Auteur Topic: Aflevering 15 - 30 april  (gelezen 2938 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Aflevering 15 - 30 april
« Gepost op: 30-04-2020, 18:37:20 »
Bespreek hier de 15de aflevering! ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15 - 30 april
« Reactie #1 Gepost op: 30-04-2020, 22:24:26 »
Persoonlijk had ik liever Koen zien winnen (als het dan toch met zo'n  k*tfinaleproef moest bepaald worden).  Omdat Thomas naar mijn gevoel toch met iets te veel voordeel aan deze proef begon.  Ook het bootje lag voor hem het voordeligste zodat hij letterlijk een lopende start kon maken... en de anderen aan het knoeien waren bij het vertrek van het ponton  ::vergroot::

Geen idee hoeveel zakjes met kogels de Nederlanders hadden vorig jaar maar als je rond de 70 kogels nodig hebt om 2 doelen kapot te schiet  ??? Eerlijker was een 20-25 kogels maximum en dan wachten tot een andere kandidaten zonder vallen en dan een shoot out met telkens 5 kogels per keer.


Toch sportief dat elroy koen hem op weg hielp met de code,  daar heeft koen bijzonder veel tijd verloren.
Maar Elroy is een coattails rider die eigenlijk niet eens de finale had mogen halen..

Winnaar lijkt een beetje op diegene van het vorige seizoen (Bebaarde/besnorde West Vlaming die het langste op winnaarseiland zat en daardoor de finaleproef kon domineren op fysiek vlak) met het verschil dat Robbe zich toch iets bescheidener opstelde en absoluut niet neerkeek op andere kandidaten, hij in niet in een meerderheidscomplotgroepje zat en nooit op een makkelijke manier immuniteit gekregen heeft...

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15 - 30 april
« Reactie #2 Gepost op: 30-04-2020, 22:25:57 »
Wat een heerlijke verrassing! Een halve finale en finale in 1 aflevering! ::bravo::

Terechte en verdiende winnaar! ::confettie::

Ik snap nu waarom ze bij de BN’ers editie voor deze finaleproef hebben gekozen. Blijkbaar hadden ze dit seizoen als test gebruikt. ::ok::
🜃

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15 - 30 april
« Reactie #3 Gepost op: 30-04-2020, 22:33:17 »


Ik snap nu waarom ze bij de BN’ers editie voor deze finaleproef hebben gekozen. Blijkbaar hadden ze dit seizoen als test gebruikt. ::ok::

Beide seizoenen zijn bijna gelijkaardig opgenomen... ik denk eerder dat deze versie later was omdat er mogelijks meer kogeltjes beschikbaar waren dan bij de bekende Nederlanders

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Aflevering 15 - 30 april
« Reactie #4 Gepost op: 30-04-2020, 22:38:37 »
Eerste wat ik dacht Oh god niet weer de slechte finale proef ::schaam::
moet je na gaan dat het bij de BN'ers het compleet fout ging ::rofl::

Maar sowieso wat een verdiende winnaar ben al blij dat koen niet heeft gewonnen

Gefeliciteerd thomas ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Dit seizoen vond ik toch leuker dan de BN'er versie ::hypocriet::
Mag mocht het een vervolg krijgen gewoon lekker op tv inplaats van videoland want dit is gewoon tv waardig
chipsverslaafde <3

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Aflevering 15 - 30 april
« Reactie #5 Gepost op: 1-05-2020, 00:25:13 »
Ik had er eerst niet eens over nagedacht dat vandaag de finale al was. Maar terechte winnaar!
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline slin

  • Forumlid
Re: Aflevering 15 - 30 april
« Reactie #6 Gepost op: 1-05-2020, 13:31:13 »
Terechte winnaar! Alle duels op winnaarseiland gewonnen en ook de halve finale meteen doorgekomen. Thomas (en Kevin) hebben het slim gespeeld door na de kampenwissel zich aan te sluiten bij Anouk, Elroy en Jorik. Als hij dat niet had gedaan, denk ik niet dat ie zo ver zou zijn gekomen.

Ik vond het zeker een leuk en interessant seizoen, beter dan het laatste met de BNers. De laatste afleveringen werd het iets minder, maar al met al heb ik zeker genoten. Gezien het niet kunnen reizen verwacht ik ook dat we in September niet alweer een nieuw seizoen hebben met BNers, dus wat dat betreft extra mooi zo'n Videoland seizoen.

Offline Wekke57

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • liefde, begrip, aanvaarding voor een betere wereld
Re: Aflevering 15 - 30 april
« Reactie #7 Gepost op: 1-05-2020, 13:54:11 »
Persoonlijk had ik liever Koen zien winnen (als het dan toch met zo'n  k*tfinaleproef moest bepaald worden).  Omdat Thomas naar mijn gevoel toch met iets te veel voordeel aan deze proef begon.

Geen idee hoeveel zakjes met kogels de Nederlanders hadden vorig jaar maar als je rond de 70 kogels nodig hebt om 2 doelen kapot te schiet  ??? Eerlijker was een 20-25 kogels maximum en dan wachten tot een andere kandidaten zonder vallen en dan een shoot out met telkens 5 kogels per keer.


Toch sportief dat elroy koen hem op weg hielp met de code,  daar heeft koen bijzonder veel tijd verloren.
Maar Elroy is een coattails rider die eigenlijk niet eens de finale had mogen halen..


Inderdaad Thomas was wel degelijk in het voordeel, maar Elroy en Koen hebben de kans gehad en het niet kunnen afmaken.
Super sportief van Elroy om Koen op de goede weg te zetten.
En ja de deelnemers in de XX finale hadden beduidend minder kogels.
De finale proef vond ik wel ok uitgezonderd het laatste onderdeel dat uiteindelijk beslissend was, ik blijf het Robinson-onwaardig vinden. Dat iemand na 32 dagen Robinson word door uiteindelijk 2 plaatjes stuk te gooien. Dan vond ik de finale-proef gewonnen door Robbe verleden seizoen pas echt de max.
Ik weet niet of we nog iets moeten verwachten op gebied van ER?? Met de komst van MDI in Nederland en de lage kijkcijfers in België zie ik de toekomst somber in, zeker voor ER België.
« Laatst bewerkt op: 1-05-2020, 14:05:47 door Wekke57 »

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15 - 30 april
« Reactie #8 Gepost op: 1-05-2020, 18:49:31 »

De finale proef vond ik wel ok uitgezonderd het laatste onderdeel dat uiteindelijk beslissend was, ik blijf het Robinson-onwaardig vinden. Dat iemand na 32 dagen Robinson word door uiteindelijk 2 plaatjes stuk te gooien. Dan vond ik de finale-proef gewonnen door Robbe verleden seizoen pas echt de max.
Ik weet niet of we nog iets moeten verwachten op gebied van ER?? Met de komst van MDI in Nederland en de lage kijkcijfers in België zie ik de toekomst somber in, zeker voor ER België.

In de geschiedenis van ER zie je vaak dit soort proeven proeven (met een factor geluk) als doorbijtersproef voor een laatste zitje bij de finale eilandraad   ::vergroot:: denk aan duel tussen Hans en KiuKwan.   Of 2009 waar Marcel, Jeroen het nakijken gaf...
Die steken hebben ze sinds de bekende koppen reeksen (en ook in België 2018) laten vallen

Met de corona toestanden is alles op hold gezet en is de kans klein dat er  tijdig naar de regio Maleisië/ de Filipijnen gevlogen zal kunnen worden, maar er is geen nood aan opnames voor ER dit jaar en voor 2021 kunnen ze gewoon terug de oorspronkelijke opname en uitzendperiode(sept-dec) toepassen omdat ze 2019 geskipt hebben. Echter of de kijkcijfers voldoende waren voor een nieuwe reeks. ??? ???

Bartel wordt voor 2de keer vader en dan is het afwachten of hij het nog zal zien zitten om de boel te presenteren.  Dit jaar ook vrij weinig artikels te zien over de kandidaten (of ze waren betalend)

In 2018 kreeg België meer de teugels in eigen handen:  en dat zag je ook in manier van filmen alsook in gameplay en het back to the roots gegeven met de eindstemming.  Nu terug met de co op was het er heel duidelijk aan te merken dat de Nederlandse vleugel van het productiehuis een grotere lepel in de pap hadden.

Offline Wekke57

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • liefde, begrip, aanvaarding voor een betere wereld
Re: Aflevering 15 - 30 april
« Reactie #9 Gepost op: 2-05-2020, 08:58:57 »
In 2018 kreeg België meer de teugels in eigen handen:  en dat zag je ook in manier van filmen alsook in gameplay en het back to the roots gegeven met de eindstemming.  Nu terug met de co op was het er heel duidelijk aan te merken dat de Nederlandse vleugel van het productiehuis een grotere lepel in de pap hadden.
ja klopt, ik had bij het kijken een veel beter ER gevoel dan dit jaar en dat heeft me toen ook over de streep getrokken me nog een keertje in te schrijven.
Voor de kijkcijfers op VT4 zat men steeds rond de 400.000 met een uitschuiver voor de finale, toen waren het er nog geen 300.000. De finale v/d mol werd bekeken door meer dan 1.400.000 kijkers.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15 - 30 april
« Reactie #10 Gepost op: 2-05-2020, 09:14:07 »
ja klopt, ik had bij het kijken een veel beter ER gevoel dan dit jaar en dat heeft me toen ook over de streep getrokken me nog een keertje in te schrijven.
Voor de kijkcijfers op VT4 zat men steeds rond de 400.000 met een uitschuiver voor de finale, toen waren het er nog geen 300.000. De finale v/d mol werd bekeken door meer dan 1.400.000 kijkers.

Expeditie robinson heeft in belgie nooit zo hard geleefd als de mol

er is wel een kleine stijging qua kijkcijfers vorig jaar maar ook serieuze schommelingen, afhankelijk welke programma's andere zender ertegenover hadden gezet. de meeste kijkcijfers houden geen rekening met uitgesteld kijken.  de 2 heruitzendingen worden ook niet mee opgenomen in de  openbare statistieken die per aflevering niet te vinden zijn (heruitzending komt niet in top 20 per dag)   

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Aflevering 15 - 30 april
« Reactie #11 Gepost op: 6-05-2020, 13:51:18 »
Mooi slot van de serie. De laatste afleveringen vond ik wel wat langdradig worden, maar het eerste driekwart deel vond ik heel vermakelijk ::jaja::