Auteur Topic: Aflevering 1 (24 februari)  (gelezen 2326 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Aflevering 1 (24 februari)
« Gepost op: 24-02-2022, 18:06:38 »
We gaan van start! Vanavond krijgen we een eerste blik op hoe iedereen zich naar elkaar verhoudt.
En moet er direct al iemand het spel verlaten?::hyper::

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (24 februari)
« Reactie #1 Gepost op: 24-02-2022, 21:38:02 »
Leuke aflevering! Meteen twee deelnemers eruit, individueel maar ook gezamenlijk (winnaars die mogen helpen), teamproef die bepaalt hoeveel luxe er is. Ik ben er erg benieuwd naar de rest!

De kandidaten vind ik tot nu toe ook erg leuk (op de vloekende Ferry na). Alleen wel gek dat er van sommige jaren drie finalisten meedoen.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (24 februari)
« Reactie #2 Gepost op: 24-02-2022, 21:42:31 »
Vond het wel een oké aflevering. Stiekem hoopte ik dat Ferry en Thomas laatste zouden worden. Vooral Ferry kan ik niet zo goed hebben met z'n gevloek en gescheld.

Is dit de eerste keer ooit dat twee kandidaten werkelijk afvallen zonder ooit op hun kamp te zijn geweest? De jaren dat er meteen bij een proef mensen uit gingen, was er altijd een verliezerseiland toch?

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: Aflevering 1 (24 februari)
« Reactie #3 Gepost op: 24-02-2022, 21:43:26 »
Aan de ene kant vond ik gelijk 2 proeven in een aflevering wel heftig, aan de andere kant ook juist wel leuk! Zo leer je iedereen ook weer een beetje kennen, voor zover je het nog niet weet  ;D
Er is geen Mol meer...

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (24 februari)
« Reactie #4 Gepost op: 24-02-2022, 21:58:57 »
Vond het wel een oké aflevering. Stiekem hoopte ik dat Ferry en Thomas laatste zouden worden. Vooral Ferry kan ik niet zo goed hebben met z'n gevloek en gescheld.


Zijn ook verreweg mijn 2 minst favoriete kandidaten dit seizoen. De rest vind ik allemaal wel leuk.

Waar de vorige expeditie maar bleef duren, zit de vaart er dit keer goed in. Meteen 2 afvallers in afl 1.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Aflevering 1 (24 februari)
« Reactie #5 Gepost op: 24-02-2022, 21:59:22 »
Ik vond het ook leuk! ::bravo:: Met de afvallers ben ik ook tevreden, had veel erger gekund. Ik ben nu vooral voor Mariana, Bertie, Jan en Rita. Van mij mogen Dio en Ferry er snel uit.

En volgende week blijkbaar een proef uit 2021, ik hoop niet dat dat het hele seizoen zo is (en ik vond die proef die we zagen ook niet zo sterk).

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (24 februari)
« Reactie #6 Gepost op: 24-02-2022, 22:13:42 »
Waar de vorige expeditie maar bleef duren, zit de vaart er dit keer goed in. Meteen 2 afvallers in afl 1.

Dat moet ook wel als het deze keer niet 33 maar 11 afleveringen zijn :P
Als er nog 1 keer 2 afvallers in 1 aflevering zijn, kom je mooi uit met de laatste 4 in de laatste aflevering.

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Aflevering 1 (24 februari)
« Reactie #7 Gepost op: 24-02-2022, 22:19:11 »
Prima openingsaflevering ::ok::
De leader viel mij op: iedereen komt op het gemakje voorbij, maar op het einde is het plots: oh ja, deze kandidaten moeten er ook nog in, hup hup hup en klaar.

Nuchtere Bertie is direct on fire: "ja, was eigenlijk niet zo moeilijk, gewoon touwtje erdoor halen." ::rofl:: ::love::

Fijn contrast inderdaad met de vorige expeditie dat er nu meer vaart in zit. Aan de andere kant: moet je als programmamakers waarschijnlijk veel moeite doen om een club all stars bij elkaar te krijgen, ga je er direct al twee wegsturen. :-\\

Ik had ook gehoopt op Ferry en Thomas als afvallers. :P

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (24 februari)
« Reactie #8 Gepost op: 24-02-2022, 22:27:14 »
Aan de andere kant: moet je als programmamakers waarschijnlijk veel moeite doen om een club all stars bij elkaar te krijgen, ga je er direct al twee wegsturen. :-\\

Ik had dan ook wel echt een verliezerseiland verwacht. Zelfs zo erg dat toen Art iets zei als: "Hopelijk hebben jullie een goeie nacht", ik meteen dacht dat dat was omdat Kay en Gregory 's nachts hun voorraad zouden weghalen ofzo als onderdeel van het verliezerseiland  ;D

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (24 februari)
« Reactie #9 Gepost op: 24-02-2022, 22:38:24 »
Wat een loodzware eerste teamproef. En dat nadat je direct al afscheid hebt moeten nemen van 2 kandidaten. Ik vond het een mooie opening.

Ferry was wel vervelend maar de rest leuk. Tof om bijv Rita ook weer te zien.
Keep calm and eat chocolates!

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (24 februari)
« Reactie #10 Gepost op: 25-02-2022, 10:32:01 »
2 afvallers in de introductie aflevering had voor mij niet gehoeven.
De hele aflevering draait er om om kennis te maken en dan hoef ik ook geen kennis te maken met de personen die toch niet mee doen.
Wel jammer dat dat net Gregory en Kaj waren.

Verder belooft het een leuk seizoen te worden.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Aflevering 1 (24 februari)
« Reactie #11 Gepost op: 25-02-2022, 12:55:14 »
Een heftige eerste aflevering, maar het is in ieder geval sneller dan vorig jaar. #teamBertie en #teamMariana.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (24 februari)
« Reactie #12 Gepost op: 25-02-2022, 17:04:41 »
Vond het wel echt pittig dat er meteen 2 naar huis gingen zonder een eiland gezien te hebben.

Moest echt wel lachen ook hoe Hugo als een puppie alles aan het meeslepen ging. Natuurlijk ook wel slim om zoveel mogelijk mee te nemen.

Vindt de teams wel aan elkaar gewaagd. Jammer dat team Bertie hun vlot niet los getrokken kreeg, want het ging tot daar redelijk gelijk op. 

Ook leuk dat Eilandpraat er weer is (althans op Videoland).

Aflevering 2 heb ik al gezien op Videoland, maar ssssttt ik zeg niets  ::rofl::

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (24 februari)
« Reactie #13 Gepost op: 25-02-2022, 17:26:23 »
2 afvallers in de introductie aflevering had voor mij niet gehoeven.
De hele aflevering draait er om om kennis te maken en dan hoef ik ook geen kennis te maken met de personen die toch niet mee doen.
Wel jammer dat dat net Gregory en Kaj waren.

Verder belooft het een leuk seizoen te worden.

Twee afvallers is hard, maar zet wel meteen de toon. Dit wordt geen ellenlange expeditie met honderd eilanden en kansen. Dat waardeer ik eigenlijk wel.

Alleen jammer dat het uitgerekend Gregory was die zo graag wilde en het spel de vorige keer heel mooi / eerlijk speelde. Kay was de vorige keer extreem tactisch en heeft al gewonnen dus vind ik minder jammer. Ik had scheldende Ferry er liever uit gehad.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 1 (24 februari)
« Reactie #14 Gepost op: 25-02-2022, 20:20:11 »
Maar elf afleveringen dus ik haak weer even aan ::bravo::. En best prima opening eigenlijk! Heel mooi hoe Gregory weer laatste werd in een proef en daardoor naar huis moest ::rofl::. Dat was natuurlijk zijn main ding in zijn originele seizoen, dat hij zo slecht was in de proeven als sportman. Mooi dat die tijdlijn door is gezet.

Kay ben ik altijd heel indifferent over geweest, niets tegen hem maar gewoon een beetje bland. Dus voor mij geen groot verlies.

Prima afvallers, gelukkig geen Mariana bijvoorbeeld, die hebben we echt nodig voor vuurwerk ;D. Hoewel ik ook Ferry niet heel sympathiek vind, vond ik hem wel leuk in de aflevering. Gewoon omdat het zo over de top is en grappig om te zien.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 1 (24 februari)
« Reactie #15 Gepost op: 26-02-2022, 12:09:46 »
Zeker een leuke aflevering! Een sterke beginproef, en ook de tweede proef was goed. Helaas alleen dat Mariana door is... Die had van mij wel mogen afvallen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (24 februari)
« Reactie #16 Gepost op: 27-02-2022, 13:21:50 »
Leuk begin was het :)

En 11 afleveringen? TOP ::bravo::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (24 februari)
« Reactie #17 Gepost op: 28-02-2022, 00:38:51 »
Ik was niet helemaal weg van deze aflevering, en dat komt vooral door de 2 afvallers in 1 proef.

Ik kan het makkelijker hebben als er dan een verliezerseiland is (zoals in 2013 met Zimra).
Nu vond ik het eigenlijk onnodig hard.
klaar voor de strijd

Offline J_Crispy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (24 februari)
« Reactie #18 Gepost op: 28-02-2022, 21:32:36 »
Kijk al een tijdje geen expeditie meer, maar dit seizoen trekt me dan toch weer wel. Deze eerste aflevering toont w.m.b. wel weer waarom ik in eerste instantie gestopt ben met kijken. Maar de belofte van sterke karakters maakt me toch benieuwd naar hoe dit seizoen zal verlopen.
9th person voted of and the second member of our jury...