Auteur Topic: Aflevering 8 (17 oktober)  (gelezen 1861 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Aflevering 8 (17 oktober)
« Gepost op: 17-10-2022, 18:02:21 »
Opnieuw een vrouw naar huis, dit keer zelfs twee vrouwen. En de preview voor vanavond belooft verdere ontwikkelingen rondom ons aller Devrim. Dat wordt dus weer spannend.

We zijn al bij aflevering 8, wie had dat gedacht?!

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (17 oktober)
« Reactie #1 Gepost op: 17-10-2022, 21:06:41 »
Weer even een nieuw overzicht van de tactische wapens onder de kandidaten:

Team Groen
Niek: extra stem/immuniteitsmunt/plunder (onbekend welke)
London: plunder
Thijs: plunder

Team Oranje
Vincent: plunder

Team Paars
Ilias: immuniteitsmunt
Devrim: immuniteitsmunt

----------------------------------------

In de preview vóór de eerste reclame kon je helaas al zien dat Dzifa zou vallen, doordat het groene balkje te zien was bij de val, zonde!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Aflevering 8 (17 oktober)
« Reactie #2 Gepost op: 17-10-2022, 21:14:39 »
Dus Rick vindt 25 minuten hangen 'een knappe prestatie'? ???

Die kapiteinsproef zal ongetwijfeld zwaar zijn, maar na 25 minuten ben je normaalgesproken pas opgewarmd.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (17 oktober)
« Reactie #3 Gepost op: 17-10-2022, 21:47:43 »
Die kapiteinsproef zal ongetwijfeld zwaar zijn, maar na 25 minuten ben je normaalgesproken pas opgewarmd.

Eens! In het verleden zijn er volgens mij genoeg kandidaten geweest die (veel) langer hebben gehangen.

Voor de (kleine) kans dat de crew dit leest wil ik wel echt complimenten geven voor dit seizoen tot nu toe in het algemeen, maar ook dat er meer ruimte in de uitzending lijkt voor dingen als emoties. Mooi dat fragment van Dennis wat in de uitzending zat!

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 (17 oktober)
« Reactie #4 Gepost op: 17-10-2022, 22:15:36 »
Heel erg jammer, maar zeggen dat niks doen je tactiek was is niet zo slim natuurlijk. Maar ik vind het wel jammer dat er nu nog maar weinig types inzitten die echt het spel spelen. Ik ben  benieuwd wie nu voor het vuurwerk gaat zorgen. Het is dit seizoen wel heel erg kumbaya en de sterkste moet winnen.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (17 oktober)
« Reactie #5 Gepost op: 17-10-2022, 22:20:48 »
Heel erg jammer, maar zeggen dat niks doen je tactiek was is niet zo slim natuurlijk. Maar ik vind het wel jammer dat er nu nog maar weinig types inzitten die echt het spel spelen. Ik ben  benieuwd wie nu voor het vuurwerk gaat zorgen. Het is dit seizoen wel heel erg kumbaya en de sterkste moet winnen.

Vanaf de samensmelting verwacht ik wel dat vooral Iliass voor vuurwerk gaat zorgen. Verder verwacht ik wel zetten van Chatilla. De rest durf ik nu nog niet in te schatten.

Al is de vraag wie naar de samensmelting gaan. Als ik de preview zo zag, verwacht ik dat de winnende captain mag bepalen welke 10/11 kandidaten naar de samensmelting gaan, en dat de rest naar afvallerseiland gaat. Of dat het team van de winnende captain door is naar de samensmelting en de rest de samensmeltingsproef speelt voor 10/11 plekken. Maar ook nu hoop ik weer op een onvoorziene twist.
« Laatst bewerkt op: 17-10-2022, 22:36:10 door Joey94 »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Aflevering 8 (17 oktober)
« Reactie #6 Gepost op: 17-10-2022, 22:21:50 »
Jammer Devrim! Je hebt een gewaagd spel gespeeld. Wie moet er nu voor de drama zorgen?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 (17 oktober)
« Reactie #7 Gepost op: 17-10-2022, 22:35:16 »
Wel even complimenten voor de edit, want ik zag deze dus echt niet aankomen. ::ok:: Dat komt weinig voor in ER.
Interessant wat dit nu met Niels doet, maakt je aan de ene kant geliefd, maar misschien ook minder betrouwbaar. Wie zegt dat je niet nog eens zo'n switch maakt?

Ik hoop wel dat Iliass de samensmelting haalt, kleurrijk figuur die er wel bij moet.
Zou dan samen met een Harry wel de underdog zijn. ::jaja::'

(edit: zelfs na 8 afleveringen haal ik nog namen door elkaar, aangepast ::rofl:: )
« Laatst bewerkt op: 17-10-2022, 22:41:49 door Daisy »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Aflevering 8 (17 oktober)
« Reactie #8 Gepost op: 17-10-2022, 22:39:38 »
Het is me opgevallen dat ze dit seizoen sowieso proberen de edit wat meer mysterieus te houden wie eruit gaat.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (17 oktober)
« Reactie #9 Gepost op: 17-10-2022, 22:43:43 »
Precies! Ik heb zelfs het idee dat ze dit seizoen (qua edit) het roer helemaal hebben omgegooid. Het lijkt voor mij zo anders gemonteerd dan de laatste seizoenen, en op een enorm positieve manier!

Voor m'n gevoel zien we ook minder van de bondjes en dergelijke, waardoor het natuurlijk al minder voorspelbaar wordt, en dat lijkt me een goeie stap!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Aflevering 8 (17 oktober)
« Reactie #10 Gepost op: 17-10-2022, 22:50:02 »
Het is wel hilarisch dat de vrijbrief nooit is gebruikt. Waarschijnlijk dachten de makers dat dat wel zou gebeuren, maar nee. Vorig seizoen werd iedereen zo vaak gesafed en dit seizoen niet één keer nog.

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 (17 oktober)
« Reactie #11 Gepost op: 17-10-2022, 23:43:00 »
Wel even complimenten voor de edit, want ik zag deze dus echt niet aankomen. ::ok:: Dat komt weinig voor in ER.
Interessant wat dit nu met Niels doet, maakt je aan de ene kant geliefd, maar misschien ook minder betrouwbaar. Wie zegt dat je niet nog eens zo'n switch maakt?

Ik hoop wel dat Iliass de samensmelting haalt, kleurrijk figuur die er wel bij moet.
Zou dan samen met een Harry wel de underdog zijn. ::jaja::'

(edit: zelfs na 8 afleveringen haal ik nog namen door elkaar, aangepast ::rofl:: )

Ik denk dat hij sowieso bij April en Ferry aan vertrouwen heeft gewonnen. Zeker ook vanwege de woorden die hij over Ferry uitsprak.

Bij Iliass heeft hij wel wat uit te leggen. Maar ik denk dat hij dit wel recht weet te trekken.

Ferry is misschien fysiek sterk, maar Devrim wilde een tactisch spel spelen en dat is misschien wel veel gevaarlijker voor Niels.

Niels gaat het op fysiek vlak ook niet winnen, dus dan moet je zelf het tactische speelveld in handen krijgen (evt samen met Iliass en Thijs). Iemand als Ferry gaat vroeg of laat er toch wel uit denk ik vanwege zijn fysieke voorkomen. En elke week de proef winnen is min of meer onmogelijk.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (17 oktober)
« Reactie #12 Gepost op: 18-10-2022, 06:20:37 »
Mooie blindside van Niels! ::ok::

Ik zag ‘m overigens wel aankomen. Paar afleveringen terug biechtte Niels zoiets van dat hij Devrim in het ongewis zou laten over of hij hem kon vertrouwen of niet.
🜃

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 (17 oktober)
« Reactie #13 Gepost op: 18-10-2022, 09:48:57 »
Het is wel hilarisch dat de vrijbrief nooit is gebruikt. Waarschijnlijk dachten de makers dat dat wel zou gebeuren, maar nee. Vorig seizoen werd iedereen zo vaak gesafed en dit seizoen niet één keer nog.


Als er een team was die het zou proberen, dan zou het wel Oranje zijn. Zo ver uitgedund dat het handig is om een nieuwe toe te voegen (die je dan kunt wegstemmen).

Overigens wel erg prettig voor Oranje dat ze de captainsbattle hebben gewonnen. Ik denk dat het voor hen heel lastig zou zijn geweest om Vincent of Chatilla op dat kleine platformpje ballen te laten oogsten.
Keep calm and eat chocolates!

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 (17 oktober)
« Reactie #14 Gepost op: 18-10-2022, 09:56:29 »
Ja Devrim heeft zijn eigen ruiten ingegooid door te vertellen dat hij bewust niets uitvoerde.
Ik denk dat iedereen wel zag dat hij weinig tot niets uitvoerde, maar dat ze niet wisten dat het een bewuste actie was.
Had hij niets gezegd dan had hij ook geweten dat hij wellicht in de gevarenzone zat maar dan had hij zijn immuniteitsmunt kunnen inzetten en daarmee ook kunnen bepalen wie er uit ging.
Maar ik snap nog wel dat hij dacht dat die munt later ook nog wel van pas zou komen.

Nu heeft Ilias nog een immuniteitsmunt en 3 man een plunder. Die munt raakt hij dus wel kwijt.

Mocht volgende week toch niet de samensmelting zijn maar nog 1 week proeven (maar dat denk ik niet) dan zou Ilias de keus hebben wie uit zien team gaat bij verlies. Omdat de anderen op hem zouden gaan en hij met zijn munt dan de keuze had.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 8 (17 oktober)
« Reactie #15 Gepost op: 18-10-2022, 19:52:17 »
Mooie aflevering weer zeg. Het blijft een vermakelijk seizoen!

Helaas voor Devrim, hij gaf wel wat schwung aan dit seizoen vond ik. Maar liet zich in mijn ogen teveel in zijn kaarten kijken door op te biechten dat niks doen zijn tactiek was. Ik denk dat dat Niels wel het beslissende zetje heeft gegeven.
Dat hij zijn munt niet inzet snap ik dan weer wel. Hij vertrouwde op Niels en Illias, dan slaat het nergens op je munt in te zetten. Niels heeft dat gewoon goed aangepakt en ik denk dat dit ook zijn eigen spel ten goede gaat komen (iets wat meestal niet zo is bij een blindside).

3 plunders in het spel is iets teveel van het goede inderdaad. Dus ik verwacht dat er nog wel wat muntjes/stemmen in het spel gaan komen bij de samensmelting.

Favorieten: Harry, Niek, Dzifa en Illias  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 18-10-2022, 19:54:57 door Nieky »
You'll never walk alone

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (17 oktober)
« Reactie #16 Gepost op: 19-10-2022, 08:52:58 »
Wat mij wel opviel:

Wordt er bij de kapiteinsbattle niet gesproken over de eilandraad?

Want het team van Vincent wist niets over Juultje die vertrokken was en dit zat in de aflevering, terwijl bij de immuniteitsproef hier niets over gezegd werd door team groen.

(Mss ligt het aan het feit dat ik survivor gewend ben, waarin dit altijd door de presentator benoemd wordt)
klaar voor de strijd

Offline Daslan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (17 oktober)
« Reactie #17 Gepost op: 20-10-2022, 12:51:08 »
Jullie hebben gelijk lieve mensen. Ik had alleen écht niet door dat niemand mij door had. Ik kwam Mike toevallig gisteren tegen en die vertelde dat hij maandag met open mond had zitten kijken, omdat hij ook nooit door heeft gehad in het eerste team Oranje dat ik het allemaal bewust deed.

Ik dacht dat mijn tactiek door iedereen werd gezien, maar blijkbaar had ik onbewust zo'n personage neergezet daar, dat ze allemaal dachten dat ik het gewoon écht niet in de gaten had dat ik zo weinig deed.  ::rofl::

Blijkbaar ging het eigenlijk dus veel beter dan ik zelf doorhad en met een immuniteitsmunt op zak en het feit dat ik fysiek tot de zwakkere broeders hoorde, lag er als ik mijn mond had gehouden misschien nog wel een behoorlijk lange Expeditie voor mijn boeg. Ach ja lesje geleerd zullen we dan maar zeggen.

Tof om te horen dat jullie vonden dat ik wat schwung in het seizoen bracht. Dat was ook mijn hoofddoel. Dat ik op dit moment in mijn leven geen Robinson ben, wist ik vanaf het begin al. Wilde kijken hoe mijn vrij roekeloze tactiek mij zou brengen en précies op het verkeerde moment afgevallen. Tsja.

Offline Daslan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (17 oktober)
« Reactie #18 Gepost op: 20-10-2022, 12:53:09 »
Ik denk dat hij sowieso bij April en Ferry aan vertrouwen heeft gewonnen. Zeker ook vanwege de woorden die hij over Ferry uitsprak.

Bij Iliass heeft hij wel wat uit te leggen. Maar ik denk dat hij dit wel recht weet te trekken.

Ferry is misschien fysiek sterk, maar Devrim wilde een tactisch spel spelen en dat is misschien wel veel gevaarlijker voor Niels.

Niels gaat het op fysiek vlak ook niet winnen, dus dan moet je zelf het tactische speelveld in handen krijgen (evt samen met Iliass en Thijs). Iemand als Ferry gaat vroeg of laat er toch wel uit denk ik vanwege zijn fysieke voorkomen. En elke week de proef winnen is min of meer onmogelijk.

Ja dat was het ook, wat betreft Niels die mij uit het spel wilde. Ik was maandag met hem live gegaan om Instagram na mijn exit en hij vertelde dat hij nadat ik weg was eindelijk rustig kon slapen. Niet alleen omdat zijn plannetje was gelukt, maar omdat ik 24/7 bezig was met het spel, wat blijkbaar de andere kandidaten nogal gek maakte. Ik zei ook ieder uur ongeveer 'ik ga m'n munt sowieso wel/niet inzetten'. Wat voor hem ook voor de nodige stress zorgde. Als ik door was gegaan, zou ik wel serieus nooit op Iliass en Niels stemmen omdat ze mijn vertrouwen hadden beloond.

Voor hoe hard ik het spel wilde spelen, ben ik op momenten gewoon te eerlijk geweest en dat was dom.

Offline Daslan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (17 oktober)
« Reactie #19 Gepost op: 20-10-2022, 12:54:14 »
Wat mij wel opviel:

Wordt er bij de kapiteinsbattle niet gesproken over de eilandraad?

Want het team van Vincent wist niets over Juultje die vertrokken was en dit zat in de aflevering, terwijl bij de immuniteitsproef hier niets over gezegd werd door team groen.

(Mss ligt het aan het feit dat ik survivor gewend ben, waarin dit altijd door de presentator benoemd wordt)

Nope, niks vanuit de presentatie. Je vraagt als captain even snel aan de andere captains wie er naar huis is. Je hebt héél kort om met elkaar te praten, daar is ook mijn 'grote vis, kleine vis' momentje gebeurd.