Auteur Topic: Aflevering 3 (12 september)  (gelezen 1309 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Aflevering 3 (12 september)
« Gepost op: 12-09-2022, 19:44:30 »
Marion is weggestemd, dus we kunnen eigenlijk direct al stoppen met kijken. :\'(
Maar ze heeft eten meegenomen om haar kamp een poepie te laten ruiken, dus dat belooft.
Allee vooruit, we zullen dus nog even doorgaan met kijken.
Tijd voor de derde aflevering!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Aflevering 3 (12 september)
« Reactie #1 Gepost op: 12-09-2022, 20:49:08 »
Tot nu toe vind ik de captain twist erg geslaagd.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Aflevering 3 (12 september)
« Reactie #2 Gepost op: 12-09-2022, 22:12:26 »
Mocht je ooit meedoen met een reality tv show: de mannen werken altijd samen.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 (12 september)
« Reactie #3 Gepost op: 12-09-2022, 22:13:07 »
Tot nu toe vind ik de captain twist erg geslaagd.

Zeker omdat telkens iemand anders captain is en dus iedereen een klein moment of fame krijgt. Mooi om Dzifa te zien winnen van Chatilla, die wel wat arrogant begint over te komen (ze is dat vast niet, meer topsport fanatisme dat ik niet zo kan waarderen).

Wel merk ik dat de aflevering wel erg lang lijkt te duren. De proeven zijn niet zo spannend om naar te kijken (qua beelden). Wel leuk dat een individuele proef zorgt voor teamwinst.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 (12 september)
« Reactie #4 Gepost op: 12-09-2022, 22:14:18 »
Nu al mijn favoriete kandidaat eruit, is toch wel pijnlijk. We hebben te weinig van haar gezien. Nu hup Kirsten dan maar!

En Susan voor WIDM over een paar jaar :P
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 3 (12 september)
« Reactie #5 Gepost op: 12-09-2022, 22:28:11 »
Mocht je ooit meedoen met een reality tv show: de mannen werken altijd samen.

Vrouwen net zo goed  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 (12 september)
« Reactie #6 Gepost op: 12-09-2022, 22:28:40 »
Inderdaad heel jammer dat Susan eruit is. Ik had graag meer van haar gezien. Chatilla vond ik al niet leuk in de verraders en dat wordt nu nog een keer bevestigd. Zeg gewoon dat je haar niet meer vertrouwde ipv dat slijmerige je bent een topper. Ik snapte de reactie van Susan heel goed.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 3 (12 september)
« Reactie #7 Gepost op: 12-09-2022, 22:30:32 »
Ja Chatilla is niet de meest sympathieke kandidaat. Ze verwacht mensen die 1000% alleen voor haar gaan en geeft dat zelf niet terug.

De stem op Kirsten was tactisch ook niet de beste move
You'll never walk alone

Online Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 (12 september)
« Reactie #8 Gepost op: 12-09-2022, 22:32:03 »
Ik denk dat Niek het niet meer over zijn hart kon verkrijgen om op Harry te stem nadat hij samen met hem naar het ziekenhuis was gegaan.
🜃

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: Aflevering 3 (12 september)
« Reactie #9 Gepost op: 12-09-2022, 22:46:45 »
Ik ben wederom niet teleurgesteld, lijkt een topseizoen te worden!


Vind het een erg leuke cast, wel heel jammer van Susan.
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 3 (12 september)
« Reactie #10 Gepost op: 13-09-2022, 07:55:03 »
Matige aflevering die te lang duurde.
De captainstwist is tot heden zeker geslaagd, alleen de captainsproef van deze aflevering was minder. Die werd wel erg langdradig. De immuniteitsproef was ook voor de tv-kijker minder interessant.

Dieptepunt van de aflevering: de exit van Susan (tja, daar gaat mijn grote favoriet) Niet dát zij eruit vliegt, want dat kan en hoort bij het spel, maar wel de manier waarop. Of beter: de redenen waarom zij eruit moest. Chatlla: 'omdat zij heel stom bij de proef met haar hand het water raakte (tja, hadden de anderen niet al eerder van het touw gegaan zou zij gewoon van arm hebben kunnen wisselen) en omdat zij ontrouw zou zijn... (tja, en dan ga jij dat bespreken met de mannen?)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 (12 september)
« Reactie #11 Gepost op: 13-09-2022, 13:28:36 »
Matige aflevering die te lang duurde.

Alweer, ja. De kijkcijfers zijn navenant. Ze halen de dag top-10 niet eens meer 💀

Over 2 weekjes komt Hunted er nog bij op de maandagavond. Tapt deels uit hetzelfde vaatje. En wordt normaal beter bekeken dan ER nu. Mag dus wel een tandje bij.
« Laatst bewerkt op: 13-09-2022, 13:34:24 door Amethyst »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 3 (12 september)
« Reactie #12 Gepost op: 13-09-2022, 15:33:14 »
Hmm... Goede aflevering was het zeker niet, maar vermakelijk wel. Meningsverschillen zijn redelijk groot op dit moment. Ben voornamelijk benieuwd hoe de samensmelting gaat verlopen straks. Ben bang dat het spel dan weer in het oude bekende saaie riedeltje gaat vallen.

Voornamelijk het feit dat het allemaal vrij gecondenseerd blijft vind ik zeer prettig en maakt het niet al te verwarrend om te volgen. Alleen het gehussel van de kampen is een jammere bijkoop.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 (12 september)
« Reactie #13 Gepost op: 13-09-2022, 16:47:14 »
Alleen het gehussel van de kampen is een jammere bijkoop.
Voor de deelnemers ja, maar voor ons als kijkers maakt dit toch niet uit? Team oranje blijft team oranje etc. Alleen als er kandidaten worden teruggehaald dan kan het wat rommelig worden maar dat is tot nu toe niet het geval. En als er al kandidaten worden teruggehaald dan is de kans groot dat het exit is bij de eerstvolgende eilandraad. LIFO.

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 (12 september)
« Reactie #14 Gepost op: 13-09-2022, 17:32:17 »
Het is wel duidelijk dat je bij het programma echt mazzel moet hebben in welk kamp je komt aan het begin en dat dat grote invloed heeft op hoe ver je komt. Zowel Marion als Susan waren nogal buitenbeentjes in hun kamp en dat resulteerde in hun vroege exit. Wel opvallend dat het team van Dzifa er niet voor koos om er iemand bij te nemen uit het verliezende kamp. Had dan uit die foto's 1 man en 1 vrouw gekozen dan had je geen onderlinge discussie over het 4 tegen 3 gehalte in de groep gehad en was het eerlijk geweest.
When life knocks you down, fight back!

Online Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 (12 september)
« Reactie #15 Gepost op: 13-09-2022, 19:34:14 »
Ik vind het echt een heel prettig seizoen tot nu toe! Leuke twists, prettige kandidaten over het algemeen en voor m'n gevoel is de algehele balans in de montage beter ofzo. Er zijn nog steeds veel (nutteloze) biechts tijdens de proeven, maar heb het idee dat er al minder nutteloze vragen zijn vóór een proef of eilandraad. We zien ook genoeg van wat op het eiland gebeurt naast de bondjes. Hopelijk zet dit zich ook door na de samensmelting!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 (12 september)
« Reactie #16 Gepost op: 14-09-2022, 00:35:35 »
Ik vind het ook een prettig seizoen. Leuke twist met die vrijbrieven i.p.v. dat afvallerseiland dat steeds weer heel wat zendtijd opslokte. Ik snap alleen niet waarom ze er ook voor kunnen kiezen om niemand aan te wijzen die mogelijk kan terugkeren. Anders zou het nog een leuke opgave zijn om 2 kandidaten te kiezen waarvan je denkt dat die niet worden weggestemd.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 (12 september)
« Reactie #17 Gepost op: 18-09-2022, 15:49:21 »
Helaas de eerste 2 afleveringen niet gezien. Net wel de derde bekeken. Ik ken alleen de oudere deelnemers en vreesde voor Harry en Laura na het wegstemmen van Marion, maar Harry heeft in ieder geval de eerste Eilandraad in zijn kamp overleefd.
Ik moest er even inkomen hoe het zat met de eilanden maar nu dat eenmaal duidelijk is voor mij vind ik het wel een leuke twist. Zo'n captainsduel waarin je je individuele waarde voor het team kunt bewijzen, de keuze voor de winnaar van die proef (natuurlijk voor eten gaan in deze fase), het verhuizen naar het beste kamp (dus een goed gebouwd bed zie je misschien na een keer winst niet meer terug) en de immuniteitsproef met 2 van de 3 teams, het spreekt mij wel aan. Nu alleen de deelnemers nog een beetje leren kennen.
Keep calm and eat chocolates!