Auteur Topic: Aflevering 11 (5 mei)  (gelezen 2561 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Aflevering 11 (5 mei)
« Gepost op: 28-04-2022, 20:18:54 »
Finale! Wie pakt de titel?
Bespreek alles hier en de komende week ook énkel hier!
« Laatst bewerkt op: 5-05-2022, 20:16:45 door putyourHANSup! »

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [SPOILERS] Aflevering 11 (op Videoland)
« Reactie #1 Gepost op: 28-04-2022, 21:49:45 »
Jammerlijke tweede helft van het seizoen weer helaas. De Thomas eilandraad was nog een hoogtepuntje, verder vond ik er niet veel meer aan :( Geen sympathieke winnaar ook, al lijkt het me buiten het programma een prima kerel. Ik volg Expeditie Robinson al een paar jaar niet meer, dit korte seizoen was wel leuk om weer even terug te komen met veel bekende gezichten. Het format staat me toch wel echt tegen. Het mooie aan internationale versies vind ik dat iedereen kan winnen omdat het gaat over een diverse groep mensen die gestrand is op een onbewoond eiland en de elementen maar vooral elkaar moet overleven. In ER ligt de nadruk de laatste...10? jaar naar mijn smaak te veel op fysieke spelletjes en te weinig op het sociale experiment (al was dat daarvoor in mindere mate ook zo ten opzichte van andere versies). Niet voor mij dus helaas, maar gelukkig genoeg mensen die dit wel heel leuk vinden. Ik wens jullie dan ook veel plezier met de komende seizoenen, dat ze er nog maar veel mogen maken en er nog jarenlang over nagepraat kan worden hier ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [SPOILERS] Aflevering 11 (op Videoland)
« Reactie #2 Gepost op: 28-04-2022, 22:18:03 »
Nou ja het gaat echt niet meer om de proeven, die zijn bijzaak geworden. Het gaat erom wie de grootste manipulatieve slang is en totaal niet meer op sympathie of wie nu echt de beste overlever is.
Vond dit seizoen een verademing ten opzichte van de recentere seizoenen, maar daar heeft het tweede deel van de expeditie teveel maagzuur opgeripst om het positief voor mij af te sluiten. Heb hem ook afgezet het moment dat Niels won, ofwel het moment dat expeditie robinson voor mij nooit meer zal worden wat het was.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [SPOILERS] Aflevering 11 (op Videoland)
« Reactie #3 Gepost op: 5-05-2022, 21:40:34 »
Nou ja het gaat echt niet meer om de proeven, die zijn bijzaak geworden. Het gaat erom wie de grootste manipulatieve slang is en totaal niet meer op sympathie of wie nu echt de beste overlever is.
Vond dit seizoen een verademing ten opzichte van de recentere seizoenen, maar daar heeft het tweede deel van de expeditie teveel maagzuur opgeripst om het positief voor mij af te sluiten. Heb hem ook afgezet het moment dat Niels won, ofwel het moment dat expeditie robinson voor mij nooit meer zal worden wat het was.
Maar Niels was toch ook de beste overlever? Dan snap ik je punt niet helemaal

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Aflevering 11 (5 mei)
« Reactie #4 Gepost op: 5-05-2022, 21:42:55 »
De beste van de besten. Wat een verdiende winnaar. Het hele seizoen de slimste geweest in zo ongeveer elke proef en om het dan zo af te maken in de finale, dat verdient alleen maar heel veel respect. Wat een diepe buiging voor deze man  ::bravo::
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [SPOILERS] Aflevering 11 (op Videoland)
« Reactie #5 Gepost op: 6-05-2022, 02:18:13 »
Maar Niels was toch ook de beste overlever? Dan snap ik je punt niet helemaal

Idc...  ::)

Vind hem zwaar onsympathiek, en een vies smerig mannetje. Maar goed zoals ik al zei is het programma meer in een "hoeveel messen heb ik meegenomen om in andermans rug te steken"-programma veranderd. Dus dan heeft hij het verdiend ja.

Oh ja tevens de onterechte exit van Carlos en de onbegrijpelijkheid van het houden van winnaarseiland. Dragen hier niet aan bij. ( maar dat is speltechnisch.)

Waarschijnlijk ga ik volgend seizoen niet eens meer kijken. (Of er moet echt een woest aantrekkelijke man meedoen. :P)
« Laatst bewerkt op: 6-05-2022, 02:20:34 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11 (5 mei)
« Reactie #6 Gepost op: 6-05-2022, 09:52:21 »
Niels heeft deze proef zeer verdiend gewonnen. Leuk hoe Do en Ferry het hem ook gunden en de winst met hem vierden. Fantastisch dat we nu gewoon een finale hadden zonder ellenlang geklets en gezever. Dat mogen ze vaker doen

Wel gek dat de winst staat of valt bij kunnen kruisboog schieten en Niels dat thuis vrij vaak blijkt te doen. Dan hadden Do en Ferry dus nooit kans gehad om dat sneller te doen dan Niels.

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Aflevering 11 (5 mei)
« Reactie #7 Gepost op: 6-05-2022, 12:43:30 »
Het stuk voor de samensmelting was tof! Daarna inderdaad minder, de proeven kwamen weer te centraal te staan.
Niels is als overlever en proefspeler een terechte winnaar. ::jaja::

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 (5 mei)
« Reactie #8 Gepost op: 6-05-2022, 22:31:58 »
Het was heerlijk dat er geen studio-uitzending was en we gewoon de oprechte eerste reacties op het eiland te zien kregen! Dat is me eigenlijk het meest bevallen van de aflevering, want de rest boeide me om 1 of andere reden niet zo. Misschien toch door de voorspelbaarheid van de winnaar en dat ook de hele serie voor m'n gevoel met de aflevering voorspelbaarder werd qua spelverloop (met als uitzondering de Thomas-move van Mariana wat mij betreft).

Het seizoen begon enorm leuk, maar vond het toch wel flink afzwakken vanaf de samensmelting, en dat is iets dat ik eigenlijk overal lees bij elk seizoen weer. Niet alleen op het forum, maar ook op twitter en in mijn eigen omgeving. Bondjes horen er gewoon bij, maar heb het idee dat de balans tussen overleven, emotie/persoonlijke groei van kandidaten, proeven, eilandraden en bondjes in de montage nogal zoek is. Hoe verder in het seizoen, hoe meer je alleen nog maar de laatste drie ziet, terwijl naar mijn idee juist die eerste twee dit zo'n sterk (en soort magisch) programma maken. Ik wil niet alleen maar refereren naar hoe het 'vroeger' was, maar vind toch wel dat toen veel meer die eerste twee in de montage te vinden waren, ook omdat het met onbekenden was denk ik. Al denk ik dat het vooral ook met montage te maken heeft. Bij het NL vs BE-seizoen van 2020 met onbekenden had ik namelijk ook het idee dat overleven en emoties/persoonlijke groei op de achtergrond waren en het vooral bondjes waren. De proeven moeten steeds groter en mooier, er worden praatjes gehouden voor de proef met (naar mij idee) geen vragen die iets toevoegen en de eilandraad krijgt veel zendtijd (ook met een voorspelbare uitslag). De tijd die dan nog over is, is voor de bondjes en de biechts van kandidaten.

Zelf heb ik het idee dat met kleine aanpassingen je de balans meer recht kan trekken:
- geen vragen van de presentatoren voor en na de proef
- minder biechts tijdens de proef (laat wat mij betreft net als bij De Mol gewoon puur het spel zelf zien, je hoeft niet te horen dat iemand raak schiet als je dat net zelf hebt gezien op beeld)
- de gewonnen tijd besteden aan meer zien van het overleven en de emoties en groei van kandidaten
- diepere vragen stellen op de eilandraad waarmee je meer kan inspelen op emoties en persoonlijke groei
- af en toe dilemma's in het spel brengen, bijvoorbeeld de winnaar van een proef een keer laten kiezen voor immuniteit of een samensmeltingsdiner/meer voedsel/meer comfort etc. Naast dat dilemma's denk ik wel interessante tv opleveren, zorgt het ook voor een soort wrijving binnen de groep, dat men misschien kan worden afgerekend op een bepaalde keuze en daardoor de eilandraad minder voorspelbaar wordt.

Zelf zou ik graag nog meer aanpassingen willen zien, maar belangrijk is om niet te vergeten dat het programma nu best wat kijkers heeft en dat je daar ook rekening mee moet houden, maar wat mij betreft kunnen de makers best wel wat met kleine dingen experimenteren die niet meteen kijkers 'wegjagen'.
« Laatst bewerkt op: 8-05-2022, 17:59:29 door Joey94 »

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Aflevering 11 (5 mei)
« Reactie #9 Gepost op: 7-05-2022, 00:43:35 »
Je slaat de spijker op de kop, Joey! ::ok::

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: [SPOILERS] Aflevering 11 (op Videoland)
« Reactie #10 Gepost op: 7-05-2022, 23:23:26 »

Idc...  ::)

Vind hem zwaar onsympathiek, en een vies smerig mannetje. Maar goed zoals ik al zei is het programma meer in een "hoeveel messen heb ik meegenomen om in andermans rug te steken"-programma veranderd. Dus dan heeft hij het verdiend ja.

Oh ja tevens de onterechte exit van Carlos en de onbegrijpelijkheid van het houden van winnaarseiland. Dragen hier niet aan bij. ( maar dat is speltechnisch.)

Waarschijnlijk ga ik volgend seizoen niet eens meer kijken. (Of er moet echt een woest aantrekkelijke man meedoen. :P)

Ik zit dit nu terug te lezen en moet toch even kwijt dat ik dit een zeer trieste reactie vind. Prima als je een kandidaat niet leuk vindt, maar hieruit spreekt gewoon dat je een slechte verliezer bent  ::kots::
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 11 (5 mei)
« Reactie #11 Gepost op: 8-05-2022, 21:41:08 »
Misschien, maar tja. Ik vind de opzet van het programma dan ook niet echt meer om nuances vragen.
Heb er al eens een hele discussie over gehad dus niet nog eens, maar Britte vond ik net zo'n walgelijke *ahem* niet leuke speler. ;)

Hetzelfde voor Fien. Ik kan uiteindelijk al hun storylines begrijpen, maar ik ben gewoon niet blij met de uitkomst. En dat uit ik dan op een misschien voor een iemand rotte manier. En het smerig en vies mannetje, is speltechnisch. In het echt zou het gewoon een chille gast zijn. ::ok::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?