Auteur Topic: Aflevering 4 (17 maart)  (gelezen 3168 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 (17 maart)
« Reactie #20 Gepost op: 17-03-2022, 21:46:37 »
Oh ik vond dit juist leuk ;D. De kampen waren té kumbaya aan het worden en de eilandraden tot deze waren ook helemaal niet spannend. Door het gelijkwaardig door elkaar te husselen werd niemand direct benadeeld maar kwam de spanning wel gelijk terug in het spel.

De stand-off tussen deze twee allianties was weer de eerste keer dat er echt strijd kwam en het uiteindelijke duel had zoveel geweldige karaktermomenten. Edith die Carlos door het duel heen coacht en daarbij Hugo irriteert is goud. Hugo die vervolgens heel nerveus liedjes gaat zingen en boos is op Edith  ;D. Én met als kers wint, naar mijn persoonlijke smaak, de leukere alliantie de battle.

Precies dit

Het was in die zin juist ook slim van Rita om niet té duidelijk uit te spreken welke kant ze zou kiezen. Door de deur op een kiertje open te houden dat ze zou switchen zorgde ze ervoor dat ze zelf niet het target zou worden.

En dit. Juist omdat Rita als enige tegenstemmen had was zij degene die overgehaald kon worden.



Ik vind het een heerlijk seizoen. En dat vind ik zelden voor de samensmelting al. All Stars is toch gewoon een goed principe blijkbaar, de Strijd der Titanen was destijds ook een geweldig seizoen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Aflevering 4 (17 maart)
« Reactie #21 Gepost op: 17-03-2022, 21:55:03 »
Een duel heet een duel omdat het gaat tussen 2 personen en niet tussen 3. Heel erg apart dat ze dit van Edith door lieten gaan. Als iemand zich op zo'n mengt en volgens Carlos de ideale dingen zegt voor een judoka is het geen duel meer, maar eerder een driestrijd  ::hypocriet::
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 (17 maart)
« Reactie #22 Gepost op: 17-03-2022, 22:10:48 »
Sebastiaan of Do had wellicht ook zoiets voor Hugo kunnen doen toch?

Het is Hugo zelf die zichzelf hierdoor laat irriteren. Begrijpelijk, maar het is ook een mentaal spel, hij had zich hiervoor meer moeten afsluiten.


Overigens vond ik Hugo wel een erg leuke kandidaat deze serie, jammer dat hij nou net tegen Carlos moest (ik gunde het Carlos nog net even meer om te winnen).
Keep calm and eat chocolates!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 (17 maart)
« Reactie #23 Gepost op: 17-03-2022, 23:47:19 »
Het duel was echt niet eerlijk door de coaching van de teamgenoten. Als iedereen zwijgend had toegekeken was het anders geweest. Tegelijkertijd, wat superknap van Hugo. Dit duel heeft ongeveer een half uur geduurd (vertelde Hugo in Eilandpraat).

De hussel vind ik wel een goed plan, ook om de proeven spannend te houden. Het werd iets te voorspelbaar allemaal.


Nu is het helder kamp noord:
Sebastiaan en Dominique weg, want de 3 blijven samen

Dat vraag ik me af als ik eerlijk ben. Carlos en Dominique hebben een hele sterke band door hun vorige seizoen. Ik zie Edith en Carlos er nog wel voor aan om Rita te laten vallen voor Dominique (zou ik wel super jammer vinden trouwens).

Offline Camila

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 (17 maart)
« Reactie #24 Gepost op: 18-03-2022, 16:04:57 »
Carlos en Dominique zaten niet bij elkaar toch? Dominique zat bij Jan. Ik ben wel echt bang voor Jan aangezien Bertie nog die immuniteitsmunt heeft. Maarja je weet het nooit of Bertie zichzelf opoffert en dan is er natuurlijk altijd nog de onvoorspelbare Mariana in het gele kamp

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 (17 maart)
« Reactie #25 Gepost op: 19-03-2022, 13:37:07 »
Maar weer eens een seizoen waar ik op afknap. Elk seizoen proberen ze weer eens iets, maar telkens komt het er niet uit.

Gelijkspel kon je van mijlen ver aankomen en kies dan een échte Robinson proef zoals vuurmaken, maar niet iets waar de persoon met de grootste spierballen wint. Enorm geërgerd aan Edith tijdens het duel.

Daarnaast kunnen Rita, Carlos en Edith nu 2x expres gaan verliezen zodat ze de andere 2 eruit kunnen spelen. Dat voelt totaal niet Robinson waardig en al helemaal niet zo ''super heftig'', zoals het all stars seizoen al zo vaak is genoemd

Volledig mee eens.
When life knocks you down, fight back!

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 (17 maart)
« Reactie #26 Gepost op: 19-03-2022, 17:29:55 »
Carlos en Dominique zaten idd in verschillende edities, en kenden elkaar dus (waarschijnlijk) nog helemaal niet.

Kamphussels zijn altijd interessant maar niet altijd eerlijk. In dit geval werd de verdeling 3/3 voor beide kampen dus had niemand direct een meerderheid, dat was beter dan bij de vorige editie.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 4 (17 maart)
« Reactie #27 Gepost op: 23-03-2022, 01:36:00 »
Maar zonder het "irritante" gecoach van Edith, was het al een stuk saaier duel geworden. En een proef expres proberen te verliezen kan zeker ook nog genoeg mooie momenten opleveren van frustratie, falende acties en in sommige gevallen zelfs spijt. Ik snap mensen die een "Robinson waardig" seizoen willen nooit zo goed. Dat zou echt doodsaai worden.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human