Auteur Topic: Aflevering 4 (17 maart)  (gelezen 3169 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Aflevering 4 (17 maart)
« Gepost op: 10-03-2022, 19:57:23 »
Alles over aflevering 4 bespreek je hier!
(En komende week niet in andere topics i.v.m. spoilers. ;))
« Laatst bewerkt op: 17-03-2022, 19:41:01 door putyourHANSup! »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SPOILERS] Aflevering 4 (op Videoland)
« Reactie #1 Gepost op: 10-03-2022, 20:54:29 »
Deze aflevering is stom.

Offline Marieke2013

  • Forumlid
Re: [SPOILERS] Aflevering 4 (op Videoland)
« Reactie #2 Gepost op: 10-03-2022, 20:57:50 »
Ik ben niet rouwig om de verliezer…  ::joehoe::

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [SPOILERS] Aflevering 4 (op Videoland)
« Reactie #3 Gepost op: 11-03-2022, 00:37:40 »
Wat is die Niels toch een klasbak he, heeft er denk ik eigenhandig voor gezorgd dat z'n kamp de proef gewonnen heeft  ::joehoe::

Tijdens het duel heb ik me wel geërgerd aan Edith, maar ik ben wel blij dat Carlos door is. Hij blijft vooralsnog wel een van m'n favorieten!
Er is geen Mol meer...

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [SPOILERS] Aflevering 4 (op Videoland)
« Reactie #4 Gepost op: 11-03-2022, 10:55:01 »
Deze aflevering is stom.
Oh ik vond dit juist leuk ;D. De kampen waren té kumbaya aan het worden en de eilandraden tot deze waren ook helemaal niet spannend. Door het gelijkwaardig door elkaar te husselen werd niemand direct benadeeld maar kwam de spanning wel gelijk terug in het spel.

De stand-off tussen deze twee allianties was weer de eerste keer dat er echt strijd kwam en het uiteindelijke duel had zoveel geweldige karaktermomenten. Edith die Carlos door het duel heen coacht en daarbij Hugo irriteert is goud. Hugo die vervolgens heel nerveus liedjes gaat zingen en boos is op Edith  ;D. Én met als kers wint, naar mijn persoonlijke smaak, de leukere alliantie de battle.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILERS] Aflevering 4 (op Videoland)
« Reactie #5 Gepost op: 11-03-2022, 14:44:11 »
Oh ik vond dit juist leuk ;D. De kampen waren té kumbaya aan het worden en de eilandraden tot deze waren ook helemaal niet spannend. Door het gelijkwaardig door elkaar te husselen werd niemand direct benadeeld maar kwam de spanning wel gelijk terug in het spel.

De stand-off tussen deze twee allianties was weer de eerste keer dat er echt strijd kwam en het uiteindelijke duel had zoveel geweldige karaktermomenten. Edith die Carlos door het duel heen coacht en daarbij Hugo irriteert is goud. Hugo die vervolgens heel nerveus liedjes gaat zingen en boos is op Edith  ;D. Én met als kers wint, naar mijn persoonlijke smaak, de leukere alliantie de battle.

Die stand off vond ik ook heerlijk omdat die karakters zo lekker terugkwamen ja. Heerlijke tv.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline slin

  • Forumlid
Re: [SPOILERS] Aflevering 4 (op Videoland)
« Reactie #6 Gepost op: 11-03-2022, 16:47:14 »
Vond dit ook een heerlijke aflevering! Spanning bij de kampen is weer helemaal terug, de proef was leuk en de eilandraad zelfs goud! Ondanks dat ik Carlos het zeker meer gun, had ik toch ook ergens wel te doen met Hugo. Vind het altijd mooi om te zien als Robinson écht iets betekent voor kandidaten, en bij hem was dat zeker zo.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SPOILERS] Aflevering 4 (op Videoland)
« Reactie #7 Gepost op: 11-03-2022, 18:11:09 »
Oh ik vond dit juist leuk ;D. De kampen waren té kumbaya aan het worden en de eilandraden tot deze waren ook helemaal niet spannend. Door het gelijkwaardig door elkaar te husselen werd niemand direct benadeeld maar kwam de spanning wel gelijk terug in het spel.

Ik was wellicht wat gefrustreerd vanwege de exit. Nee de wissel vond ik ook leuk, was ook wel nodig ook. ::jaja::
Vond alleen jammer dat Hugo werd weggestemd - begrijpelijke keuze - maar wel jammer, want hij wilde echt heel graag. En ik zou me als ik Hugo was ook enorm aan Edith hebben geërgerd.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILERS] Aflevering 4 (op Videoland)
« Reactie #8 Gepost op: 11-03-2022, 21:32:14 »
Vond het wel een mooie aflevering! Sowieso leuk al deze leuke mensen samen te zien! Enige wat ik een beetje jammer vond was dat in de promo vorige week al duidelijk werd dat het gelijkspel zou worden bij de eilandraad. Daardoor wist je al dat Rita niet zou switchen qua stem en heb ik dus voor m'n gevoel toch wat nutteloze minuten gekeken die aan andere dingen hadden kunnen worden besteed, zoals het leven op het eiland.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [SPOILERS] Aflevering 4 (op Videoland)
« Reactie #9 Gepost op: 12-03-2022, 19:09:35 »
Sinds de zeeegel van Dio kijken wij uberhaupt de voorstukjes niet meer ;D. Tip!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [SPOILERS] Aflevering 4 (op Videoland)
« Reactie #10 Gepost op: 13-03-2022, 12:56:37 »
Tellen de eerdere tegenstemmen niet meer mee bij een gelijke stand? Anders snap ik niet waarom Hugo, Sebastiaan en Dominique niet gewoon op Rita stemden.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [SPOILERS] Aflevering 4 (op Videoland)
« Reactie #11 Gepost op: 13-03-2022, 20:28:25 »
Tellen de eerdere tegenstemmen niet meer mee bij een gelijke stand? Anders snap ik niet waarom Hugo, Sebastiaan en Dominique niet gewoon op Rita stemden.
Sowieso was dat volgens mij slimmer geweest. Zoals de andere 3 de zwakste kozen omdat dat het handigst was bij een duel. Alleen ze hoopten dat Rita zou switchen. Achteraf bezien goede keuze van Rita: ze staat nu sterker dan als 4e lid van het andere team. Maar ja ze kon de uitkomst vooraf natuurlijk niet weten.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [SPOILERS] Aflevering 4 (op Videoland)
« Reactie #12 Gepost op: 14-03-2022, 15:02:26 »
Het was in die zin juist ook slim van Rita om niet té duidelijk uit te spreken welke kant ze zou kiezen. Door de deur op een kiertje open te houden dat ze zou switchen zorgde ze ervoor dat ze zelf niet het target zou worden.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [SPOILERS] Aflevering 4 (op Videoland)
« Reactie #13 Gepost op: 15-03-2022, 11:22:28 »
Ben ik de enige die het tot nu toe een van de beste seizoenen in een lange tijd vind?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [SPOILERS] Aflevering 4 (op Videoland)
« Reactie #14 Gepost op: 15-03-2022, 11:23:33 »
Ben ik de enige die het tot nu toe een van de beste seizoenen in een lange tijd vind?
Nee zeker niet. Ik ben letterlijk vorig seizoen helemaal afgehaakt maar ben best enthousiast over deze allstars editie  ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SPOILERS] Aflevering 4 (op Videoland)
« Reactie #15 Gepost op: 15-03-2022, 22:26:14 »
Denk dat het tot nu toe vooral komt, doordat de afleveringen relatief kort van tijd zijn, en we dus ons alleen op de proeven en eilandraden focussen, op 1 of 2 kleine dingetjes na (zoals de beruchte zee-egel).
Ipv nodeloze gesprekken, die niets toevoegen, maar wel een half uur zendtijd vullen.
En het zijn allemaal fanatieke kandidaten. ::jaja::

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [SPOILERS] Aflevering 4 (op Videoland)
« Reactie #16 Gepost op: 16-03-2022, 16:27:26 »
Kwaliteit van het seizoen is er zeker. Vooraf vreesde ik er wel een beetje voor omdat imo een all-stars editie eigenlijk alleen maar tegen kan vallen, maar ik kan me zeker vinden in wat jullie zeggen. Enige puntje van kritiek is dat ik nu ook maar de vooruitblikken ga skippen denk ik, die geven nou al wel een paar keer duidelijk iets weg  ::hypocriet::

Oh en jammer dat Thomas Dekker er nog in zit, die mag er zo snel mogelijk uit van mij
Er is geen Mol meer...

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SPOILERS] Aflevering 4 (op Videoland)
« Reactie #17 Gepost op: 17-03-2022, 18:43:34 »
Ik vind dit tot nu toe ook het leukste seizoen in tijden. Wel irritant idd dat we al wisten dat het gelijkspel zou worden. Dus idd voortaan de voorstukjes maar skippen. Verder was het duel wel erg leuk, al zat het er van te voren al dik in dat Carlos zou gaan winnen. Ik was wel voor Hugo, want die vond ik wel echt leuk dit seizoen en met Carlos heb ik niet zoveel. Maar ook echt Hugo die liedjes ging zingen om zijn focus te houden  ::rofl:: En dan steeds Edith er tussendoor... als ik daar had gestaan had ik dat ook wel irritant gevonden denk ik, maar ja slim was het wel. Jammer dat de anderen Hugo dan niet wat meer verbaal steunden.

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Aflevering 4 (17 maart)
« Reactie #18 Gepost op: 17-03-2022, 21:37:42 »
Maar weer eens een seizoen waar ik op afknap. Elk seizoen proberen ze weer eens iets, maar telkens komt het er niet uit.

Gelijkspel kon je van mijlen ver aankomen en kies dan een échte Robinson proef zoals vuurmaken, maar niet iets waar de persoon met de grootste spierballen wint. Enorm geërgerd aan Edith tijdens het duel.

Daarnaast kunnen Rita, Carlos en Edith nu 2x expres gaan verliezen zodat ze de andere 2 eruit kunnen spelen. Dat voelt totaal niet Robinson waardig en al helemaal niet zo ''super heftig'', zoals het all stars seizoen al zo vaak is genoemd
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 (17 maart)
« Reactie #19 Gepost op: 17-03-2022, 21:42:05 »
Ik vind de hussel net jammer
Had het best spannend gevonden als de groepjes hadden moeten kiezen voor 1 van het team

Nu is het helder kamp noord:
Sebastiaan en Dominique weg, want de 3 blijven samen

Kamp zuid:
Thomas die het enige buitenbeentje was in de groep kan zich aansluiten bij de andere 3 waardoor Bertie en Jan er als eerste uitgaan.