Auteur Topic: Aflevering 6 (31 maart)  (gelezen 2337 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Aflevering 6 (31 maart)
« Gepost op: 24-03-2022, 19:12:35 »
Alles over aflevering 6 bespreek je hier!
(En komende week niet in andere topics i.v.m. spoilers. ;))
« Laatst bewerkt op: 31-03-2022, 19:17:41 door putyourHANSup! »

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [SPOILERS] Aflevering 6 (op Videoland)
« Reactie #1 Gepost op: 24-03-2022, 19:53:07 »
Duel voor afvallers overbodig, ze hadden de ballen niet om er gelijk twee uit te gooien. Hierdoor is de eilandraad van deze aflevering een onnodige toevoeging. Had het duel van de winnaars op winnaarseiland gedaan dat ze allebei 1 mee mochten nemen voor het diner. Had de spacing van de aflevering ook beter geweest. Daarnaast is het voor de afvaller extra zuur, heeft de samensmelting gehaald en wordt weggehaald zonder een proef te spelen.
(Is ook deels dat nu mijn 2 topfavorieten er in een keer uit zijn, en dat de persoon waar ik me kapot aan erger gaat winnen.  >:( )
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SPOILERS] Aflevering 6 (op Videoland)
« Reactie #2 Gepost op: 24-03-2022, 20:32:01 »
Slim van Mariana om gewoon achter Edith aan te kruipen. ::rofl::
Een heel slim iemand had daar wel een enorm voordeel uit kunnen halen, uiteindelijk wonnen wel de beste 2.
Geen samensmeltings diner voor de hele groep :o Nou waren het maar 10 dagen ...
Zijn er ooit 31 stemmen geweest.

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [SPOILERS] Aflevering 6 (op Videoland)
« Reactie #3 Gepost op: 24-03-2022, 21:24:06 »
Ja maar dat zag je toch al aankomen?  ::rofl::
Daarom zou ik niet haantje de voorste geweest zijn.
Daarnaast begreep ik niet zo goed waarom ze boven water bleven zelfs na het verplicht onderwater stuk. Onderwater zwemmen is toch sneller?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SPOILERS] Aflevering 6 (op Videoland)
« Reactie #4 Gepost op: 24-03-2022, 23:08:57 »
Allicht voor ons, maar misschien niet voor mensen die net een hindernis parcours hebben voltooid en 10 dagen bijna niks hebben gegeten.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILERS] Aflevering 6 (op Videoland)
« Reactie #5 Gepost op: 25-03-2022, 01:29:28 »
Slim van Mariana om gewoon achter Edith aan te kruipen. ::rofl::
Een heel slim iemand had daar wel een enorm voordeel uit kunnen halen, uiteindelijk wonnen wel de beste 2.
Geen samensmeltings diner voor de hele groep :o Nou waren het maar 10 dagen ...
Zijn er ooit 31 stemmen geweest.

Ik herinner mij een stemming tussen Sef en Anna-Alicia dat bijna 19-18 was denk ik
klaar voor de strijd

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [SPOILERS] Aflevering 6 (op Videoland)
« Reactie #6 Gepost op: 25-03-2022, 18:21:38 »
Neeeeeeeeeee geen winnaarseiland  >:(

Wanneer gaan ze dat nou eens afschaffen
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILERS] Aflevering 6 (op Videoland)
« Reactie #7 Gepost op: 25-03-2022, 19:29:44 »
Maar echt... En vooral in combinatie met de zes stemmen die ze tot aan de halve finale kunnen inzetten. Niels is dus nu al zo goed als zeker van een plek in de halve finale. Zo jammer dit, het leek echt een good old fashioned seizoen te worden zonder allerlei extraatjes die de afgelopen reguliere seizoenen geen goed hebben gedaan. ::ohno::

Wel bizar dat er nog maar 1 oud-winnaar over is. :o
« Laatst bewerkt op: 25-03-2022, 19:31:30 door Fabiann »
🜃

Offline slin

  • Forumlid
Re: [SPOILERS] Aflevering 6 (op Videoland)
« Reactie #8 Gepost op: 25-03-2022, 21:40:49 »
Wel bizar dat er nog maar 1 oud-winnaar over is. :o

En ook die gaat het niet lang meer volhouden vrees ik :-\\

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [SPOILERS] Aflevering 6 (op Videoland)
« Reactie #9 Gepost op: 25-03-2022, 22:38:06 »
Inderdaad wat Fabiann zegt, in combinatie met de zes stemmen is het ook zo zwaar uit balans en krijgt Niels door het winnen van 1 proef een veel te sterke positie.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [SPOILERS] Aflevering 6 (op Videoland)
« Reactie #10 Gepost op: 26-03-2022, 00:39:20 »
Ah, Niels wint dit seizoen dus. Het was een leuk seizoen en had dat ondanks Thomas Dekker kunnen blijven met een iets andere opzet. Jammer! Hoop dat Mariana en Rita samen nog iets voor elkaar gaan spelen ::jaja::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILERS] Aflevering 6 (op Videoland)
« Reactie #11 Gepost op: 26-03-2022, 14:27:56 »
Vond het zelf wel een hele leuke aflevering! Vooral doordat er een keer wat dingen waren die ik echt niet verwachtte. Bijvoorbeeld dat er deze aflevering meteen al een eilandraad zou komen, dat er tóch een samensmeltingsdiner zou zijn maar met minder mensen en dat tijdens de eilandraad er een keer op 3 mensen is gestemd in plaats van dat het alleen maar tussen 2 zou gaan.

Baalde wel toen er wéér een winnaarseiland bleek te zijn. Doe eens een keer iets anders. Er is sinds 2017 bij elke editie een winnaarseiland geweest. Wel elke keer net een klein beetje anders, maar wel altijd in combinatie met dat degene die er zit zijn stemmen kan sparen. Laat bijvoorbeeld degene van winnaarseiland gewoon meestemmen of laat diegene een stem inleveren voor elke aflevering op winnaarseiland, als een soort prijs om daar te mogen zitten. Of nog beter: geen winnaarseiland, maar laat afvallers na de samensmelting meedoen aan de immuniteitsproeven om bij winst terug te keren in de expeditie en degene die in dat geval de proef verliest naar afvallerseiland.

Online Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [SPOILERS] Aflevering 6 (op Videoland)
« Reactie #12 Gepost op: 27-03-2022, 14:12:15 »
Ik vond dit in meerdere opzichten eigenlijk geen leuke aflevering

Ik ben het eens met wat jullie zeggen over winnaarseiland. Ja leuk hoor, maar dat hebben we nu wel weer gezien. Zeker in zo'n kortere editie als nu is het zo'n onwijs voordeel als je daar komt te zitten. Ik heb ook mixed feelings over de samensmeltingsdiner-twist. Normaal vind ik een twist altijd wel leuk, maar ik sluit me nu aan bij iets wat 1 van de kandidaten zei (Carlos geloof ik?), dat het samensmeltingsdiner gewoon iets is waar je met z'n allen naartoe leeft en wat er qua beleving gewoon helemaal in moet zitten..
Tijdens de eilandraad heb ik alleen maar nee, nee, NEE! geroepen omdat het tussen mijn 2 favorieten ging. Heel jammer dat Carlos eruit is  ::ohno::

Om toch af te sluiten met een positieve noot: Ik vond de samenstelling van de proef erg leuk. Een soort stormbaan voor gevorderden. Lijkt me heerlijk om deze proef te spelen!  ::bravo::
Er is geen Mol meer...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SPOILERS] Aflevering 6 (op Videoland)
« Reactie #13 Gepost op: 27-03-2022, 14:26:37 »
Bondjes zijn duidelijk sterk dit keer en dan gaan de fysiek sterken eerst (Hugo, Carlos), zolang er een finale proef is en geen finale stemming. Enige voor de fysiek sterken om te overleven is op winnaarseiland te belanden.
Dus het is eigenlijk kiezen tussen twee kwaden.

Hoop dat Mariana en Rita samen nog iets voor elkaar gaan spelen ::jaja::

Hoop ik ook. Mariana hoeft eigenlijk niks te doen, die wandelt zo de halve finale binnen, maar ben er helemaal voor als ze de boel nog even opschut, anders wordt het wel heel voorspelbaar ;D (zeker nu er al een hele berg stemmen weg zijn)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 (31 maart)
« Reactie #14 Gepost op: 31-03-2022, 21:49:33 »
Ik vind winnaarseiland an sich nog steeds een goed concept, omdat het de stemming minder voorspelbaar maakt. Maar er zou wel iets gedaan moeten worden aan het onevenwichtige sparen van stemmen. Ze doen met z'n allen Niels een plezier door zijn grootste vijand weg te stemmen, en Niels kost het helemaal niets. Ik ben gewoon teleurgesteld dat Mariana en Thomas (en Ferry maar van hem verwacht ik het minder) niet nu al een plannetje bedachten, ze moeten toch inzien dat ze onbetekenende pionnetjes zijn in het plan van een ander?

Niels is slim en sterk en fanatiek. An sich eigenschappen waar van hou bij Robinson-deelnemers. Maar ik schreef het net al op Discord: Wat vind ik hem toch ontzettend onsympathiek. Dat toontje waarop hij tegen Rita zegt 'dan had je dat al eerder moeten bespreken met Carlos en Edith', en 'jij bent hier nog wel welkom, als je maar wel al je stemmen inzet vanavond'
Keep calm and eat chocolates!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 (31 maart)
« Reactie #15 Gepost op: 31-03-2022, 21:54:43 »
Zeer jammer deze aflevering. Nu is ER wel vaker oneerlijk, deze aflevering had wel heel veel oneerlijke elementen.
- het duel tussen Dominique en Niels, een man is hierin sterker dus houdt het waarschijnlijk langer vol
- het door de neus boren van het diner, je zag de klap keihard aankomen
- Niels die wel een heel groot voordeel krijgt (goed eten, matras, stemmen sparen)

Dat Bertie verloor, is logisch. Ze was gewoon niet zo sterk en leek zich ook niet echt tot de proeven te willen zetten. Het wegstemmen van Carlos is jammer, maar kan voorkomen. Dat Edith en Rita gedoemd zijn om ook weggestemd te worden verpest toch wel een beetje het seizoen. Edith heeft geen enkele kans meer, Rita kan zich misschien nog redden. Daar hoop ik op, want zij is mijn favoriet!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 (31 maart)
« Reactie #16 Gepost op: 31-03-2022, 22:58:12 »
Het was van ver aan te zien komen, maar toch een beetje huilen nu Carlos naar huis is :\'(

Ik ben het verder helemaal eens met wat hierboven wordt gezegd. Het zou toch zo fijn zijn als ze eens zouden stoppen met het winnaarseiland in deze opzet en de 6 stembriefjes na de samensmelting. Met het terug invoeren van een finale-eilandraad zijn we dan ready voor een seizoen van kwaliteit. Helaas maak ik de productiekeuzes niet. Ik vraag me af wie wel. ::hypocriet::

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Aflevering 6 (31 maart)
« Reactie #17 Gepost op: 1-04-2022, 11:26:49 »
leuke samensmeltingsproef

top dat Dominique bij de vrouwen de snelste was, maar ja begrijpelijk dat ze dan zo'n soort proef van Niels verliest


dat Bertie verloor, van Ferry vond ik niet zo leuk en ook dat die Ferry haar beetje zat af te leiden en hardop roepen in de stijl van ''hoop dat die toren van jou ook omvalt''  had graag gezien dat Bertie dat had gewonnen, ik zie die Ferry nu nog best ver komen ook want ja een zwakkere daar kun je van winnen op het eind urgh


tactische meesterzet van Niels door Rita bij Carlos en Edith weg te halen


Edith heeft nog een kansje als ze immuniteit wint, dan is het vaarwel Rita, maar anders is Edith gewoon een sitting duck en daar hoeven ze ook maar 1 stem voor in te zetten tegen iemand die toch geen stemmen zelf meer heeft

Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim