Auteur Topic: Aflevering 2 (5 september)  (gelezen 1854 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Aflevering 2 (5 september)
« Gepost op: 5-09-2022, 19:42:21 »
Vanavond vindt de eerste eilandraad plaats. Welk kamp moet daarnaartoe en wie wordt er weggestemd?

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Aflevering 2 (5 september)
« Reactie #1 Gepost op: 5-09-2022, 20:25:25 »
Spannend

Gelukkig was het tennis net op tijd klaar van mijn favoriet, dus ik zit er weer klaar voor
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (5 september)
« Reactie #2 Gepost op: 5-09-2022, 20:47:40 »
Voorspelling: de winnaar van de captains battle verdient immuniteit voor z'n kamp en vertrekt naar kamp West (het beste kamp). De andere twee kampen spelen de immuniteitsproef.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Aflevering 2 (5 september)
« Reactie #3 Gepost op: 5-09-2022, 20:48:09 »
Wat zijn die mannen neerbuigend naar Marion zeg :(

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 2 (5 september)
« Reactie #4 Gepost op: 5-09-2022, 21:03:35 »
Yes, de combinatie van het wisselen en het kunnen kiezen voor jezelf voegt al zoveel positieve vibes toe voor mij.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 (5 september)
« Reactie #5 Gepost op: 5-09-2022, 21:05:08 »
Wauw respect voor Ferry hoor. Die heeft gewoon zo die puzzel klaar.  Ja ik weet dat deze al vaker is gedaan maar toch.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 2 (5 september)
« Reactie #6 Gepost op: 5-09-2022, 21:07:34 »
Ik heb hem ook niet direct in mijn hoofd hoor, maar kan hem wel binnen 2 minuten oplossen.

Sterre daarentegen...
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 2 (5 september)
« Reactie #7 Gepost op: 5-09-2022, 21:13:31 »
Leuke opzet. Maar konden ze nou niet eens een keer een andere puzzel pakken.....

Zoveel mogelijkheden.....
You'll never walk alone

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (5 september)
« Reactie #8 Gepost op: 5-09-2022, 21:14:54 »
Heel leuk dat ze winnaars van een captain battle laten kiezen tussen persoonlijk gewin en een prijs voor de groep. Zorgt voor interessante dilemma's. En dan ook leuk gevonden met de drie kokers met allemaal iets anders.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Aflevering 2 (5 september)
« Reactie #9 Gepost op: 5-09-2022, 21:17:10 »
Wat hadden jullie gekozen?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 2 (5 september)
« Reactie #10 Gepost op: 5-09-2022, 21:22:58 »
Ook alles in 3
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Aflevering 2 (5 september)
« Reactie #11 Gepost op: 5-09-2022, 21:38:27 »
Marion word wel een beetje neergezet alsof ze ongelijk heeft ::niet-ok::

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (5 september)
« Reactie #12 Gepost op: 5-09-2022, 21:40:52 »
Ik vind kamp paars totaal niet sympathiek…
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (5 september)
« Reactie #13 Gepost op: 5-09-2022, 21:45:18 »
Wat hadden jullie gekozen?

Sowieso ook voor het eten. In deze fase moet je altijd je team te vriend houden en dus nooit de persoonlijke prijs kiezen denk ik.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 (5 september)
« Reactie #14 Gepost op: 5-09-2022, 22:11:47 »
Nou dit zag je natuurlijk van verre aankomen. Marion was echt heel veel in beeld.

Online Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: Aflevering 2 (5 september)
« Reactie #15 Gepost op: 5-09-2022, 22:14:17 »
Opzich een oke aflevering, daar waar ik vorige week uitermate positief was ga ik nu toch 2 puntjes van kritiek leveren  ;D
1. Eerlijk? Door de edit lag het, vond ik dan, wel heel erg voor de hand wie er af zou vallen. Beetje voorspelbaar..
2. Ik weet nog niet zo goed wat ik van de twist van de vrijbrief vind. Gaat dit elke week zo zijn? Dan kan het dus best dat er de helft van de keren niemand uitgaat? Kan leuk uitpakken, maar ik ben een beetje bang dat het hierdoor misschien langdradig kan gaan worden..

Pluspunt: Ik vind de opzet van Captainduel > Immuniteitsproef heel leuk! Dan heb je tenminste een aflevering waarin er lekker veel dingen gebeuren! Al met al positief so far  ::jaja::
Er is geen Mol meer...

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 2 (5 september)
« Reactie #16 Gepost op: 5-09-2022, 22:18:13 »
Haha, dat ze eten meeneemt omdat ze verwacht naar een afvallerseiland te moeten. Slimme zet, zou ook gelijk een leuke binnenkomer zijn geweest bij het andere team. ::bravo::

Maar heel eerlijk wil ik nu Marion als een van de kandidaten voor een eventuele tweede allstars widm seizoen, dat verdient ze.

Vrijbrief is geniaal: Hiermee zet je een ander team op scherp, ben je niet afgezonderd van de expiditie at large en zolang je niet naar de eilandraad hoeft, heb je kans om te bonden en te smeden.
Enige nadeel is hierboven al vernoemt, het langdradige dat het kan kweken, maar met een kans van 2 op 7 en ik vermoed 1 op 4 als ze daaronder duiken, is het vaker mis dan raak.

Ze houden tot nu toe de expidite vrij compact en alle twists hebben invloed op elkaar en geen 2 afzonderlijke cirkels die elkaar enkel door een slakkengang raken. En dat vind ik zoveel interessanter en leuker om naar te kijken.
« Laatst bewerkt op: 5-09-2022, 22:19:55 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (5 september)
« Reactie #17 Gepost op: 5-09-2022, 22:23:26 »
Heel goed bedacht die vrijbrief. Tof element! Echt een keer een nieuwe twist die niet zomaar doorzien kon worden vooraf. Levert ook weer interessante keuzes op: als je als kamp een nieuw persoon erbij niet ziet zitten, kan je ook inzetten op mensen die er naar je idee sowieso niet uit zullen gaan.

Vond het sowieso een hele fijne aflevering waar genoeg gebeurde en er ook tijd was voor emoties en persoonlijke groei. Hopelijk zet dit zich zo door! Enige nadeel was dat de afvaller er inderdaad behoorlijk bovenop lag.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 2 (5 september)
« Reactie #18 Gepost op: 5-09-2022, 22:26:31 »
Heerlijke aflevering. Ik ben écht enthousiast. Dit seizoen heeft potentie.

Buiten de hoeveelheid reclameblokken om ben ik blij met de opzet per aflevering met het kapiteinsduel (met voordeeldilemma) en de immuniteitsproef. Ook de vrijbrief vond ik erg leuk. Geen traditioneel afvallerseiland (fijn!) Maar wel een extra kans.

De plunder moet ik nog zien wat het gaat opleveren met de eilandraden. Het wordt dan wel erg onoverzichtelijk en niet te beredeneren soms, maar is ook wel leuk.

Laatste pluspunt. Dat het onduidelijk is wie welk voordeel heeft vind ik ook super  :D

Enige minpunt was idd de edit rondom de afvaller. Maar ze heeft leuke screentime gehad en had graag meer van dr willen zien. Geniale actie met het eten ook  ::bravo:: ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 5-09-2022, 22:28:19 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 2 (5 september)
« Reactie #19 Gepost op: 5-09-2022, 22:29:14 »
Oh ja, niet eens bij stilgestaan, maar dat maakt het natuurlijk ook een stuk lastiger inschatten wat je wel of niet kunt flikken bij mensen. Ik word per minuut eigenlijk wel positiever over de potentie die dit seizoen bij zich draagt.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?