Auteur Topic: Aflevering 11 (7 november)  (gelezen 2204 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Aflevering 11 (7 november)
« Gepost op: 7-11-2022, 18:28:11 »
We zijn inmiddels al dag 24 van de expeditie en de helft van de deelnemers zit nog in het spel.
Vanavond vervoegt Chatilla zich bij Mike, wordt er geplunderd en is de proef wederom een hindernisparcours.

Zeg nu zelf: tijd voor aflevering 11!

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11 (7 november)
« Reactie #1 Gepost op: 7-11-2022, 21:54:50 »
Ik vond die actie van Niels wel een beetje raar. Ik had eigenlijk bedacht om Ferry mee te nemen, maar ik kies toch london. Het zal vast tactisch geweest zijn voor het bondje, maar ik denk dat dit niet slim is geweest. Ferry zit nog tussen twee kampen in.

Online Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 (7 november)
« Reactie #2 Gepost op: 7-11-2022, 22:02:04 »
Als je twee mensen kan kiezen, moet je inderdaad altijd iemand kiezen van het andere bondje volgens mij, om te voorkomen dat er nog plannen gesmeed kunnen worden met het hele bondje.

Wat een rare actie van Mike. Waarom heeft hij niet vóór de proef opgegeven, zodat Chatilla kon blijven? Of waarom heeft de crew er niet voor gekozen om Chatilla alsnog te laten blijven?

Is Thijs nu zijn plunder kwijt doordat hij verkeerd heeft ingezet of kan hij het de volgende keer opnieuw proberen? Hij is 'm kwijt neem ik aan?
Ik dacht trouwens dat het plunderalarm pas was 'geactiveerd' toen Thijs al op winnaarseiland zat, of heb ik 'me dat verkeerd herinnerd'?

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11 (7 november)
« Reactie #3 Gepost op: 7-11-2022, 22:14:47 »
Nou in deze aflevering gebeurde wel wat meer dan vorige week. Ben wel benieuwd hoe dit nu verder gaat. Inderdaad raar dat Mike niet eerder heeft opgegeven. Vincent gaat nog wel ver komen op afvallerseiland denk ik. Overigens vind ik dat dit wel bij expeditke robinson hoort. Als je wilt dat de sterkste overblijven kun je net zo goed niet meer stemmen en de laatste van de proef steeds af laten vallen.

Online Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 (7 november)
« Reactie #4 Gepost op: 7-11-2022, 22:18:05 »
Ervan uitgaand dat Thijs inderdaad zijn plunder kwijt is, is dit het nieuwe overzicht van de tactische wapens onder de kandidaten:

London: plunder
Ferry: immuniteitsmunt

--------------------------

Ben heel benieuwd wie op Thijs heeft gestemd.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11 (7 november)
« Reactie #5 Gepost op: 7-11-2022, 22:27:16 »
Vincent had toch ook nog een plunder?

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: Aflevering 11 (7 november)
« Reactie #6 Gepost op: 7-11-2022, 22:30:22 »

Ben heel benieuwd wie op Thijs heeft gestemd.

Waarschijnlijk April

Vincent had toch ook nog een plunder?

Als je er uit gestemd wordt, ben je je troeven kwijt

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11 (7 november)
« Reactie #7 Gepost op: 7-11-2022, 22:50:27 »
Oeps dat was een beetje dom.  ::rofl::

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Aflevering 11 (7 november)
« Reactie #8 Gepost op: 7-11-2022, 23:25:49 »
Toffe aflevering waarin inderdaad lekker veel gebeurde. De proef op afvallerseiland vond ik een leuke, originele. Een keer niet het magisch vierkant met de 5 in het midden. ;D
Mike besefte ook pas na zijn winst dat de expeditie voor hem echt afgerond was. Fijne kandidaat met een gezonde zelfreflectie. ::ok:: Jammer dat ie het diner net heeft gemist, anders had ie misschien nog wel verder kunnen komen.

Thijs begint zich wel heel sterk en comfortabel te voelen, als 'leider' van zijn bondje, ik mag hem niet zo. Ik snap Niek hoor, volgens mij wilde hij echt niet zijn eigen hachje nog even redden en al zeker niet Vincent onnodig een rotgevoel bezorgen. Niets kwade of egoïstische bedoelingen. Thijs moet effe kalm aan doen. Wat zit Dennis ook weer op de eilandraad fel te doen tegen Niek, doe eens rustig joh.

Ik denk dat Niels, Ferry, Dzifa en April wel goeie posities hebben momenteel in de groep. Bij niemand gehaat, bij niemand niet geliefd, doen ze goed. Ferry als de swingvote, zo had ik 'm in het begin van de expeditie totaal niet ingeschat. In de biechten praat hij zo eentonig en verveeld, maar stiekem speelt hij een belangrijke rol. Misschien dat Devrim hem mede daarom wel mocht, zoals hij hier op het forum aangaf.
« Laatst bewerkt op: 7-11-2022, 23:27:21 door putyourHANSup! »

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 11 (7 november)
« Reactie #9 Gepost op: 8-11-2022, 01:34:24 »
Thijs is echt wel heel blij met zichzelf he. Wijst als een soort zelfbenoemde koning mensen terecht op de eilandraad.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11 (7 november)
« Reactie #10 Gepost op: 8-11-2022, 07:26:30 »
Ik vind het ook overdreven hoe Thijs en Dennis reageren. Ik heb echt het idee dat Dennis denkt dat ze op een schoolreisje zijn. Dit soort dingen horen gewoon bij expeditie robinson. Anders wordt het een beetje saai. En dat verspreken van Niek, ik kan mij voorstellen dat dit gebeurt. En ik kan mij ook voorstellen dat je hem dan niet meer vertrouwt. Maar dan hoef je nog niet zo te reageren.

Online Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 (7 november)
« Reactie #11 Gepost op: 8-11-2022, 07:55:55 »
Waarschijnlijk April

Aah ja, dat zal wel inderdaad. Wat ze bij het stemmen vertelde weet ik niet meer, behalve dat ze aan het eind zei: "dus deze is voor jou Vincent". Dat had ik toen opgevat als dat ze stemde op Vincent, maar ze bedoelde dan waarschijnlijk dat haar stem op Thijs als gunst naar Vincent bedoeld was.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11 (7 november)
« Reactie #12 Gepost op: 8-11-2022, 09:12:06 »
Aah ja, dat zal wel inderdaad. Wat ze bij het stemmen vertelde weet ik niet meer, behalve dat ze aan het eind zei: "dus deze is voor jou Vincent". Dat had ik toen opgevat als dat ze stemde op Vincent, maar ze bedoelde dan waarschijnlijk dat haar stem op Thijs als gunst naar Vincent bedoeld was.

Het was een gok van haar, ze wist denk ik niet op wie Vincent en Harry etc zouden gaan stemmen.



Ik heb me nogal geergerd aan Thijs tijdens de proef, al vond ik het wel heel sneu om te zien hoe hij moest worstelen met al die zakken over zich heen. Hij zei iets van dat hij van zijn bondje degene was die moest winnen zodat Vincent (en Ferry) niet zou(den) winnen. Hij had ook kunnen vertrouwen op Niels en Niek, en alle zakken die hij had bij Vincent om kunnen hangen.
En de manier waarop hij Niek terecht wees op de Eilandraad vond ik beneden peil. Doe dat even onder 2 ogen zeg, bah. Niek had het er al lastig genoeg mee.
Ik vond de proef best gevaarlijk. Ferry had iedere ronde weer meer pleisters op zijn benen, en ook anderen maakten nare vallen. Een wonder dat er niemand iets verstuikte of brak.

Ik vond het heel spijtig voor Chatilla dat Mike pas na de winst opgaf. Ook al gaf ze aan dat haar Expeditie vo!ltooid was en dat ze er vrede mee had, ik had haar nog wel een langer verblijf op afvallerseiland gegund. En een duel tegen Vincent.
Wel een erg leuke nieuwe puzzel
Keep calm and eat chocolates!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 11 (7 november)
« Reactie #13 Gepost op: 8-11-2022, 11:36:49 »
Vincent had toch ook nog een plunder?
Vincent had een plunder en een extra stem. Er waren als ik het goed geteld heb 13 stemmen. 10 expeditieleden en de zwarte stem voor Harry betekent dat er 2 extra stemmen zijn ingezet. Niek en Vincent zijn de enige 2 die een extra stem hadden, die hebben ze blijkbaar ingezet.

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 (7 november)
« Reactie #14 Gepost op: 8-11-2022, 15:00:57 »
Dennis en Harrie moeten Ferry en April proberen aan hun kant te krijgen, anders gaan de andere 5 fluitend naar de halve finale. Met zijn vieren zouden ze veel sterker staan maar het lijkt erop dat Ferry probeert zijn eigen hachje te redden door met Thijs, Niek, Niels, Dzfia en London mee te stemmen. Het wordt wel interessant nu hoe het nu tussen Niek en het groepje verder gaat want ik denk dat ze hem niet echt meer vertrouwen.
« Laatst bewerkt op: 8-11-2022, 15:04:37 door Maarten20 »
When life knocks you down, fight back!

Online Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 (7 november)
« Reactie #15 Gepost op: 8-11-2022, 15:55:36 »
Vincent had een plunder en een extra stem. Er waren als ik het goed geteld heb 13 stemmen. 10 expeditieleden en de zwarte stem voor Harry betekent dat er 2 extra stemmen zijn ingezet. Niek en Vincent zijn de enige 2 die een extra stem hadden, die hebben ze blijkbaar ingezet.

Op basis van dit gegeven kwam ik inderdaad tot het inmiddels bescheiden lijstje wat betreft tactische wapens.

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: Aflevering 11 (7 november)
« Reactie #16 Gepost op: 8-11-2022, 17:45:15 »
Vond Thijs eerder wel sympathiek maar dit... Niek had het er idd al moeilijk genoeg mee. Ik vond eigenlijk zowel Niek als Vincent goede spelers dus ik wou eigenlijk dat ze beide niet weg hoefden. Hoop dat Vincent het een tijdje vol houd op afvallerseiland!
Verder leuke aflevering.
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 11 (7 november)
« Reactie #17 Gepost op: 8-11-2022, 20:18:28 »
Mooie aflevering. Jammer dat Vincent te laat was met het inzetten van zijn plunder, maar eerlijk is eerlijk. Hij heeft dat slim gespeeld. Ook door een eventuele (die was er niet, maar dat weet hij niet zeker) immuniteitsmunt van Vincent af te pakken.

Ik vind Ferry hier tactisch de plank misslaan. Eigenlijk heeft hij geen tactisch wapen, want zolang er plunders zijn is die munt voor degene met de plunder (London) en hij zal als sterke speler snel een target zijn. Hij had zich met April beter kunnen aansluiten bij Vincent & co. Blijkbaar zijn April en Dszifa ook hun tripje naar winnaarseiland met Vincent alweer snel vergeten. Opvallend. Alhoewel één van de stemmen op Thijs wel van een van hen (April) zal komen. Opvallende stem ook, daar kan ze last van krijgen (samen met Ferry).

De uitval van Thijs naar Niek vond ik onnodig fel. Ik snap wel dat zijn 'plan' hierdoor gevaar liep omdat Vincent nu eventueel een munt kon gaan inzetten. Anderzijds was dit vanwege de plunder toch al niet meer mogelijk (stel dat hij een munt had). Dus zo erg liep het plan niet in de soep. Zeker om na de eilandraad hierop door te gaan als je weet dat het geslaagd is, is erg onsympathiek en eigenlijk ook dom. Het bondje lijkt opeens een stuk minder sterk. Dat belooft wat voor komende weken.

Ik blijf erbij; Topseizoen  ::bravo::
You'll never walk alone

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Aflevering 11 (7 november)
« Reactie #18 Gepost op: 8-11-2022, 21:50:41 »
Wat een zeer sterke actie van Thijs. Niet zeker weten of iemand een immuniteitsmunt heeft, je plunder opofferen en daardoor Vincent eruit kunnen stemmen. Ware klasse  ::bravo::

I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11 (7 november)
« Reactie #19 Gepost op: 9-11-2022, 19:40:47 »
Het was zeker heel goed gespeeld van Thijs en zijn reactie naar Niek was belachelijk overdreven. Wel logisch om Niek er op aan te spreken, maar niet op deze wijze.

Wel jammer dat Vincent afviel, maar ook wel weer heel begrijpelijk. Hopelijk redt Vincent het nog heel lang op afvallerseiland.

Van de ene kant snap ik dat Ferry zichzelf veilig probeert te krijgen, omdat hij idd als een sterke speler gezien wordt en daarom eruit moet.
Maar ik weet niet of hij er slim aan doet om mee te gaan met een bondje van 4 personen. Dan had hij beter afspraken kkunnen maken met het bondje van 3.

Verder ziet het ernaar uit dat Niek volgende week een target wordt, vanwege zijn actie.
Dat zou ik heel jammer vinden, omdat ik hem nu net met Vincent samen 2 leuke en fysiek sterke spelers vind.