprake kan zijn van een winnaarseiland, vroeger was er meestal wel iets voorzien voor de eerste afvallers om nog kunnen terug te keren in de Expeditie wat ik niet mis vind(je zal er maar als eerste uitgaan zonder dat je iets kunnen bewijzen hebt). Tijdens de oerversies was er elke afl. wel iets te verdienen of te winnen(iets waar de vroegere kandidaten telkens enorm naar uitzagen) en kon iedereen tijdens de eilandraad maar 1 stem uitbrengen, dit gaf toch een ander spel, kwam voor mij veel echter en eerlijker over.
« Laatst bewerkt op: 17-04-2020, 19:03:43 door Wekke57 »

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13 - 16 april
« Reactie #9 Gepost op: 18-04-2020, 07:38:15 »
Is de 'oerversie' niet gewoon Belgie vs Nederland met onbekenden?

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 13 - 16 april
« Reactie #10 Gepost op: 18-04-2020, 14:07:42 »
Is de 'oerversie' niet gewoon Belgie vs Nederland met onbekenden?

Mijn persoonlijke interpretatie is dat het gewoon 16 tal onbekenden zijn,  was destijds voornamelijk uit budgettaire redenen dat Bel en Nl samen  gewerkt hebben ook zal het chauvinisme bij de kijker wel doelbewust een insteek voor kijkcijfers een rol gespeeld hebben  8)

Bij oerversie leg ik wel de herinnering aan de beginjaren.  1 stem per persoon, geen afzonderingen van meerdere dagen, ieder een persoonlijk item, meerdere proeven per aflevering, een paar kleinere zakmessen in de groep.  ::vergroot::  en waar de winnaar gekozen wordt door de afgevallen kandidaten sinds de samensmelting.
« Laatst bewerkt op: 18-04-2020, 17:51:46 door reaver »

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Aflevering 13 - 16 april
« Reactie #11 Gepost op: 18-04-2020, 18:07:40 »
Dat laatste was vorig jaar wel nog zo in de Vlaamse editie, een finale-eilandraad. Ik vrees dat dat nu niet gaat gebeuren

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Aflevering 13 - 16 april
« Reactie #12 Gepost op: 19-04-2020, 21:23:52 »
Dat laatste was vorig jaar wel nog zo in de Vlaamse editie, een finale-eilandraad. Ik vrees dat dat nu niet gaat gebeuren
Echt niet? Dat zou ik zo jammer vinden ::ohno::
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 13 - 16 april
« Reactie #13 Gepost op: 19-04-2020, 22:41:21 »
Het is sowieso raar dat er nog geen woord over is gezegd, gaan we een finale eilandraad krijgen of een eindproef? Who even knows! ???
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human